Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 17:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hier weer een nieuw lijntopic, de url van de vorige staat hieronder:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=516029

Ga verder waar je gebleven was!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-07-2003, 17:40
anjali
anjali is offline
Oke er komt brood bij en zuivel!

s'ochtends:
1 citroen en banaan en een voedingssupplement.
12 uur:
1 liga evergreen en water.
2 uur:
1 kopje kippenbouilon
Half 4:
1 liga evergreen en water.
Half 5:
1 kopje cup-a-soup groenten.

Half 6: Twee sneetjes droge brood.
En ik ga om
Half 7:
Twee sneetjes brood met kaas.

En dan zo tegen 8 uur: Rijst met bloemkool.

Kan dit wel?
Oud 07-07-2003, 17:49
Jenniej
Avatar van Jenniej
Jenniej is offline
allow!!!! =]

vandaag begin ik zoals elke maand met afvalluh... steejts houw k t niej vol... verschillende redenen voor maja =P

van t weekend hep k een soep geprobeerd die je lichaam zouw reinigen en zouw helpen om af te valluh... ik was diej dag harstikke vroluk k d8 egt dak t vol kon houwe en dat t zouw helpuh maar... niet dus =S de bedoeling was dan dat je als ontbijt fruit nam, dan lunch en avondetuh die soep (speciaal recept) en verder helemaal nix behalve ruim anderhalve liter water per dag drinke... had t geprobeerd... 's middags om 4 uur was k misselijk en als k die soep rook ging k sowat over me nek =S 's avonds ging me ma (die eerst meej deej met probere) gwoon met de rest samen patat eten en ik met pijn in me hart (patat is sow lkkrrrr =[) gwoon die soep... t hing me al behoorlijk mn strot uit! 's avonds om 9 uur ging k bijna van mn stokkiej en hoe graag k t oowk wou, k hield t niej vol dus k ging met veel spijt naar de keuken, pakte een glas spa (zonder vet, met vitaminen) en 4 bruine boterhammen met smeerworst en daarna voelde k me weer wat btr. vandaag hep k nog steejds last van die ene dag alleen maar soep eten, helemaal hoofdpijn van gekregen =S das dus iets wat k nooit meer doe want k ben t gwoon niej gewend om zo weinig te eten!

da wou k ff kwijt over alleen soep eten... t zal wel helpe maar als je gewend ben om gwoon te eten moeje dat dus níéj doen! =]

voor de rest (zoals k al zei) begin k vandaag weer met gwoon groente eten + veel water drinken + veel bewegen. vanaf januari tot mei had ik dat ook gedaan en was mooi 7 kg afgevallen... nu zit er weer 2 kg bij dus kga weer heel streng zijn... k hou me egt alleen maar bezig met afvallen... super slegt gwoon =S maja... eens moet t lukken tog?

dank je wel voor t lezen van mn klaagverhaal! =P

groetjes jenniej =]
__________________
LiFe SuCkS aNd ThEn YoU dIe... :)
Oud 07-07-2003, 17:49
Verwijderd
@anjali: onderstaande lijkt me logischer verdeeld ed.

s'ochtends:
2 boterhammen en banaan en een voedingssupplement.
10 uur:
1 liga evergreen en water.
12 uur: 2 boterhammen met kaas
2 uur:
1 kopje kippenbouilon
Half 4:
1 liga evergreen en water.
Half 5:
1 kopje cup-a-soup groenten.
En dan zo tegen 7 uur: Rijst met bloemkool.
Oud 07-07-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 07-07-2003 @ 18:40:
Oke er komt brood bij en zuivel!

s'ochtends:
1 citroen en banaan en een voedingssupplement.
12 uur:
1 liga evergreen en water.
2 uur:
1 kopje kippenbouilon
Half 4:
1 liga evergreen en water.
Half 5:
1 kopje cup-a-soup groenten.

Half 6: Twee sneetjes droge brood.
En ik ga om
Half 7:
Twee sneetjes brood met kaas.

En dan zo tegen 8 uur: Rijst met bloemkool.

Kan dit wel?
Als je een beetje kaas genoeg zuivel vindt.
IK weet het nog nie. Er zit wel wa extra's bij, maar ik denk nog steeds nie dat het een goed dieet is. Ik blijf er ook bij dat het beter is om een keer bij een diëtiste langs te gaan, die kan je dieet op maat geven, zo kom je iig nix te kort en kun je lekker blijven lijnen.

Citaat:
't heeft er lang genoeg om gedraait. Soms gun ik mezelf lekkere dingen en soms zijn ze ook nog in huis. Als school straks weer begint, dan eet ik geen kaas-uienstokbrood ed meer, want eigenlijk mag ik dat helemaal niet.
Ben je dan ook allergisch voor kaas-uienstokbrood?? Anyway, tis goed dat je nu ook gewoon lekkere dingen eet.

@Basia:
Citaat:
maar sorry hoor, soms MOET ik gewoon wat slechts eten. en ik zie niet zo goed wat daar nou zo hard aan is.
Da snap ik ook wel hoor. Zoals ik al gepost had, had ik een rothumeur, da staat hier en is ook van toepassing op jou.
Weer een qoute
Citaat:
En over die "zonde", daar heb je idd gelijk in, da zei ik na jouw post ook. De verklaring daarvoor is dat ik net op da moment een vreselijk rothumeur had, en ja ik reageerde nogal kattig. Srry.
Ik hoop dat alle misverstanden uit de weg zijn, en anders hoor ik het wel denk ik.

