Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 16:24
Curtis Jackson
Avatar van Curtis Jackson
Curtis Jackson is offline
Ik heb dat heel sterk. Op het (Onzin) forum heb ik de ene ruzie met de ander (ook door spamgedrag) en in real life ben ik in staat best wel gemakkelijk vrienden te maken. Ik voel mij daar ook veel prettiger bij. Mijn eerste ontmoeting moet eigenlijk ook zijn via het forum. Laatst zei een vriend tegen mij: "Hoe zou jij je voelen als ze vragen van... hee... Harmen.. die vriendin van je he, hoe ken je die eigenlijk?" en je zou zeggen: "Van het forum". dan zou dat toch eigenlijk wel sneu zijn volgens hem. En toen dacht ik bij mezelf. Ik vind dat hij gelijk heeft. Het was trouwens maar een stom voorbeeld (heb geen vriendin momenteel ) maar goed, ik vond het wel een erg goed voorbeeld.

En toen dacht ik van ja... het eerste contact moet voor mij in real life zijn zeg maar. Daarbij voel ik me beter, mensen weten meteen hoe ik er uitzie, hoe ik (echt) ben. Achter mn pc heb ik toch zoiets van..tja.. ik ben nu even alleen. Ik wil even contact (kan slecht tegen eenzaamheid, ook al is het maar voor heel kokt) en dan denk ik. Gedraag je eens niet zo sneu joh. Dit is totaal niet nodig!!

Hoe staan jullie tegenover jullie gedrag op het forum en in real life? Zijn jullie anders en hoe verlopen de contacten. Voor de spammers onder ons.. hoe vinden jullie het dat je je (vaak) op het forum bevind? Voel je je daar prettig bij of is het een vorm van tijddoding?

Alvast bedankt voor de (leuke) reacties!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 16:32
Verwijderd
Op het forum ben ik best spontaan, in real-life durf ik amper de telefoon op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Tuurlijk, hier heb ik geen face to face interactie. Dus hoef ik bang te zijn dat ik een knal voor bek bek krijg
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:47
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Toch ben ik hier nog best wel subtiel...
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:03
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik denk dat ik wel een beetje anders op het forum ben dan in het echt. Op het forum durf ik meer, (omdat je toch maar achter de computer zit, en dus niet face to face) dan in het echt. Maar eigenlijk denk ik dat iedereen wel een beetje anders is irl. Dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken wat voor een beeld mensen over je vormen.

Ik heb ook wel eens een meeting gehad van psychologie, waarbij ik mensen heb ontmoet die op het forum heel anders zijn. En misschien klinkt het wel gek inderdaad als je zegt van die ken ik via het forum.
Maar ik heb er een aantal mensen door ontmoet die ik nu als echte vrienden beschouw, dus misschien is de manier van ontmoeten een beetje raar, maar uiteindelijk kun je er even goede vrienden aan overhouden als dat je ze in het echt had ontmoet.
Ik heb nu met een stuk of drie mensen nog steeds goed contact.

Ik ben geen spammer , maar wel vaak op het forum. Ik zie het niet als tijdverdrijf, meer als een 'hobby'. Ik hou ervan om mijn mening te geven, te discussieren en om dingen te beantwoorden/in te vullen, en dat kan allemaal op dit forum.

Pff, ik ben echt aan het zwetsen, dus euhm, ik stop maar eventjes Hoop dat je iets aan m'n reactie hebt.

Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:12
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
JCG schreef op 19-12-2004 @ 17:45 :
Tuurlijk, hier heb ik geen face to face interactie. Dus hoef ik bang te zijn dat ik een knal voor bek bek krijg
maar hoelang dat nog zo is ..
de techtniek staat voor niks
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:30
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat je je gedrag irl niet met je gedrag op het forum
kunt vergelijken.

Internet/het forum laat zoveel dingen weg die je irl wél ziet;
uitstraling, houding, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen, de
manier waarop je communiceert, de toon, enz, enz, enz.
(face to face interactie idd)

Bovendien is de situatie ook heel anders dan irl, en dat is ook
iets waar je je aan aanpast...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-12-2004 @ 18:30 :
Ik denk dat je je gedrag irl niet met je gedrag op het forum
kunt vergelijken.

