Oud 31-08-2010, 20:33
Verwijderd
Want dat is leuk. En omdat het kan.
En dan maar hopen dat er lezers komen...

Wat heb jij gezien of ga je zien in het theater en wil je absoluut aanbevelen aan anderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2010, 20:37
Verwijderd
Ik kwam erachter dat mijn favoriete theatergezelschap, Compagnie De Koe, uit Antwerpen, weer gaat touren met een nieuwe voorstelling en zo spelen ze op 11 september in de Vorst in Tilburg.
Ze zijn echt geniaal. Hun voorstellingen zitten vol intelligente filosofische en soms politieke overpeinzingen, maar zitten vooral ook vol humor en bovenal briljant spel. Ik kijk er nu dus alweer naar uit.

Hatsekidee:
http://www.dekoe.be/N/040_L1D_alle_s...istRef=5717452
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 11:41
Verwijderd
Ik was laatst naar ''Het Kamermeisje'' geweest. Topstuk zeer goed geregisseerd en een mooie, frisse nieuwe bewerking. Deze regisseur komt er wel
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 10:10
ganralph
ganralph is offline
Nog niets van gezien, maar NS gaat in oktober weer het Try Out-festival houden op vier stations: laagdrempelig theater en kunst. Wellicht ideaal voor theaterliefhebbers met ov-jaarkaart

http://www.tryoutfestival.nl/
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 14:24
Verwijderd
ga binnenkort naar de musical van anne frank
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 14:05
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik ga nooit naar de theater, maar ik ga in London wel Sister Act, de musical, zien.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 13:00
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Zeker:
Het Toneel Speelt - De Wijze Kater
Max van der Burg - Kladderadatsch!
Jochen Otten - Belastend Materiaal
Nachtgasten - Improvisatietoneel
Mond vol Zand - Via Berlin/Orkater
Compagnie de Koe - De Wederopbouw van het Westen
na tip van Absinthe
Abattoir Fermé - Phantasmapolis
Peter Blok en Loes Luca - Doek!
Roger et Simone - Liefde op Sterk Water
Dood Paard - Bye Bye
Yora Rienstra - Aan jou heeft het niet gelegen
Toneelgroep Amsterdam - Spoken
DRIFT - bewegingstheater op locatie
Finale Amsterdams Kleinkunst Festival


Waarschijnlijk:

Daniel Arends - Blessuretijd
Pre-view op de uitmarkt was erg leuk, overweeg om de hele show te bezoeken. Jammer van de uitmarkt is wel dat je al een half uur hebt gezien waardoor ik in het verleden de hele shows iets vond tegenvallen omdat je toch al relatief veel hebt gezien.
Jandino Asporaat - Laat ze maar komen!
Ze doen wat ze kunnen - Als een jongen slim is hoeft hij niet naar school


Tips:

Het Syndicaat - Barry
Na drie kwartier op de uitmarkt ga ik niet naar het volledige toneelstuk, maar ik vond het wel een indrukwekkend stukje toneel. Combinatie met een dansgroep en thema's als verdeeldheid en fascisme werden ondersteund door een clownskostuum. Indrukwekkend maar wel zwaar.
Johan Hoogeboom en Bas Marée - Wil je mijn pleister zien?
Speelt dit seizoen voor de tweede keer, ik vond 't redelijk briljant.

Niet:

Thijs Maas - Genade
Ook hiervan een introductie gezien op de uitmarkt en het kon mij (en de rest van het publiek ook) niet heel erg boeien.


Meer tips heel erg welkom, vooral toneel!
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi

Laatst gewijzigd op 10-05-2011 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 10:49
Verwijderd
Ja, De Wijze Kater wil ik ook wel zien Op de middelbare school gespeeld, dus waarschijnlijk leuk herkenbaar enzo. Daarnaast is Het Toneel Speelt een goed gezelschap.

