Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 22:47
BlackInside
Avatar van BlackInside
BlackInside is offline
Hey mensen,
ik weet niet zo goed waar ik dit topic kan plaatsen, maar hier leek me het beste..

Ik ga binnekort gymles (enkele oefeningen en wat spelletjes) geven aan gehandicapte kinderen (tussen de 12 en 18 jaar oud).
Het zijn 6 kinderen en de les duurt een uur.

Wie heeft ideeen voor de gymles? Laat maar vanalles horen!!!

Groetjes.
__________________
Fall Back, Take A Look @ Me N U’ll C I'm 4 Real. I Feel What Only I Can Feel And If That Dont Appeal 2 U Let Me Know And I'll Go!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 22:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Op welk niveau functioneren ze?
Hebben ze lichamelijke beperkingen?
Zijn ze al bepaalde oefeningen gewend?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 22:58
BlackInside
Avatar van BlackInside
BlackInside is offline
Omdat er direct een vervangende leidster nodig was, werd ik na 3 weken al alleen ingezet.. Daarom weet ik weinig van de kinderen zelf en het hele lesgeven op zich..

Ik weet wel dat ze niet mogen koprollen en niet snel kunnen rennen.
Lichamelijke beperkingen hebben ze volgens mij nauwelijks.

Ik heb gezien dat ze meestal wat loop en spring oefeningen op (en rondom) banken deden. Klimmen in klimrekken. Bal overgooien. Kegelen..

Maar meer weet ik ook niet...
__________________
Fall Back, Take A Look @ Me N U’ll C I'm 4 Real. I Feel What Only I Can Feel And If That Dont Appeal 2 U Let Me Know And I'll Go!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:09
Verwijderd
Ik zou eens kijken in boeken over bewegingsactiviteiten aan kleuters/jonge kinderen, daarin staan vast wel geschikte dingen (die je misschien zelf iets aan moet passen, maar dat kan best, lijkt me).

Raar btw dat je niet echt ingelicht bent ed...lastig ook. Ik zou in het begin niets nieuws proberen, maar zoveel mogelijk doen/aansluiten bij wat ze al kennen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:25
Verwijderd
Mijn broertje is geestelijk gehandicapt en hij doet aan fitness en bodybuilding.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 09:25
Verwijderd
schommelen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 09:41
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
byebye schreef op 11-08-2006 @ 10:25 :
schommelen
Dat vinden de meesten leuk, maar zoiets zou ik toepassen als er meerdere kindern zijn emt een lichamelijke beperking of een te laag niveau. Ik denk dat de TS les gaat geven aan kinderen die echte lichaamsbeweging nodig hebben/leuk vinden.

Weet je wat ze eerder deden aan gymles ed? Misschien zou je daar bij aan kunnen sluiten zoals Leonoor al zei, dan kun je kijken hoe de kinderen reageren ed. zonder dat er iets vervelends gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 12:06
BlackInside
Avatar van BlackInside
BlackInside is offline
Klopt, ik ga de eerste weken dingen doen die ik heb gezien (in die 3 weken die ik heb mee gelopen), die de kinderen kennen en die ikzelf ken. Maar daarna zal ik mijn eigen draai eraan moeten geven, want ik kan niet iedere week dezelfde oefeningen bliijven doen.

De kinderen hebben deze gym voor hun lichaamsbeweging, maar ook voor ontspanning en gezelligheid. Ze kennen elkaar allemaal en dit is ook een soort van ontmoetingsplek.

Zijn er nog leuke spelletjes bekent die makkelijk zijn, en geschikt voor 6 kids (denk aan kegelen, balletjes werpen op een dartbord van klitteband)?

Bedankt voor de reacties die al binnen zijn =)
__________________
Fall Back, Take A Look @ Me N U’ll C I'm 4 Real. I Feel What Only I Can Feel And If That Dont Appeal 2 U Let Me Know And I'll Go!!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 13:14
Vip3r
Vip3r is offline
Apekooi natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 13:54
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
spelletjes die je ook normaal kunt doen?

zoals bijv laat ze aan 1 kant van de gymzaal staan en een parcour lopen maar dat ze dan heel stil moeten blijven staan als de muziek uitgaat
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 14:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 11-08-2006 @ 14:14 :
Apekooi natuurlijk
Leuk.
Maar zonder wandrek en met linten in de touwen waar ze niet voorbij mogen, want als ze al niet hard kunnen rennen wordt dat wat gevaarlijk.