Groetjes Tiemen
Oud 07-07-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 07-07-2003 @ 18:57:
Ben je dan ook allergisch voor kaas-uienstokbrood?? Anyway, tis goed dat je nu ook gewoon lekkere dingen eet.
Ik ben allergisch voor kaas en voor uien, dus ook voor kaas-uienstokbrood. En ik mag eigenlijk ook geen 'luxe broodjes', maar ik weet niet of kaas-uienstokbrood daar onder valt. Ach, vandaag is een 'zondig-dag', ook een liter dubbel-fris op en wat knoflooksaus (mag ik alle twee ook niet).

Mijn kcal-gebeuren heb ik per ongeluk in de oude (gesloten) topic gepost...)
Oud 07-07-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 19:02:
Mijn kcal-gebeuren heb ik per ongeluk in de oude (gesloten) topic gepost...)
Tog best handig om een forumbaas te zijn
Wel jammer da je voor zoveel dingen allergisch bent, krijg je er dan geen last van als je iets "verkeerds" eet??
Oud 07-07-2003, 18:13
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
Jenniej schreef op 07-07-2003 @ 18:49:
allow!!!! =]

vandaag begin ik zoals elke maand met afvalluh... steejts houw k t niej vol... verschillende redenen voor maja =P

van t weekend hep k een soep geprobeerd die je lichaam zouw reinigen en zouw helpen om af te valluh... ik was diej dag harstikke vroluk k d8 egt dak t vol kon houwe en dat t zouw helpuh maar... niet dus =S de bedoeling was dan dat je als ontbijt fruit nam, dan lunch en avondetuh die soep (speciaal recept) en verder helemaal nix behalve ruim anderhalve liter water per dag drinke... had t geprobeerd... 's middags om 4 uur was k misselijk en als k die soep rook ging k sowat over me nek =S 's avonds ging me ma (die eerst meej deej met probere) gwoon met de rest samen patat eten en ik met pijn in me hart (patat is sow lkkrrrr =[) gwoon die soep... t hing me al behoorlijk mn strot uit! 's avonds om 9 uur ging k bijna van mn stokkiej en hoe graag k t oowk wou, k hield t niej vol dus k ging met veel spijt naar de keuken, pakte een glas spa (zonder vet, met vitaminen) en 4 bruine boterhammen met smeerworst en daarna voelde k me weer wat btr. vandaag hep k nog steejds last van die ene dag alleen maar soep eten, helemaal hoofdpijn van gekregen =S das dus iets wat k nooit meer doe want k ben t gwoon niej gewend om zo weinig te eten!

da wou k ff kwijt over alleen soep eten... t zal wel helpe maar als je gewend ben om gwoon te eten moeje dat dus níéj doen! =]

voor de rest (zoals k al zei) begin k vandaag weer met gwoon groente eten + veel water drinken + veel bewegen. vanaf januari tot mei had ik dat ook gedaan en was mooi 7 kg afgevallen... nu zit er weer 2 kg bij dus kga weer heel streng zijn... k hou me egt alleen maar bezig met afvallen... super slegt gwoon =S maja... eens moet t lukken tog?

dank je wel voor t lezen van mn klaagverhaal! =P

groetjes jenniej =]
Lijkt me erg weinig dat soepdieet, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Maar wel goed dat je ermee bent gestopt. Je nieuwe dieet ziet er beter uit, maar denk je aan brood/aardappelen, fruit en zuivel?? Anders kom je voedingsstoffen tekort. Als je er 2 kilo af wil hebben ga je dan niet teveel haasten, doe het rustig aan, zorg dat je genoeg eet (zeker als je veel beweegt) en voor genoeg voedingsstoffen en minder vet en suiker. Dan lukt het zeker hoor!! Succes ermee!!
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 07-07-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 07-07-2003 @ 19:05:
Tog best handig om een forumbaas te zijn
Wel jammer da je voor zoveel dingen allergisch bent, krijg je er dan geen last van als je iets "verkeerds" eet??
't ging per ongeluk, ik verzond het, drukte op stop, maar het stond er al... Maar als ik lid was geweest, was het idd niet gelukt.

Ik krijg er wel last van...ik heb sowieso last, 't wordt alleen erger als ik iets verkeerds eet. Maar ja, als ik me altijd netjes 100% aan m'n dieet zou houden, dan zou ik amper meer wat mogen eten.
Oud 07-07-2003, 18:18
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
anjali schreef op 07-07-2003 @ 18:40:
Oke er komt brood bij en zuivel!

s'ochtends:
1 citroen en banaan en een voedingssupplement.
12 uur:
1 liga evergreen en water.
2 uur:
1 kopje kippenbouilon
Half 4:
1 liga evergreen en water.
Half 5:
1 kopje cup-a-soup groenten.

Half 6: Twee sneetjes droge brood.
En ik ga om
Half 7:
Twee sneetjes brood met kaas.

En dan zo tegen 8 uur: Rijst met bloemkool.

Kan dit wel?
Die lijst van leonoor is veel logischer, tis belangrijk dat je 's avonds niet teveel eet en 's ochtens juist meer. 's Avonds wordt het eten sneller in vet omgezet. Ik zou geen twee droge sneetjes nemen, maar daar margarine of halvarine opsmeren. Het is belangrijk dat je wat vet en vitamine e binnenkrijgt. Als je dat vies vindt doe je er dun beleg op. Ik neem aan dat je niet iedere dag rijst met bloemkool eet?? Beetje eenzijdig, wissel eens af met aardappels en andere groenten.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 07-07-2003, 18:19
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 19:16:
't ging per ongeluk, ik verzond het, drukte op stop, maar het stond er al... Maar als ik lid was geweest, was het idd niet gelukt.

Ik krijg er wel last van...ik heb sowieso last, 't wordt alleen erger als ik iets verkeerds eet. Maar ja, als ik me altijd netjes 100% aan m'n dieet zou houden, dan zou ik amper meer wat mogen eten.
Mag ik vragen waar je dan allergisch voor bent?? Lijkt me erg hoor, als je zo weinig mag eten.

