Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 20:57
Right
Right is offline
Hallo,
Ik ben een 5de jaars Vwo-er, Ik weet inmiddels bijna zeker dat ik rechten wil gaan studeren in Groningen, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van wat ik van zo'n studie kan verwachten. Kan iemand me vertellen wat mij te wachten staat? Wat er van mij verwacht wordt?

Groeten, Right.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 21:03
Verwijderd
NN, waar ben je!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:05
Right
Right is offline
Hier ben ik, in Blokzijl...............
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:05 :
Hier ben ik, in Blokzijl...............
Hij bedoelde het forumlid NN.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:12
Right
Right is offline
En wat wordt daarmee bedoelt: forumlid NN? (ik ben nieuw hier.)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:12 :
En wat wordt daarmee bedoelt: forumlid NN? (ik ben nieuw hier.)
Dat is een persoon.

Maar leg anders eens uit waarom je zeker weet dat je rechten wil gaan doen terwijl je niet weet wat je van de studie kan verwachten?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:28
Right
Right is offline
Ik heb altijd al iets gehad met onrechtvaardigheid. Daar kon ik van jongs af aan al niet tegen. Naast dat de rechtenstudie goed aansluit op een cm profiel lijkt het me leuk om te knokken voor de rechten van een bepaald persoon. Iemand helpen, en de weg een beetje te weten in de rechtenwereld.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:12 :
En wat wordt daarmee bedoelt: forumlid NN? (ik ben nieuw hier.)
NN is een zeer actieve rechtenstudent op de faculteit en waarschijnlijk het beste in staat om je hart te winnen voor een rechten studie in groningen

Ik kan je ookwel wat vertellen als je dat wil, maar volgens mij ben ik er niet de geschikte persoon voor
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:28 :
Ik heb altijd al iets gehad met onrechtvaardigheid. Daar kon ik van jongs af aan al niet tegen. Naast dat de rechtenstudie goed aansluit op een cm profiel lijkt het me leuk om te knokken voor de rechten van een bepaald persoon. Iemand helpen, en de weg een beetje te weten in de rechtenwereld.
Wat denk je dat rechtvaardigheid inhoudt dan? Denk je dat jouw gevoel van rechtvaardigheid niet op de proef zal worden gesteld?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 01:04
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:28 :
Ik heb altijd al iets gehad met onrechtvaardigheid. Daar kon ik van jongs af aan al niet tegen. Naast dat de rechtenstudie goed aansluit op een cm profiel lijkt het me leuk om te knokken voor de rechten van een bepaald persoon. Iemand helpen, en de weg een beetje te weten in de rechtenwereld.
Dus een verdachte moordenaar ga je dus niet verdedigen als advocaat ?
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 07:48
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:28 :
Ik heb altijd al iets gehad met onrechtvaardigheid.
Deze studie is niets voor je, niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 08:55
Verwijderd
En bovendien is het heel erg veel stampen en saai, begreep ik van een vriendin van me.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 09:26
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-11-2004 @ 09:55 :
En bovendien is het ... saai
Het is helemaal niet saai.

Mensen die de studie saai vinden moeten er ook maar mee stoppen!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 04-11-2004 @ 10:26 :
Het is helemaal niet saai.

Mensen die de studie saai vinden moeten er ook maar mee stoppen!
'aldus een vriendin van mij' - geen uitspraken uit verband rukken, hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-11-2004 @ 09:55 :
En bovendien is het heel erg veel stampen en saai, begreep ik van een vriendin van me.
Dan is jouw vriendin waarschijnlijk zo iemand voor wie het niet echt gaat leven en die de link met de praktijk niet kan leggen. Bovendien, het is veel lezen, maar dat is iets anders dan stampen. Van het uit je kop stampen van regeltjes leer je niks, gelukkig vallen dat soort mensen ook altijd af.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:11
Verwijderd
Maar de boeken zijn wel dodelijk saai om te lezen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-11-2004 @ 15:11 :
Maar de boeken zijn wel dodelijk saai om te lezen
In Groningen misschien
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 15:12 :
In Groningen misschien


De materie in combinatie met de praktijk is zeer interresant, alleen de manier waarop het beschreven staat in boeken is niet te pruimen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:18
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 22:03 :
NN, waar ben je!
Hier ben ik!

Right, 'you made the right choice' om maar eens eventjes een leuke woordspeling te maken...

Uit het visitatieonderzoek van de Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten (VSNU) blijkt dat de rechtenopleidingen aan de RUG met grote afstand de allerbeste van het land zijn.

