Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 09:57
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
De laatste week heb ik elke keer als ik naar de wc geweest ben een soort kramp in m'n vagina. Het voelt echt heel raar, alle spieren trekken samen, maar niet naar binnen, zoals wanneer je je plas ophoudt, maar naar buiten, alsof er dan een groot gat zou moeten ontstaan. Het is ontzettend pijnlijk, vergelijk het met kramp in je voet, en ik heb zoiets nog nooit gehad. Ik kan ook niet precies voelen of het bij m'n blaas, baarmoeder of vagina zit. Na ongeveer dertig seconden trekt het weer weg. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Ik ben sinds drie weken aan de nuvaring, zou het hierdoor kunnen komen?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 10:49
Ilona1
Ilona1 is offline
Hoi hoi,

Ik herken je pijnomschrijving wel. Misschien is het een cyste in je vaginawand, die heb ik ook regelmatig. Ik zou even langs de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar een gyneacoloog. Zelf ben ik geen dokter natuurlijk, wie weet ligt het wel gewoon aan de nuvaring.
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 11:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
is t niet een blaasontsteking?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:32
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ja dat bedacht ik me ook net, nu het zo'n pijn doet elke keer valt het ook op hoe veel vaker ik eigenlijk naar de wc ga nu.

Bedankt voor de reacties ik denk dat ik de dokter even ga verblijden met een bezoekje
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:34
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
dat lijkt me zo pijnlijk... (sorry hoor)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 17:50
Verwijderd
Alles in die buurt wat je niet vertrouwt: meteen laten nakijken. Geloof me, t is niet fijn daar (blijvende) problemen te hebben. En daar is de dokter voor natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 01:40
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 23-08-2007 @ 17:34 :
dat lijkt me zo pijnlijk... (sorry hoor)
Het is niet prettig nee, m'n moeder herkende het meteen als een blaasontsteking. Stom dat ik er zelf niet aangedacht had.

Een tweede vraag, waarschijnlijk krijg ik er antibiotica voor maar dat wordt dan m'n tweede kuur in drie weken, is zoiets niet schadelijk? En verminderd zo'n kuur de werking van de pil/nuvaring?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:49
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Fosca schreef op 24-08-2007 @ 02:40 :
Het is niet prettig nee, m'n moeder herkende het meteen als een blaasontsteking. Stom dat ik er zelf niet aangedacht had.

Een tweede vraag, waarschijnlijk krijg ik er antibiotica voor maar dat wordt dan m'n tweede kuur in drie weken, is zoiets niet schadelijk? En verminderd zo'n kuur de werking van de pil/nuvaring?
het kan je huishouding aantasten dat is het nadeel van antibiotica. M,n moeder had het een keer gebruikt en zit er nog regelmatig steeds mee.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 11:01
Farfalla
Farfalla is offline
Citaat:
Fosca schreef op 24-08-2007 @ 02:40 :
Het is niet prettig nee, m'n moeder herkende het meteen als een blaasontsteking. Stom dat ik er zelf niet aangedacht had.

Een tweede vraag, waarschijnlijk krijg ik er antibiotica voor maar dat wordt dan m'n tweede kuur in drie weken, is zoiets niet schadelijk? En verminderd zo'n kuur de werking van de pil/nuvaring?
Ik heb zelf ook veel antibioticakuren tegen blaasontstekingen gehad en mijn weerstand ging er op een gegeven moment wel wat op achteruit. Ik geloof niet dat het het gezondste alternatief is. Persoonlijk zou ik je absoluut cranberrypillen (verkrijgbaar bij drogist) aanraden. Na een of twee dagen ben je bijna van je klachten af en het is een veel minder schadelijk middel. Wel veel water bij drinken en daarna nog elke dag een pil voor de onderhoudsdosis als je vaker last van een blaasontsteking hebt. Verder was de pil een aantal weken minder betrouwbaar bij die antibiotica, weet niet hoe het bij de nuvaring zit. Succes!
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 11:03
Verwijderd
@Fosca: Van de nuvaring weet ik niet, maar vaak wel van de pil. De huisarts en/of apotheek waarschuwt daar als het goed is ook voor (die van mij iig wel). Ik geloof dat je tot twee weken na de kuur aanvullende maatregelen moet nemen (dat is iig bij doxycycline zo, met andere heb ik geen ervaring).
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit lezen en snel antwoorden, ik zit met een probleem
meisjjee
3 17-11-2010 17:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Seksualiteit Zuurgraad Sperma
Verwijderd
27 16-09-2005 13:53
Seksualiteit Ik krijg 'm er niet in..
Activator
32 06-10-2003 18:35
Seksualiteit meisje bovenaan
leentje_d_s
25 04-09-2003 19:27
Seksualiteit Beffen
The_Vampire
15 04-03-2003 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.