Oud 25-10-2010, 22:43
kkkkk
kkkkk is offline
ik ben een jongen van 16 jaar en heb een vrij hoge stem (ongeveer 195 Hz, gemeten bij natuurkunde). dat vind ik vrij irritant en je krijgt ook wel negatieve reacties en je hebt soms gelijk al een negatief imago als je voor het eerst tegen iemand praat.
wordt mijn stem vanzelf nog lager? en is er anders iets aan te doen? een therapie ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 22:53
Verwijderd
Waarschijnlijk wordt je stem nog wel wat lager, want je strottehoofd is sowieso nog niet uitontwikkeld. Hoeveel dat is, valt zo niet te zeggen. Hoe ver ben je verder met de puberteit? Heb je de groeispurt al gehad, heb je al baardgroei en zo ja hoe vaak moet je scheren?

Wel is het zo dat sommige jongens tijdens de puberteit hun stem verkeerd gaan gebruiken, en ook met hun mannenkeel nog praten op een jongenshoogte. Dit veroorzaakt een stem die niet alleen hoog is maar vaak ook schor of hees en waarmee het moeilijk is om hard te praten of te roepen. Als dat bij jou het geval zou zijn, is het te verhelpen met logopedie
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 16:14
kkkkk
kkkkk is offline
De groeispurt heb ik al gehad (ben al ong. half jaar 1,84m), beetje baardgroei, ik scheer me 2/3x per week. Mijn stem is soms schor, maar lang niet altijd, wel kan ik niet echt hard roepen.
En als ik dan therapie nodig zou hebben, waar kan je dat krijgen? En moet je daarvoor eerst een verwijzing van de dokter hebben?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 17:05
Verwijderd
Het handigst is dan inderdaad eerst naar de huisarts gaan, die kan dan kijken of je stem past bij je verdere ontwikkeling en of je wel doorverwezen moet worden Maar je mag ook zonder verwijzing naar een logopedist (te vinden via bv. www.logopediepraktijk.nl of www.detelefoongids.nl). Ik weet niet hoe dat dan zit met de verzekering.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 18:34
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Je minder vaak vergrijpen aan de helium gedurende de natuurkundeles
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 12:02
kkkkk
kkkkk is offline
okee zal ik doen
dankje wel sarah voor je reacties!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 17:16
evelien000
evelien000 is offline
een jongen bij mij op school die iets van 15 is heft ook nog zon hoge stem. In het begin merk je het wel, maar later merk je dat helemaal niet meer. Dus ben niet onzeker, het komt vanzelf, of anders moet je naar de huisarts gaan die heeft misschien iets van een hormonenkuurtje ofzo??
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 16:03
kkkkk
kkkkk is offline
haha ik denk dat het niet aan hormonen ligt hoor, want als ik niet genoeg hormonen had zou ik ook niet gegroeid/ontwikkeld zijn enzo...
en ja op school zeggen sommigen ook wel dat ze het niet meer zo opvalt maar toch vind ik het zelf wel vervelend vooral als je ergens voor het eerst komt...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 16:39
Ducky-men
Avatar van Ducky-men
Ducky-men is offline
heb je een hoge stem en wil je een lage stem,

hier is de tip, ( gebruikte ik vroeger toen ik 12 was (nu ben ik 15 en heb zware stem maar dat is niet altijd tof))

tip: maak dat je een beetje verkouden bent dan gaat je stem zwaarder kinken.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 17:14
Verwijderd
Permanent ziek zijn lijkt me niet zo leuk?

Het lijkt me ook dat je stem vanzelf wel lager wordt, ik ken maar één volwassen man die een hoge stem heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 19:21
Ducky-men
Avatar van Ducky-men
Ducky-men is offline
JA trek je er niets van aan.

Het verandert wel
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 20:03
Verwijderd
En als je nou bij alles wat je zegt een klein beetje gromt? Dan klinkt het vanzelf zwaarder, niet?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 08:07
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
En als je nou bij alles wat je zegt een klein beetje gromt? Dan klinkt het vanzelf zwaarder, niet?
Ik zie het al gebeuren Heey meisje, ik zag je staan en ik dacht laat ik eens even kennismaken, Raaawrr!!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 21:15
Verwijderd
Citaat:
tip: maak dat je een beetje verkouden bent dan gaat je stem zwaarder kinken.

ik moest lachen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 13:20
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hmm,, ik weet wel iets..
Maar dat is wel heel erg ver gezocht.
Je kunt operatief je stembanden laten uitrekken of inkorten waardoor je een hogere of lagere stem krijgt.
Maar dit wordt ook in bijzondere gevallen gedaan..
Verder heb ik ook TV een vrouw gezien die had ook iets met dr stem, en die kreeg toen een spuit in dr keel(ja klinkt gek) en daar zat een stofje in die ook voor stemvervorming zorgde, daarvoor moest ze wel om de 3 maanden terug komen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 00:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Hmm,, ik weet wel iets..
Maar dat is wel heel erg ver gezocht.
Je kunt operatief je stembanden laten uitrekken of inkorten waardoor je een hogere of lagere stem krijgt.
Maar dit wordt ook in bijzondere gevallen gedaan..
Verder heb ik ook TV een vrouw gezien die had ook iets met dr stem, en die kreeg toen een spuit in dr keel(ja klinkt gek) en daar zat een stofje in die ook voor stemvervorming zorgde, daarvoor moest ze wel om de 3 maanden terug komen.
Ja maar deze vrouw had waarschijnlijk last van spasmodische dysfonie en dat is natuurlijk heel wat anders dan wat T.S. benoemt
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 13:43
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Citaat:
Ja maar deze vrouw had waarschijnlijk last van spasmodische dysfonie en dat is natuurlijk heel wat anders dan wat T.S. benoemt
K heb geen idee wat ze had..
Het was een ziekte waar ze dan om de 3 maandan spuiten voor moest dat de stem veranderde..
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoge stem
RienoBieno
8 09-05-2013 00:17
Liefde & Relatie Hoge stem: afknapper?
stressballetje
13 16-07-2012 15:07
Lichaam & Gezondheid Kinderachtige piepstemmetje?
DaichiDechu
17 02-04-2012 23:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoge Raad: verrechtsing strafklimaat door politiek
Gatara
25 07-05-2006 19:30
Verhalen & Gedichten Fantasie verhaal met zijn allen schrijven!!
Ilsuuuh
29 17-03-2006 16:26
Liefde & Relatie Internetverkering
sweetchrissiej
63 19-08-2003 22:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.