Internet/het forum laat zoveel dingen weg die je irl wél ziet;
uitstraling, houding, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen, de
manier waarop je communiceert, de toon, enz, enz, enz.
(face to face interactie idd)

Bovendien is de situatie ook heel anders dan irl, en dat is ook
iets waar je je aan aanpast...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:49
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
het is heel anders, irl en via internet/forum. Via internet blijft alles toch wat oppervlakkig, je kent mensen niet echt, waardoor je heus kan gaan overdrijven enzo. Je bent spontaner en makkelijker via de computer.. Mn ex noemde forummers mensen zonder echte vrienden. En DAT vind ik dan wel weer klinklare onzin!!

Maar, moet ik bij zeggen, dat je via het internet toch wel goede vriendschappen ed, kan maken. En ook kan je best jezelf zijn via internet. (een vriend heb ik nog nooit IRL gezien, maar ik ben als ik met hem praat wel 100% mezelf.. apart is dat)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:23
Verwijderd
Mijn beste vriendin, ik heb haar leren kennen via MSN.
Ze heeft op m'n CU2, toen ik die nog had, mijn e-mailadres gelezen, en omdat we bij elkaar op school zaten heeft ze me toe gevoegd.
We hebben een keer afgesproken samen naar huis te fietsen, na schooltijd (van de 10km moeten we 6km dezelfde kant op).
Langzamerhand hebben wij zo een relatie opgebouwd.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 19-12-2004 @ 18:30 :
Ik denk dat je je gedrag irl niet met je gedrag op het forum
kunt vergelijken.

Internet/het forum laat zoveel dingen weg die je irl wél ziet;
uitstraling, houding, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen, de
manier waarop je communiceert, de toon, enz, enz, enz.
(face to face interactie idd)

Bovendien is de situatie ook heel anders dan irl, en dat is ook
iets waar je je aan aanpast...
^ Dat idd sowieso. Tuurlijk ben ik irl anders dan op internet/het forum...toch denk ik dat ik op het forum meer mezelf ben. Ik heb mijn man leren kennen via dit forum (we zijn wel pas verliefd geworden ed nadat we elkaar ook irl al erg goed kenden ) en ik vind dat niet echt sneu...waarom zou ik?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:10
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
De eerste periode dat ik op internet zat was ik niet echt mezelf. Ik deed me juist anders voor dan ik was, maar al snel leerde ik, ook op dit forum, mensen kennen en sindsdien ben ik wel gewoon mezelf. Nu kan ik zeggen dat mijn gedrag op zich hetzelfde is, in real life of in virtual life, dat maakt weinig uit, maar er zit toch ook verschil tussen.
Op internet durf je meer, zeg je dingen sneller, en laat je misschien juist wel meer van jezelf zien dan in real life...
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:43
Verwijderd
Het lijkt mij vrij duidelijk dat ik in het echt toch stukken minder vervelend ben dan op het forum.
Opzich denk ik wel dat je aan mensen van het forum meer van jezelf laat zien, en ook in de mogelijkheid word gesteld om dingen van jezelf te laten zien die je irl niet zo makkelijk aan mensen zou kunnen laten zien. In feite ben je veel vrijer over het forum.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 00:02
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-12-2004 @ 18:12 :
maar hoelang dat nog zo is ..
de techniek staat voor niks
Ik kan niet wachten totdat ik een breezahslet kan bitchslappen over het interenet
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:14
Verwijderd
Ik ben in het echt wel ongeveer hetzelfde denk ik. Ik zie zo'n forum niet als een plaats waar allemaal mensen zitten die je toch niet kent en tegen wie je zomaar vanalles kunt zeggen, terwijl je dat in het echt nooit zou doen. Mensen die dat wel doen heb ik nooit begrepen. Althans, ik snap wel dat je anoniem dingen makkelijker kwijt kunt, maar mensen die bijv. op een forum mensen gaan afkraken ofzo (dagelijkse frustraties op internet uiten) vind ik vaag. Ik zie forummers gewoon als mensen, dus ik reageer net alsof ik gewoon in het echt met iemand over een onderwerp praat.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:35
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik reacheer hier soms wel anders, maar t is ook wel zo dat je geen gezichtsuitdrukkingen ziet dus het komt soms ook nog anders over dan je bedoelt. Maar k ben hier wel wat directer vaak.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:41
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
trek in real life niet zo vaak me muil open
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:50
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Op het forum durf ik meer te zeggen dan in het echte leven.
Ben in het echte leven een beetje het tegenovergestelde dan hier.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2004, 17:55
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik gedraag me op het forum ongeveer hetzelfde als in real life. Alleen zeg ik hier makkelijker iets.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:03
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik denk dat er een klein verschil zit tussen het echte leven en het forum.
Misschien ben ik (hopelijk) in het echt wat minder irritant.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:07
Verwijderd
Het is hier makkelijker om mensen uit te schelden, in het echt durf ik dat vaak niet
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:08
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2004 @ 19:07 :
Het is hier makkelijker om mensen uit te schelden, in het echt durf ik dat vaak niet
Jij scheldt mensen niet uit.
Jij wijst ze er alleen zeer subtiel op dat ze dom bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 20-12-2004 @ 19:08 :
Jij scheldt mensen niet uit.
Jij wijst ze er alleen zeer subtiel op dat ze dom bezig zijn.
Subtiliteit is mij volkomen vreemd

