Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 15:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik vind oude mensen koel
Laatst reed ik met mijn ouders over de snelweg worden we ingehaald door een oudere dame en heer in een prachtige klassieke auto, ik heb geen id van merk ed maar hij was groen en had een lange voorkant zeg maar. Ik vond het zo geweldig om te zien, die man had ook zo'n pet op (waar de klep met n drukknoopje aan de pet vast zit, zo een) en handschoentjes en een sjaal enzo en de vrouw had een echte dameshoed op en grote zonnebril en handschoentjes en sjaaltje enzo en achterop hadden ze een picknickmandje staan (was open auto)

Echt super.
Ik vind ook dat oudere mannen zich goed horen te kleden en eigenlijk een buik horen te hebben en dat oudere dames best beetje brutaal moeten zijn en zo'n lekker decadent uitelijk moeten hebben.

Ik vind het zonde als oudere mensen op van die beige lelijke schoenen lopen en bloemetjes jurken aan hebben enzo en zo'n garanium leven hebben.
Hoe verwachtten jullie oud te worden en waarom zouden deze mensen zich zo kleden? Omdat ze het gewend zijn??
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2002, 15:15
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik denk dat sommige oude mensen een leven achter de geraniums leven omdat ze niet anders kunnen,worden door zoon en dochterlief een bejaardentehuis ingegooid en worden min of meer gedwongen elke avond bingo te spelen en voorgeprakt eten te eten.
Maar ik denk ook dat er zat oudere mensen zijn voor wie een druk en spannend leven niet meer hoeft,die hebben de dingen bereikt die ze wouden bereiken...zijn gelukkig en genieten gewoon van rust en kleine dingentjes en hebben niet zoveel behoefte meer om vanalles te doen.

Die oudere mensen die jij net beschreef vind ik ook super,echt van die mensen die tot hun laatste adem echt door blijven leven en nog van alles doen,geweldig.
Ik weet nie hoe ik ga zijn als ik ouder ben,er gaat in mijn leven nog zoveel gebeuren..en dat beinvloed ook hoe ik later mijn oude dagen zal doorbrengen.
Maar ik weet wel dat ik niet wil eindigen als een kasplantje in een bejaardentehuis,ik wil zelf kunnen beslissen over mijn leven..en dingen doen waar ik gelukkig van word ook op oudere leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:23
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik denk dat je wel gedeeltelijk gelijk hebt cemslut omdat veel mensen ook lichamelijk of geestelijk niet meer in staat zijn ondernemend te zijn. Maar er zijn denk ik ook een heleboel zeurkousen bij, zoals de zus van mijn oma, mijn oma is nog hartstikke actief en doet vanalles, toen ze 75 werd zijn we met z'n allen naar disneyland parijs geweest. Helaas moet ze de laatste jaren minder doen omdat mijn opa ziek is, maar de zus van mijn oma is jonger en heeft altijd voor mijn overgrootoma gezorgd en het enige wat ze nu nog doet is zeuren. Dan denk ik mens doe wat, kom van die stoel af en ga wat doen desnoods bridgen ofzo
maar goed je snapt wat ik bedoel.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:49
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ik denk dat je wel gedeeltelijk gelijk hebt cemslut omdat veel mensen ook lichamelijk of geestelijk niet meer in staat zijn ondernemend te zijn. Maar er zijn denk ik ook een heleboel zeurkousen bij, zoals de zus van mijn oma, mijn oma is nog hartstikke actief en doet vanalles, toen ze 75 werd zijn we met z'n allen naar disneyland parijs geweest. Helaas moet ze de laatste jaren minder doen omdat mijn opa ziek is, maar de zus van mijn oma is jonger en heeft altijd voor mijn overgrootoma gezorgd en het enige wat ze nu nog doet is zeuren. Dan denk ik mens doe wat, kom van die stoel af en ga wat doen desnoods bridgen ofzo
maar goed je snapt wat ik bedoel.
Ja inderdaad,misschien zijn dat de mensen die denken dat het leven ophoud na je 50ste verjaardag...die niet weten,of misschien niet willen weten dat er nog genoeg plaats is voor hun op deze wereld en dat er nog zoveel dingen zijn die ze kunnen bereiken en doen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:24
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Die mensen die jij beschrijft, Ninnoc, zijn idd heel cool. Maar ik denk dat er vrij weinig van zulke oude mensen zijn, wat heel jammer is. Als ik bijv kijk naar mn opa en oma van de ene kant, die zijn nog superactief. Ze zijn in de 80, maar hebben nog een hele moestuin en gaan vaak dingen doen enzo. Maar mn oma aan de andere kant zit een verpleeghuis en kan nog vrij weinig dingen doen.

