Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2002, 10:41
TCFK
TCFK is offline
Hey,

we moeten voor school (Nederlands) een enquete maken over de vraag "waarom wil men een relatie hebben"

dit moeten we weten van jullie !!

1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
3 - sex na of voor huwelijk?
4 - kan vreemdgaan?
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk

heel erg bedankt he, had geen zin om het op school aan iedereen te vragen

TCFK

(c) 2002


[Dit bericht is aangepast door TCFK (27-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2002, 10:54
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Lijk me logisch dat je dergelijke vragen stelt op het forumonderdeel: Liefde en Relatie ... Maw ga ik hem FF verplaatsen naar daar.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 14:43
Piccola
Piccola is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen en nadelen)
Voordelen: Iemand met wie je kan lachen en huilen, waar je je verhaal bij kwijt kunt, iemand die je knufelt en kust, iemand dan van je houdt en waar jij natuurlijk van houdt, je kan met hem alles delen en meemaken..
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
Uhm, kweet niet wat je nou precies bedoeld, maar goed! Ik lul wel wat! Ik heb voor mijn huidige vriend nog 2 andere vriendjes gehad. Die ene duurde 5 maanden en de andere bijna 3 jaar. Met mijn huidige vriend ben ik bijna 10 maanden samen!
3 - sex na of voor huwelijk?
Vooooooooooor!!!
4 - kan vreemdgaan?
Neeeeee!!! Ik ben helaas wel 1 keer vreemdgegaan. Dat is de ergste fout die ik ooit heb gemaakt. Je doet er je vriend, die andere jongen en jezelf alleen maar gigantisch veel pijn mee! Het heeft gewoon nix positiefs. In ieder geval niet in mijn situatie toen. Ik had het geluk dat mijn vriend me toen niet heeft verlaten!
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Hij moet altijd eerlijk tegen me zijn, ik moet hem kunnen vertrouwen, hij moet natuurlijk lief zijn, zorgzaam, intelligent. Hij moet me accepteren zoals ik ben! Ik moet met alles (goed of slecht) bij hem terecht kunnen.
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Dat zou me nou echt niet interesseren. Dat ligt gewoon helemaal aan wat jij wil.
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
Ben blij dat ze bestaan!! Anders zou het toch een zooitje worden.. Altijd gebruiken dus!
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
Ik heb niets tegen ze! Ik ken zat homo's en daar kan ik goed mee opschieten. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat van die homo's die gewoon oooverduidelijk laten merken dat ze homo zijn dat ik me daar wel eens aan irriteer!
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
Iedereen moet het recht hebben om een ouder te kunnen zijn als hij/zij dat wil!
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Als ik uitga kijk ik natuurlijk in eerste instantie naar het uiterlijk. Ik stap niet op iemand af die ik verschrikkelijk lelijk vind! Maar uiteindelijk draait het altijd en alleen om het innerlijk, hoe knap ie ook is..

