Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 14:47
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Hoe groot is de kans dat je een kind krijgt met lichamelijke/geestelijke afwijking als je neukt met je Nicht/Neef?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:51
Verwijderd
Bijna te verwaarlozen, neven en nichten mogen immers ook gewoon trouwen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:52
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-08-2003 @ 15:51:
Bijna te verwaarlozen, neven en nichten mogen immers ook gewoon trouwen.
Homo's mogen ook trouwen maar dat bedoel ik niet. Kan je kinderen krijgen met je neef/nicht zonder dat je een grote kans krijgt dat het een mongooltje wordt?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
behoorlijk grote kans dat het mis gaat
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:55
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
MAAKT NIET UIT

ALS JE MAAR ZORGT DAT JE NIET MET HET KIND ACHTERBLIJFT

FOOIJDONK
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:58
Justine
Justine is offline
Zou idd kunnen dat er iets mis gaat.......maar goed , bij de joden was het een normale gewoonte geweest, oh ja, en al die farao's in Egypte deden ook niks anders dan met hun familieleden liefde bedrijven.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:15
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Denk je er serieus over dan?

En Fooijdonk, zet die caps-lock uit en als je het expres doet, rot dan alsjeblieft op van dit forum of leer normale antwoorden te geven. Ook qua inhoud.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:18
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
IK VOND DE INHOUD DIT KEER KEIGOED MAN

FOOIJDONK
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:31
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 15:47:
Hoe groot is de kans dat je een kind krijgt met lichamelijke/geestelijke afwijking als je neukt met je Nicht/Neef?
Afwijkingen worden zijn meestal geen dominante erfelijke afwijkingen. Daarom moet in beide van de DNA strengen het gen aanwezig zijn. De kans is groter dat deze afwijking bij een kind zich uit wanneer gerelateerde familieleden dit kind krijgen, omdat deze mensen qua erfelijk materiaal zijn gerelateerd. Wanneer je dus met een familie lid sex hebt en er wordt vervolgens een kindje gebaard dan is de kans aanwezig dat dat kindje afwijkingen vertoont.
Als je sex hebt met je neef of nicht is deze kans dus ook aanwezig, je hebt immers dezelfde opa en oma, maar ik geloof niet dat deze kans heel erg groot is.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 30-08-2003 @ 15:54:
behoorlijk grote kans dat het mis gaat
valt volgens mij wel mee hoor.

ga maar eens na hoe weinig genen je gemeen hebt. Via één kant van de familie, en dan ook nog maar één ouder als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:49
AuForm
AuForm is offline
De kans op genetische 'onperfectheden' is eigenlijk niet veel meer dan bij normale koppels.
Natuurlijk, als je het generatie na generatie 'in de familie' houd, dan kunnen eventuele fouten uitvergroot worden. Ijsland is daar een goed voorbeeld van.

Downsyndrom (e.a. genetische gebreken) gebeurt meestal bij oudere vrouwen, omdat haar eitjes niet zo vers meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:15
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
AuForm schreef op 30-08-2003 @ 16:49:


Downsyndrom (e.a. genetische gebreken) gebeurt meestal bij oudere vrouwen, omdat haar eitjes niet zo vers meer zijn.
pardon niet meer vers? dat is het dus niet
iedereen heeft aanleg voor downsyndroom alleen sommige mensen hebben er meer kans op dan anderen.

eitjes niet meer vers? dat slaat ook nergens op.
per maand komt er (als het goed is ) één eitje vrij. dus ze zijn altijd 'vers' (om het met jou woorden te zeggen)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:46
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 30-08-2003 @ 18:15:
pardon niet meer vers? dat is het dus niet
iedereen heeft aanleg voor downsyndroom alleen sommige mensen hebben er meer kans op dan anderen.

eitjes niet meer vers? dat slaat ook nergens op.
per maand komt er (als het goed is ) één eitje vrij. dus ze zijn altijd 'vers' (om het met jou woorden te zeggen)
Nee, dat klopt wel dat de eitjes niet meer 'vers' zijn.
Alle eitjes die tijdens het leven vrijkomen bij een vrouw zijn al aanwezig vanaf de geboorte (of vanaf de pubertijd, daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken). Hoe langer een cel zich in het lichaam bevind hoe groter de kans is op een mutatie, waardoor het downsyndroom kan ontstaan. Op latere leeftijd (bv 40) zijn de eitjes al heel lang in het lichaam en is de kans op een mutatie groter.
Volgens mij heeft het niet echt iets te maken met aanleg, het kan iedereen overkomen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:29
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
AuForm schreef op 30-08-2003 @ 16:49:
Downsyndrom (e.a. genetische gebreken) gebeurt meestal bij oudere vrouwen, omdat haar eitjes niet zo vers meer zijn.
Verse eitjes.... het lijkt wel een ontbijt! Maar idd pyres74, volgens mij heb je gelijk. Maar de laatste keer dat ik biologie had was in de 2e....

