Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 11:54
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Hallo allemaal,

Ik wil graag een laptop kopen (nieuw, niet 2e hands) maar ik ben helemaal niet thuis in de 'laptopwereld'. Dit wordt dan ook mijn 1e laptop.

Ik wil een laptop kopen omdat ik graag mijn desktop mijn kamer uit wil omdat ik mijn kamer wil verbouwen.

Ik heb geen super laptop nodig, want ik speel geen games op mijn pc, die speel ik allemaal op consoles. Het is puur voor internet etc.

De laptop moet aan de volgende eisen voldoen:

- Budget: tot 700 euro (liever rond de 500-600 euro)

- DVD speler + brander
- Minstens 15 inch scherm
- Makkelijk draadloos internet (voor verbinding met een router hier in huis)
- Genoeg prestatievermogen om soepel tegelijk op te kunnen internetten / tekstverwerken etc.
- Minstens 80 gb harddisk (liever 120 gb)
- Goede kwaliteit (dat hij niet zomaar uitvalt etc.)
- Moet een normale muis ingang hebben (niet alleen zo'n vakje dat je met je vinger moet sturen)
- Moet er makkelijk digitale foto's etc. op kunnen zetten zonder dat de hele pc vastloopt

Als ik nog meer eisen bedenk zeg ik het wel :-).

Zijn dit redelijke eisen in verhouding tot mijn budget? En de belangrijkste vraag, welke laptop raden jullie mij aan?

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de informatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 12:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Die eisen zijn allemaal aan te voldoen ja. Meer dan zelfs.. Ik raad je alleen niet aan om genoegen te nemen met een Celeron of Sempron powered laptopje van ~500 euro. Voor zo'n 100 meer heb je zoveel beters.

Pas een Toshiba A100-795 voor vriendin gehaald, die was 624 euro. Voor 22 euro 512MB erbij.. maakt 1GB.

Het mooie van dit ding is dat dezelfde behuizing/scherm/dvdrw etc worden gebruikt voor hun laptops van 1400 euro of zelfs meer. Dus de 'fysieke' uitvoering is niet zo crappy als de meeste ~600 euro laptops. In fact ik vind em beter dan mijn 1800 euro NEC

http://nl.computers.toshiba-europe.c...hibaShop=false

Hij is bij 4launch.nl helaas in een week 26 euro in prijs gestegen.. Nog steeds een mooie deal (als je in folders van brick & mortars kijkt vindt je alleen Packard Bell of Acer voor 650.. met veel mindere specs).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 12:39
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-05-2007 @ 13:30 :
Die eisen zijn allemaal aan te voldoen ja. Meer dan zelfs.. Ik raad je alleen niet aan om genoegen te nemen met een Celeron of Sempron powered laptopje van ~500 euro. Voor zo'n 100 meer heb je zoveel beters.

Pas een Toshiba A100-795 voor vriendin gehaald, die was 624 euro. Voor 22 euro 512MB erbij.. maakt 1GB.

Het mooie van dit ding is dat dezelfde behuizing/scherm/dvdrw etc worden gebruikt voor hun laptops van 1400 euro of zelfs meer. Dus de 'fysieke' uitvoering is niet zo crappy als de meeste ~600 euro laptops. In fact ik vind em beter dan mijn 1800 euro NEC

http://nl.computers.toshiba-europe.c...hibaShop=false

Hij is bij 4launch.nl helaas in een week 26 euro in prijs gestegen.. Nog steeds een mooie deal (als je in folders van brick & mortars kijkt vindt je alleen Packard Bell of Acer voor 650.. met veel mindere specs).
Ok, die ziet er goed uit inderdaad :-).

Hoe kan ik zien of de laptop draadloos internet ondersteunt? En ik zie dat de batterij duur 2:30 uur is. Dat is heel kort natuurlijk, maar ik zal hem voornamelijk gewoon op mijn kamer gebruiken, kan ik hem dan gewoon om het stroomnet aansluiten of heb ik dan een dockingstation nodig?

Sorry voor alle domme vragen, maar ik heb echt weinig ervaring met laptops :-).