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 15:13
HoñeY
HoñeY is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen en nadelen)
Ligt er natuurlijk aan wat voor soort relatie, je vriend, je moeder, een vriendin, iemand je werk/school...Iig de enigste nadeel wat ik met iemand heb meegemaakt is jaloersie en dat sux.
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
Soms goed, soms slecht. Qua vriendjes heb ik het nooit langer dan 6 weken met iemand uit kunnen houden, ik kan me nog niet binden ofzo en verder heb ik veel ruimte nodig geloof ik. Qua vriendengroep heb ik ook veel afwisseling ik heb eigenlijk maar 3 echte vaste vrienden/innen. En familie is erg belangrijk voor me, ik kom uit een groot familie, de meeste zie ik dan ook maar een paar keer per jaar, maar het blijft belangrijk voor me.
3 - sex na of voor huwelijk?
Ik zeg altijd na hehe, maar ik weet niet. ik ben ook niet gelovig btw, maar vind het wel leuk zo. Maar voordat ik me aan iemand geef zeg maar, moet ik toch wel zeker een jaar of langer met degene gaan.
4 - kan vreemdgaan?
Nope zekers niet, en dat is maybe ook wel een van de redenen dat ik ook nog niet een vaste relatie aan kan gaan. Vreemdgaan sux maar ik moet toegeven dat ik best wel van flirten houdt. Maar het is niet zo dat ik elke week met een andere jongen sta je kussen of whatever. Gewoon flirten:-)
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Trouw, dat is het aller belangrijkste voor mij, dat je degene kan vertrouwen en dat degen ook trouw is aan jou op wat voor manier dan ook, als je in de shit zit dat degene je niet zomaar laat vallen. En verder eerlijkheid.
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Weet ik niet, merk je dan zelf wel. Is onmogelijk te zeggen
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
Goed
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
Positief, wat zou er mis mee moeten zijn. Zijn ook mensen, hetero/homo who cares. Leuk voor die mensen toch:-)
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
Ja ik denk het wel
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Moeilijk:-) In het begin kijk ik geloof ik naar het uiterlijk, maar het innerlijk gaat dan steeds meer belangrijker worden. Het is niet zo dat ik op iemands uiterlijk ga afknappen tijdens een relatie, dat is alleen innerlijk. Maybe spreek ik mezelf nu een beetje tegen, maar ik kan het niet anders uit leggen, ik knap alleen maar op iemands innerlijk af daarna.

[/B]

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 15:32
miro
Avatar van miro
miro is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen en nadelen)
Voordelen: Je gelukkig voelen dankzij iemand, altijd bij de ander terecht kunnne, iemand die je vertrouwd, het heerlijke gevoel dat er iemand heel veel om je geeft, het gevoel van net die 2 armen om je heen.
Nadelen: Meisjes maken zich veel te vaak afhankelijk van hun vriend. Je vrijheid is deels weg, je moet rekening houden met de gevoelens van de ander. Liefde kan je ook een kutgevoel geven
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
ehm ervaringen, ik was vroeger zon losbol die elke week een ander had, tot een ik een hele speciale jongen tegenkwam, helemaal niet mijn type maar ik was toch verschrikkelijk verliefd op hem en hij op mij. Ik ben 2 jaar met hem gegaan (zonder vreemd te gaan natuurlijk) mensen vonden mij geen losbol meer, een beetje saai. Hij maakte zich verschrikkelijk afhankelijk van mij waardoor ik er niet meer tegenkon, hij leek wel geoberserdeert. Ik heb het toen (met toch veel pijn) uitgemaakt. Ik heb na hem nog wel jongens ontmoet, ik word alleen niet meer zo snel verliefd. Nu voel ik die kriebels niet meer zo snel en ben ik nog steeds vrijgezel
3 - sex na of voor huwelijk?
Voor, maar wel met iemand die echt heel speciaal voor je is.
4 - kan vreemdgaan?
Absoluut niet! Als iemand vreemdgaat is dat een teken dat hij niet genoeg van me houdt, hij heeft blijkbaar nog iemand anders nodig. Daarnaast kwetst hij mij dan opzettelijk, dat doe je je liefde toch niet aan vind ik. daarom, een reden om het uit te maken, liefde moet van 2 kanten komen en blijkbaar geeft hij dan niet genoeg om mij
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Ik verwacht van mn partner eerlijkheid, vertrouwdheid en hij moet me gewoon liefde kunnen geven. Bovendien moet hij zich niet te afhankelijk maken van mij, hij moet een eigen leven hebben en niet altijd ja en amen zeggen. Heel belangrijk is ook dat de jongen humor heeft.
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Zoiets voel je, ik denk dat je daar geen tijd aan kunt verbinden.
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
Goed natuurlijk, blij dat ze bestaan
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
Precies hetzelfde als tegenover heterohuwelijken, niks mis mee dus
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetero koppel
Moeilijke vraag, ik denk het wel. Je hebt slechte heteroouders en daarbij zou je wensen dat ze fijne ouders hebben, hetero of homo. Oftewel, homo's kunen evengoed kinderen opvoeden als heteros.
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Innerlijk. Ik wil wel graag dat een jongen goed gekleed is en er verzorgd uitziet. En ik zal bijvoorbeeld nooit op een alto of gothic vallen. Ik stel voor de rest qua uitelijk geen eisen. Iemand moet er spontaan uitzien en zich ook zo gedragen, daar val ik voor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 16:04
Verwijderd
1) voordelen:iemand waar ik me veilig bij voel,van houdt en mezelf kan zijn en die me respecteerd zoals ik ben.
Nadeel: alleen als het wat minder soepelt loopt in een relatie,dat kan me echt breken.