Vandaag was het trouwens een redelijk goede dag, heb wel veel koekjes gegeten. Maargoed.
Ik ga niet alles opschrijven dat vind ik teveel werk maar ga er maar vanuit dat ik goed eet.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 18:22.
Oud 07-07-2003, 18:20
Verwijderd
Die hoofdpijn bij zo'n soepdieet kan ook komen door 'ontgifting' (of hoe dat ook heet)...ik weet niet of dat in een dag al kan...? Sommige mensen doen een week een fruit- of een groentedieet om hun lichaam te 'reinigen'. Alle gifstoffen gaan dan uit je lichaam, zeggen ze. En daar kun je ook hoofdpijn ed van krijgen. Ik heb het ook gehad, toen ik een eliminatiedieet volgde ivm voedselintolerantie... Maar hoofdpijn kan ook zeker komen doordat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.
Oud 07-07-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
soske schreef op 07-07-2003 @ 19:19:
Mag ik vragen waar je dan allergisch voor bent?? Lijkt me erg hoor, als je zo weinig mag eten.
Biogene aminen (tenminste, 'dat denken ze')

En waar dat in zit...in een heleboel dingen ('k heb een lijst van twee A4'tjes, met wat ik wel en niet mag eten ), maar bv. suiker, zoetstoffen, bepaalde soorten fruit (bv. citrusvruchten, tropische vruchten), bepaalde soorten groenten (bv. snijbonen, zuurkool, tomaat, komkommer), gedroogde dingen, soep-uit-blik, bouillon alle sappen, melkproducten, chocola, kokos, alle kant-en-klaar sausen, jus, kruiden, specerijen, noten/pinda's, sommige soorten vlees en vis (maar die at ik toch al niet ) en veel kant-en-klare-dingen. Enzovoorts dus, vandaar dat ik wel eens (soms per ongeluk, soms expres) zondig.
Oud 07-07-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 19:26:
Biogene aminen (tenminste, 'dat denken ze')

En waar dat in zit...in een heleboel dingen ('k heb een lijst van twee A4'tjes, met wat ik wel en niet mag eten ), maar bv. suiker, zoetstoffen, bepaalde soorten fruit (bv. citrusvruchten, tropische vruchten), bepaalde soorten groenten (bv. snijbonen, zuurkool, tomaat, komkommer), gedroogde dingen, soep-uit-blik, bouillon alle sappen, melkproducten, chocola, kokos, alle kant-en-klaar sausen, jus, kruiden, specerijen, noten/pinda's, sommige soorten vlees en vis (maar die at ik toch al niet ) en veel kant-en-klare-dingen. Enzovoorts dus, vandaar dat ik wel eens (soms per ongeluk, soms expres) zondig.
Das best wel nie leuk voor je. Tis ook geen wonder dat je zondigt, je kunt jezelf nie constant blijven pijnigen met: "da mag ik nie"
En weer ff ontopic: Ik ben weer es flink aan het snoepen, srry mensen maar móeten aankomen is ook nie egt leuk.
Oud 07-07-2003, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soske schreef op 07-07-2003 @ 19:18:
Die lijst van leonoor is veel logischer, tis belangrijk dat je 's avonds niet teveel eet en 's ochtens juist meer. 's Avonds wordt het eten sneller in vet omgezet. Ik zou geen twee droge sneetjes nemen, maar daar margarine of halvarine opsmeren. Het is belangrijk dat je wat vet en vitamine e binnenkrijgt. Als je dat vies vindt doe je er dun beleg op. Ik neem aan dat je niet iedere dag rijst met bloemkool eet?? Beetje eenzijdig, wissel eens af met aardappels en andere groenten.
Als je net als ik geen brood met boter lust kan je als tussendoortje ook ontbijtkoek met boter eten ofzo, dat doe ik altijd en dan vind ik boter wel lekker en krijg ik toch wat binnen. Boter op mn brood vind ik echt niet te eten, al helemaal niet met beleg erbij behalve met hagelslag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-07-2003, 19:28
Verwijderd
Zit vitamine e niet in zo'n multivitaminepil? En vetten kun je ook bv met het avondeten binnen krijgen (bakken in olijf-/zonnebloemolie)... Ik lust (en mag ) ook geen boter nl...niet op brood en al helemaal niet op ontbijtkoek...
Oud 07-07-2003, 19:41
anjali
anjali is offline
Ik zorg er voor dat ik altijd voor negen uur eet daarna niet meer. Alleen nog water daarna. En ik ga om 11 uur s'avonds sporten en om 1 uur naar bed. Dus bij mij kan laat eten wel.
Oud 07-07-2003, 19:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Lijnen sucks en ik kap ermee
Oud 07-07-2003, 20:00
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik doe op dit moment ook niet echt aan lijnen.. meer aan het porberen op hetzelfde gewicht te blijven..
Oud 07-07-2003, 20:06
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Daar ben ik al niet tevreden mee.
Oud 07-07-2003, 20:09
mrjn
mrjn is offline
vandaag op:
sochtends: een danone yoghurt bakje
smiddags: crackers met kaas
savonds: drie bekertjes vla (van die witte plastice)
een bartje met kibbeling
__________________
if i'm not made for you then why does my heart tell me that I am...
Oud 07-07-2003, 20:11
Verwijderd
Ik ben nie aan het lijnen. Ik heb nooit gelijnd en het kan me egt nie boeien wat ik ammel eet. Als ik ooit mn lijntje verlies kijk ik wel, maar nu hoef ik nie te denken aan lijnen. Lijkt me idd ook best te zuigen, de hele tijd maar uitkijken wa je eet.
Maja, srry voor deze off-topic en vervelende reply. Het moest er alleen ff uit, voel me namelijk egt k*t en dan heb ik nogal de neiging om gewoon te zeggen wat ik voel. Srry dus als ik iemand op de teentjes heb getrapt.