Ik denk ook dat veel oude mensen het idee hebben van: Wij zijn toch al oud, we hebben geen toekomst meer. Ik weet niet of dat klopt maar dat idee heb ik vaak wel.
ik hoop iig dat ik later nog lekker actief ben en niet in een verpleeghuis achter de geraniums beland...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:33
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik vind het echt zo zonde als ik een oudere vrouw door de straat zie schuifelen met een stok, bruine plooirok en verder helemaal in het grijs/bruin enzo. Misschien kunnen ze niet anders, maar ik hoop echt van harte dat ik niet zo wordt. Mijn oma zit nu ook in een verzorgtehuis, maar die kan gewoon nier meer voor zichzelf zorgen, ze is ongeveer 75 of iets ouder. maar vee ouder wordt ze ook niet meer

Mijn andere oma wordt dit jaar 70, en dat begint echt zo'n oude zeikerd te worden, terwijl mijn opa, die even oud is, nog redelijk fit is. Ze gaan ook nog gewoon op vakantie enzo.

Wel grappig ( of niet natuurlijk )
Mijn vriend kreeg laatst een overlijdingskaartje, maar niet zo'n grijs geschept kaartje met een zwart randje, maar een kleurigekaart, vol met foto's van de overleden persoon. Dat was een man van 70, die in Noorwegen is omgekomen bij een autoongeluk toen hij terugreed van zijn berg-beklim vakantie.

Zonde dat hij dood is, maar zo iemand lééft tenminste nog tot het einde. Als je als net zelf op een geranium begint te lijken, vraag ik me af of je nog wel leeft/ of in leven gehouden wordt.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:56
shanli
shanli is offline
ik ben vandaag nog naar mijn oma en opa geweest.
Mijn oma zit in een home(en niet omdat ze MOEST van dochterlief en zoonlief,maar omdat ze dement is/aan het worden,ze kan niet meer stappen en mijn opa was het dan ook wel heel moeilijk om haar te verzorgen),ik vind het eigenlijk wel triestig hoe ze is:ze zit heel de tijd voor haar te staren,ze weet niet meer wie ik ben en als ze boos is,... maar ze kan daar ook niets aan doen,en eigenlijk ga ik helemaal niet zo graag(meer,vroeger wel heel graag) naar haar
Mijn opa is wel nog redelijk fit,hij werkt nog in de tuin,kan nog goed auto rijden,... maar hij heeft (opnieuw) kanker gekregen.
Mijn andere oma en opa zijn dood.

De personen die je beschreef zijn wel leuk,maar NIET als het zo oudere dames zijn die vinden dat ze voorrang hebben of zo gewoon omdat ze ouder en meer levenservaring hebben(dat vind ik zo)
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:19
Faery
Faery is offline
M'n opie en omie die inmiddels overleden zijn 'leefden' wel, in de trant van vakanties, dagjes uit, etc.
Dat werd minder toen me opa dus doodging, aangezien omaatje 't alleen niet meer zo tof vond. Nu zijn ze allebei dus dood, maar ach. Ze hebben iig echt geleefd op hun oude dag

Andere oma woont bij een tante in huis, geen idee hoe 't met 'r gaat want dat interesseert me gewoon bar weinig (). Geloof dat ze nog redelijk vitaal is :]

Oude opaatjes die door een ontiechelijk drukke winkelstraat wandelen, pijp rokend. Zo'n geruit pak aan, hoedje op - great, great . Op je oude dag hardwerkende jongemensen uitlachen en genieten van je oorlogstrauma's. Achja...
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:19
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
mjah natuurlijk neemt iedereen zich voor om zo lang mogelijk een actief leven te hebben, om tot op het einde echt te leven ipv achter de geraniums maar toch eindingen de meeste wel zo... ik denk dat je het dan wel best zo vind.... ik kan nou nie zeggen hoe ik word want tegen die tijd denk ik natuurlijk heel anders over dingen als nu... ik weet iig dat ik niet in bloemetjes jurken ga en dat ik niet eenzaam wil zijn...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:27
maudje
Avatar van maudje
maudje is offline
Ja helemaal mee eens. Waarom zou zo'n mooi leven zo suffig moeten eindigen. Waarom de laatste jaren van je leven in een verpleeghuis oid. Dat zou ik absoluut niet willen.
Ik zou in de laatste jaren van mn leven lekker het geld willen uitgeven waar ik mn leven voor gewerkt heb. Lekker ervan genieten, gekke dingen doen en reizen.
Helaas hangt het natuurlijk allemaal maar heel erg van je gezondheid af hoe je leven verloopt.