2) mijn 1e echte relatie was ik 7 maanden en een week samen en dat ging uit,op de echt ergste manier dat je je maar kunt bedenken.
Nu heb ik een goede realtie,met iemand die me niks aan kan doen behalve goeds,en daar heb ik volgende week 7 maanden mee en dat wordt er veel en veel meer.

3) voor, na het huwelijk kan niet meer

4)nee,dat vind ik niet kunnen,in een realtie staat trouw voor mij zeer hoog en stel daar dan ook wel eisen aan,ik doe het niet en dan verwacht ik van hem dat ie dat ook niet doet.

5) ik verwacht dat ie trouw is,lief voor me is,me respecteerd,me steunt,me troost als ik t moeilijk heb,dat ie gevoel voor humor heeft en dat ie zorgzaam is.

6) ligt eraan, hoe de relatie is en de band enz. het liefst zou ik nu al met mijn vriend willen trouwen.

7)ik vind het wel goed dat er voorbehoudsmiddelen zijn, ik zou het bijv. niet erg vinden als ik zwanger wordt,en mijn vriend ook niet, maar op dit moment kan ik dat kind weinig bieden, zoals een eigen huis,inkomen.
Maar mocht er iets fout gaan dan is dat kind welkom,het is met liefde gemaakt en zal ook met veel liefde op groeien.

8) ik vind homohuwelijken het zelfde als hetrohuwelijken, alleen dan is er geen man en vrouw maar vrouw/vrouw of man/man.
Maar ze kunnen net zoveel van elkaar hiuden als hetro stelletjes,dus ik vind dat er geen verschil is,en een huwlijk moet kunnen.

9)ik denk dat homo ouders net zo goed goede ouders kunnen worden als hetro stelletjes,misschien zelfs beter,er zijn stelletjes die homo zijn en de perfecte ouders zijn en de kinderen normen en waarde leren,en er zijn hetro ouders die er helemaal niks van kunnen.

10) innerlijk,maar als je iemand leert kennen kijk je toch naar de uiterlijk en uitstraling(vooral uitstraling)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 16:30
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Piccola schreef:
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen en nadelen)
Voordelen: Iemand met wie je kan lachen en huilen, waar je je verhaal bij kwijt kunt, iemand die je knufelt en kust, iemand dan van je houdt en waar jij natuurlijk van houdt, je kan met hem alles delen en meemaken..
Kwas de nadelen vergeten, dusss:
Als het ff niet zo lekker zit kan dat echt slopend werken. Das heel irri! Verder kan ik mezelf echt helemaal gek maken, ik ga meestal van het slechtste uit.. Hoevaak ik al niet gedacht heb dat mijn vriend niet van me houdt en dat ie me alleen maar om de seks heeft enzo! Ook slopend af en toe. Maar daar kan hij natuurlijk nix aan doen, dat zijn mijn stomme gedachtes, hij geeft me geen aanleding tot zulke gedachtes hoor! En soms wou ik dat ik niet met alles wat ik doe rekening hoef te houden met een ander, maar dat heb ik alleen als ik boos op hem ben. Voor de rest hou ik maar al te graag rekening met hem!