Groetjes Tiemen

EDIT: Twee uur later heeft er nog niemand iets gezegd...
Heb ik jullie weggejaagd??? Khoop het nie, maja ik kijk wel.
*heeft zat te doen in de tussentijd*

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 22:19.
Oud 07-07-2003, 22:51
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 07-07-2003 @ 21:11:

EDIT: Twee uur later heeft er nog niemand iets gezegd...
Heb ik jullie weggejaagd??? Khoop het nie, maja ik kijk wel.
*heeft zat te doen in de tussentijd*
Het ene moment wordt er druk gepost en het andere moment niet, zo gaat dat... We zitten nou ook weer niet de hele tijd voor onze computertjes te wachten tot jij wat gezegd hebt, zodat wij weer kunnen reageren .

Vandaag gegeten:

- vegetarisch broodje bapao
- twee rijstewafels met smeerkaas
- 's avonds een pasta magnetronmaaltijd en salade
- cakebeslag
- teveel plakjes cake..
- appel
en de hele dag door drinken, maar nog geen melk gehad.

Op zich vind ik dit wel redelijk, misschien nog iets meer fruit en zuivel. Nou ja, wel redelijk, behalve natuurlijk al dat cake

Is cake beter dan een koek? Vast niet..
Oud 07-07-2003, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 07-07-2003 @ 23:51:
Het ene moment wordt er druk gepost en het andere moment niet, zo gaat dat... We zitten nou ook weer niet de hele tijd voor onze computertjes te wachten tot jij wat gezegd hebt, zodat wij weer kunnen reageren .
Jullie hoeven da ook helemaal nie te doen hoor. Kep zat te doen op een dag, ik heb zelfs een n8 nie geslapen omdat ik zoveel wilde doen. (heb ik ook veel geforumd, maja komt omdat het nieuw is voor me). Vandaag had ik ook nauwelijk tijd, maar toen ik eenmaal kon reageren, en niemand iets zei vonnik da wel raar omdat er meestal wel flink gepost wordt hier.

Ontopic: ligt aan de koek, maar over het algemeen is een koek beter dan een plakje cake lijkt me zo.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 23:26.
Oud 08-07-2003, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 08-07-2003 @ 00:23:
maar toen ik eenmaal kon reageren, en niemand iets zei vonnik da wel raar omdat er meestal wel flink gepost wordt hier.
Overdag, ja. 's avonds gaan de meesten naar bed en 's nachts slapen de meesten.
Oud 08-07-2003, 08:57
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 08-07-2003 @ 00:23:
Jullie hoeven da ook helemaal nie te doen hoor. Kep zat te doen op een dag, ik heb zelfs een n8 nie geslapen omdat ik zoveel wilde doen. (heb ik ook veel geforumd, maja komt omdat het nieuw is voor me). Vandaag had ik ook nauwelijk tijd, maar toen ik eenmaal kon reageren, en niemand iets zei vonnik da wel raar omdat er meestal wel flink gepost wordt hier.

Ontopic: ligt aan de koek, maar over het algemeen is een koek beter dan een plakje cake lijkt me zo.
[off topic]*ik voel me koel en wil het vooral zo laten overkomen alsof ik een heel druk en koel leven heb. oooo ik heb het zo druk om het nog maar even te benadrukken, want denk maar niet dat ik geen leven heb hoor, want ik heb zat te doen in de tussentijd! En ik moet gewoon zeggen wat me op mijn hart ligt want ik ben heel 'fair' en recht door zee enzo...*

Wat probeer je nou te zeggen hier zoek een leven . Sorry maar ik vind dit soort geblaat niet in een lijntopic horen, of je praat gewoon mee, of je houdt je stil.

Hmm sorry, ongesteldheidsontploffing .

Anyway ik lees hier altijd mee, komt misschien een beetje raar over om uit het niets op te duiken op deze manier. Vergeef mij [/off topic]

Ok, wat ik vandaag ga eten/bezig ben te eten:

1 bak (mja twas nogal een grote bak ) havermout
1 bakje yoghurt met daarin 2 sinaasappels
2 boterhammen met 20+ kaas
en 's avonds geloof ik iets van sla met gebakken aardappels ofzo, weet niet precies.

Verder drink ik water, karnemelk, koffie en thee en 1 glaasje iets anders .

Daarbij ga ik nog een uurtje sporten.

Zo doe ik dat nu al een heeeeele tijd maar afvallen, ho maar .
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 09:11
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 19:26:
Biogene aminen (tenminste, 'dat denken ze')

En waar dat in zit...in een heleboel dingen ('k heb een lijst van twee A4'tjes, met wat ik wel en niet mag eten ), maar bv. suiker, zoetstoffen, bepaalde soorten fruit (bv. citrusvruchten, tropische vruchten), bepaalde soorten groenten (bv. snijbonen, zuurkool, tomaat, komkommer), gedroogde dingen, soep-uit-blik, bouillon alle sappen, melkproducten, chocola, kokos, alle kant-en-klaar sausen, jus, kruiden, specerijen, noten/pinda's, sommige soorten vlees en vis (maar die at ik toch al niet ) en veel kant-en-klare-dingen. Enzovoorts dus, vandaar dat ik wel eens (soms per ongeluk, soms expres) zondig.
Respect hoor, dat je het goed volhoudt. Je zondigt wel af en toe maargoed dat zou ik ook doen.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 08-07-2003, 09:15
soske
Avatar van soske
soske is offline
Citaat:
mrjn schreef op 07-07-2003 @ 21:09:
vandaag op:
sochtends: een danone yoghurt bakje
smiddags: crackers met kaas
savonds: drie bekertjes vla (van die witte plastice)
een bartje met kibbeling
Lijkt me geen goed dieet, eet je dit elke dag???
Eet je ook fruit en groente?? Drink je ook genoeg, dat heb je er niet bij gezet. Zuivel krijg je wel genoeg, misschien kun je fruit en yoghurt combineren, door wat fruit in de yoghurt te doen. Hoeveel kan er eingelijk in die bakjes??
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Oud 08-07-2003, 09:26
anjali
anjali is offline
Hai!