Als derdejaars student Nederlands Recht ben ik wel redelijk goed op de hoogte van de mogelijkheden aan deze faculteit, dus wat wil je weten???
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:20
NN
NN is offline
Citaat:
Right schreef op 03-11-2004 @ 22:28 :
Ik heb altijd al iets gehad met onrechtvaardigheid. Daar kon ik van jongs af aan al niet tegen. Naast dat de rechtenstudie goed aansluit op een cm profiel lijkt het me leuk om te knokken voor de rechten van een bepaald persoon. Iemand helpen, en de weg een beetje te weten in de rechtenwereld.
Een rechtenstudie sluit inderdaad goed aan op een maatschappij-profiel. Zelf heb ik EM gedaan, maar met CM is het ook prima te doen.

Weet wel dat jouw perceptie van wat rechtvaardig of onrechtvaardig is niet altijd overeen zal komen met het recht wat in wetten en uit rechtspraak voortkomt.
Als jurist leef je het recht na, niet je eigen mening wat wel en niet rechtvaardig is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
NN schreef op 04-11-2004 @ 19:18 :
Uit het visitatieonderzoek van de Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten (VSNU) blijkt dat de rechtenopleidingen aan de RUG met grote afstand de allerbeste van het land zijn.
Gebaseerd op feiten van 2 jaar terug..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:24
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 22:39 :
NN is een zeer actieve rechtenstudent op de faculteit en waarschijnlijk het beste in staat om je hart te winnen voor een rechten studie in groningen
Bedankt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:25
NN
NN is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-11-2004 @ 19:24 :
Gebaseerd op feiten van 2 jaar terug..
Voorjaar 2003 lijkt mij geen twee jaar terug.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:28
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-11-2004 @ 15:11 :
Maar de boeken zijn wel dodelijk saai om te lezen
Van sommige rechtsgebieden wel ja (ondernemingsrecht e.d.).
Maar goed dat is mijn mening en die is voor iedereen weer verschillend.

Ik ben geloof ik de enige student in Groningen die bij Staatsrecht 1 Van der Pot-Donner wél las omdat ik het interessante onderwerpen vindt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 04-11-2004 @ 19:28 :
Ik ben geloof ik de enige student in Groningen die bij Staatsrecht 1 Van der Pot-Donner wél las omdat ik het interessante onderwerpen vindt.
Dan ben ik de tweede

Ik vind de colleges in de pathe wel een heel slecht verschijnsel trouwens, dat is geen plaats om de stof behoorlijk op te nemen of om lekker sociaal met je medestudenten om te gaan

Was jij laatst die klachten briefjes aan het ophalen trouwens?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:27
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-11-2004 @ 20:17 :
Dan ben ik de tweede

Ik vind de colleges in de pathe wel een heel slecht verschijnsel trouwens, dat is geen plaats om de stof behoorlijk op te nemen of om lekker sociaal met je medestudenten om te gaan

Was jij laatst die klachten briefjes aan het ophalen trouwens?
Pathécolleges vinden heel veel studenten anders heel erg leuk omdat je lekkerder zit dan in een echte collegezaal.

Als je ons klachtenonderzoek van maandag bij ARW bedoelde, ja dat was ik. Heb je je mailadres ingevuld? Dan krijg je binnenkort een nieuwsbrief met de uitkomsten e.d..
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:27
Right
Right is offline
Ja ik weet dat ik enkel het recht zo goed mogelijk moet naleven als ik jurist zou worden. Maar de studie is in vergelijking met andere studies wel goed te doen? En vooral de studie recht en ict trekt op dit moment mijn aandacht, maar wat kun je daar later nou mee, want dat is me niet geheel duidelijk geworden uit de folders.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:33
NN
NN is offline
Citaat:
Right schreef op 04-11-2004 @ 20:27 :
Ja ik weet dat ik enkel het recht zo goed mogelijk moet naleven als ik jurist zou worden. Maar de studie is in vergelijking met andere studies wel goed te doen? En vooral de studie recht en ict trekt op dit moment mijn aandacht, maar wat kun je daar later nou mee, want dat is me niet geheel duidelijk geworden uit de folders.
Als je ziet dat veel rechtenstudenten meerdere dagen per week werken, veel activiteiten naast hun studie doen en vaak ook nog erg lui zijn, besef je dat de studie erg goed te doen is.