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 17:31
Verwijderd
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen

Je kan alles bij elkaar kwijt, je hebt altijd iemand die achter je staat in goede en slechte tijden. je bent nooit eenzaam, want je hebt altijd iemand waar je alles aan kan ,en ik vind ook wel, moet vertellen. je kan een persoon volledig vertrouwen, en het is gewoon heerlijk om een maatje te hebben. De nadelen, je zit heel erg aan elkaar vast en als er mensen zijn die snel jaloers zijn kan dat nogal lastig zijn. verder vind ik niet dat er nadelen zijn.

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)

ervaringen met wat? vriendjes? nee heb ik nooit eerder gehad ik heb nu een vriend Stefan en heb ik woensdag 10 maanden mee. ik vind het echt geweldig om met hem samen te zijn, dus 't is een geweldige ervaring.

3 - sex na of voor huwelijk?

toch voor al beweerde ik anderhalf jaar na het huwelijk...

4 - kan vreemdgaan?

nee absuluut niet, ik ken iemand die heeft ontzettend veel pijn gehad en sindsdien zal ik iedereen die vreemd gaat verafschuwen.

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?

Van een relatie verwacht ik dat die stevig is en niet te breken is door welke omstandigheden dan ook. van mijn vriend verwacht ik gewoon dat hij me vertrouwt en dat hij van me houdt zoals ik ben, en dat hij me geen pijn aandoet.

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?

hoe lang maakt niet uit denk ik, je moet gewoon die persoon kennnen van binnen. Je moet elkaar kunnen vertrouwen. Sommige mensen zijn heel open en dan ken je ze vrijwel meteen goed maar sommige mensen zijn minder open dus dan duurt het wat langer.

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?

erg goed natuurlijk. anders raakt de wereld overvol....

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken

Nou ik vind dat het kan, mijn oom is toevallig homo en hij is echt heel aardig en zijn vriend ook. ik vind dat ze mogen trouwen hoor, ze houden toch van elkaar...so why not?

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel

Ja tuurlijk, mijn oom is ook een soort vader voor 2 meisjes en hij behandelt ze echt heel goed. hij is heel lief voor hun.

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk

bij mij innerlijk...bij stefan weet ik niet...
allebei hoop ik
nee ik hoop dat mijn innerlijk stefan zijn hart heeft gestolen...
dan weet ik tenminste dat ik geen slecht mens ben..

'k hoop dat je er wat mee kan, succes verder..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 17:41
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)

Tja lijkt me duidelijk.. een relatie hebben kan heerlijk zijn, lekker verliefd zijn en zo... maar als je ruzie hebt of het gaat uit is dat verschrikkelijk op dat moment...

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)

Verscheidene vriendjes gehad, nooit echt lang, mijn laatste vriendje heeft voor mij het meeste betekend, helaas heeft het niet langer dan ruim 3 mnd mogen duren...

3 - sex na of voor huwelijk?

Moet iedereen lekker zelf weten, wat mijzelf betreft voor

4 - kan vreemdgaan?
Nee, heb het zelf meegemaakt en dat wil ik nooit iemand aandoen

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?

Ik verwacht trouw en toewijding...en een leuke tijd samen... verder denk ik er weinig over na, als het goed zit voel je het wel

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?

Tijdsduur zegt niet altijd alles, als je echt het gevoel hebt dat je elkaars ware bent, en dat je voor de rest van je leven bij elkaar wilt zijn, lijkt mij dat genoeg in principe Maar ook weer niet al te snel natuurlijk...

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?

Goed...moet er toch niet aan denken dat ik nu zwanger zou worden of zo...

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken

Prima, een goede vriend van mij is homo en ik gun hem en alle andere homoseksuelen toch zeker wel de kans om te trouwen met degene van wie je houdt...