Mijin moeder heeft mijn voedingsplan zoals ik die had zonder brood en kaas laten zien aan een dietiste deze dus:


s'ochtends:
1 citroen en banaan en een voedingssupplement.
12 uur:
1 liga evergreen en water.
2 uur:
1 kopje kippenbouilon
Half 4:
1 liga evergreen en water.
Half 5:
1 kopje cup-a-soup groenten.

Half 7: 1 stuk fruit en melk (als ik er trek in heb anders water)

En dan zo tegen 8 uur: Rijst met bloemkool.

Ieder geval die dietiste zei tegen mijn moeder dat dit wel kan. Maar ik zal heel snel en veel afvallen in een maand tijd. Dit kan oplopen tot 6 kilo! Ja dat vind ik erg fijn natuurlijk maar het risico is dat als ik stop dat alles er weer dubbel aanvliegt.

Nou ja ik heb besloten dit toch te doen en 1 keer per week iets te snacken of dan neem ik brood met kaas of pizza of zo. Kijk ik denk dat ik dit wel altijd kan blijven doen dus. Soms vervang ik mijn ontbijt (fruit) wel door brood. En dan blijf ik afvallen. Er hoeft bij mij trouwens ook niet veel vanaf dus na twee maandjes ben ik wel klaar. Dan ga ik gewoon iets meer eten.
Oud 08-07-2003, 09:31
anjali
anjali is offline
Trouwens ga vanavond eens wat oefeningen doen crunches sit ups been en bil spieroefeningen.

Heb vandaag voor de laatste keer rijstevlaai gegeten en vier sneetjes brood met veel kaas. Voor de rest ga ik niet meer snacken.

Morgen begin ik officieel met mijn voedingsplan. Hoop dta ik weinig gewicht verlies maar wel veel omtrek!
Oud 08-07-2003, 09:32
anjali
anjali is offline
oh ja een evergreen vervangt volgens de dietiste brood. Dus ik krijg alles behalve zuivel binnen maar in zo'n multivitamine die ik s'ochtends drink zit ook alles dus.
Oud 08-07-2003, 09:41
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Mij klinkt het toch niet erg gezond in de oren... je zegt dat je 'toch niet zoveel kwijt hoeft'.... ook zeg je dat het kan oplopen tot 6 kilo per maand... na twee maanden (de tijd die jij denkt nodig te hebben) zou dat 12 kilo zijn... niet zoveel ?? Bovendien zeg je dat je dit wel altijd kunt doen, dus ga je nou na 2 maanden hiermee stoppen of blijf je dit doen? vind het niet erg duidelijk eerlijk gezegd.

Bovendien denk ik dat als je zo snel zoveel afvalt, je lichaam erg verzwakt, maar doe wat je goed dunkt.
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 10:41:
Mij klinkt het toch niet erg gezond in de oren... je zegt dat je 'toch niet zoveel kwijt hoeft'.... ook zeg je dat het kan oplopen tot 6 kilo per maand... na twee maanden (de tijd die jij denkt nodig te hebben) zou dat 12 kilo zijn... niet zoveel ?? Bovendien zeg je dat je dit wel altijd kunt doen, dus ga je nou na 2 maanden hiermee stoppen of blijf je dit doen? vind het niet erg duidelijk eerlijk gezegd.

Bovendien denk ik dat als je zo snel zoveel afvalt, je lichaam erg verzwakt, maar doe wat je goed dunkt.
6 kilo per maand is ook behoorlijk veel, kans op het jojo-effect is dan toch wel aanwezig, lijkt me. En 12 kilo is idd VEEL. Met de rest van je post ben ik het ook eens.
Oud 08-07-2003, 09:50
rooddraakje
rooddraakje is offline
@ Anjali, mag ik vragen hoeveel je bent afgevallen sinds je hier in het lijntopic post?
Oud 08-07-2003, 10:34
anjali
anjali is offline
rooddraakje
Ik ben nog niets afgevallen. Ik heb ook nog niet echt gediet. Ik ben op zoek gegaan nar een goede voedingsplan. En met deze start ik morgen. En dan vertel ik volgende week woensdag wel hoeveel ik aan omtrek heb verloren en gewicht.
Oud 08-07-2003, 10:35
anjali
anjali is offline
6 kilo per maand is ook behoorlijk veel, kans op het jojo-effect is dan toch wel aanwezig, lijkt me. En 12 kilo is idd VEEL. Met de rest van je post ben ik het ook eens.

Ja maar als ik altijd zoiets blijf doen wat volgens de dietiste kan dan blijft het jojo effect uit.
Oud 08-07-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 09:57:
[B][off topic]*ik voel me koel en wil het vooral zo laten overkomen alsof ik een heel druk en koel leven heb. oooo ik heb het zo druk om het nog maar even te benadrukken, want denk maar niet dat ik geen leven heb hoor, want ik heb zat te doen in de tussentijd! En ik moet gewoon zeggen wat me op mijn hart ligt want ik ben heel 'fair' en recht door zee enzo...*

Wat probeer je nou te zeggen hier zoek een leven . Sorry maar ik vind dit soort geblaat niet in een lijntopic horen, of je praat gewoon mee, of je houdt je stil.