Ik moet me nog een keer verdiepen in wat er dit jaar allemaal komt aan toneel en wat ik daarvan wil zien, want naast De Koe natuurlijk nog heel veel ander moois.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 16:21
Joke Beljaars
Avatar van Joke Beljaars
Joke Beljaars is offline
In De NWE Vorst komt nog een hele leuke voorstelling voor jongeren, namelijk Wolfsjong met titanic!
Moet je ook zeker een keertje gaan bekijken!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:49
Verwijderd
Wolfsjong is leuk ja Speel je daarin?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:50
Verwijderd
btw jammer dat jochem meijer altijd zo snel uitverkocht is
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:41
Verwijderd
Ik weet neit zeker of ik er een apart topic voor aan mag maken, dus vraag ik het hier maar even.
Ik wil graag een keer naar een dans voorstelling, t liefste klassiek ballet. Het punt is alleen dat ik er helemaal geen ervaring mee heb en dus geen idee heb wat goede groepen zijn, waar je op moet letten, wat aan te raden is.... Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 17:14
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Ja, De Wijze Kater wil ik ook wel zien
Alhoewel het niet helemaal mijn ding was (kostuums, simpel) vond ik het wel erg leuk. Spel was scherp en de opwindbare ratten waren geniaal .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 15:39
MarvStu
MarvStu is offline
Dames voor na 4-en .. Ik ga er zeker heen !
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 13:37
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Peter Blok en Loes Luca - Doek!
Deze voorstelling wil ik graag tippen, gisteren gezien en alhoewel ik het moeizaam op gang vond komen was het echt heel erg goed gespeeld (vooral dubbelrol Peter Blok) en heel erg de moeite waard. Dit is echt zo'n voorstelling waar ik het script van zou willen hebben om alle oneliners nog eens terug te kunnen lezen .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 15:52
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Roger et Simone - Liefde op Sterk Water
Deze voorstelling is bij deze ook getipt . Ik vermoed dat we ook nog wel meer van hen gaan horen... Hele vermakelijke show, goed spel en scherpe, originele humor. Lang geleden dat ik zo heb gelachen in een theater .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 17:41
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Max van der Burg - Kladderadatsch!
De eerste keer was het toch leuker.

handig naar 'onbekende' shows in kleine theaters gaan en de namen vergeten en vervolgens 'per ongeluk' dezelfde voorstelling inplannen als de artiest eenmaal 'echte' podia aandoet .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 17:53
Verwijderd
@Krezor; heb je De Koe nog gezien, en zoja, wat vond je ervan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2011, 12:54
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
@Krezor; heb je De Koe nog gezien, en zoja, wat vond je ervan?
Die heb ik gezien ja . Ik kon het soms niet helemaal plaatsen (sommige filosofie ging langs mij heen) maar over het algemeen vond ik het wel de moeite waard. Wat vond jij ervan?
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 00:13
Verwijderd
Ik vond het weer vrij briljant En verheug me al heel erg op de volgende twee delen uit de trilogie.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 14:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben naar Dames voor na Vieren geweest. Vond het erg goed, zou het zeker aanraden.
Laatst ook een heel stuk van Ronald Goedemondt gezien. Leuke cabaretier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 12:13
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Tip n.a.v. de finale van het Amsterdams Kleinkunst Festival: Hermitage! Ze hebben helaas niet gewonnen maar ik vind het een fantastische groep. Ik hou eigenlijk niet heel erg van liedjes-kleinkunst maar deze Belgen zijn echt tof!
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 13:58
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Oh, ik voel me nu heel dom. Er is een geniaal dansgezelschap wat ik nu al twee keer in Groningen heb gezien, maar ik kan niet meer op de naam komen. Het is iets meer abstract, de eerste keer waren er ook een klassiek geschoolde zanger en zangeres bij. Stom dat ik niet meer weet hoe dat gezelschap heet, maar misschien kom ik er nog op.

Verder ben ik een tijdje geleden naar de voorstelling 1984 geweest, van Urban Myth. Die voorstelling vond ik ook erg tof, vooral omdat het niet zo'n grote voorstelling was, het was allemaal niet zo professioneel. Ik zat voor de techniek en af en toe hoorde ik 'shit, waar is de fade-out?', daar kon ik wel om lachen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 19:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Er komen eerdaags volgens mij veel nieuwe seizoensbrochures uit. Hebben jullie daar al leuke voorstelling tussen zien staan die jullie graag willen zien?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 20:25
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
20 mei valt die van mij op de deurmat (volgens de site, dan). Ik kan niet wachten om post-its te plakken.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2011, 15:52
Verwijderd
ik ga mss naar Jochem myer en oorlogswinter!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 23:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ga in elk geval naar Brigitte Kaandorp, Najib Amhali en naar Acda en de Munnik.
Daarnaast waarschijnlijk naar de Corona's.
En zaterdag ga ik nog wat kleine zaal voorstellingen uitzoeken van (voor mij) onbekende artiesten.

Zijn er nog aanraders?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Aankondigen voorstellingen op T&C
Martiño
4 17-03-2009 22:49
Beleidszaken Toneel en cultuur: sticky topics
Balance
5 28-01-2004 22:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.