Trefbal met zachte ballen, water en vuur of touwtjespringen kan ook leuk zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:59
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Trefbal, voetbal (soort van), tikkertje met een andere draai eraan, zoiets...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
BlackInside schreef op 11-08-2006 @ 13:06 :
Zijn er nog leuke spelletjes bekent die makkelijk zijn, en geschikt voor 6 kids (denk aan kegelen, balletjes werpen op een dartbord van klitteband)?
Genoeg. Daarom: Ik zou eens kijken in boeken over bewegingsactiviteiten aan kleuters/jonge kinderen, daarin staan vast wel geschikte dingen (die je misschien zelf iets aan moet passen, maar dat kan best, lijkt me).

Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik eens kijken in de boeken die ik hier heb.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 18:33
Verwijderd
Oké, afgaand op wat ze mogen, kunnen en kennen.

Dingen met lopen, springen en rennen ed.
- gewoon door elkaar heen lopen, rennen, springen, enz. (eventueel dat jij iets roept en ze dan dat moeten gaan doen of dat jij één keer fluit voor lopen, twee keer voor rennen ofzo (wel rekening houden dat je niet teveel dingen af moet spreken ivm hun handicap) of dmv het veranderen van het ritme van slaan op een trom ofzo)
- tikspelen (gewoon tikkertje, dierentuintikkertje, staartentikkertje, zakdoekje leggen, vader/moeder hoe laat is het, schipper mag ik overvaren, voetje van de vloer, tikkertje met de bal, enz.)
- ergens overheen springen (dat kan van alles zijn: touw, bank, ...)

Dingen met evenwicht.
- over een lijn lopen
- over een touw lopen
- over rechtopstaande bank lopen
- over bank die op z'n kop staat lopen
- over een bank die schuin naar boven of beneden staat lopen (eventueel beiden met een kast er tussen)

Dingen met ballen rollen.
- bal overrollen (kan met verschillende ballen, een gewone bal is heel anders dan zo'n medicijnbal (of hoe zo'n ding ook heten mag))
- bal rollen over twee banken die schuin omhoog of naar beneden staan (achter de banken staat bv. een kast of een doos waar de bal in kan rollen, de banken kunnen rechtop of op z'n kop staan, dat laatste is moeilijker)

Dingen met ballen/... gooien/stuiteren.
- bal/pittenzak overgooien (eventueel met opdracht als stuiteren tussenin)
- bal/pittenzakken in basket/korf/kast/doos/... gooien
- bal/pittenzak tegen kranten gooien die over een touw hangen (veel kinderen vinden het erg leuk om de kranten stuk te gooien )
- stuiteren/dribbelen met de bal (kan op de plek of over een parcours (over een lijn, tussen pilonnen door, enz.)
- kegelen (met pilonnen, kegels, wat dan ook)
- bal of ballon hooghouden of andere opdrachten daarmee
- overgooien met hoepel met/zonder stuit (wel voorzichtig doen), overrollen kan natuurlijk ook
- bal/... over een lijn, kast, ... heen overgooien
- 'stoepen' met de bal tegen een bak (bal tegen de bank gooien en terug laten stuiteren)
- bal tegen de muur gooien en weer vangen
- kegelvoetbal
- gewoon voetbal

Verder zijn er nog zangspelen als de Zevensprong en Ik stond laatst bij een poppenkraam, maar daarbij moet je wel goed kijken hoe groot de verstandelijke beperking is, als die niet heel groot is, kan het zijn dat het te kinderachtig is. Dansen op muziek van nu kan natuurlijk ook.

En dat is nog maar wat er nu in me op komt. Kan je hiermee vooruit?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 19:31
BlackInside
Avatar van BlackInside
BlackInside is offline
Ja geweldig! Veel van die dingen hebben ze ook al vaker gedaan, dus die beheersen ze ook. Ik kan er natuurlijk altijd net een andere draai aan geven, waardoor het iets ouds en nieuws is.
En de andere dingen kunnen ze wel leren.

Ik kan hier wel een paar weekjes mee vooruit!

Thanks!!
__________________
Fall Back, Take A Look @ Me N U’ll C I'm 4 Real. I Feel What Only I Can Feel And If That Dont Appeal 2 U Let Me Know And I'll Go!!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 21:54
Verwijderd
Hond uitlaten! Iemand aan een lang elastiek zetten en dan iedereen tikken. Erg leuk en vermoeiend.

Paaltjesvoetbal
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:38
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
de vang versie van volleybal? 3 kinderen aan beide kant van het (verlaagde) net en dan volleybal maar met vangen en gooien ipv. slaan.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.