Hmm sorry, ongesteldheidsontploffing .

Anyway ik lees hier altijd mee, komt misschien een beetje raar over om uit het niets op te duiken op deze manier. Vergeef mij [/off topic][B]
Ik zeg tog ook al dat dit nieuw voor me is en dat ik best vaak op het forum zit, maar voor de rest heb ik idd een leven, eenerg druk leven zelfs. Ik ben blij dat ik nu vakantie heb anders had ik nie eens tijd gehad voor dit forum.
Verder ben ik idd "fair" en recht door zee, en als je me nie geloofd is dat duidelijk een geval van "nie-mijn-probleem".
Overigens heb ik al heel wa nuttige posts op mn naam staan hier, en ik mag heus wel een keer zeggen wat ik denk. En nu ga ik nie beginnen over die vrijheid-van-meningsuiting-crap want da kan je wel.
Ik kan hieronder nie zeggen dat het een ongesteldheidsontploffing is, maar ik wilde het gewoon kwijt. En voor de duidelijkheid: ik ben heus nie zoon zielig ventje dat zijn leven gaat wijden aan het forum. Ik houd er gewoon nie van dat mensen een verkeerd beeld van me hebben.

PS je mag altijd opduiken op een topic, zkr als je nuttige tips heb zoals jij. Tis je al vergeven, iig door mij. Ik wilde alleen zeggen wat ik ervan denk om misverstanden te voorkomen.
Ik wil nog graag zeggen dat we hier beter over op kunnen houden, dus dit is mn laatst post hierover.
Post nog maar een keer als reactie, want ik wil natuurlijk nie onredelijk overkomen...
En verder bied ik ook mn verontschuldigingen aan, omdat ik nogal bits heb gereageerd.

Groetjes Tiemen
Oud 08-07-2003, 11:03
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 11:35:
Ja maar als ik altijd zoiets blijf doen wat volgens de dietiste kan dan blijft het jojo effect uit.
Nee, volgens mij word je dan ziek. Als je systematisch veel te weinig eet, hou je helemaal geen reserves en weerstand over.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 08-07-2003, 11:06
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
anjali schreef op 08-07-2003 @ 11:35:
6 kilo per maand is ook behoorlijk veel, kans op het jojo-effect is dan toch wel aanwezig, lijkt me. En 12 kilo is idd VEEL. Met de rest van je post ben ik het ook eens.

Ja maar als ik altijd zoiets blijf doen wat volgens de dietiste kan dan blijft het jojo effect uit.
Maar je zei hierboven ergens toch dat je het maar 2 maanden wilde doen? En een heel leven dit eten... kan me echt niet voorstellen dat je dat volhoudt. Ik vind het prima als dit voor jou de manier is maar ik zou een andere methode prefereren. Maar goed, ben benieuwd hoe het je vergaat .
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 11:10
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 08-07-2003 @ 11:45:
Ik zeg tog ook al dat dit nieuw voor me is en dat ik best vaak op het forum zit, maar voor de rest heb ik idd een leven, eenerg druk leven zelfs. Ik ben blij dat ik nu vakantie heb anders had ik nie eens tijd gehad voor dit forum.
Verder ben ik idd "fair" en recht door zee, en als je me nie geloofd is dat duidelijk een geval van "nie-mijn-probleem".
Overigens heb ik al heel wa nuttige posts op mn naam staan hier, en ik mag heus wel een keer zeggen wat ik denk. En nu ga ik nie beginnen over die vrijheid-van-meningsuiting-crap want da kan je wel.
Ik kan hieronder nie zeggen dat het een ongesteldheidsontploffing is, maar ik wilde het gewoon kwijt. En voor de duidelijkheid: ik ben heus nie zoon zielig ventje dat zijn leven gaat wijden aan het forum. Ik houd er gewoon nie van dat mensen een verkeerd beeld van me hebben.

PS je mag altijd opduiken op een topic, zkr als je nuttige tips heb zoals jij. Tis je al vergeven, iig door mij. Ik wilde alleen zeggen wat ik ervan denk om misverstanden te voorkomen.
Ik wil nog graag zeggen dat we hier beter over op kunnen houden, dus dit is mn laatst post hierover.
Post nog maar een keer als reactie, want ik wil natuurlijk nie onredelijk overkomen...
En verder bied ik ook mn verontschuldigingen aan, omdat ik nogal bits heb gereageerd.

Groetjes Tiemen
ghehe inderdaad van mij ook een laatste reactie want ik vind het nutteloos om deze topic hier verder mee aan te randen . Ik bedoelde juist dat het op mij overkomt alsof je wanhopig je best doet om maar over te komen als iemand met een heel boeiend leven. leuk voor je maar ik vraag me gewoon af waar die drang vandaan omt om dat de hele tijd te verkondigen. Ik heb ook een druk leven, dus .

Ok en nu weer ontopic en geen geouwehoer meer .
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 11:22
Verwijderd
Ik probeer juist zoveel mogelijk aan te komen . Ik eet 6 tot 7 keer per dag rond de 500 KCal. Het liefst uit veel koolhydraten en eiwitten .
Oud 08-07-2003, 11:28
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 08-07-2003 @ 12:22:
Ik probeer juist zoveel mogelijk aan te komen . Ik eet 6 tot 7 keer per dag rond de 500 KCal. Het liefst uit veel koolhydraten en eiwitten .
eigenlijk zou deze topic het grote gewichttopic moeten zijn vind ik .

Lijkt me ook moeilijk om aan te komen, misschien nog wel moeilijker... als je het op een een beetje gezonde manier wil doen tenminste.

