Oud 10-05-2007, 16:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Omdat ik m'n bekken heb gebroken lig ik op bed. Poepen is dan erg lastig. Welke dingen moet ik eten die de stoelgang wat gemakkelijker maken?

Ik probeer veel water te drinken (erg verrot, want ik verslik me vaak en moet dan hoesten en dat doet zeer) en iedere dag iig 2 stuks fruit (geen banaan) te eten. Maar ik heb niet erg veel trek, dus zoveel brood kan ik ook weer niet eten. Als ik brood eet is dat volkoren, net als zilvervliesrijst en volkoren pasta. Een tip voor een goede stoelgang is ook altijd 'voldoende lichaamsbeweging', maarja, daar schort het nu behoorlijk aan natuurlijk (er vindt eerder afbraak van spieren plaats , hoewel m'n armspieren juist wel sterker worden).

Hebben jullie nog tips? Wat zijn naast pruimen en vezels nog meer goede dingen om te eten? Bedankt alvast!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Oud 10-05-2007, 16:32
Black Soul
Black Soul is offline
lijnzaad schijnt goed te helpen
(verder geen ervaring mee)
__________________
dracula is sexy
Oud 10-05-2007, 17:19
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Vooral kiwi schijnt goed te zijn voor een betere stoelgang, er zit veel van een bepaalde stof in die je stoelgang bevordert.

stoelgang
Misschien heb je hier iets aan?
Oud 10-05-2007, 17:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ahh wat rot van je bekken zeg! Je bent eigenlijk een beetje "doomed", want als je zo stil ligt, is het echt lastig om je stoelgang normaal op gang te houden.

Wat ik je kan aanraden zijn koekjes van AllBran. Je hebt naturel en appel. In elk koekje (apart verpakt) zit 6 gram vezels, superveel dus. De naturelle zijn best lekker, zeker met een beetje chocopasta erop, ofzo.

Als het nou echt niet beter wordt, kan je je huisarts om wat lactulose vragen. Dat wordt heel vaak gegeven aan mensen die langdurig bedrust moeten houden.

Beterschap!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 10-05-2007, 18:32
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
En druiven. Maar kun je als het echt vervelend wordt niet om een laxeermiddel vragen? Ja, ik ben er niet bekend mee, maar misschien als laatste oplossing?

Iig, véél druiven eten, en pruimen idd.
Oud 10-05-2007, 18:53
Crimson
Crimson is offline
pruimen verder veel vezels, maar daar was je vast zelf op gekomen
Oud 10-05-2007, 20:59
Verwijderd
Ontbijtkoek? Daar zit iig veel vezels in.
Oud 10-05-2007, 21:05
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Veel pruimen en kiwi's eten
Oud 10-05-2007, 23:31
@Moon
@Moon is offline
yoghurt en vla?
Oud 10-05-2007, 23:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ontbijtkoek, sinaasappel en ander vruchtensap en zwarte koffie werkt bij mij iets te goed dus is voor jou misschien wel handig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2007, 10:41
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
misschien dat van dat activia spul wel helpt?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 11-05-2007, 11:37
Verwijderd
Muesli/Cruesli met melk misschien?
Oud 11-05-2007, 11:40
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hartstikke bedankt voor de tips (en beterschapswensen), daar heb ik wel wat aan denk ik zo! Zal veel kiwi, druiven en pruimen inslaan, dat gaat er bij mij het beste in . En van de andere dingen een beetje en dan afwisselen . Nouja, in laten slaan dan.
Als het kan wil ik niet zomaar aan het laxeermiddel, gezien dat nou ook niet zo heel goed is voor je darmen. Zolang het me lukt om zelf te poepen ga ik dat zeker vol blijven houden. Als ik nou echt verstopt raak ga ik dat wel aan de huisarts vragen, ja.