Maar, serieus, ik denk dat ik in het echt trouwens niet eens zoveel anders ben dan op dit forum, dat wil zeggen ik maak IRL ook nooit van mijn hart een moordkuil.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:25
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
Ik weet eigenlijk niet of ik anders ben in het echt of niet. Eigenlijk niet denk ik, want wat ik hier allemaal neerschrijf ga ik niet zitten liegen of zitten verzinnen. Als je eerlijk bent in wat je opschrijft, ben je gewoon jezelf en daar moet dan niet over gediscussierd worden.
Wat dan wel weer waar is, is dat je natuurlijk anders kunt overkomen, misschien hoe je het niet bedoeld, maar dat is dan weer een kwestie van interpretatie en bedoelingen.
Forum zie ik als een leuke hobby de laatste tijd, omdat je gewoon je eigen mening kan zeggen en eens kan praten over dingen (zoals op psychologie) waar je niet zo rap over praat, en discussies voeren die je in real life amper tegen komt.
En wat mensen betreft van leren kennen op internet. Nja, ik heb eens iemand leren kennen op internet, zoals op forum enzo, en we hebben elkaar al gezien enzo, en dat klikt gewoon supergoed, een vriendschap voor het leven aan over gehouden. En ik vind dat eigenlijk helemaal niet zielig of zo, als je beide eerlijk bent over jezelf enzo, en jezelf ook blijft, is dat eigenlijk heel simpel.
Maar ik wijk uit
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik probeer zoveel mogelijk mezelf te zijn hier en volgens mij lukt dat aardig
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 19:03
Verwijderd
hmm...ongeveer hetzelfde , net zo gek en behulpzaam en irritant
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:17
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
nee hoor, ik ben wel hetzelfde, behalve dat ik me in real life behoorlijk kan ergeren aan domme forummers en op het forum niet
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:24
Verwijderd
Ja

in het echt ben ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer verlegen dan hier
en die dingen die ik hier lachend vertel gebeuren in het echt ook, alleen dan wil je de brok in mn keel en blozende wangen niet zien
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
forever schreef op 20-12-2004 @ 20:24 :
Ja

in het echt ben ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer verlegen dan hier
en die dingen die ik hier lachend vertel gebeuren in het echt ook, alleen dan wil je de brok in mn keel en blozende wangen niet zien
vind dat meestal wel lief
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:39
Marit
Avatar van Marit
Marit is offline
Citaat:
forever schreef op 20-12-2004 @ 20:24 :
Ja

in het echt ben ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer verlegen dan hier
en die dingen die ik hier lachend vertel gebeuren in het echt ook, alleen dan wil je de brok in mn keel en blozende wangen niet zien
beetje hetzelfde hier
__________________
hups!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:56
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
forever schreef op 20-12-2004 @ 20:24 :
Ja