Wat zijn de verzendkosten bij 4launch.nl? Bouwen zij extra geheugen voor je in? Want ik wil inderdaad liever 1 GB.

Alvast bedankt.

EDIT: WLAN 54 mbit is zeker Wireless Internet 54 Mbit? Dat gebruik ik nu ook met mijn desktop en dat werkt prima :-).

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 12:57
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 29-05-2007 @ 13:39 :
Ok, die ziet er goed uit inderdaad :-).

Hoe kan ik zien of de laptop draadloos internet ondersteunt? En ik zie dat de batterij duur 2:30 uur is. Dat is heel kort natuurlijk, maar ik zal hem voornamelijk gewoon op mijn kamer gebruiken, kan ik hem dan gewoon om het stroomnet aansluiten of heb ik dan een dockingstation nodig?

Sorry voor alle domme vragen, maar ik heb echt weinig ervaring met laptops :-).

Wat zijn de verzendkosten bij 4launch.nl? Bouwen zij extra geheugen voor je in? Want ik wil inderdaad liever 1 GB.

Alvast bedankt.

EDIT: WLAN 54 mbit is zeker Wireless Internet 54 Mbit? Dat gebruik ik nu ook met mijn desktop en dat werkt prima :-).
Mja wireless zit erin idd. Gewoon 54mbit.. heb ook verbindingen opgezet, zowel met Linksys 11mbit router als een Belkin 54mbit en zonder problemen.

De batterijduur is inderdaad niet ontzettend lang (in de praktijk haalde je overigens wel idd zo'n 2.5 uur) Dit komt door de 6 cell batterij die erin zit (duurdere laptops hebben meestal 9 cell). Dit maakt de laptop wel in verhouding licht.. Ik denk trouwens niet dat je veel meer accuduur moet verwachten in deze prijsklasse. Wel heeft ie nogal wat energiebesparingsfuncties in Toshiba software. Het scherm blijft ook erg helder zelfs terwijl je de helderheid omlaag schroeft, was aangenaam verrast.

De adapter kan gewoon in het stopcontact. Wel aardig is dat Toshiba een dockingstation module heeft voor ~30 euro, staat ook op de site.. Verder niet goed bekeken.

4Launch Geheugen upgrade notebook € 16.00
Kingston 512MB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0 € 22.50
Verzenden na vooraf betalen (Overboeking) € 8.50

Geheugen upgrade kost dus wel aardig wat, maar 4launch zegt dat ze een afspraak hebben met de fabrikant om de geheugen upgrades binnen de garantie te laten vallen. Als je het zelf doet heb je dit niet, dus dat is dan nasty als je een kapot geleverd geheugen hebt ofzo. Of binnen 1 jaar een defect.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 13:13
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ok, nouja op zo'n bedrag maakt 16 euro extra ook niet echt meer uit natuurlijk :-).

Voor de duidelijkheid: met de adapter in het stopcontact kan je dus onbeperkt onafgebroken gebruik maken van je laptop (voor onbepaalde tijd dus gewoon)?

En hij kan dan niet uitvallen omdat de accu te heet wordt (dit hoor ik nogal vaak als kritiek op laptops)?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 13:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 29-05-2007 @ 14:13 :
Ok, nouja op zo'n bedrag maakt 16 euro extra ook niet echt meer uit natuurlijk :-).

Voor de duidelijkheid: met de adapter in het stopcontact kan je dus onbeperkt onafgebroken gebruik maken van je laptop (voor onbepaalde tijd dus gewoon)?

En hij kan dan niet uitvallen omdat de accu te heet wordt (dit hoor ik nogal vaak als kritiek op laptops)?
Ja met de adapter kan je ongelimiteerd werken idd, zou trouwens ook wat zijn als dat niet zo was hehe

Maar de accu te heet? Mijn eigen laptop (NEC) is een keer uitgevallen doordat de ventilator niet aan was gegaan door een software fout denk ik.. maar voor de rest lijkt me het zeer zeldzaam. Ik heb dat in ieder geval nog nooit meegemaakt. Voor de hang liggende kritiek op laptops lijkt me wel dat accu's verslijten, reparaties erg duur zijn, scharnieren verslappen etc..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 14:06
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
En een muis.. logitech b58 premium voor 7 euro of een 10tje ofzo, prima dingen voor het geld.

Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 13:38
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Die Toshiba staat er nu geloof ik niet meer op bij 4Launch :-(. Ik kan hem over ongeveer 3 weken kopen.

Maargoed, dan zoek ik anders wel iets vergelijkbaars van Toshiba. Ik heb bij Dynabyte nog een betere versie gezien voor 750 euro.

Maar Toshiba hoor ik wel goede verhalen over verder :-).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 14:11
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik zie het hij is inderdaad verwijderd uit het assortiment

Toshiba Notebook Satellite A100-796 15.4", T2250, 120GB

Deze heeft een behoorlijk snelle(re) cpu, standaard 1GB en betere chipset, kost wel 724
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 15:47
Verwijderd
Idd niks mis met die Toshiba's. Mijn vriendin en broertje hebben ook een Toshiba (weliswaar behoorlijk duurder dan wat jij gaat kopen) en ik ben erg aangenaam verrast.
Beide laptops gaan langer mee dan de mijne (Asus A6B), software voor bijv. WLAN is gebruiksvriendelijker en er is beter nagedacht over de extra multimediatoetsen. Daarbij is de verf ook veel beter dan bij de mijne (Asus gebruikt echt slechte verf, ik had 'm in een hoes + laptoptas en nóg raakte de lak beschadigd...).
Wat ik je wel wil adviseren is om tijdens langdurig gebruik van je laptop terwijl die is aangesloten op de stroom, de accu er uit te halen. Dan gaat de accu langer mee en slijt dus niet zo gauw.
Overigens is 2,5 uur werken op een 6-cels accu best goed. De mijne - met 9 cels accu - haalt op de meest energiebesparende stand net 2,5 à 3 uur. Helaas is dan zelfs Word erg traag.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 16:49
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Over die accu slijtage: het beste schijnt te zijn om de accu altijd eerst helemaal leeg te trekken voordat je weer op netstroom overgaat, omdat elke laadcyclus (kort of lang) telt voor 1.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 09:30
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik zou even nagaan of je wel over wilt op Vista. Die krijg je overal bij namelijk en het kost de bedrijven meer om er XP op te laten zetten. Ik vind t lame dat je niet kunt kiezen maar misschien vind jij dat geen probleem
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:48
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ik vind XP wel best eigenlijk. Zou ik misschien liever willen dan Vista, maar mij viel inderdaad ook al op dat je overal Vista bij krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 17:36
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
@ King

Ik zit nu weer op de 4Launch site te kijken en ze hebben nu weer hele andere laptops.

Wat vind je van deze? Vooral de prijs spreekt mij aan voor wat je krijgt.

Toshiba Notebooks 15 Inch
Type:
Satellite L30-10T
Vendorcode:
PSL33E-03G02UDU

Artikelnummer:
029152


* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
* Intel Centrino Duo
* Processor: Mobile Intel Dual Core T2080 (1.73Ghz)
* Bussnelheid: 533Mhz
* L2 Cache: 1MB
* Chipset: ATI Radeon Xpress 200M
* Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
* Videokaart: Geintegreerd in ATI Xpress 200M
* Harddisk: 80GB SATA 5400rpm
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.92
* LAN 100Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, VGA-Out, Microfoon-in
* 2x USB2.0
* Microsoft Windows Vista Home Basic Edition
* Afmetingen: 358x262x37mm
* Gewicht: 2,74kg


Garantie:
1 jaar Pick-up & Return
Klik op de afbeelding om naar meer info over dit merk te gaan

Prijs:
€ 604.50 (incl. BTW)
€ 507.98 (ex. BTW)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 17:40
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
En voor 110 euro meer heb je deze. Die ziet er nog wel veel beter uit qua specs, maarja heb ik dat ook nodig voor een beetje internet en schoolwerk?