Citaat:
Roos schreef op 10-05-2007 @ 17:46 :
Ahh wat rot van je bekken zeg! Je bent eigenlijk een beetje "doomed", want als je zo stil ligt, is het echt lastig om je stoelgang normaal op gang te houden.
Inderdaad, dat is ook het grootste probleem. Lichaamsbeweging is echt nuttig voor de stoelgang idd. Nouja, volgens mij heeft het spannen en ontspannen van buikspieren ook weinig nut, maar ik probeer het af en toe maar voor zover het lukt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 11-05-2007, 11:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
lijnzaad was eigenlijk het enige wat bij mij hielp...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-05-2007, 03:50
Confus1oN
Confus1oN is offline
ohh, jammer van je bekken zeg! mijn moeder heeft ook dat gehad en die had veel baat bij wat ze zelf "poepje-thee" noemt ik kan t merk morgen ofzo wel eens even gaan checken
Oud 13-05-2007, 09:45
ikkuh15
ikkuh15 is offline
idd lijnzaad...

en natuurlijk veel vezels: volkorenbrood, fruit, roggebrood, gedroogd fruit
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 13-05-2007, 10:58
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Confus1oN schreef op 13-05-2007 @ 03:50 :
ohh, jammer van je bekken zeg! mijn moeder heeft ook dat gehad en die had veel baat bij wat ze zelf "poepje-thee" noemt ik kan t merk morgen ofzo wel eens even gaan checken
Graag .

Zeker jammer van m'n bekken . Maar ach, het zij zo.

Lijnzaad, eet je dat gewoon zo los? Dat zit toch ook op brood enzo?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 13-05-2007, 11:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ekki schreef op 13-05-2007 @ 10:58 :
Graag .

Zeker jammer van m'n bekken . Maar ach, het zij zo.

Lijnzaad, eet je dat gewoon zo los? Dat zit toch ook op brood enzo?
Je kunt er potjes van kopen en dan afhankelijk van hoe snel je het merkt 1 á 2 eetlepels... ik slikte het gewoon door met water, maar je kunt het ook in yoghurt ofzo doen... ik vond het iig smerig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Ads door Google
Oud 13-05-2007, 12:17
Verwijderd
Beterschap zeg! Wat rottig.

Lijnzaad zit ook heel vaak op brood inderdaad, het zijn kleine bruine gladde zaadjes, ongeveer als sesamzaad maar dan dus glimmend. Ik vind ze helemaal niet smerig eigenlijk, zeker niet op brood. Een hele lepel in een keer is misschien wat veel van het goede, dus je kunt ze prima door een salade of door muesli gooien (daar zit het vaak al in zelfs). Lijnzaadolie bestaat trouwens ook, heel gezond om daar dingen in te bakken!
Oud 13-05-2007, 12:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Quis schreef op 13-05-2007 @ 12:17 :
Beterschap zeg! Wat rottig.

Lijnzaad zit ook heel vaak op brood inderdaad, het zijn kleine bruine gladde zaadjes, ongeveer als sesamzaad maar dan dus glimmend. Ik vind ze helemaal niet smerig eigenlijk, zeker niet op brood. Een hele lepel in een keer is misschien wat veel van het goede, dus je kunt ze prima door een salade of door muesli gooien (daar zit het vaak al in zelfs). Lijnzaadolie bestaat trouwens ook, heel gezond om daar dingen in te bakken!
Dankje

Hmm, volgens mij heb ik het wel eens op bij een Afrikaans restaurant samen met honing op yoghurt. Was echt erg lekker!!! Maar kan me voorstellen dat je het droog vindt om te eten. En natuurlijk op brood, ja. Door salade is ook een goed idee. En pijnboompitjes, heeft dat nut?


Zijn er verder nog dingen eigenlijk die je beter ECHT NIET kunt eten (zoals banaan)? Witte rijst, wit brood, witte pasta, dat soort dingen uiteraard, maar zijn er meer dingen waarvan er bekend is dat ze 'verstoppen'?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 14-05-2007, 12:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
raak je aan lijnzaad niet verslaafd (je darmen dan uiteraard)? lactose werkt wel voortreffelijk, maar ik weet niet of dat dan weer "goed" zou zijn. zolang het met gewoon eten lukt is het natuurlijk altijd meegenomen. sterkte ermee in ieder geval .
Oud 14-05-2007, 17:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-05-2007 @ 12:46 :
raak je aan lijnzaad niet verslaafd (je darmen dan uiteraard)? lactose werkt wel voortreffelijk, maar ik weet niet of dat dan weer "goed" zou zijn. zolang het met gewoon eten lukt is het natuurlijk altijd meegenomen. sterkte ermee in ieder geval .
je darmen worden er wel lui van ja.. maar dat geldt voor medicijnen voor de stoelgang ook...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-05-2007, 00:51
Confus1oN
Confus1oN is offline
het merk en shit van de thee van mn moeke heet:

Kneipp, stoelgang 'normaal'.. hoop da je er wat aan heb, succes dermee
Oud 15-05-2007, 14:57
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
brood met zuurdezem.
en grof brood (rogge brood, speltbrood bv.)
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Oud 15-05-2007, 19:11
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Hoegaarden drinken...
__________________
Let's fantasize a revolution
Advertentie
Oud 15-05-2007, 19:34
Verwijderd
Ik doe lijnzaad (ik koop het dan in een zakje, van Zonnatura ofzo, geloof ik) wel eens door de yoghurt, proef je er verder niets van (vind ik dan).

Voldoende vetten zijn ook 'bruikbaar' (bv. pindakaas op brood).

Roosvicee heeft trouwens ook een Laxo versie.
Oud 15-05-2007, 20:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Suikervrije drop van de AH
Oud 15-05-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Confus1oN schreef op 15-05-2007 @ 00:51 :
het merk en shit van de thee van mn moeke heet:

Kneipp, stoelgang 'normaal'.. hoop da je er wat aan heb, succes dermee
Ja dat gebruikte mijn moeder ook toen ze met een hernia (en pijnstillers die zorgen voor obstipatie) op bed lag. Werkte bij haar prima!
Oud 15-05-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Confus1oN schreef op 13-05-2007 @ 03:50 :
"poepje-thee"
omg too much information gast!
Oud 15-05-2007, 21:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-05-2007 @ 19:34 :
Roosvicee heeft trouwens ook een Laxo versie.
Die hebben we ook in het ziekenhuis waar ik werk, maar ik weet eigenlijk niet wat daar in zit. Het werkt wel goed overigens.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-05-2007, 01:53
teenager
teenager is offline
olijfolie is toch ook stoelgangbevorderend?

sterkte iig!
Oud 30-05-2007, 03:59
vedetje
vedetje is offline
melk ?

niet te hard, niet te zacht, en proper, althans, bij mij
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 30-05-2007, 13:04
Margareta
Margareta is offline
Erg rijpe peren. Er is niets beters. :-)
Oud 25-03-2011, 12:45
acp.gerpot
acp.gerpot is offline
Citaat:
Omdat ik m'n bekken heb gebroken lig ik op bed. Poepen is dan erg lastig. Welke dingen moet ik eten die de stoelgang wat gemakkelijker maken?

Ik probeer veel water te drinken (erg verrot, want ik verslik me vaak en moet dan hoesten en dat doet zeer) en iedere dag iig 2 stuks fruit (geen banaan) te eten. Maar ik heb niet erg veel trek, dus zoveel brood kan ik ook weer niet eten. Als ik brood eet is dat volkoren, net als zilvervliesrijst en volkoren pasta. Een tip voor een goede stoelgang is ook altijd 'voldoende lichaamsbeweging', maarja, daar schort het nu behoorlijk aan natuurlijk (er vindt eerder afbraak van spieren plaats , hoewel m'n armspieren juist wel sterker worden).

Hebben jullie nog tips? Wat zijn naast pruimen en vezels nog meer goede dingen om te eten? Bedankt alvast!
Oud 25-03-2011, 12:56
acp.gerpot
acp.gerpot is offline
hallo ekki,ik weet dat dit een laat bericht is maar wil toch even reageren.
voor de stoelgang is beweging toch belangrijk maar je kunt altijd natuurlijke psyliumvezels proberen of lijnzaad of tarwezemelen.
niet te veel en niet te weinig vet eten.3 theelepels roomboter verdeeld over de dag als je weinig vet eet.
ook veel water drinken en weinig suiker en veel fruit en het liefst rauwe groenten.ook gestoomde of gekookte groenten.volkoren produkten.
geen wit brood en witte rijst en pasta,dat stopt juist op.
als je meer info wil over gezond eten,koop dan het boek van amber albarda,eet jezelf mooi slank en gelukkig.
of ga naar jessevandervelde.com
vriendelijke groet, alex gerpot
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichte kontzorg.
The Larch
15 29-04-2009 12:59
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 21:49
Lichaam & Gezondheid Aambeien
anjali
11 20-04-2005 13:36
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze
Ieke
0 13-02-2004 10:02
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kanker
6 07-03-2001 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.