Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2013, 21:14
Livestyle
Avatar van Livestyle
Livestyle is offline
Zie titel. Echt zo'n vraag waar ik me geen raad mee weet. Ik weet wel (1) dat er geen eenduidig antwoord op deze vraag is en (2) dat kunst zeker niet nutteloos is. Anyway, ik ben benieuwd wat jullie vinden!

Ik wist trouwens niet waar ik dit moest laten, hier leek me het beste.
__________________
lalalalalalalalala, let maar niet op mij ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2013, 22:01
Verwijderd
Aanzien. Zelfontplooiing. Interessantdoenerij. Maar de derde is eigenlijk de samenvatting van de eerste twee.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 19:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Waarom vind jij dat kunst interessantdoenerij is?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 19:13
Verwijderd
Er staat niet dat ik dat vind, maar dat het een van de functies kan zijn: jezelf onderscheiden. Interessant doen met als reden aanzien te vergaren, of om jezelf anders te voelen. Dat kan dus prima interessantdoenerij zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 19:15
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Eén van de functies, ja. Daar heb je wel een punt. Maar om het daarmee samen te vatten, daar ben ik het niet mee eens.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 15:49
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
kunst zet mensen aan het denken, kunst werkt ontspannend in deze tijden van moeten en kunst is er om van te houden en om af te zeiken.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Eén van de functies, ja. Daar heb je wel een punt. Maar om het daarmee samen te vatten, daar ben ik het niet mee eens.
Dat woord vat de eerste twee functies samen, staat er. Er staat niet dat de samenvatting van kunst moeilijkdoenerij is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 16:17
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dat woord vat de eerste twee functies samen, staat er. Er staat niet dat de samenvatting van kunst moeilijkdoenerij is.
Oh, dan las ik het anders.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 05:06
Verwijderd
Kunst is een uitvlucht, een manier om jezelf te kunne ontwikkele en jezelf kan uiten... bij kunst is er geen handleiding, die handleiding dat ben jij daarom is alle kunst ook anders
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 21:41
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Voor het doorgeven van ideeën.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 01:41
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Kunst (opgevat als verzamelnaam voor al het artistiek gefabriceerde, in de breedste zin van het woord) heeft naar mijn mening geen vaststaande, maatschappelijke functie. Niet iedereen heeft er iets aan. Kunst (en cultuur) IS er gewoon, ontstaan vanuit de behoefte van mensen om zichzelf te uiten. Het is niet voor iedereen even belangrijk of nuttig. Kunst is een zeer persoonlijk iets, en het heeft waarde voor de kunstenaar zelf (een manier om jezelf uiten, of om een boodschap overbrengen, of voor de lol, of voor het geld), en voor een selecte groep mensen die het waarderen of willen hebben of zien om verschillende redenen, zoals status, smaak, of ter inspiratie.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 02-11-2013 om 01:48.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2014, 17:35
Volcom
Avatar van Volcom
Volcom is offline
Kunst is behalve een uiting van jezelf ook een heel groot export product! De beste DJ's komen uit Nederland. En wat dacht je van de musea. Toeristen komen massaal naar het Rijksmuseum voor de Nederlandse kunst (van Gogh, Rembrandt, etc.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken kunst madonna enz
aylinn
7 18-01-2012 00:56
ARTistiek Wat is kunst?
Verwijderd
49 07-01-2011 23:15
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.