Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2002, 19:54
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Mjah, ik ben allergies voor paarden, katten en konijnen (en nog wat rotzooi, maar daar zit ik nie zo mee)... Ik heb me hele leven al een kat, dus die doe ik echt niet weg omdat ik toevallig een beetje verkouwen van hem word, ik rij vanaf me 9de paard, en daar wil ik ook niet mee stoppen, maar ik heb er wel last van...

nou heb ik laatst eens gehoord dat er manieren zijn om van allergieen af te komen, door een soort van prik-kuur ofzo... dan kreeg je een poosje elke maand of elk kwart jaar ofzo een spuitje met die stoffen waar je allergies voor bent, net zo lang totdat je lichaam er net meer op reageerd ofzo.... (ik weet niet precies of het zo ging, maar het was wel zoiets)

maar nou vroeg ik me af, word je afweersysteem zo niet vreselijk.... mishandeld? en zijn er nog andere nadelen?
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kat schreef:
nou heb ik laatst eens gehoord dat er manieren zijn om van allergieen af te komen, door een soort van prik-kuur ofzo... dan kreeg je een poosje elke maand of elk kwart jaar ofzo een spuitje met die stoffen waar je allergies voor bent, net zo lang totdat je lichaam er net meer op reageerd ofzo.... (ik weet niet precies of het zo ging, maar het was wel zoiets)

maar nou vroeg ik me af, word je afweersysteem zo niet vreselijk.... mishandeld? en zijn er nog andere nadelen?
Eehhmm k weet er ook niet alles vanaf maar k zal je wel een beetje wat kunnen vertellen. Ik ben dus ook allergies en ook voor bomen en grassen. hooikoorts dus. nou heeft m'n huisarts al een paar keer uitgelegd hoe dat zal gaan als je er tegen ingeent wordt. Je moet dan elke 2 weken een spuit halen. je moet dan ook een half uur in de praktijk blijven om te kijken of het wel goed gaat (je kunt er ook ineens heel sterk op reageren en dan moet je dus weer een nieuwe anti-blabla spuit omdat het anders fout gaat. naja dat moet je dus 2 jaar volhouden. EN dan werkt het ook nog es niet altijd. Dus dat is erg zwaar en het resultaat is niet denderent ik zou het dus wel afraden.
nog een keer de facts: elke 2 weken spuit halen, 2 jaar lang. en dan ook nog een half uur bij die huisarts blijven voor een eventuuel tegen ding. = super zwaar volgens mijn huisarts. ik weet trouwens niet of het ook voor katten ed allergien kan. m'n huisarts had het alleen over hooikoorts
Nou ik hoop dat je het een beetje snapt, anders moet je het maar nog een keer vragen
kuzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:47
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hey,
Kan dat ook als je allergisch bent voor voedingsstoffen??
Ik ben nl. heel erg allergisch voor melk, (producten ook), kunstmatige kleurstoffen, stof (huisstofmijt),en voor veel ijzer in een product.
Ik krijg hierdoor heel erge eczeem/psoriasis en astmaaanvallen.
Ik heb hier wel van gehoord, maar niet echt veel ofzow..

*knuff*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:01
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
elke 2 weken een spuit... en dat 2 jaar lang... das wel erg veel.... mjah....

Tjah, ik wou eigenlijk dierenarts worden, maar das wat moeilijk met die allergieen.... bovendien moet ik dan ook eerst de havo en dan het vwo halen, en dan nog ingeloot worden bij die studie...

hmm...

En zijn er ook nog verdere bijwerkingen? dat het verder slecht voor je is ofzo? of dat de allergieen er erger van worden?

Nouwjah, ik zal eerst eens aan de huisarts gaan vragen of zo'n behandeling ook bij katten/paarden allergieen kan.

iig heel erg bedankt.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kat schreef:
elke 2 weken een spuit... en dat 2 jaar lang... das wel erg veel.... mjah....

Tjah, ik wou eigenlijk dierenarts worden, maar das wat moeilijk met die allergieen.... bovendien moet ik dan ook eerst de havo en dan het vwo halen, en dan nog ingeloot worden bij die studie...

hmm...

En zijn er ook nog verdere bijwerkingen? dat het verder slecht voor je is ofzo? of dat de allergieen er erger van worden?