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel

Absoluut, al zal het voor het kind op bepaalde leeftijd misschien een beetje verwarrend zijn, maar een homo-koppel kan natuurlijk net zo goed een kind fatsoenlijk opvoeden als een hetero-koppel

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk

Uiterlijk is 1e indruk... ik val wel op een bepaalde stijl, daar moet hij ook wel aan voldoen, hoe oppervlakkig dat ook mag klinken. Maar als het innerlijk vervolgens niet goed zit issie ook zo weer de deur uit
Uiteindelijk is innerlijk natuurlijk waar het om draait.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 17:48
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
TCFK schreef:

1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen


Alleen maar nadelen. Gezeur aan je hoofd. Je vrijheid opgeven. Gegarandeerd gebruikt worden.



2 - ervaringen


Alleen maar slecht.


3 - sex na of voor huwelijk?


Nooit.



4 - kan vreemdgaan?


Ja dat kan. Doet zelfs een groot deel.


5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?


Ik verwacht dat ze eerst allemaal lief en aardig doet. Daarna verwacht ik gebruikt te worden. Tenslotte als ik niet meer nuttig ben, wordt ik gedumpt.


6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?


Oneindig.


7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?


Zij slikt de pil maar.

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken

Dat moet ze lekker zelf weten.


9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel


Als ouders wel, maar hoe de omgeving er op reageert is punt twee.


10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk


Uiterlijk.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 17:59
xxx_anouk_xxx
Avatar van xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)

Voordeel is dat je iemand hebt die van je houd, die je warmte geeft en er altijd voor je is. Waar je alles mee kunt bespreken. Nadeel is dat het soms heel pijn kan doen de liefde

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)

Ervaring is dat het heel mooi kan zijn, maar dat het ook van het ene op het andere moment over kan zijn, en dat dat heel veel pijn doet.

3 - sex na of voor huwelijk?

Voor... straks valt het tegen, en dan??

4 - kan vreemdgaan?

Nee, absoluut niet. Ik vind dat echt iets heel zwaks... je gaat er voor of niet.

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?

Ik verwacht dat ik hem kan vertrouwen, eerlijk tegen hem kan zijn. Alles kan zeggen. Hij me beschermt, en lief is.

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?

Maakt niet zoveel uit.. Jaartje of 5, maar dat kan minder of meer zijn. Als je echt zeker bent ervan, waarom nie.

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?

Goeie zaak, ik wil nog geen kind en al helemaal geen soa, ze zijn handig en nie voor niets.

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken

Positief, iedereen heeft recht op geluk

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel

Ja, dat gaat echt goed. De kinderen zullen er niet onder lijden.

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk

Je gaat af op het uiterlijk, maar na de eerste kennismaking, is het uiterlijk niet zo heel belangrijk meer.. dan is het toch meer het innerlijk, want al is hij nog zo knap.. maar niet aardig, en het klikt niet... dan word het geen gezellige relatie.

heel erg bedankt he, had geen zin om het op school aan iedereen te vragen

TCFK

[/B][/QUOTE]

__________________
Ik weet, hoe onvoorstelbaar wreed je verscheurd wordt, als liefde wordt gescheiden door zee
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 19:41
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Gegarandeerd gebruikt worden.

Jezus, sorry hoor maar dit vind ik toch redelijk zielig! Met zooo'n instelling kom je er zekers te weten nooit! Plzzz!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 20:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
TCFK schreef:
Hey,

Hey

we moeten voor school (Nederlands) een enquete maken over de vraag "waarom wil men een relatie hebben"

Ok

dit moeten we weten van jullie !!

moeten, moeten, naja...

1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen
voordelen: je hebt iemand om het mee te delen
nadelen: je bent nog meer alleen als je samen bent dan je normaal alleen bent als je alleen bent

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
geen

3 - sex na of voor huwelijk?
voor (en na natuurlijk ook)

4 - kan vreemdgaan?
onder sommige omstandigheden...alleen als beide partners het ermee eens zijn

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht
je van je partner?
wederzijdse:
begrip
acceptatie
intelligentie
respect en liefde voor het bestaan

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
boeit niet

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
is leuk
kinderen nog leuker

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken

-wat is het toch met dat jullie de hele tijd-
homo's zijn vet cool
homohuwelijken zijn nog cooler

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
beter zelfs

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
het innerlijk en het uiterlijk zijn in elkaar verweven. deze cliché-vraag is derhalve fout.

heel erg bedankt he, had geen zin om het op school aan iedereen te vragen

geen probleem

TCFK

komt me bekend voor
doei

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:00
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Met zooo'n instelling kom je er zekers te weten nooit!



