Oud 14-06-2005, 14:06
ChInA
ChInA is offline
Hallo mensen,

Ik ben aan het twijfelen of ik volgend jaar VWO-5 moet gaan. Ik zit nu in Havo 4 en het gaat zeer goed. Vorig jaar was ik overgestapt van VMBO-4 naar Havo-4 en na dit jaar kan ik dus al gaan overstappen naar VWO 5.

Nu ben ik alleen bang, dat het verschil tussen Havo 4 en VWO 5 erg groot is. Nu doe ik Natuur en Techniek, en als ik ga overstappen, ben ik ook van plan om N&T te doen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Reageer dan a.u.b. Ook de mensen die van Havo-5 naar VWO -5 zijn gegaan, kunnen die ook reageren Ook alle tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 14:15
Verwijderd
Ik wist niet dat dat kon?

Als je je inzet moet het in ieder geval geen probleem zijn, let alleen wel op de wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:46
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Moet best kunnen,den kik. Zou makkelijker geweest zijn van 3HAVO naar 4 VWO denk ik (heeft een voormalig klasgenote van mij gedaan, ook na eerst op VMBO te hebben gezeten). Maar toch. Vooral met N&T denk ik dat als jij de stof die je op de HAVO krijgt goed begrijpt je op het VWO alleen je begrip.inzicht wat verder uit moet rekken. Wat voor cijfers haal je nu? Je zit ook wel met een extra vreemde taal op het VWO, weet ook niet hoe jij daarmee bent?

Mag je nog een keer blijven zitten op het VWO als je nu naar de 5V gaat?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:22
Verwijderd
Volgens mij kan je toch alleen maar van 5Havo naar 5V overstappen?

Mijn vriend was overgestapt van 5H naar 5V en hij vind vooral de wiskunde erg pittig.. (NT)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Keith schreef op 14-06-2005 @ 14:46 :
Vooral met N&T denk ik dat als jij de stof die je op de HAVO krijgt goed begrijpt je op het VWO alleen je begrip.inzicht wat verder uit moet rekken.
Je mag er wel vanuit gaan dat als je van 4havo naar 5vwo gaat, je bepaalde stof nog niet gehad hebt. Dat zal je dus moeten inhalen. Ook heb je op het vwo 2 talen en op de havo 1. Daar heb je dus ook een achterstand. En alle mensen op het vwo krijgen gs1, op de havo niet. Ik weet niet hoe dat op de school van TS geregeld is, het verschilt nml per school in welk jaar zij dit doen.

Het zal pittig worden denk ik, maar als de havo echt te simpel is voor je, kun je het proberen.

Ik ben ook wel benieuwd naar je cijfers. Bij mij op school mocht dit niet eens, dus je moet wel erg goede cijfers halen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:46
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Keith schreef op 14-06-2005 @ 14:46 :
Moet best kunnen,den kik. Zou makkelijker geweest zijn van 3HAVO naar 4 VWO denk ik (heeft een voormalig klasgenote van mij gedaan, ook na eerst op VMBO te hebben gezeten). Maar toch. Vooral met N&T denk ik dat als jij de stof die je op de HAVO krijgt goed begrijpt je op het VWO alleen je begrip.inzicht wat verder uit moet rekken. Wat voor cijfers haal je nu? Je zit ook wel met een extra vreemde taal op het VWO, weet ook niet hoe jij daarmee bent?

Mag je nog een keer blijven zitten op het VWO als je nu naar de 5V gaat?
Voor alle vakken sta ik een 7, 8 of 9. Ik weet inderdaad dat ik een vreemde taal bij moet hebben. Ik heb nu duits1 in mijn pakket. Het verschil is dat je op VWO, 2 vreemde talen moet hebben. Ik heb navraag bij de decaan gedaan en ik zou voor frans vrijstelling kunnen krijgen

Ik mag ook nog een jaar blijven zitten, omdat ik niet van examenjaar overstap. Dus stel dat ik op Vwo 5 blijf zitten, dan kan ik ook terugkeren naar Havo 5, alhoewel dit niet een logische vervolg is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:49
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-06-2005 @ 15:22 :
Volgens mij kan je toch alleen maar van 5Havo naar 5V overstappen?

Mijn vriend was overgestapt van 5H naar 5V en hij vind vooral de wiskunde erg pittig.. (NT)
Het is ook niet gebruikelijk om van 4 havo over te stappen naar VWO5, maar voor mij willen ze een uitzondering maken. Ik was al van plan om de TU te gaan doen, dus zo kost het me een jaar minder.

Ik heb gelukkig niet zo'n moeite met wiskunde, maar ik krijg voor in de vakantie extra werk mee naar huis, zodat ik het gemiste werk kan inhalen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:55
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
bji mij kan dat niet eens.. !!

