Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2006, 20:57
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik eet elke ochtend hetzelfde, een bakje met cruesli,muesli,cornflakes met melk. Verder verschilt het toch wel. Behalve dat ik sochtends meer gezond eet als savonds.

Zijn er dingen die jullie dagelijks eten, en hebben jullie een vaste dag in de week dat jullie een bepaald avondeten eten? Heb je een vast eetpatroon? Doe je een dieet, zo ja waarom en watvoor?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2006, 21:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn ontbijt is altijd hetzelfde, nl brinta. Het wisselt wel eens per periode, soms heb ik een cornflakes-periode, soms een brood-periode, maar op het moment is het alweer een hele tijd brinta. (Tenzij ik ergens anders dan thuis slaap ofzo)

Verder verschilt mijn eetpatroon vaak, ik heb geen vaste tijden waarop ik eet, en ook niet zoiets als zaterdag-patatdag ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 22:04
Verwijderd
Een heel vast patroon ja. Ontbijt en lunch is altijd hetzelfde hoewel ik probeer te varieren met beleg. Nou ja alleen op zaterdag neem ik één boterham hagelslag. Verder is het altijd: ontbijt: kaas en vega worst en lunch, kaas, vega worst en pindakaas. Ook altijd in dezelfde volgorde. Tussendoortjes varieren maar wel altijd keuze uit sultana, brood, crackers, ontbijtkoek, evergreen, LU time-out. Avondeten is altijd zelfde hoeveelheid, maar verder verschilt wel. Zelfs de tijden liggen vast.
En ja ik heb een dieet; een leer-normaal-eten-dieet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik eet 's morgens altijd een beschuitje, maar wat ik erop doe verschilt nog wel. Altijd met een glas melk erbij trouwens. Behalve in het weekend, dan neem ik een bordje cruesli of cornflakes ofzo.

's middags eet ik altijd 2 boterhammen, maar wat erop zit verschilt per dag, wel vaak pasta.

Wat ik 's avonds eet verschilt altijd, en tussendoortjes verschillen ook steeds.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 27-05-2006 @ 23:04 :
Een heel vast patroon ja. Ontbijt en lunch is altijd hetzelfde hoewel ik probeer te varieren met beleg. Nou ja alleen op zaterdag neem ik één boterham hagelslag. Verder is het altijd: ontbijt: kaas en vega worst en lunch, kaas, vega worst en pindakaas. Ook altijd in dezelfde volgorde. Tussendoortjes varieren maar wel altijd keuze uit sultana, brood, crackers, ontbijtkoek, evergreen, LU time-out. Avondeten is altijd zelfde hoeveelheid, maar verder verschilt wel. Zelfs de tijden liggen vast.
En ja ik heb een dieet; een leer-normaal-eten-dieet.
Ik ongeveer hetzelfde!
Bij mij is ontbijt en lunch ook altijd wel ongeveer hetzelfde en ook altijd om dezelfde tijd. S'ochtends een boterham met muisjes en een boterham met vegetarische ham en glas melk. S'middags glas melk en een boterham met kaas, boterham met vruchtenhagel en een boterham met tartex. Soms wel beetje ander beleg, maar wel altijd s'ochtends 1x zoet en 1x vegetarisch vleeswwaar en s'middags 1x kaas, 1x vegetarisch vleeswaar en 1x zoet.
Avondeten altijd op dezelfde tijd (stipt 6 uur, als het ietsje later is raak ik al beetje in paniek... ) en ook zelfde hoeveelheid. Altijd 150 gram aardappels/rijst/pasta, 150 gram groente en een vleesvervanger.
Tussendoortjes ook op een stipte tijd en wel beetje hetzelfde, beetje dezelfde als sonho
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ontbijt (meestal) met brood.

Ik kook 's avonds bijna altijd zelf en eet dan vaak gezond.