Alleen,

Vette pech voor de vrouwen

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:11
Verwijderd

1 - de meningen van jullie over relaties

Euhm je hebt iemand bij wie je alles kwijt kunt... als et uitgaat ~is alleen ni zo leuk

2 - ervaringen

euhm vrienden hebben aan de lopende band ik hou het liever een beetje bij one at a time

3 - sex na of voor huwelijk?

weet ik nog niet.. in principe na..

4 - kan vreemdgaan?

Nee, dat hoort niet in een relatie

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?

vertrouwen, dat je dingen bij elkaar kwijt kunt...

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?

tog wel een jaar of drie denk ik

7 - wat vinden jullie van
voorbehoedsmiddelen?

safe sex...

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken?

~moeten ze zelf weten, het stoort mij niet

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel?

nee, vindt niet echt een goed voorbeeld, op zich ( maybe ouderwets) vindt ik dat een kind een vader en een moeder moet hebben..

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk? innerlijk, uiterlijk is wel een leuke bonus. en dat is waar je eerst voor gaat... meestal dan.. maar het innerlijk van iemand zorgt dat je van iem gaat houden, 'houden van' tenminste zo bekijk ik het...


Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
TCFK schreef:
Hey,

we moeten voor school (Nederlands) een enquete maken over de vraag "waarom wil men een relatie hebben"

dit moeten we weten van jullie !!

1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)
nadelen: minder vrijheid, maar als je van je vriend(in) houdt, zijn er geen.
voordelen: je kan bij iemand zijn van wie je houdt, dit is een beetje moeilijk uit te leggen

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
geen idee wat ik hier op kan antwoorden.. of ik eens een relatie heb gehad? ja, heb ik, meerdere zelfs.. ooit de ware tegengekomen - nee, nog niet.. status van nu - sinds kort weer vrijgezel
3 - sex na of voor huwelijk?
voor.
4 - kan vreemdgaan?
nee, echt niet.
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
een relatie houdt in: elkaar vertrouwen, gevoel delen, alles aan elkaar kunnen vertellen, het fijn hebben samen, vliefd zijn..
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
hangt HEEL erg af van de situatie, ik denk dat ik er een twee jaar of meer over zal doen
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
absoluut noodzakelijk? sommige zijn wel erg onhandig
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
helemaal niets mis mee, sta open voor alles
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
ja, waarom zou dat niet kunnen?
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
innerlijk

heel erg bedankt he, had geen zin om het op school aan iedereen te vragen

TCFK

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:22
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Citaat:
TCFK schreef:
Hey,

we moeten voor school (Nederlands) een enquete maken over de vraag "waarom wil men een relatie hebben"

dit moeten we weten van jullie !!

1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen
Voordeel: De aandacht, verliefd zijn,
Nadeel: niet meer vrijgezel zijn
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
Heb 1 vaste relatie van meer dan een jaar achter de rug.
3 - sex na of voor huwelijk?
Ja, VOOOORRRR.
4 - kan vreemdgaan?
Neeeeeeejjjjjj
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Trouw, liefde, steun,
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Sorry nooit over nagedacht.
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
goed, zou nooit mijn leven op het spel zetten
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
dat interesseert mij niet echt.
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
Nooit meegamaakt.
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Met een gedeelde eerste plaats: uiterlijk en innerlijk
heel erg bedankt he, had geen zin om het op school aan iedereen te vragen
gRaag gedaan.