Waar 40 uur per week voor staat, doet de gemiddelde student rechten iets van 25 uur per week aan zijn studie.

Recht&ICT is -voorzover ik weet- behoorlijk uniek in Nederland. Je wordt opgeleid als normaal jurist in het Nederlandse Recht, je behaalt dan ook het civiel effect dat je toegang geeft tot togaberoepen, maar krijgt daarnaast ook een grote hoeveelheid aan ICT-vakken op het gebied van de rechtsinformatica en het informaticarecht.

Zaken waar je als ICT-jurist je mee bezig kan houden is bijvoorbeeld de juridische consequenties van het wel of niet mogen downloaden van muziek (Kazaa) of het wel of niet verboden maken van spam.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 04-11-2004 @ 20:27 :
Pathécolleges vinden heel veel studenten anders heel erg leuk omdat je lekkerder zit dan in een echte collegezaal.

Als je ons klachtenonderzoek van maandag bij ARW bedoelde, ja dat was ik. Heb je je mailadres ingevuld? Dan krijg je binnenkort een nieuwsbrief met de uitkomsten e.d..
De meeste studenten kletsen, lezen de krant, of kijken duf voor zich uit terwijl ze lekker onderuit gezakt zitten en daarna rennen ze zo snel mogelijk naar huis. Maar ik wil best toegeven dat ik in de pathe beter slaap dan in de van groenewoldzaal, of hoe dat ding ookalweer heette

Nee, heb ik niet ingevuld Ik heb je wel braaf mijn formulier gegeven
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:39
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-11-2004 @ 20:35 :
De meeste studenten kletsen, lezen de krant, of kijken duf voor zich uit terwijl ze lekker onderuit gezakt zitten en daarna rennen ze zo snel mogelijk naar huis. Maar ik wil best toegeven dat ik in de pathe beter slaap dan in de van groenewoldzaal, of hoe dat ding ookalweer heette

Nee, heb ik niet ingevuld Ik heb je wel braaf mijn formulier gegeven
Dat klopt.

Jammer dat jij niet geinteresseerd bent in onze inzet voro studeten.
Maar goed, toch bedankt voor je formulier. Had je je niet even kunnen voorstellen als de forumcommunist?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:39
NN
NN is offline
Citaat:
Right schreef op 04-11-2004 @ 20:27 :
Ja ik weet dat ik enkel het recht zo goed mogelijk moet naleven als ik jurist zou worden. Maar de studie is in vergelijking met andere studies wel goed te doen? En vooral de studie recht en ict trekt op dit moment mijn aandacht, maar wat kun je daar later nou mee, want dat is me niet geheel duidelijk geworden uit de folders.
Mocht je concrete vragen hebben, stuur dan even een PM.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:52
Verwijderd
For gods sake, jij laat écht geen gelegenheid voorbij gaan om te leuren met dat visitatie-onderzoek en die geweldige publiekrechtelijke vakken, of niet? Daarom heb ik zo'n hekel aan die fanatieke bestuursrechtsukkels bij ons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 20:52 :
For gods sake, jij laat écht geen gelegenheid voorbij gaan om te leuren met dat visitatie-onderzoek en die geweldige publiekrechtelijke vakken, of niet? Daarom heb ik zo'n hekel aan die fanatieke bestuursrechtsukkels bij ons
Niet met NN dissen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-11-2004 @ 20:58 :
Niet met NN dissen
Hij begon.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 14:56 :
Dan is jouw vriendin waarschijnlijk zo iemand voor wie het niet echt gaat leven en die de link met de praktijk niet kan leggen. Bovendien, het is veel lezen, maar dat is iets anders dan stampen. Van het uit je kop stampen van regeltjes leer je niks, gelukkig vallen dat soort mensen ook altijd af.
Mmm, ze vindt t eerste jaar ook niks volgens mij, maar ze wil notaris worden en dan is er niet veel andere keus. Dat vindt ze wel leuk, zei ze.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-11-2004 @ 21:16 :
Mmm, ze vindt t eerste jaar ook niks volgens mij, maar ze wil notaris worden en dan is er niet veel andere keus. Dat vindt ze wel leuk, zei ze.
Notariëel recht is juist de saaiste juridische opleiding die er is. Dat is inderdaad echt alleen maar aan een bureau zitten en regeltjes toepassen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Je kunt beter een echte studie gaan doen, tenzij je natuurlijk advocaat/rechter/OvJ/notaris wil worden.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
NN schreef op 04-11-2004 @ 19:25 :
Voorjaar 2003 lijkt mij geen twee jaar terug.
Ruim anderhalf jaar dan. In ieder geval kan er veel veranderen binnen 1,5 jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:46
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 04-11-2004 @ 22:30 :
Je kunt beter een echte studie gaan doen
Nou nou.. alsof rechten geen 'echte' studie zou zijn. Misschien voor de prutsstudenten die in werkelijkheid helemaal geen interesse hebben in het recht, dat worden dan ook slechte juristen. Ik heb er genoeg gezien waar ik mijn verdediging niet aan zou willen uitbesteden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 04-11-2004 @ 22:30 :
Je kunt beter een echte studie gaan doen, tenzij je natuurlijk advocaat/rechter/OvJ/notaris wil worden.
Laat me raden - gestopt na een jaar en nu een fel pleiter tegen het wetenschappelijk karakter van de rechtsgeleerdheid?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 08:58
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 20:52 :
For gods sake, jij laat écht geen gelegenheid voorbij gaan om te leuren met dat visitatie-onderzoek en die geweldige publiekrechtelijke vakken, of niet? Daarom heb ik zo'n hekel aan die fanatieke bestuursrechtsukkels bij ons
Gauloises roept mij er toe op en ik kan onze Forum-Fidel dat dan toch niet weigeren?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:00
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 21:03 :
Hij begon.
Nee hoor.
Ik heb in deze discussie nog niet gezegd dat Nijmegen een saaie stad is en de rechtenfaculteit is gehuisvest in een deprimerend gebouw.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:01
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 22:25 :
Notariëel recht is juist de saaiste juridische opleiding die er is. Dat is inderdaad echt alleen maar aan een bureau zitten en regeltjes toepassen.
Vergeet Fiscaal Recht ook niet als saaie studierichting.