Tot zover mijn vaste eetpatroon
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:38
Verwijderd
Vrijwel altijd een tosti met ham en kaas of een gebakken ei met spek. Dat is namelijk makkelijk en snel klaar. 's Avonds loopt het uiteen van zelf koken tot Chinees of Burger King.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn eetschema is ook best hetzelfde:

's ochtends of twee boterhammet met hagelslag of een bord brinta met een flesje actimel

Rond tien uur een pakje sultana, LU time out, oid en een bekertje capuccino (als ik op school ben)

's middags twee boterhammen met (gerookte) kaas en twee boterhammen met vleeswaar (ardenner worst, gebraden gehakt, gekookte worst of snijworst)

Rond een uur of vier of twee crackers, of iets van fruit, of nog een pakje sultana oid, of een boterham of iets lekkers wat ik toevallig nog in huis heb. Daarbij iets te drinken (light frisdrank, thee of optimel drink)

's avonds rijst/aardappels/pasta/tarly met groente en vlees(vervanger). Ik eet 's avonds wel altijd warm. Daarna meestal een toetje (meestal vla, yoghurt of kwark, een enkele keer fruit)

In het weekend dan hierna soms nog chips met wat te drinken.
's avonds rond half negen fruit of een verlaat toetje of een koekje en wat drinken (light frisdrank meestal)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:15
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Mijn eetschema verschilt steeds, wel eet ik vrijwel dagelijks brood (tijdens ontbijt of lunch).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:19
Verwijderd
Valt geen touw aan vast te knopen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:00
bbyn
bbyn is offline
alleen ontbijt doordeweeks hetzelfde.. broodje kaas met thee... in t weekend ontbijt ik anders en voor de rest geen patroontje te vinden
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:54
belli
belli is offline
7.10 koffie
7.30 bruine boterham hagelslag
12.00 pakje sultana naturel, of landoogst notenkoek
15.30 tosti van bruinbrood en jonge kaas, of een boterham filet american en een boterham eiersalade
17.00 appel of een fruitshake (hand/homemade)
19.00 avondeten wat de pot schaft.
21.00 thee bescuitjes.. meestal 2 of 3.

en dat elke doordeweekse dag. en nee het verveeld niet. maar als ik niet zo eet, eet ik ongezond.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 22:38
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik probeer zo gevariëerd mogelijk te eten, maar omdat je toch een bepaalde smaak en een bepaald patroon hebt, is dat niet altijd goed mogelijk.

Ik eet sowieso niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde ontbijt, maar de dingen waarmee ik ontbijt zijn wel altijd een kom biogarde met cruesli en honing, een smoothie van veel fruit met yoghurt, knackebröd met beleg, of een tosti kaas. Die dingen wissel ik dan zoveel mogelijk af.

Voor luch geldt dat ik ook niet iedere dag hetzelfde eet, maar dat het wel 9 van die 10 keer neerkomt op 2 tostis's, warme pitabroodjes met kaas en groenten, een kom noedelsoep met ei of een ciabatta of volkorenstokbroodje met beleg. Diner is ook elke dag anders, maar er zijn natuurlijk dingen die ik regematig eet omdat ik ze gewoon lekker vindt.

Ik wil zoveel mogelijk variëren, omdat dat het gezondst is. Je spijsvertereing wordt namelijk lui als je altijd hetzelfde eet.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:49
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik eet de ene ochtend een beschuitje, dan weer een cracker, dan weer een boterham, verschilt, ligt er aan hoeveel tijd, zin en honger ik heb.
En we hebben geen bepaalde eetpatronen zoals 'vrijdag frietdag' ofzo zoals veel mensen hebben, we eten alleen wel de ene dag aardappels, groente en vlees en de volgende dag iets niet-Nederlands zoals macaroni, taco's, Knorr Wereldgerechten enz.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 11:42
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Overdag altijd hetzelfde. Avondeten verschilt, dat koken mijn ouders. (meestal krijg ik kip, aangezien ik niet van ander vlees houd)
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 17:44
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik eet niet echt gevarieerd. Dingen als brood eet ik bijna elke dag ja. Cola ook elke dag, ben er zoiets verslaafd aan. Ook veel pasta en aardappels met vlees als avondeten. Ik eet meestal wel op vaste tijden ja.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
belli schreef op 28-05-2006 @ 19:54 :
7.10 koffie
7.30 bruine boterham hagelslag
12.00 pakje sultana naturel, of landoogst notenkoek
15.30 tosti van bruinbrood en jonge kaas, of een boterham filet american en een boterham eiersalade
17.00 appel of een fruitshake (hand/homemade)
19.00 avondeten wat de pot schaft.
21.00 thee bescuitjes.. meestal 2 of 3.