TCFK

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:57
eden6
eden6 is offline
Citaat:
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)
Het grootste voordeel is dat ik er veel energie uit haal en het grootste nadeel is dat je rekening moet houden en niet meer kunt doen en laten wat je wat je zelf wilt.

Citaat:
2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
Ik heb vooral ervaring met single zijn telt dat ook mee? Ik heb 1 vaste relatie gehad van 5 maanden en heb nu sinds kort weer een vriend.

Citaat:
3 - sex na of voor huwelijk?
Voor. Lijkt me handig om te weten of het in dat opzicht ook klikt. Waarom zou je daarmee wachten tot na het huwelijk?

Citaat:
4 - kan vreemdgaan?
Nee. Afhankelijk van de situatie zou ik het mn vriend wel kunnen vergeven, mits hij het eerlijk verteld. Dat wil dus niet zeggen dat ik het goed keur, ik ben trouw aan mn vriend en dat verwacht ik ook van hem!

Citaat:
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Ik verwacht dat mn vriend eerlijk tegen me is, me met respect behandeld en dat ik hem kan vertrouwen. Cliche he??

Citaat:
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Daar heb ik nooit echt overna gedacht maar ik denk toch zeker wel een aantal jaar.

Citaat:
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
Nodig, handig en nuttig?

Citaat:
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
Iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen geluk en als homos dat zijn met iemand van hetzelfde geslacht... i don't care.

Citaat:
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
Ja. Het gaat erom dat je liefde krijgt en normen en waarden leert. Die kinderen komen vaak net zo goed terecht als kinderen uit een heterogeen huwelijk, het zijn anderen die er een probleem van maken.

Citaat:
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Een combinatie van beiden.
Uiterlijk is het eerste wat je ziet, maar als het innerlijk me niet aanstaat zal het nooit wat worden.
Maar iemand die ontzettend aardig is maar er niet leuk uitziet zal ik misschien wel nooit ontmoeten, omdat ik niet op hem afstap vanwege zn uiterlijk.

__________________
Actie wekt reactie. :p
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2002, 06:21
TCFK
TCFK is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:komt me bekend voor

Wat komt je bekent voor??


[Dit bericht is aangepast door TCFK (26-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 07:12
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
3 - sex na of voor huwelijk?

toch voor al beweerde ik anderhalf jaar na het huwelijk...

liefje 'k ben het alleen op dit punt niet met je eens want ik vind voor en na.... anders wil 'k ech niet trouwen hoor

__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 09:22
^Marije^
^Marije^ is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)
>>Ik zie niet in waarom er nadelen zouden zijn. Ik heb tot nu toe 1 serieuze relatie gehad en er geen nadelen van ondervonden (behalve dan dat het uitging, maar dat is bijzaak )


2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
>> Niet altijd even goed. Heb wat oppervlakkige scharrels gehad maar dat liep telkens op niets uit. Is best vervelend. Inhoud is belangrijk, en dat heb ik tot nu toe nog maar bij een persoon gevonden.

3 - sex na of voor huwelijk?
>> Ik ben absoluut niet van plan om te gaan trouwen en daarom automatisch ook niet van plan mezelf te bewaren voor 'de ware'. (Bovendien is dat nu toch al te laat )

4 - kan vreemdgaan?
>> Nee

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
>> Diepgang, eerlijkheid, vertrouwen, genegenheid.

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
>> Ik ga niet trouwen en daarnaast vind ik het een stom idee om een periode te stellen en daarna pas te trouwen.

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
>> goeie uitvinding

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
>> Geaardheid boeit me niet, en het werd wel eens tijd dat homo's ook mogen trouwen. Vind het wel belachelijk dat ambtenaren mogen weigeren homo's te trouwen

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
>> Zeker, in sommige gevallen zelfs nog beter

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
>> uiteindelijk wel het innerlijk
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 12:11
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)

voordelen, je voelt je (ik iig) nooit meer echt alleen en er is iemand die je opvrolijkt zonder dat ze het zichzelf bewust is.

nadeel, t gaat een keer over...