( anders had ik het ook gedaan )
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:57
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-06-2005 @ 17:00 :
Je mag er wel vanuit gaan dat als je van 4havo naar 5vwo gaat, je bepaalde stof nog niet gehad hebt. Dat zal je dus moeten inhalen. Ook heb je op het vwo 2 talen en op de havo 1. Daar heb je dus ook een achterstand. En alle mensen op het vwo krijgen gs1, op de havo niet. Ik weet niet hoe dat op de school van TS geregeld is, het verschilt nml per school in welk jaar zij dit doen.

Het zal pittig worden denk ik, maar als de havo echt te simpel is voor je, kun je het proberen.

Ik ben ook wel benieuwd naar je cijfers. Bij mij op school mocht dit niet eens, dus je moet wel erg goede cijfers halen.
Ik wil niet zeggen dat het TE simpel is, maar op deze manier verbruik ik een jaar minder om tot de TU te komen. Zoals ik al eerder gezegd heb, krijg ik voor de vakantie best veel werk mee naar huis. Ik heb al gehoord dat ik voor economie, 3 lesbrieven mee krijg en voor wiskunde 2 boeken om door te werken.

Volgens mij verschilt het per school, of je gs1 krijgt ofniet, maar hier ben ik niet zeker van. Dit moet ik dan nog even navragen aan mun decaan.

Allemaal bedankt voor het reageren!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
ChInA schreef op 14-06-2005 @ 18:49 :
Het is ook niet gebruikelijk om van 4 havo over te stappen naar VWO5, maar voor mij willen ze een uitzondering maken. Ik was al van plan om de TU te gaan doen, dus zo kost het me een jaar minder.

Ik heb gelukkig niet zo'n moeite met wiskunde, maar ik krijg voor in de vakantie extra werk mee naar huis, zodat ik het gemiste werk kan inhalen.
Maar hoe ben je dan op het vmbo terecht gekomen?

Slechte basisschool?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 19:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
7,8 en 9 als cijfers vind ik niet zo bijzonder trouwens. Iedere goede havo-leerling heeft dat. Zegt niet per definitie dat je t vwo goed kan.

En als je vrijstelling krijgt voor een taal, heb je toch geen volledige vwo diploma? Kun je daarmee wel gewoon naar de universiteit? Alsnog lijkt mij een overstap naar 4vwo veel beter en logischer.

En ik vraag me ook af hoe je dan op t vmbo terecht bent gekomen. Maar dat vraag ik me van alle vmbo'ers af die op t vwo terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 19:14
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-06-2005 @ 19:08 :
7,8 en 9 als cijfers vind ik niet zo bijzonder trouwens. Iedere goede havo-leerling heeft dat. Zegt niet per definitie dat je t vwo goed kan.

En als je vrijstelling krijgt voor een taal, heb je toch geen volledige vwo diploma? Kun je daarmee wel gewoon naar de universiteit? Alsnog lijkt mij een overstap naar 4vwo veel beter en logischer.

En ik vraag me ook af hoe je dan op t vmbo terecht bent gekomen. Maar dat vraag ik me van alle vmbo'ers af die op t vwo terecht komen.
Op de basisschool deed ik echt niets. Toen was het alleen maar spelen en echt helemaal niets uitvoeren. Voordat ik de CITO-toets moest maken, hadden ze al een advies aan mij gegeven en deze bleek dus VMBO te zijn. De CITO-toets heb ik trouwens niet zo slecht gemaakt (539), maar ze vonden het blijkbaar beter dat ik het VMBO moest gaan doen, dus vandaar dat ik daar zat.

Een overstap van 4havo naar 4vwo is niet mogelijk, omdat ik na een overstap van vmbo naar havo, niet nog een keer mag blijven zitten.

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 19:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ChInA schreef op 14-06-2005 @ 19:14 :

Een overstap van 4havo naar 4vwo is niet mogelijk, omdat ik na een overstap van vmbo naar havo, niet nog een keer mag blijven zitten.
Ja dat is lastig. Maar maken ze daar geen uitzondering voor? Want je blijft niet echt zitten, je gaat een niveau hoger. Maar ja, je zou dan ook net zo goed na je havo-diploma naar 5vwo kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 19:57
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
ik vind het ook een beetje raar dat je vrijstelling krijgt voor frans1. bij mij in de klas (instromers die frans nog moeten doen), zit namelijk ook een jongen die van het vmbo afkomt (via 5havo). hij heeft nog nooit frans gehad, maar toch moest hij het volgen. Dit heeft de school zelf nog gevraagd aan de inspectie en hij kreeg er geen vrijstelling voor. Dus ik zou het nog maar eens goed navragen.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:02
Scorpi
Avatar van Scorpi
Scorpi is offline
Ik zit nu zelf in atheneum 5... gewoon het atheneumrijtje afgewandeld...
Ik vind dit wel de moeilijkste klas die er is, maar als je je best doet, zou het zeker moeten lukken.
Havo 4 en vwo 4 schelen niet zo heel veel van elkaar, wat ik vergeleken heb met mensen uit die klas.