en dat elke doordeweekse dag. en nee het verveeld niet. maar als ik niet zo eet, eet ik ongezond.
ehh kijk je dan altijd op de klok en denk je bijvoorbeeld 'oh nee het is al 15u35 ik heb mjin tosti overgeslagen?"

ik eet wanneer ik honger heb als ik alleen thuis ben, en wanneer de rest eet als ik niet alleen thuis ben. En ik eet wat er klaargemaakt wordt of waar ik zin in heb, en dat wisselt. Ik weet het nooit meer dan 5 minuten op voorhand
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:54
Mara
Mara is offline
Grotendeels hetzelfde, qua 'gewoon' eten.

Ontbijt:
1 boterham pindakaas
1 boterham of roggebrood met kaas

Lunch:
2 bruine boterhammen met rookvlees

Avondeten:
Aardappelen, groente, vlees.

Tussendoortjes verschillen nog wel eens, verschillende soorten fruit, ontbijtkoek, yoghurt etc.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2006, 11:51
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik eet 's ochtends altijd twee bruine boterhammen, en 's middags drie. De tijd 's middags verschilt nogal, aangezien ik nooit weet wanneer ik pauze heb op mijn werk. Meestal heb ik hetzelfde beleg, namelijk Philadelphia bieslook.
's Avonds eten we meestal op maandag en dinsdag pasta of lasagne, en op vrijdag pizza. De rest van de dagen worden ingevuld met verschillende andere dingen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:00
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Mijn ontbijt is altijd hetzelfde, middageten in principe ook, hoeveelheden wisselen trouwens wel wat. Avondeten is eigenlijk een wekelijks vast patroon.

Ontbijt: 2 of 3 boterhammen met pasta/hagelslag
Lunch: iets van 4 sneetjes ofzo
Avondeten is niet zozeer per dag, maar wel elke week 1 keer gebakken aardappels en visticks, 1 of 2 keer friet en de rest aardappels met groente en vlees ofzo, dusdanig standaard is het wel
__________________
Bij gebrek aan beter, een .

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:37
Verwijderd
Ik eet wel gevariëerd. Ontbijt wisselt, soms havermoutpap, soms brood, soms yoghurt. Voor de lunch eet ik soms thuis brood of ik haal een broodje brie gezond in de kantine, soms haal ik daar ook rauwkostsalade (maar dan eet ik daarna nog wel iets van brood). Avondeten is natuurlijk altijd verschillend.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:34
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Mijn ontbijt is altijd hetzelfde.
Versgeperste sinasappelsap met twee boterhammen met hagelslag. Wat ik de rest van de dag eet weet ik niet van te voren.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:40
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Yerli schreef op 30-05-2006 @ 20:34 :
Mijn ontbijt is altijd hetzelfde.
Versgeperste sinasappelsap met twee boterhammen met hagelslag. Wat ik de rest van de dag eet weet ik niet van te voren.
Ik precies hetzelfde qua ontbijt

De rest van de dag eet ik, zeker doordeweeks, redelijk hetzelfde. brood, muesli, tosti's, cup a soup met brood, broodjes... dat zijn de mogelijkheden zo'n beetje voor de lunch. Ook eet ik elke dag fruit en dat is in 90% van de gevallen een appel. Het avondeten verschilt wel weer erg. Ohja ik drink ook altijd veel thee
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 14:48
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
de tijden waarop ik eet zijn iig altijd heel regelmatig.. want ja regelmaat is toch echt belangrijk als je op je gewicht wilt letten/ afvallen als ontbijt eet ik eigenlijk ook elke morgen hetzelfde (2sneetjes volkorenbrood met fruit en magere melk)
's avonds vaak gekookte aardappelen (anders volkoren macaroni/spaghetti), gekookte groente en iets vegatarisch, een gekookt eitje of mager vlees.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 16:01
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
ik eet onregelmatig en weinig gevarieerd, maar dat komt omdat mn leven op het moment niet echt op orde is en ik t niet op kan brengen normaal te eten, dat komt vanzelf wel weer.

