Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2009, 17:04
Jessiiie
Jessiiie is offline
Hallo allemaal,

Ik heb net de examens van havo achter de rug, ben er vrij zeker van dat ik het ga halen.
Het is de bedoeling dat ik volgend jaar niet naar school ga.
Ik heb ten eerste nog geen idee welke opleiding ik wil doen (ik vind totaal verschillende dingen leuk), ten tweede ben ik pas sinds januari 16 en dus erg jong, en ten derde heb ik een kutjaar achter de rug (school thuis gedaan omdat ik ziek thuis zat..) en graag gewoon een jaar niet echt wil leren.
Het is sowieso de bedoeling dat ik een cursus (van de LOI ofzo) o.i.d. ga doen, om bezig te blijven.
Ook wil ik een paar dagen in de week gaan werken.
Mijn 'probleem' is nu dus, dat ik graag aan het eind van het jaar wil kunnen zeggen dat ik een topjaar achter de rug heb. Ik wil dus niet bij de supermarkt werken en daarnaast een cursusje doen. Maar bijvoorbeeld naar het buitenland ziet mijn moeder niet zitten i.v.m m'n leeftijd.
Doordat mijn vriend (18) niet is toegelaten bij zijn opleiding heeft hij inprincipe ook een jaartje 'over'. Het zou dus leuk zijn als we dit jaar samen iets zouden kunnen doen.
Ik heb al zitten denken aan bijvoorbeeld werken bij pieterburen (zeehondencrèche), en daar dan in de buurt wonen met mijn vriend of eventueel intern (ik weet niet of die mogelijkheid er is...)
Ik wil gewoon dit jaar echt leuke ervaringen op doen.
heeft iemand ervaring, tips of ideeën??

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2009, 09:55
Jessiiie
Jessiiie is offline
niemand?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 18:58
Verwijderd
Je wilt dus jezellf inzetten voor een maatschappelijke organisatie en daar ook geld mee verdienen? Ik denk dat je voor pieterburen o.i.d wel een opleiding gedaan moet hebben voor ze je aannemen maar er zijn m isschien organisaties die niet eisen.

(Niet om naar te doen hoor) maar is het niet wat vroeg om samen te wonen met je vriend? Ik bedoel, veel mensen gaan dat pas doen als ze > 20 zijn.

En, weet je echt niet wat voor opleiding je wilt gaan doen of heb je gewoon nog niet zo'n zin om te gaan studeren? Het is in het eerste geval denk ik belangrijk dat je dit jaar nuttig gebruikt om erachter te komen wat je nu daadwerkelijk wilt. Hoe dat precies kan, dat is natuurlijk aan jou. Maar als je het helemaal niet weet, waarom ga je dan geen VWO doen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 19:01
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
misschien vind je moeder je te jong maar als je bijvoorbeeld in Amerika een halfjaartje meeloopt in een Highschool bij een gastgezin zal je moeder het waarschijnlijk minder erg vinden.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:07
Jessiiie
Jessiiie is offline
Het is niet echt mijn bedoeling om te gaan samen wonen hoor. Maar stel we gaan samen ergens heen aan de andere kant van Nederland, dan zou het een mooie oplossing zijn. Heen en weer rijden kan natuurlijk ook...
Het zijn meerdere dingen waarom ik niet naar school wil, zoals ik al zei wíl ik gewoon een jaar niet naar school omdat ik 'geen zin' heb, maar ook omdat ik echt nog geen idee heb wat ik wil.
VWO wordt niks, heb 2 jaar vwo gedaan en toen teruggestroomt, VWO is niks voor mij... teveel met de neus in de boeken.

Het is niet alleen dat mijn moeder niet wil dat ik naar Amerika ga, ik zie het zelf ook niet zitten. Ik wil niet zo lang zonder m'n familie en vriend.

Ik wil mijn jaar gewoon nuttig besteden. Ik wil aan het eind van het jaar kunnen zeggen dat ik een topjaar achter de rug heb.. Iemand verder ervaringen? Ideeën? Tips?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 19:28
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Als je er een jaar tussenuit wilt, kun je natuurlijk ook een talencursus in het buitenland gaan doen. Via sommige organisatie's kun je zelf bepalen hoe lang je in het land blijft (en dichterbij huis dan Amerika). Dit kan soms vanaf een week, tot langere tijd. Je verblijft bij een gastgezin (mag ook zelf voor onderdak zorgen). Misschien is dat een optie? Dan heb je toch iets gedaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 08:26
Jessiiie
Jessiiie is offline
heb je toevallig een naam of website van zo'n organisatie? het klinkt namelijk goed!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 08:50
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Citaat:
heb je toevallig een naam of website van zo'n organisatie? het klinkt namelijk goed!
www.studytravel.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat doen hierna
looneylover
14 15-01-2007 12:08
Psychologie niet blij
Boef
9 04-12-2005 01:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofddoekjes, II
Joostje
152 07-10-2004 17:57
Algemene schoolzaken Na middelbare school... studeren of iets anders?
Bellenblaas
34 01-09-2003 14:37
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.