Maar studenten doen zo'n richting ook niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat ze met die bul het meeste kunnen verdienen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:02
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 21:03 :
Hij begon.
Weet je, dit klinkt best kinderachtig
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:05
NN
NN is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 04-11-2004 @ 22:30 :
Je kunt beter een echte studie gaan doen, tenzij je natuurlijk advocaat/rechter/OvJ/notaris wil worden.
Dat ben ik niet met je eens.

Ik ben er al wel achter dat een togaberoep mij niet heel erg trekt, maar daarnaast kun je als jurist vanwege je brede studie ook als adviseur bij een bedrijf terecht of in een beleidsfunctie bij de overheid.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:07
NN
NN is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-11-2004 @ 22:39 :
Ruim anderhalf jaar dan. In ieder geval kan er veel veranderen binnen 1,5 jaar.
Ik mag hopen dat Leiden, de slechtste uit het onderzoek, bezig is de opleidingen sterk te verbeteren.

Bij ons wordt in ieder geval al wel gewerkt aan de enkele puntjes wat beter kan.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 05-11-2004 @ 10:07 :
(...)

Bij ons wordt in ieder geval al wel gewerkt aan de enkele puntjes wat beter kan.
Zoals de taalbeheersing van de studenten?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:15
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 10:11 :
Zoals de taalbeheersing van de studenten?
Sorry, meneer de taalpurist.

Ik ben nog niet zo lang uit bed, dus nog niet helemaal wakker.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
NN schreef op 05-11-2004 @ 10:07 :
Ik mag hopen dat Leiden, de slechtste uit het onderzoek, bezig is de opleidingen sterk te verbeteren.

Bij ons wordt in ieder geval al wel gewerkt aan de enkele puntjes wat beter kan.
Daarom zei ik het ook
Een groot commentaar bij Leiden was hun huisvesting. Beetje lullig als dat uitkomt 2 maanden nadat ze een nieuw gebouw zijn betrokken. Sommige dingen kunnen dus best achterhaald zijn.
Van de rest weet ik helemaal niks hoor, maar ik wil alleen aangeven dat niet alles nog hetzelfde hoeft te zijn na 1,5 jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren American studies of Godsdienstwetenschap als 2e studie
JNR
32 31-07-2007 14:24
Studeren Rechten UvA VU
Interupter
44 09-12-2005 22:21
Studeren European Studies en (Internationaal) Recht
Miroir
2 12-10-2005 22:57
Studeren Twee studies (eco en recht)
Liss
9 22-06-2005 14:41
Algemene schoolzaken Recht & Management of Rechten?
Wawl
24 06-02-2005 10:54
Studeren Rechten studie..
*ABC*
212 19-12-2004 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.