Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2014, 11:08
Verwijderd
Zijn er al mensen die hem geïnstalleerd hebben? Wat vinden we ervan?

Ik ben echt zo blij als een kind met het OS. Het is stabiel, werkt snel en soepel en ik heb mijn STARTMENU weer terug
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2014, 12:13
Verwijderd
Ik heb hem geïnstalleerd maar niet als mijn primaire systeem. Is ech mooi geworden. Heb jij die als basis systeem of ergens anders draaien?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2014, 13:28
Verwijderd
Ik heb hem vooralsnog op zeven bakken geïnstalleerd want wonderbaarlijk genoeg werken alle gecompliceerde dingen op één dingetje na, bridged networking in VMware Workstation maar daar maak ik toch geen gebruik van.

En gisteren had ik wat problemen om hem op een van mijn laptops te installeren. De driver voor de Intel 4600 HD Graphics wilde niet installeren omdat er in het .inf bestand keihard iets voor kernel versie 6.4 staat en het bevat verder geen informatie. Even die hele entry uitgecomment en vervolgens met bcdedit twee opties geset waardoor je unsigned drivers kan installeren (lees: die van windows 8.1). Oh en normaal was dit geen probleem maar er zitten twee grafische kaarten in en de GTX760M pakte hij wel, dan kan je dus via Windows Update niet meer die voor de primaire kaart installeren.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2014, 15:37
Verwijderd
Pfff... Nee dankje, en Windows stabiel?

Geef mij maar Ubuntu 14.10, alhoewel ik Arch Linux en uiteraard Manjaro beter vind. Maar ik kan zo 123 geen recente release bedenken ter vergelijking, behalve die van Ubuntu.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2014, 15:40
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Heb zelf wel het idee dat windows 10 beter wordt dan 8.1. Gebruik momenteel 8.1 en ben volgens mij een van de weinige tevreden klant. Voor mijn gevoel wordt 10 een geoptimaliseerd versie van 8.1 en 7 bij elkaar, en dat bevalt me wel!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Pfff... Nee dankje, en Windows stabiel?
Ik moet mijn Linux-bakken vaker rebooten dan mijn Windows bakken en ik heb er ongeveer 190 met een verhouding van 50/50 onder mijn beheer. Geloof me, deze discussie win je niet. Windows is een uitstekend besturingssysteem. BSOD's komen minder vaak voor dan KP's tegenwoordig. Als ik even terugkijk in onze storingenlijst hebben we de afgelopen twee jaar twaalf spontane reboots gehad in onze Windows-omgeving en een stuk of 70 bij de Linuxservers. En dat is nog exclusief volledige vastlopers waarna alleen een powercycle de boel weer op gang kon brengen.

Dus hup, uit je nepnerdtoren klimmen en de échte nerdtoren in.

Citaat:
Geef mij maar Ubuntu 14.10, alhoewel ik Arch Linux en uiteraard Manjaro beter vind. Maar ik kan zo 123 geen recente release bedenken ter vergelijking, behalve die van Ubuntu.
OpenSUSE.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Heb zelf wel het idee dat windows 10 beter wordt dan 8.1. Gebruik momenteel 8.1 en ben volgens mij een van de weinige tevreden klant. Voor mijn gevoel wordt 10 een geoptimaliseerd versie van 8.1 en 7 bij elkaar, en dat bevalt me wel!
Iedere nieuwe OS-versie is een doorontwikkeling van het oude en dus in zekere zin een geoptimaliseerde versie.

Ik ben denk ik een van de weinige mensen die Windows Vista een gigantisch goed besturingssysteem vind. Maar dan kijk ik er door een techneutenbril naar en niet vanuit het gebruikersperspectief.

Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de servereditie van Windows 10.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Ik moet mijn Linux-bakken vaker rebooten dan mijn Windows bakken en ik heb er ongeveer 190 met een verhouding van 50/50 onder mijn beheer. Geloof me, deze discussie win je niet. Windows is een uitstekend besturingssysteem. BSOD's komen minder vaak voor dan KP's tegenwoordig. Als ik even terugkijk in onze storingenlijst hebben we de afgelopen twee jaar twaalf spontane reboots gehad in onze Windows-omgeving en een stuk of 70 bij de Linuxservers. En dat is nog exclusief volledige vastlopers waarna alleen een powercycle de boel weer op gang kon brengen.

Dus hup, uit je nepnerdtoren klimmen en de échte nerdtoren in.


OpenSUSE.
Wie op voorhand zegt dat de tegenstander verliest met een discussie, verliest zelf.

Maar goed, vind jij juli recent?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Wie op voorhand zegt dat de tegenstander verliest met een discussie, verliest zelf.
Dat is grote onzin.

Citaat:
Maar goed, vind jij juli recent?
Juli is zeer recent.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 13:19
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Iedere nieuwe OS-versie is een doorontwikkeling van het oude en dus in zekere zin een geoptimaliseerde versie.

Ik ben denk ik een van de weinige mensen die Windows Vista een gigantisch goed besturingssysteem vind. Maar dan kijk ik er door een techneutenbril naar en niet vanuit het gebruikersperspectief.

Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de servereditie van Windows 10.

Klopt, maar denk zelf dat 10 nog wel eens de beste editie ooit kan worden van windows. 8 is duidelijk (algemene mening) gefaalt. Vista heb ik nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar denk zelf dat 10 nog wel eens de beste editie ooit kan worden van windows. 8 is duidelijk (algemene mening) gefaalt. Vista heb ik nooit gehad.
Technisch gezien is 8 een verbetering ten opzichte van 7, vooral in systeembeleiden. Ze hadden alleen nooit Ballmer zo lang aan de knoppen moeten laten draaien. Het startmenu in Windows 7 is gewoon simpelweg perfect. Een vervelend iets in Windows 8 en hoger is dat User Account Control niet echt uitgeschakeld kan worden. Ja kan wel, maar dan werken je metro apps niet meer en laat nou net die Metro Mail App wel heel gaaf en fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 13:29
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Eens haha! Tuurlijk is 8 een verbetering, alleen voor gebruikers is het minder fijn. Het startmenu hadden ze inderdaad nooit mogen weghalen. Wat ik in het begin vervelend vond is dat ik voor elke app mezelf moest aanmelden via mijn Microsoft account. Was to much, en nu kan ik het inderdaad niet meer uitschakelen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 21:19
Verwijderd
Dat is niet user account control
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 00:05
Stefve
Stefve is offline
Weet iemand hoe je win10 op virtualb. Draait?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand hoe je win10 op virtualb. Draait?
In VirtualBox kan je gewoon kiezen voor Windows 8.1 en dan moet het werken. http://lifehacker.com/windows-10-tec...oad-1641212531
Met citaat reageren
Oud 25-10-2014, 11:32
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dat is niet user account control
Oh oeps, nevermind
Met citaat reageren
Oud 22-12-2014, 23:58
Exus
Avatar van Exus
Exus is offline
Hebben jullie een downloadlink?
ik ben hem momenteel ook aan het downloaden, maar duurt nog 4 uur

Groetjes,

Duncan Elfrink
__________________
Prettige kerstdagen, en een gelukkig nieuwjaar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.