Overweeg wel wat je met je vwo-diploma meer opschiet dan met je havo-diploma. Als je al een studierichting weet wat je wil gaan doen, en die kan ook op havo-niveau heeft de overstap naar vwo weinig zin. Dan krijg je er alleen een jaar extra en een vermoeilijking bij waar je niets mee opschiet.
__________________
De werkelijkheid eindigt, waar het verhaal begint
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:40
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Als je het kan doen !

En jah , zoals je al zei in de vakantie extra werk
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:24
Verwijderd
't lijkt me een nogal grote stap (normaal kan 't dus ook niet) maar als de school voor jou een uitzondering wil maken, hebben ze dus behoorlijk vertrouwen in je, dus als je het echt wil en hard gaat werken, zou ik het gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:49
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
7,8,9 hoeft idd niet bijzonder te zijn, ligt er een beetje aan waar ze liggen en hoe hard je ervoor moet werken. Ik vind iig dat je moet proberen het meeste uit jezelf te halen, en als jij denkt 5VWO aan te kunnen dat dan ook gewoon te doen. Heb je al toekomstplannen waarvoor je het VWO echt nodig hebt? Overleg hetmet je mentor en met de leraren in de vakken waar jij denkt moeite mee te krijgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 14-06-2005 @ 21:49 :
Heb je al toekomstplannen waarvoor je het VWO echt nodig hebt?
Citaat:
ChInA schreef op 14-06-2005 @ 18:49 :
Ik was al van plan om de TU te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 22:45
Verwijderd
Volgens mij loopt het qua scheikunde wel gelijk bij ons op school 4 havo en 4 vwo. Natuurkunde is op de havo meer en wiskunde ook. Dus ik denk dat het je wel lukt als je je best doet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:35
Verwijderd
Atheneum 5 is ontzettend pittig, zwaarste van de 6 jaren. Maar als je je best doet kan je het halen. Zeker met zulke goede cijfers in havo 4 wat ik in tegenstelling tot Chloe Siere, wel goed vind.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-06-2005 @ 00:35 :
Atheneum 5 is ontzettend pittig, zwaarste van de 6 jaren. Maar als je je best doet kan je het halen. Zeker met zulke goede cijfers in havo 4 wat ik in tegenstelling tot Chloe Siere, wel goed vind.
nou dit is wel erg subjectief
ik vond a5 best makklijk de 2e was moelijker :/
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:44
professor2
professor2 is offline
en verder zou ik het absoluut doen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:46
Global
Avatar van Global
Global is offline
7,8 en 9? hoeveel 9ens en 8ten?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 00:51
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 15-06-2005 @ 00:41 :
nou dit is wel erg subjectief
ik vond a5 best makklijk de 2e was moelijker :/
hehe nja over het algemeen, als ik rondkijk in atheneum 5 hier (90 mensen), vind iedereen het het moeilijkste jaar, dat is ook wat je over het algemeen hoort.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2005, 01:13
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-06-2005 @ 00:51 :
hehe nja over het algemeen, als ik rondkijk in atheneum 5 hier (90 mensen), vind iedereen het het moeilijkste jaar, dat is ook wat je over het algemeen hoort.
Mee eens, ik vond eigenlijk heel het VWO niet zo moeilijk, maar in de 5e toch het ergste. In de 6e ga je vnl. richting je examens werken, dat is dus veel terughalen van kennis enzo. In de 5e ben je echt bezig met de lastigste onderdelen van de stof.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 08:57
Verwijderd
Bij ons blijven de meeste mensen zitten in 5V, omdat het de voor examen klas is en alles nu heel zwaar gaat tellen en je dus geen fouten meer kan maken. (1 toets een 3 betekent de andere toets een 7 om het weer op te kunnen halen..)