Wat eet je dan eigenlijk?
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 12:28:
eigenlijk zou deze topic het grote gewichttopic moeten zijn vind ik .

Lijkt me ook moeilijk om aan te komen, misschien nog wel moeilijker... als je het op een een beetje gezonde manier wil doen tenminste.

Wat eet je dan eigenlijk?
Thnx voor je laatste post, en je hebt gelijk dat ik da nie de hele tijd hoef te zeggen.
Aankomen is ook heel moeilijk, da klopt. Ik heb zelf bijna geen gram vet aan mn lichaam en ik eet ontzettend veel maar er komt geen grammetje bij. Miss komt dat doordat ik veel sport, maar toen ik een half jaar nie ging sporten kwam ik nog nix aan.
Ik eet vinnik, erg veel, maar ik eet nog wel gezond bij bv het avondeten.
Dit klinkt miss heel hard maar ik heb laatst als ontbijt een zal chips gehad, gewoon omdat ik aan moest komen. Ik ben ook een tijdje ziek geweest en nu heb ik haast geen vet meer over, das op zich geen probleem maar ik kan me nu nie meer veroorloven om nog meer af te vallen.
Ergo aankomen kan, als je lichaam er moeite mee heeft, net zoon groot probleem zijn als afvallen. Het zou dus ook wel leuk zijn als er wat tips kwamen voor de mensen onder ons die graag aan willen komen.

Groetjes Tiemen

Ontopic genoeg???
Oud 08-07-2003, 12:26
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 08-07-2003 @ 12:53:
Thnx voor je laatste post, en je hebt gelijk dat ik da nie de hele tijd hoef te zeggen.
Aankomen is ook heel moeilijk, da klopt. Ik heb zelf bijna geen gram vet aan mn lichaam en ik eet ontzettend veel maar er komt geen grammetje bij. Miss komt dat doordat ik veel sport, maar toen ik een half jaar nie ging sporten kwam ik nog nix aan.
Ik eet vinnik, erg veel, maar ik eet nog wel gezond bij bv het avondeten.
Dit klinkt miss heel hard maar ik heb laatst als ontbijt een zal chips gehad, gewoon omdat ik aan moest komen. Ik ben ook een tijdje ziek geweest en nu heb ik haast geen vet meer over, das op zich geen probleem maar ik kan me nu nie meer veroorloven om nog meer af te vallen.
Ergo aankomen kan, als je lichaam er moeite mee heeft, net zoon groot probleem zijn als afvallen. Het zou dus ook wel leuk zijn als er wat tips kwamen voor de mensen onder ons die graag aan willen komen.

Groetjes Tiemen

Ontopic genoeg???
.

Maar als je wil aankomen lijkt het m toch niet gezond om alleen maar verzadigde vetten naar binnen te proppen toch . En als je gewoon goed eet, is het dan wel zo erg om dun te zijn (tenzij je het lelijk vindt natuurlijk maar puur wat gezondheid betreft), het kan toch ook gewoon je bouw zijn en zolang je al je voedingsstoffen binnenkrijgt... Ik weet het niet hoor, misschien dat iemand hier meer over weet.
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 12:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 08-07-2003 @ 12:53:
Thnx voor je laatste post, en je hebt gelijk dat ik da nie de hele tijd hoef te zeggen.
Aankomen is ook heel moeilijk, da klopt. Ik heb zelf bijna geen gram vet aan mn lichaam en ik eet ontzettend veel maar er komt geen grammetje bij. Miss komt dat doordat ik veel sport, maar toen ik een half jaar nie ging sporten kwam ik nog nix aan.
Ik eet vinnik, erg veel, maar ik eet nog wel gezond bij bv het avondeten.
Dit klinkt miss heel hard maar ik heb laatst als ontbijt een zal chips gehad, gewoon omdat ik aan moest komen. Ik ben ook een tijdje ziek geweest en nu heb ik haast geen vet meer over, das op zich geen probleem maar ik kan me nu nie meer veroorloven om nog meer af te vallen.
Ergo aankomen kan, als je lichaam er moeite mee heeft, net zoon groot probleem zijn als afvallen. Het zou dus ook wel leuk zijn als er wat tips kwamen voor de mensen onder ons die graag aan willen komen.

Groetjes Tiemen

Ontopic genoeg???
Ik geloof idd ook niet dat het goed is om allemaal verzadigde vetten naar binnen te werken. Volgens mij moet je gewoon zorgen dat je veel koolhydraten binnenkrijgt, ook omdat je veel sport. Die zitten in bruin brood, pasta, aardappelen dat soort dingen. Zorg dat je gewoon goed eet en wel gezond maar laat vooral de volkorenproducten niet staan. Verzadigde vetten zijn slecht voor je cholesterolgehalte in je bloed dus pas daarmee op. Eet ook regelmatig, bijvoorbeeld vijf keer op een dag ipv drie keer op een dag (dat doe ik ook als ik probeer af te vallen), je hebt dan veel meer energie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-07-2003, 12:31
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
kee, had even een vraagje. Ik wil wat strakker in mijn vel komen te zitten. Dus nu doe ik al een week 30 sit ups en 30 push ups en wat beenspieroefeningen enzo. Meestal ga ik 1x in de week squashen maar dat ligt nu even stil, ga ik in september wel weer mee beginnen. Maar goed, als ik dit volhoud (mijn eigen routine) en na iedere week er steeds 10 situps en 10 pushups bij doe en steeds langer die andere oefeningen, wanneer hoor je dan wat te zien? Na een maandje ofzo, of naar maanden?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 08-07-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 12:28:
eigenlijk zou deze topic het grote gewichttopic moeten zijn vind ik .