Type:
Satellite A100-00M
Vendorcode:
PSAANE-02E02YDU

Artikelnummer:
027151

Kenmerken:
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

* Display: 15.4", TruBrite WXGA Resolutie 1280x800
* Intel Centrino Duo
* Processor: Mobile Intel Core Duo T2060 (1.60Ghz)
* Bussnelheid: 533Mhz
* L2 Cache: 1MB
* Chipset: Intel 943GML
* Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
* Videokaart: Geintegreerd in Intel 943GML
* Harddisk: 160GB
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 100Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
* 4x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out: S-VHS
* 6 in 1 Card Reader
* Microsoft Windows Vista Home Premium Edition
* Afmetingen: 360x267x29,8-36,8mm
* Gewicht: 2,72kg

Garantie:
1 jaar Pick-up & Return
Klik op de afbeelding om naar meer info over dit merk te gaan

Prijs:
€ 717.50 (incl. BTW)
€ 602.94 (ex. BTW)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 17:41
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
In de 2 bovenstaande zit allebei ook een DVD brander toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:40
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Jep allebei dvd-rw.. Maar die eerste zou ik niet nemen, chipset van de tweede is veel beter. Bovendien heeft die serie een lelijke dikke rand om het scherm en een zwakkere behuizing.

De tweede is trouwens dezelfde als ik eerder aanraadde maar dan met standaard 160GB ipv 120GB harddisk en 1GB geheugen ipv 512MB. Het is jammer dat ze het A100-795 model niet meer produceren, die had welliswaar een ietwat kleinere schijf maar was na upgrade naar 1GB geheugen +-660 euro.
Ik schrijf er nu dit bericht op, blijft een prima ding.. nu anderhalve maand in gebruik en geen problemen tegengekomen.

http://www.online-systems.nl/index.p...ction=prodinfo

Deze laptop, die 4launch niet meer levert, heeft dezelfde specs als de A100-795, maar met standaard 1GB geheugen en een 2250 ipv 2060 CPU. Aanzienlijk snellere cpu is dat, zeker meer waard dan een grotere harddisk.

Als ie nog leverbaar is bij bedrijf onder bovengenoemde link zou ik die nemen, en anders die van 4Launch (jouw 2e keuze van hierboven).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 19:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Pentium Dual-Core

"Yonah" (65 nm)

Based on Pentium M microarchitecture - Intel Core derivative
All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST), XD bit (an NX bit implementation)
Steppings: C0, D0
T2060 debuted on January 30, 2007 in notebooks only sold as part of Windows Vista launch bundles; it appears to be OEM-only.
T2060 was discovered to be an Intel Core T2050 with half L2 cache (CPUID-Z identifies it as T2050).

Pentium Dual-Core T2060
SL9VX
1600 MHz
1024 KiB
533 MT/s
12x
0.762/1.3 V
13.1-31 W
Socket M
January 2007
LF80539GE0251M
OEM

tegen

Core Duo

"Yonah" (standard-voltage, 65 nm)

All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, EIST, XD bit (an NX bit implementation)
Virtualization Technology supported by: all models except T2300E, T2050, T2250, T2350
Steppings: C0, D0

Core Duo T2250
SL9DV (C0)
1733 MHz
2048 KiB
533 MT/s
13x
0.762/1.3 V
13.1-31 W
Socket M
May 2006
LF80539GE0302M

Dus; zelfde stroomverbruik maar wel hogere kloksnelheid en meer cache geheugen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2007, 12:50
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
@ King

Nu heeft 4Launch die van 717 euro er weer afgehaald en er weer 1 voor 724 euro op de site gezet (Toshiba A100-796).

Veranderen ze het assortiment zo vaak? Ik wil wel echt daar bestellen denk ik, de site is heel duidelijk etc. Altijd fijn .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 14:35
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Dit kan zowel aan 4Launch liggen als aan Toshiba. Ik heb het vermoeden dat Toshiba vaak haar producten wijzigt..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 14:20
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
@ King

De Toshiba A100-795 (120 GB, 512 MB) kan ik kopen voor 590 euro nieuw.

Wat raad je me aan? Want die kan ik morgen halen. Bedenk dus dat het alleen is voor Ebay, MSN, school etc.

Het geheugen kan ik altijd nog uitbreiden.

Ik hoor het wel :-).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 14:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 08-07-2007 @ 15:20 :
@ King

De Toshiba A100-795 (120 GB, 512 MB) kan ik kopen voor 590 euro nieuw.