brood met kaas en/of eiersalade verschilt van 0-6 sneeen per dag verdeeld over 1-4 maaltijden. gewoon wanneer ik honger heb dus.

avondeten bestaat uit macaroni met groenten, burger of eitje en kaas, dat minimaal 3 keer per week. en de andere dagen is te verschillend: brood, pizza(af en toe), aardappeltjes met groenten en soms gewoon niets.

ik snoep bijna niet, geen chocola of koekjes of whatever, gewoon omdat ik er geen zin in heb of het niet lekker vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 16:27
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Katje schreef op 28-05-2006 @ 16:19 :
Valt geen touw aan vast te knopen.
Same here.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:18
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
snoepen doe ik iig al een hele tijd niet meer. ik vond veel dingen lekker, maar ik heb er nogal een afkeer tegen gekregen, ik durf en wil gewoon niet iets eten waarvan het een slechte invloed heeft op je lichaam of waar overbodige suikers/vetten in zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 12:44
11
Avatar van 11
11 is offline
als ontbijt bijna altijd punica en brood met nutella
__________________
[S]nutella![/S]
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 18:27
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
's ochtends drink ik altijd sinaasappelsap met calcium, ik eet dan twee crackers met jam of een geroosterde boterham met boter.

tussen de middag eet ik thuis (om 12 uur) altijd twee boterhammen met vlokken of hagelslag of tomaat met peper en zout. ik drink dan water. Op school doe ik niet echt aan een lunch, dan eet ik gewoon wanneer ik zin heb en waar ik zin in heb.

's avonds (half 6) eet ik altijd warm, wat dat dan is varieert.

als tussendoortjes eet ik vaak koekjes, bijvoorbeeld met chocola of sultana. soms ook wel iets van fruit.


ik heb wel soort van dieet, ik ben vegetariër en kan niet goed tegen koemelk en ei.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 20:57
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
's Morgens cruesli met yoghurt en 's middags uit school fruit.

Tot zover mijn vàste eetpatroon.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik eet elke dag wel brood en 's avonds altijd vlees (of vis).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
door de week vaak hetzelfde:
s ochtends yoghurt met cruesli
tussendoor appel en banaan
lunch 4 bruine boterhammen met pindakaas
s avonds wel steeds wat anders, maar wel dezelfde dingen die steeds terugkomen.

In het weekend of als ik bij m'n vriend ben eet ik wel andere dingen.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 12:53
Marlou
Marlou is offline
Iedere ochtend = 2 crackers, een met kip een met kaas
Iedere avond= Wat de pot schaft
Voor de rest eet ik niet, heel ongezond, ik weet het
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 13:11
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Marlou schreef op 05-07-2006 @ 13:53 :
Iedere ochtend = 2 crackers, een met kip een met kaas
Iedere avond= Wat de pot schaft
Voor de rest eet ik niet, heel ongezond, ik weet het
waarom doe je het dan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 13:32
Verwijderd
Ik eet dingen in 'fases', maar over het algemeen komt het neer op 's morgens twee boterhammen met beleg (op het moment vaak chocopasta) en een glas sap, dan tussendoor wat, tussen de middag twee tot vier boterhammen met beleg, dan weer tussendoor wat en dan avondeten. Op zondagochtend eten we ipv brood vaak twee croissantjes, waarvan één met kaas. Drinken doe ik de hele dag door. Op dit moment eet ik ivm het warme weer vooral veel salade's en andere koude dingen en zo nu en dan (als ik bij de AH geweest ben) een bepaalde magnetronmaaltijd en verder vooral pasta en rijstdingen ed.

Ik volg een dieet ivm voedselintolerantie, ik probeer zo min mogelijk dingen te eten waar ik niet tegen kan (biogene aminen en melkproducten).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Lichaam & Gezondheid [eten] Wat moet ik nou?
Giovanna
24 25-02-2004 19:41
Lichaam & Gezondheid Dit kan toch niet normaal zijn?!
Severus
19 20-07-2003 10:22
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.