Citaat:
WB schreef op 30-08-2003 @ 16:15:
Denk je er serieus over dan?

En Fooijdonk, zet die caps-lock uit en als je het expres doet, rot dan alsjeblieft op van dit forum of leer normale antwoorden te geven. Ook qua inhoud.
Offtopic: ja, het is inderdaad irritant, die hoofdletters. Maar in ieder geval al minder irritant dan BrEeZaH....
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:47
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-08-2003 @ 22:29:
Offtopic: ja, het is inderdaad irritant, die hoofdletters. Maar in ieder geval al minder irritant dan BrEeZaH....
Nou... BIJNA even erg

En ik denk ook niet echt dat de kans op afwijkingen groot is, maar nogmaals, denk je er serieus over na?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:51
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
WB schreef op 30-08-2003 @ 22:47:
Nou... BIJNA even erg
Sorry, ik dacht dat het alleen om die ene post ging, ik had al die topics over Krummeltje enzo nog niet gelezen.

Gelukkig heeft ie nu een ban.
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:20
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-08-2003 @ 22:29:
Maar idd pyres74, volgens mij heb je gelijk. Maar de laatste keer dat ik biologie had was in de 2e....
Hou je mond dan gewoon ( ). Kijk ik ben geen 100% medicus, maar wat in mijn verhaal staat klopt wel. Hoe ouder het eitje, hoe groter de kans op afwijkingen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 10:44
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
je kan gewoon kinderen krijgen met een neef of nicht. De kans is iets groter dat het een kind met een afwijking is, dan als het geen familie is, maar deze kans is bijna te verwaarlozen.
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Qimm schreef op 30-08-2003 @ 15:54:
behoorlijk grote kans dat het mis gaat
Hoe kom je daarbij? De kans is groter, maar is nog steeds erg klein.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:05
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Qimm schreef op 30-08-2003 @ 15:54:
behoorlijk grote kans dat het mis gaat
Nee hoor, 'n licht verhoogde kans maar die is verwaarloosbaar klein.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:41
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Bij een broer-zus avontuur is de kans op misvorming groot, bij een neef-nicht avontuur een stuk kleiner. Alleen de getallen weet ik niet meer prescies.






@Fooidonk (of hoe je dat ook schrijft): Als je nog 1 keer MET HOOFDLETTERS schrijft dan kom ik even langs om de capslock op je toetsenbord tegen je hoofd kapot te slaan.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:45
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 01-09-2003 @ 21:41:
@Fooidonk (of hoe je dat ook schrijft): Als je nog 1 keer MET HOOFDLETTERS schrijft dan kom ik even langs om de capslock op je toetsenbord tegen je hoofd kapot te slaan.
Om het even aardig te zeggen

Als je hulp nodig hebt, in dit geval maar al te graag!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 00:06
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Heb je Wrong Turn gezien?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 00:33
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
bij inteelt wordt de kans op erfelijke aandoeningen groter natuurlijk. kijk maar naar Urk.

en volgens mij mag je alleen maar trouwen met neven/nichten in de zoveelste graad - de laatste link moet volgens mij ergens bij de grootouders zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 01:36
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 02-09-2003 @ 01:33:
bij inteelt wordt de kans op erfelijke aandoeningen groter natuurlijk. kijk maar naar Urk.