En wat die kleding betreft, dat is natuurlijk wel heel erg leuk maar het zegt me niet zoveel.
Mijn oma draagt wel echt van die oma-kleding maar ze is wel stoer, ze is 82 en maar 1m50 geloof ik, zit ze in dr volvo komt ze echt net boven het stuur uit, maar doorgassen dat doet ze
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:52
Sommetje
Sommetje is offline
Ja, ik heb minder goede ervaringen met oudere mensen.

Zelf heb ik niet het gevoel dat ik oud word, dus ik ben daar ook niet zo heel veel mee bezig!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 21:23
utopian me
utopian me is offline
ik vind sommige oudere mensen idd erg koewl, maar ook zijn er veel zeurkousen.. en natuurlijk is het ook moeilijker fit en soepel, brutaal en bijdehand te blijven wanneer je botten broos worden, je spieren stijf, zenuw en hersencellen die niet meer terugkomen sterven.. oke, dit klinkt niet zo leuk... maar over het algemeen denk ik gewoon dat er onder alle leeftijden leuke en niet leuke mensen zijn en zo ook onder oude mensen.. ik denk dat oude mensen idd niet meer zo op willen vallen omdat zij niet meer de toekomst zijn maar meer het verleden, ze zijn niet meer zo trots op hoe ze op het moment zijn omdat ze eens veel 'beter' zijn geweest..

zelf lijkt het idd fijn zo lang mogelijk fit te blijven, maar in tegenstelling tot veel mensen hier lijkt mij een bejaardentehuis voor als ik echt oude helemaal niet zo erg... ik bedoel, ik heb dan voor de maatschappij hard gewerkt (is de bedoeling ) en dan krijg ik gewoon m'n laatste jaren een rustige verzorging... ik was laatst kijken voor vakantiewerk in een bejaardentehuis en het is echt maar net wat je er van maakt! een vrouw daar bijvoorbeeld, heel leuk mens van 74 had elke donderdag het liefst geen bezoek want dan was het sjoel en weet ik veel wat nog meer avond daarbij organiseren ze excursies die oude mensen goed aankunnen, je zit dan wel tussen de ouderen maar dat zijn wel op dat moment je leeftijdsgenoten.
je kunt van oud zijn zeker ook iets moois maken denk ik
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 23:37
Verwijderd
Ninnoc,
dat soort oudjes zijn veel te

Maar je moet natuurlijk niet vergeten, dat er genoeg oudjes zijn die zich niet een duur pak met handschoentjes en een hoed kunnen veroorloven. Er zijn veel oudjes die het nietzo breed hebben en daardoor geen decandente lifestyle hebben.

Maar mijn opa en oma proberen zoveel mogelijk van een vrije tijd genieten. Ze zijn inmiddels rond de 75 en de gezondheid van mijn opa wordt helaas ook steeds slechter. Maar ze proberen nog wel altijd dingen te doen die ze willen en kunnen doen.
Mijn opa koopt bijvoorbeeld om de 2 jaar een nieuwe auto. En die moet natuurlijk altijd goed ingereden worden. Dus gaan vaak heerlijk een dagje weg of ze maken een leuk ritje door de natuur. Ze zijn helemaal zelfstandig. Soms heeft alleen mijn opa wat hulp nodig met de computer. Maar soms denk ik dat hij meer van pc's snap dan ik

Ik weet niet wat ik ga doen als ik oud ben. Maar ik weet wel dat ik nooit oud zou willen worden. Volgens mij ga ik zo'n rond mijn 55e een tweede jeugd tegemoet. Het lijkt me fantastisch om in mijn pensioen heerlijk te kliederen met verf, of om naar verre badplaatsen te gaan of nog stiekem de dingen doen die ik nooit gedurfd heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Praten met oudere/jongere mensen.
Michel01
4 30-08-2016 14:47
Psychologie ...van die mensen
Schipper
2 02-09-2013 21:06
Psychologie Oude mensen
Verwijderd
19 04-06-2005 13:04
De Kantine Sta jij op voor oudere mensen?
Thomas
92 12-03-2004 12:10
Psychologie Advies geven aan oudere mensen?
tacidvs
10 26-10-2002 09:56
Algemene schoolzaken wie houd nog meer zoveel van oudere mensen als ik? of ben ik de enigste?:(
belanda
11 09-11-2001 10:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.