Wat raad je me aan? Want die kan ik morgen halen. Bedenk dus dat het alleen is voor Ebay, MSN, school etc.

Het geheugen kan ik altijd nog uitbreiden.

Ik hoor het wel :-).
Zeker doen, voor 590 krijg je niks beters voor zover ik weet. Kijk die 512MB is aan de lage kant voor Vista, dat moet je wel in je achterhoofd houden. Maar gezien een reepje 512 of 1024 zo weinig kost en je het zelf ook zonder groot gevaar kunt inbouwen.. geen probleem dus.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 17:02
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ok, dan hoop ik dat ze hem nog hebben morgen :-). De aanbieding is sinds gisteren, dus ik ga meteen morgenvroeg.

Bedankt voor al je goede advies.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 11:34
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Bij deze mijn eerste bericht met mijn nieuwe laptop. Gaaf ding. Wel wat rare dingen. Soms dan klikt hij automatisch iets aan als ik voor mijn gevoel niet op de muisknop druk...

Maar verder een topding. Bedankt voor al je goede advies King.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 11:59
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 09-07-2007 @ 12:34 :
Bij deze mijn eerste bericht met mijn nieuwe laptop. Gaaf ding. Wel wat rare dingen. Soms dan klikt hij automatisch iets aan als ik voor mijn gevoel niet op de muisknop druk...

Maar verder een topding. Bedankt voor al je goede advies King.
Graag gedaan

Touchpad werkt ook als een soort muisknop, wanneer je er twee keer achter elkaar op tikt met je vinger, misschien bedoel je dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2007, 12:13
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ah ja dat bedoel ik :-). Ik hoop dat ik dat uit kan zetten hehe. Nogal onhandig vind ik zelf.

Ik ga sowieso morgen even een muis ergens kopen.

Maar het is echt een tof ding, mooie aanbieding ook voor 590 euro. Was bij de Makro.
Binnenkort alleen wel even het geheugen uitbreiden. Want met Vista is het idd niet altijd even snel nu. Maak ik er wel gelijk 2 GB geheugen van.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 07:34
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
King,

Ik wil toch zsm mijn geheugen uitbreiden naar 2 GB, want sommige dingen gaan me nu iets te traag. Verder vind ik het wel echt een supermooi ding.

Qua desktops heb ik goede ervaringen met Kingston geheugen, welk geheugen raad je me aan voor deze laptop? En wat zou 2 GB ongeveer kosten? En moet ik 1 reepje van 2GB of 2 reepjes van 1GB kopen (er gaat MAX. 2 GB in deze laptop.

Als ik het geheugen er zelf inzet vervalt dan de garantie op de laptop of niet?

Alvast bedankt weer :-)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 08:48
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 12-07-2007 @ 08:34 :
King,

Ik wil toch zsm mijn geheugen uitbreiden naar 2 GB, want sommige dingen gaan me nu iets te traag. Verder vind ik het wel echt een supermooi ding.

Qua desktops heb ik goede ervaringen met Kingston geheugen, welk geheugen raad je me aan voor deze laptop? En wat zou 2 GB ongeveer kosten? En moet ik 1 reepje van 2GB of 2 reepjes van 1GB kopen (er gaat MAX. 2 GB in deze laptop.

Als ik het geheugen er zelf inzet vervalt dan de garantie op de laptop of niet?

Alvast bedankt weer :-)
2x Kingston 1024MB DDR2 SODIMM PC4200 CL4.0

Ik zou geen 2GB module kopen; relatief duurder en aangezien je laptop max 2GB ondersteunt heb je dan alsnog niks aan de oude module. Je kunt deze oude module wel verkopen natuurlijk. Scheelt je weer paar tientjes op de upgrade. Vraag je wel af of je echt 2GB nodig hebt of genoegen neemt met 1GB, het prijsverschil is behoorlijk.

Zet je er 512 bij kost je dat +-20-25 euro. Wil je de bestaande module vervangen door 2x1024 kost je dat 80 euro.. mits je de bestaande module kunt verkopen voor 20 kost het nog 60 euro, maar is wel 3x zo duur voor 2x zoveel geheugen wat je misschien niet eens zult benutten met de genoemde taken (MSN, internet etc).