en volgens mij mag je alleen maar trouwen met neven/nichten in de zoveelste graad - de laatste link moet volgens mij ergens bij de grootouders zijn ofzo.
Euhm zelfs homo's mogen in deze tijd trouwen maak me dus niet wijs dat neef & nicht niet mogen trouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 03:06
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 01-09-2003 @ 21:41:
@Fooidonk (of hoe je dat ook schrijft): Als je nog 1 keer MET HOOFDLETTERS schrijft dan kom ik even langs om de capslock op je toetsenbord tegen je hoofd kapot te slaan.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 09:30
Thomas
Thomas is offline
Die kans is volgens mij nihil.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 02-09-2003 @ 02:36:
Euhm zelfs homo's mogen in deze tijd trouwen maak me dus niet wijs dat neef & nicht niet mogen trouwen.
Homo's kunnen natuurlijk nooit kinderen met elkaar krijgen, dus dat is niet vergelijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 13:34
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-09-2003 @ 12:37:
Homo's kunnen natuurlijk nooit kinderen met elkaar krijgen, dus dat is niet vergelijkbaar.
Tuurlijk wel, beide mogen trouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 14:05
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Dan zou mijn tante m'n schoonmoeder worden. Toch maar niet .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 02-09-2003 @ 14:34:
Tuurlijk wel, beide mogen trouwen.
Het ging om de kinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:39
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Die kans is volgens mij ontzettend klein. Maar waarvoor zou je kinderen willen van je nichtje?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 15:47:
Hoe groot is de kans dat je een kind krijgt met lichamelijke/geestelijke afwijking als je neukt met je Nicht/Neef?
als je voorbehoedsmiddelen gebruikt erg klein
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-09-2003 @ 16:43:
als je voorbehoedsmiddelen gebruikt erg klein
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 23:41
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tja ik zou zeggen kijk naar alle Marokkanen, Turken en andere culturen waarbij het normaal is dat ze met hun neef/ nicht trouwen...tenminste....ik neem aan dat het echt hun neef/ nicht is?? Want ik hoor ook wel eens dat ze iedereen 'Oom' noemen bijv. ook als het niet hun eigen oom is, dus weet ik ook niet hoe dat met neven/ nichten zit
als daar niet zo veel afwijkt (ooooo nou snap ik waarom dat zo'n achtergesteld volk is Oeps beetje rascistisch geintje ) dan zal t dus wel meevallen...maar ik kan het je niet aanraden hoor...ik geloof niet dat je in Nederland met je neef of nocht mag trouwen (of mag dat wel??)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 01:29
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Plot van het verhaal; ik wil helemaal niet trouwen of kinderen krijgen van me nicht alleen aangezien het zo'n focking lekker ding is en mischien haar ooit nog een keer ga neuken vroeg ik me af stel dat ze nou sperma binnenkrijgt en het gaat mis dat ze (we? ) dan geen mongooltje krijgt, maar een normaal kind.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 13:38
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 03-09-2003 @ 02:29:
Plot van het verhaal; ik wil helemaal niet trouwen of kinderen krijgen van me nicht alleen aangezien het zo'n focking lekker ding is en mischien haar ooit nog een keer ga neuken vroeg ik me af stel dat ze nou sperma binnenkrijgt en het gaat mis dat ze (we? ) dan geen mongooltje krijgt, maar een normaal kind.
Wat een ontzettend nobele gedachte

__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 13:49
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 03-09-2003 @ 02:29:
Plot van het verhaal; ik wil helemaal niet trouwen of kinderen krijgen van me nicht alleen aangezien het zo'n focking lekker ding is en mischien haar ooit nog een keer ga neuken vroeg ik me af stel dat ze nou sperma binnenkrijgt en het gaat mis dat ze (we? ) dan geen mongooltje krijgt, maar een normaal kind.
Ik denk dat je met die instelling niet zo ver komt
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 19:39
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
en jij denkt dat ze ook met jou naar bed wil
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:13
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 03-09-2003 @ 20:39:
en jij denkt dat ze ook met jou naar bed wil
60% van wel, zeker weet ik het toch nooit. Maar je voelt wel aan of iemand iets met je wilt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:25
Verwijderd
Freak..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 20:33
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Okee, om even een misverstand recht te zetten: kinderen die voortkomen uit seks met een neef of nicht hebben een ZEER GROTE kans een afwijking te hebben. Das ook logisch aangezien jij en je neef of nicht uit zussen/broers/broer en zus voortkomen, welke veel gemeenschappelijke genen hebben.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 22:52
AuForm
AuForm is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 03-09-2003 @ 21:33:
Okee, om even een misverstand recht te zetten: kinderen die voortkomen uit seks met een neef of nicht hebben een ZEER GROTE kans een afwijking te hebben. Das ook logisch aangezien jij en je neef of nicht uit zussen/broers/broer en zus voortkomen, welke veel gemeenschappelijke genen hebben.
Incorrect. Zo'n afwijkingen gebeuren alleen als een gemeenschap generaties lang geen verse genen krijgt. En dan zijn die afwijkingen meestal alledaagse dingen zoals diabetes. Maar dat kom je ook tegen zonder naaste familie te zijn.

En daaruit komen niet alleen slechte afwijkingen. Er is een hele stam in Afrika die immuniteit heeft tegen het HIV virus.

Nog een keer voor de mensen achteraan: De kans op afwijkingen is quasi even groot als bij normale koppels.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit hoe denken jullie over incest ?
francisco
179 04-09-2017 06:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Verbod op neef-nichthuwelijken' en stop op gezinsherenigingsmogelijkheden
Gatara
82 28-04-2009 08:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Ella Vogelaar is niet knettergek. Het is erger"
hhendrikxx
367 23-12-2007 17:07
Liefde & Relatie je hebt gevoelens voor een familielid?
missDraakkie97
26 19-01-2005 14:27
Seksualiteit incest
ostenberg
98 21-07-2003 06:49
Liefde & Relatie sex met neef / nicht
HIBJ
66 18-02-2003 15:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.