in het echt ben ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer verlegen dan hier
en die dingen die ik hier lachend vertel gebeuren in het echt ook, alleen dan wil je de brok in mn keel en blozende wangen niet zien
Idem.
__________________
Dare to fly!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-12-2004 @ 17:32 :
Op het forum ben ik best spontaan, in real-life durf ik amper de telefoon op te nemen.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:03
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
weet ik eigelijk niet, ik typ heeeel veel omdat schrijven met niet zo makkelijk afgaat maar ik typ dingen zoals ik ze zou uitspreken, en dat wil hier nog wel eens voor problemen zorgen. Maar er zijn wel een hoop mensen van die forum dat ik graag een keer zou willen ontmoeten.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 13:12
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik denk dat je op een forum eerder zegt wat je denkt, iets wat je irl niet zo snel zou zeggen. ik merk van mezelf wel dat ik achter de pc dingen eerder zeg, maar het is niet zo dat ik nou een ander persoon ben.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 14:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Op fora gedraag ik me hetzelfde als in real life, alleen hoort nu bv niemand mij meeblèren met muziek hoewel ik het wel 'ns doe Het forum geeft in dat opzicht een betrekkelijk beeld..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:41
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
In het echt loop ik ook de hele dag te
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 20-12-2004 @ 20:28 :
vind dat meestal wel lief
kan je vertellen, het is vrij irritant
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
forever schreef op 20-12-2004 @ 20:24 :
Ja

in het echt ben ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer verlegen dan hier
en die dingen die ik hier lachend vertel gebeuren in het echt ook, alleen dan wil je de brok in mn keel en blozende wangen niet zien
same
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:38
Spanish rose..*
Avatar van Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Ja, dat lijkt me logisch. Al het bovenstaande zo'n beetje.
__________________
Wat denk je nou?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:11
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik ben op het forum anders. Negatiever, ik geef sneller kritiek en zeg eerlijk als iets niet goed is. In real life doe ik dat juist niet, ook al zou ik het wel moeten doen, maar ik ben bang dat ze me dan niet aardig vinden en dat ik ruzie krijg enzo. Ik wil graag door iedereen aardig gevonden in real life
En in het echt ben ik veel verlegener. Dan kom ik niet meer uit mijn woorden enzo.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:19
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
hetzelfde...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben in het echt gezelliger en vrolijker, en mensen die ik dan belachelijk vind, vermijd ik gewoon ipv te zeggen dat ze niet zo belachelijk moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:00
Verwijderd
ik denk dat ik op het forum vrijwel hetzelfde ben als normaal. Komt misschien omdat ik een tijdje weinig andere contacten had dan via de computer, dan word je het wel zat om iemand anders te spelen.
Toch spreek ik hier iemand makkelijker aan, of zeg ik iets makkelijker dingen tegen iemand, omdat er een soort van 'muur' tussen zit. Het idee van 'het is toch niet echt'.
Dat verandert natuurlijk als je iemand gaat meeten. Dan wordt het directer. Omdat ik 'mezelf' ben hier, is het makkelijk om dan ook mezelf te zijn.
Het voorbeeld van je vriendin ontmoeten via het forum vind ik trouwens stom. maar daarin ben ik ook niet echt objectief. Mijn vriend is totaal iemand anders op het forum, maar toen hij tegen mij praatte, was hij wel gewoon zichzelf. Je moet het wel los van elkaar kunnen zien, het echte en het forumleven.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:03
flikkenlovertje
flikkenlovertje is offline
Ik denk dat ik zowel op een Forum als in 'real-life' hetzelfde reageer, hoor
Is ook nergens voor nodig, vind ik, om je anders voor te doen dan je werkelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:07
hotrid
Avatar van hotrid
hotrid is offline
Och, op forums zitten allemaal hersenloze prutsers. Niet persoonlijk bedoeld maar het is toch zo In Real-Life heb ik een grote bek en hier valt het opzich wel mee...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:54
catootje
Avatar van catootje
catootje is offline
Ongeveer hetzelfde
En sowieso is forum anders. Kun je je uiten door te schrijven en dat is makkelijker (vind ik) en hier kun je ook gewoon gek doen (op onzin iig ) en dat doe ik ook wel IRL, maar op het forum is het toch anders.
En hier kan ik beter mensen negeren
__________________
________________
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:57
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Ik weet niet, ik heb IRL niemand om me tegen te gedragen.

Ik denk dat ik IRL rustiger ben en beter in staat ben mensen gunstig te stemmen door bijv. mijn stem, een glimlach, etc.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:05
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
hetzelfde

kheb in irl me vrolijke plagerige serieuze buien

en als dat is zie je dat ook aan me posts

verder reageer ik gewoon zolas dat normaal ook zou doen

hoewel ergens over geinen hier wel heel gemakkelijk si met sommige posts
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:08
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik ben op het forum, de persoon die ik in Real-Life zou willen zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:39
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ben op de forum hetzelfde als in real-life
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.