Nouwjah, ik zal eerst eens aan de huisarts gaan vragen of zo'n behandeling ook bij katten/paarden allergieen kan.

iig heel erg bedankt.
Ja het is best zwaar om dat 2 jaar vol te houden.
Maar als je echt super graag dierenarts wilt worden en je hebt je vwo al gedaan kun je het altijd nog proberen (ik weet niet hoever je nu bent in je schoolloopbaan) Dan heb je ook iets meer motivatie om het te blijven doen.
Verdere bijwerkingen geloof ik niet, maar ik zal ff voor je kijken op i-net.
ja ik denk dat je huisarts wel weet hoe dat met kattenallergie zit
Succes!!!!
Kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:47
Verwijderd
hee kat
2 jaar lang elke 2 weken een spuit...
ik ben nog niet vergeten hoe je za te stressen ok de meningokokken
mja, ik zal je blijven steunen hoor
enne, je doet nu 5 havo, dan 5vwo en 6vwo, dan is die kuur dus al een jaar afgelopen, en dan pas wordt je ingeloot.
Maar ik denk dat het wel handig is dat je die kuur gaat doen, want ik denk dat je een grotere kans hebt om ingeloot te worden als je geen allergieen hebt, dan wanneer je wel allergieen hebt
nouja, tot morgen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 18:10
Verwijderd
hmzz zou wel gaaf zijn als er een manier is om er van af te komen....

die spuiten elke 2 weken lijken me erg kut, 2 jaar is wel erg lang....

allergieen zijn echt kut
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 09:38
Y@NOU
Y@NOU is offline
Ik ben allergisch voor honden (we hebben er 3 thuis), katten, paarden (ik heb 2 paarden en werk op een springstal) en allerlei andere dieren. Verder ben ik allergisch voor de inhoud van matrassen en donsdekens(vanwege de veren die gebruikt worden) en voor tarweproducten.

Sinds 2,5 jaar gebruik ik ZYRTEC , en dat helpt zo goed!!!!!! Geen jeuk meer, geen traanogen, niet niezen nix, het helpt ook tegen mijn hooikoorts! Je kan het halen bij apotheek en bij etos ed.

verder heb ik weleens gehoord van ACUPUNCTUUR en idd die prikken, maar zyrtec helpt goed bij mij.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 11:49
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
Y@NOU schreef:
Ik ben allergisch voor honden (we hebben er 3 thuis), katten, paarden (ik heb 2 paarden en werk op een springstal) en allerlei andere dieren. Verder ben ik allergisch voor de inhoud van matrassen en donsdekens(vanwege de veren die gebruikt worden) en voor tarweproducten.

Sinds 2,5 jaar gebruik ik ZYRTEC , en dat helpt zo goed!!!!!! Geen jeuk meer, geen traanogen, niet niezen nix, het helpt ook tegen mijn hooikoorts! Je kan het halen bij apotheek en bij etos ed.

verder heb ik weleens gehoord van ACUPUNCTUUR en idd die prikken, maar zyrtec helpt goed bij mij.
hmm, das misschien ook wel handig...
zijn er ook nog nadelen/bijwerkingen aan dat zyrtec?
en jij kan gewoon op een springstal werken nu? hmm, dan heeft mijn dierenartscariere toch ook nog een kans...

dankje!
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 12:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kat schreef:
hmm, das misschien ook wel handig...
zijn er ook nog nadelen/bijwerkingen aan dat zyrtec?
Ik gebruik het ook, het werkt bij mij redelijk. maar ik gebruik het ook niet echt regelmatig ( )
Er zitten wel bijwerkingen aan maar die zijn niet zo erg. Op deze site staat er vanalles over. de bijwerkingen staan er ook bij maar dat valt heel erg mee. k had er alleen in het begin een beetje last van. Je kunt daarvoor het best ff met je huisarts overleggen
Kuzzz

ps. bij mij heet dat spul nou geen zyrtec meer maar anders. het is nou niet meer van dat merk. maar er zit hetzelfde in, en werkt dus ook hetzelfde
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 12:36
Verwijderd
Ik gebruik ook Zyrtec, wat nu een andere naam heeft, werkt goed tegen stofallergie, constant verkouden zijn enzow..maar niet tegen dierenallergie ...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Verhaal: Een duur uitstapje (hypochondrie)
MAS187
6 20-07-2001 07:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.