Lijkt me ook moeilijk om aan te komen, misschien nog wel moeilijker... als je het op een een beetje gezonde manier wil doen tenminste.

Wat eet je dan eigenlijk?
Mijn menu:

9:00 s'Ochtends een groot bord muesli met vanillevla.
11:00 4 boterhammen met kipfile
13:00 4 boterhammen met kipfile
15:00 500 gram vruchtenkwark
17:00 300 gram groente 200 gram aardappelen
200 tot 300 gram vlees
18:00 Milkshake (eigenlijk proteine shake )
21:00 Bord muesli met melk
23:00 4 boterhammen met tonijn.

Verder tussendoor willekeurig nog 2 bananen en als ik zin heb een appel.
Naar mijn mening kan je het beste aankomen door meer te gaan eten (vooral koolhydraten) en tegelijk ook meer te gaan sporten.


Citaat:
kee, had even een vraagje. Ik wil wat strakker in mijn vel komen te zitten. Dus nu doe ik al een week 30 sit ups en 30 push ups en wat beenspieroefeningen enzo. Meestal ga ik 1x in de week squashen maar dat ligt nu even stil, ga ik in september wel weer mee beginnen. Maar goed, als ik dit volhoud (mijn eigen routine) en na iedere week er steeds 10 situps en 10 pushups bij doe en steeds langer die andere oefeningen, wanneer hoor je dan wat te zien? Na een maandje ofzo, of naar maanden?
Die situps en pushups werken eerder spieropbouwend dan vet afbrekend.

Laat ik het simpel houden: van beenspier (met je quadriceps voor de mierenneukers) oefeningen krijg je een strakkere buik dan van buikspieroefeningen.
Je verbrand je namelijk meer energie, omdat je benen een grotere spiergroep zijn. Dus al die mensen die sit-ups doen om een strakkere buik te krijgen: dat werkt niet, je krijgt er hooguit blokjes van onder je vetlaagje . Als je een normaal (lees:gemiddeld)vetpercentage hebt zie je die blokjes toch niet. Terwijl mensen met een heel laag vetpercentage haast altijd blokjes hebben zonder ervoor te hoeven trainen.

Neem liever een duursport (squash is heel erg goed) om strak in je vel te komen te zitten (vet te verbranden), dan dat je naar de sportschool gaat.

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 13:32.
Oud 08-07-2003, 15:03
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 08-07-2003 @ 14:27:
Mijn menu:

9:00 s'Ochtends een groot bord muesli met vanillevla.
11:00 4 boterhammen met kipfile
13:00 4 boterhammen met kipfile
15:00 500 gram vruchtenkwark
17:00 300 gram groente 200 gram aardappelen
200 tot 300 gram vlees
18:00 Milkshake (eigenlijk proteine shake )
21:00 Bord muesli met melk
23:00 4 boterhammen met tonijn.

Verder tussendoor willekeurig nog 2 bananen en als ik zin heb een appel.
Naar mijn mening kan je het beste aankomen door meer te gaan eten (vooral koolhydraten) en tegelijk ook meer te gaan sporten.




Die situps en pushups werken eerder spieropbouwend dan vet afbrekend.

Laat ik het simpel houden: van beenspier (met je quadriceps voor de mierenneukers) oefeningen krijg je een strakkere buik dan van buikspieroefeningen.
Je verbrand je namelijk meer energie, omdat je benen een grotere spiergroep zijn. Dus al die mensen die sit-ups doen om een strakkere buik te krijgen: dat werkt niet, je krijgt er hooguit blokjes van onder je vetlaagje . Als je een normaal (lees:gemiddeld)vetpercentage hebt zie je die blokjes toch niet. Terwijl mensen met een heel laag vetpercentage haast altijd blokjes hebben zonder ervoor te hoeven trainen.

Neem liever een duursport (squash is heel erg goed) om strak in je vel te komen te zitten (vet te verbranden), dan dat je naar de sportschool gaat.
En toch lijkt mij sporten én oefeningen nog doeltreffender dan .

Maar hoe komt het dat je moet aankomen (ok duh ws omdat je ondergewicht hebt maar is daar een oorzaak voor?).

Nou ik ga uurtje sporten nu, hoezé .
__________________
*Doe lief*
Oud 08-07-2003, 16:43
Verwijderd
Mijn hobby is krachttrainen vandaar. Ik wil graag met mijn 1.84 m, 90 kilo gaan wegen en dan op dat gewicht blijven. Nu weeg ik 83.5 kilo, vorig jaar woog ik 70 kilo. Ik heb echter een lager vetpercentage nu .

Voor mij is aankomen eigenlijk makkelijker dan voor meisjes, want ik mag en wil het gewoon in spieren aankomen. Terwijl de meeste meisjes toch liever niet te gespierd worden.
Oud 08-07-2003, 16:53
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 08-07-2003 @ 17:43:
Mijn hobby is krachttrainen vandaar. Ik wil graag met mijn 1.84 m, 90 kilo gaan wegen en dan op dat gewicht blijven. Nu weeg ik 83.5 kilo, vorig jaar woog ik 70 kilo. Ik heb echter een lager vetpercentage nu .

Voor mij is aankomen eigenlijk makkelijker dan voor meisjes, want ik mag en wil het gewoon in spieren aankomen. Terwijl de meeste meisjes toch liever niet te gespierd worden.
aaaaah vandaar , dus geen ondergewicht, zat ik dus toch fout .

Tja tis niet eerlijk verdeeld want meisjes vallen ook nog eens moeilijker af dan jongens *zucht* .
__________________
*Doe lief*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid hoeveel calorieen nodig?
Buskruitje
23 28-01-2005 18:23
Lichaam & Gezondheid genoeg eten??
annuuuh
50 15-08-2004 19:28
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.