Volgens mij vervalt je garantie niet; het geheugen bevindt zich achter een klepje aan de onderzijde zonder labels etc.. het is een kwestie van 1 schroef losdraaien, als je dat voorzichtig doet is het niet eens zichtbaar. 4Launch zegt wel 'afspraken' te hebben gemaakt met fabrikanten hierover en een sticker met 'geheugen geplaatst door 4launch' eronder te plakken maar dat is volgens mij niet eens gebeurd. Voor de zekerheid zou je toshiba kunnen bellen/emailen. Zij hebben natuurlijk wel liever dat je door hun een dure upgrade laat doen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 19:38
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
King,

Kan ik nog ergens zien welk geheugen ik precies moet hebben? Qua PC en C.L. enzo? En SDRAM of SODIMM?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 19:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet dus twee 1024MB DDR2 PC4200 modules hebben. SDRAM is gewoon het type geheugen (DDR2-SDRAM) en SODIMM geeft aan dat het geheugen is voor in een laptop (dat verschilt namelijk fysiek van geheugen voor een normale computer).

Je zou bijvoorbeeld twee van deze dingen kunnen kopen:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=310714
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 10:35
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-08-2007 @ 20:45 :
Je moet dus twee 1024MB DDR2 PC4200 modules hebben. SDRAM is gewoon het type geheugen (DDR2-SDRAM) en SODIMM geeft aan dat het geheugen is voor in een laptop (dat verschilt namelijk fysiek van geheugen voor een normale computer).

Je zou bijvoorbeeld twee van deze dingen kunnen kopen:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=310714
Bedankt voor je antwoord. Is dat geheugen die jij laat zien ook een goede prijs + goed merk?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 10:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 11-08-2007 @ 11:35 :
Bedankt voor je antwoord. Is dat geheugen die jij laat zien ook een goede prijs + goed merk?
Crucial is ook een prima merk, prijs is ongeveer gelijk aan de Kingston modules.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 15:08
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Hoi,

Ik wil ook een laptop kopen maar ik zou niet weten welke. In vind de vaio wel heel mooi, zouden jullie mij die aanraden of afraden en welke versie ervan? Ik wil hem gebruiken voor schoolwerk, internetten en wil ook graag dat de batterij lang meegaat. Prijs rond de 800/1000 euro.

Wat zouden jullie mij aanraden?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 15:31
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Als het een Vaio moet zijn deze misschien:

Sony Vaio FE48E Korte Specificaties:
Intel Core 2 Duo Processor T5500 1.66 GHz, 1024MB (2x512MB), 120 GB 5400rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA GeForce Go 7400 with TurboCache (vast: 128MB + gedeeld: tot 128MB), Wireless LAN, Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera, Windows Vista Home Premium (UK, NL), 1 jaar pickup & return garantie, 2.8 Kg

€ 902.00 (excl. BTW)
Bedrag incl BTW = Bedrag excl BTW x 1,19)

Bedenk dan wel dat de bovengenoemde Toshiba niet veel afwijkt en significant goedkoper is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 01:38
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Hey als we toch bezig zijn ik ga binnenkort ook een nieuwe kopen.

Ben op zoek naar

- Minstens 2 ghz processor
- 120 gig hard drive (of meer)
- 2 gig ram geheugen
- DVD rewriter
- Ingebouwde webcam + wireless (en liefst ook een afstandsbediening)
- scherm niet groter dan 15"
- Klein gewicht en lange batterijduur zijn een pre

Prijs: tussen de 1000 en 1500 euro

iemand tips?
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe Laptop en Sims 4
Meloenski
3 31-10-2016 18:54
Software & Hardware Zelf Sony VAIO laptop samenstellen
Elin3
52 09-08-2013 21:31
Software & Hardware Laptop kopen, maar welke?
Verwijderd
3 25-07-2007 20:39
Software & Hardware Nieuwe laptop, maar welke? topic nr 100 ;)
iamcj
10 04-12-2006 12:49
Software & Hardware Laptop kopen
MB
3 14-08-2006 09:00
Software & Hardware [Laptop] Koopadvies
ekki
52 08-11-2003 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.