Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2014, 14:51
joanvleeuwen
joanvleeuwen is offline
Ik had keel amandel ontsteking in november en ik kreeg hiervoor antibiotica. Het ging even weg maar kwam steeds weer terug. Heb tot januari 5 keer een zware antibiotica kuur gehad van de dokter maar het bleef maar terug komen. Moest uiteindelijk bloed laten prikken voor Pfeiffer. Bleek het te hebben, maar heb totaal geen last van moeheid. Ik heb nu al sinds november steeds terug komende amandel ontsteking. Ik heb bijna kissing tonsills, m'n keel amandelen zijn zo dik dat je amper meer een gat ziet. Moest ongeveer een maand geleden met de KNO arts gaan praten en die zei dat ik uit moest zieken. Heb 3 weken lang helemaal niets gedaan. Mn amandelen werden een stuk minder dik en had geen last meer met slikken, maar moest natuurlijk wel naar school, nu ik weer dingen doe, komt m'n amandel ontsteking weer terug. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze wat rustiger zijn en minder dik zijn? EN vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat ik moet doen?!!!!!!??!!?!!

Alle antwoorden welkom ben hier nou onderhand wel klaar mee en wil weer dingen kunnen doen. Pfeiffer heb ik geen last van dat kan ook niet zomaar weg zijn maar er is vast wel iets te doen aan mn enorme amandelen..... Weet dat ik moet uitzieken. Maar voel me niet zo ziek, af en toe moe. Dus liever andere antwoorden alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 25-03-2014 om 15:23. Reden: was iets vergeten
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 16:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kunt er zelf helaas niet zo veel aan doen. Je kunt sabbelen op een snoepje of koude dingen eten en drinken om het wat te verzachten, maar dat neemt de ontsteking helaas niet weg.
Zolang je geen koorts hebt heeft antibiotica ook geen zin. overigens is pfeiffer in beginsel juist een vorm van keelontsteking. En ja dat kan lang duren voor het weggaat, omdat het een virusinfectie is. De vermoeidheid waar je iedereen altijd over hoort komt lang niet bij iedereen voor.
KNO-artsen verwijderen amandelen pas als je in 1 jaar vaak een amandelontsteking hebt gehad (lees: zeker 4 keer) en ook al zeker een jaar last hebt. Zeker als je wat ouder bent en meer volwassen is het verwijderen van keelamandelen lastiger en iets gevaarlijker dan bij kleine kinderen.

Er zijn wel alarmsymptomen waar je goed op moet letten: als je zo moeilijk kunt slikken dat je niet meer kunt eten of drinken, dan moet je snel de huisarts raadplegen. Ook als je koorts krijgt of anderszins zieker wordt moet je nog eens naar de huisarts.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 06:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het heerst dit jaar heel erg. Ik heb veel patiënten waarbij het best lang duurt, maar de keelpijn deze winter ook meerdere keren terug komt. Verder wat pluis zegt
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 21:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
De enige keer dat ik in de afgelopen tien jaar bij de huisarts ben geweest, bleek ik een bacteriële keelontsteking te hebben in combinatie met Pfeiffer (je kan je voorstellen dat mijn amandelen er niet meer zo fris uitzagen). Voor de bacteriële ontsteking heb ik destijds een antibioticakuur gekregen. Bij de meeste mensen gaan de symptomen van Pfeiffer na een paar weken weg, en dat was bij mij ook zo.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.