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)

een vriendin hebben is gewoon t beste wat er is.

3 - sex na of voor huwelijk?

*kuch* dat die r nog bij staat, voor, na en tijdens

4 - kan vreemdgaan?

dat hangt af van de situatie en of het wel "echt" vreemdgaan is.

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?

Dat ze mij ook leuk vind dat ook zegt en laat merken.

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?

mja daar doe ik nog niet aan, maar ok uhms ik denk niet dat er een bepaalde tijd aan hoeft te zitten.

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?

ik ben duidelijk VOOR

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken.

mja ik vind dat ze het zelf maar moeten weten.

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel

nee, ik vind (dus dat is een mening dus ook n/o) dat homosexualiteid iets mja onnatuurlijks is.

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk

mja ik denk op eerste gezicht uiterlijk, maar dat is uiteindelijk niet het belangrijkste want hoe iemand is vind ik veel belangrijker.

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:



Alleen,

Vette pech voor de vrouwen

-Desecrator


hoezo pech voor de vrouwen die kunnen echt wel wat beters krijgen dan jou hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 14:54
Verwijderd


1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)
geestverruimend, stimulerend, kost veel tijd.. maar is geweldig!

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
Ehh.... voor mijn huidige vriend (2 jaar en bijn 3 maanden) heb ik anderhalf maand gehad met een klasgenootje van mij. Verder niets.
3 - sex na of voor huwelijk?
Voor!
4 - kan vreemdgaan?
Nee. Absoluut niet. Het getuigt gewoon van weinig respect.
5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
Respect, vetrouwen, elkaar hebben, zowel als beste vrienden als geliefden.
6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
Een paar jaar is wel nodig.
7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
Lijkt me erg praktisch!
8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
Gewoon, als ze dat nou leuk vinden! Maakt mij dat uit.
9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
Natuurlijk. Het zijn net zo goed mensen.
10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
Innerlijk.


Krummeltje
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

<knip>depressief verhaaltje over vanalles</knip>
-Desecrator
Sadist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 20:02
Skunk
Skunk is offline
1 - de meningen van jullie over relaties (voordelen, nadelen)
leuk, leerzaam, gezellig

2 - ervaringen (niet te persoonlijk hoor....gewoon over het algemeen)
op dit moment goed, maar is anders geweest...

3 - sex na of voor huwelijk?
welk huwelijk??

4 - kan vreemdgaan?
NEE!!

5 - wat houdt een relatie precies in, wat verwacht je van een relatie en wat verwacht je van je partner?
verliefd op elkaar zijn/van elkaar houden, elkaar respecteren, vertrouwen, vriendschap, spanning etc

6 - hoelang vinden jullie dat jullie elkaar moeten kennen voordat jullie gaan trouwen?
ik wil niet trouwen

7 - wat vinden jullie van voorbehoedsmiddelen?
heel goed natuurlijk, anders zou t erg druk worden op de wereld

8 - hoe staan jullie tegenover homo's en homohuwelijken
leuk voor ze natuurlijk

9 - en... vinden jullie dat homo's net zo goed ouders kunnen zijn als een hetro koppel
jazeker, ouder zijn heeft nix met je geaardheid te maken

10 - wat komt bij jullie op 1 : uiterlijk of innerlijk
innerlijk (wat niet betekent dat uiterlijk helemaal niet telt)

__________________
-=[smoke on the water]=-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Enquête relatie tussen kijkgedrag en persoonlijkheid
StreetsAhead
5 09-01-2012 17:49
Algemene schoolzaken enquete intiemste liefdesrelatie
Chloe Siere
35 28-03-2006 18:32
Liefde & Relatie Enquete
Meinita
38 24-03-2006 14:33
Liefde & Relatie gehechtheidstijlen (enquete)
forumfreakie
99 22-02-2006 21:39
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Liefde & Relatie Enquete: relaties op afstand
Sade
51 16-12-2002 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.