Maargoed dat is in 4H natuurlijk ook zo
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, bij mij op school vindt iedereen V4 moeilijker dan V5.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:52
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-06-2005 @ 00:51 :
hehe nja over het algemeen, als ik rondkijk in atheneum 5 hier (90 mensen), vind iedereen het het moeilijkste jaar, dat is ook wat je over het algemeen hoort.
Dat zal ook wel afhankelijk zijn van je school. Ik vond de vijfde best wel druk omdat wij ons pws toen ook al moesten doen en ik heel veel extra vakken had, waardoor ik 38 uur les had in de week.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 15-06-2005 @ 14:33 :
Hm, bij mij op school vindt iedereen V4 moeilijker dan V5.
Ja, dat vind ik ook wel. Alhoewel, 'moeilijker' is niet het goede woord. Het kostte mij iets meer tijd vanwege al die nutteloze PTA-opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:25
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-06-2005 @ 19:28 :
Ja dat is lastig. Maar maken ze daar geen uitzondering voor? Want je blijft niet echt zitten, je gaat een niveau hoger. Maar ja, je zou dan ook net zo goed na je havo-diploma naar 5vwo kunnen gaan.
Of na 5 havo naar 6 vwo, dan heb je iig je havo diploma op zak, mocht vwo mislukken
Mr goed, zo kan het ook en als je het echt kan, waarom niet. Mocht het alsnog mislukken en merk je het al betijds kan je altijd nog terug naar 5 havo lijkt me..
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:07
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Liss schreef op 15-06-2005 @ 17:25 :
Of na 5 havo naar 6 vwo, dan heb je iig je havo diploma op zak, mocht vwo mislukken
Mr goed, zo kan het ook en als je het echt kan, waarom niet. Mocht het alsnog mislukken en merk je het al betijds kan je altijd nog terug naar 5 havo lijkt me..
Dit was ook een mogelijkheid die school me aanbood, maar dit is wel erg zwaar. Naast 2 wxamenjaren na elkaar, mis je ook ontzettend veel stof in 5vwo. Dus deze overstap heb ik uitgesloten!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-06-2005 @ 17:12 :
Ja, dat vind ik ook wel. Alhoewel, 'moeilijker' is niet het goede woord. Het kostte mij iets meer tijd vanwege al die nutteloze PTA-opdrachten.
Ik vond dat er dit jaar idd veel tijd zat in al die opdrachten. En een groot deel was ook nog nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:27
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
ChInA schreef op 15-06-2005 @ 18:07 :
Dit was ook een mogelijkheid die school me aanbood, maar dit is wel erg zwaar. Naast 2 wxamenjaren na elkaar, mis je ook ontzettend veel stof in 5vwo. Dus deze overstap heb ik uitgesloten!
Mij werd dit juist aangeraden, omdat ik ook van de mavo kwam en ik dan dus iig mn havo zou hebben. Mr goed, dat was ook mede doordat ik ziek was en dus een half jaar niet naar school kon in 5 havo
Dit jaar zit ik dus in 6 vwo (eigenlijk 5 en 6 vwo in 1 jaar) en het valt me echt mee, ik had het zwaarder verwacht
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:27
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
ik ben ook van 4 havo naar 5 vwo gegaan, het werd me door een paar mensen afgeraden, maar door een paar anderen weer aangeraden. (bijzonder volk, leraren) However, vrijdag zal ik eens vrolijk met mijn vwo cijferlijst door de school heen gaan zwaaien --> uitslag!!!

als je zelf er een goed gevoel bij hebt om de overstap idd te maken, en de leraren van vakken waar je eventueel dingen gemist hebt je willen helpen zou ik het echt doen. Ik heb zelf in de vakantie tussen 4 havo en 5 vwo onder andere wiskunde (differentieren), economie (keynsiaans model) en frans (1, oefenen, leren) extra aan gewerkt.

Wat voor een profiel doe je dan?? Ik heb dus EM gedaan.

en btw... je moet waarschijnlijk nog wel een extra vak erbij kiezen, omdat je een hogere studielast hebt op vwo. ik heb zelf management en organisatie er bij gekozen omdat pas in 5vwo begon en ik dus niks had gemist.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:47
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 15-06-2005 @ 20:27 :
ik ben ook van 4 havo naar 5 vwo gegaan, het werd me door een paar mensen afgeraden, maar door een paar anderen weer aangeraden. (bijzonder volk, leraren) However, vrijdag zal ik eens vrolijk met mijn vwo cijferlijst door de school heen gaan zwaaien --> uitslag!!!

als je zelf er een goed gevoel bij hebt om de overstap idd te maken, en de leraren van vakken waar je eventueel dingen gemist hebt je willen helpen zou ik het echt doen. Ik heb zelf in de vakantie tussen 4 havo en 5 vwo onder andere wiskunde (differentieren), economie (keynsiaans model) en frans (1, oefenen, leren) extra aan gewerkt.

Wat voor een profiel doe je dan?? Ik heb dus EM gedaan.

en btw... je moet waarschijnlijk nog wel een extra vak erbij kiezen, omdat je een hogere studielast hebt op vwo. ik heb zelf management en organisatie er bij gekozen omdat pas in 5vwo begon en ik dus niks had gemist.
Zoals al eerder vermeld, doe ik dit jaar N&T (met ec1 en M&O). Dit ben ik ook van plan om te doen, als ik overstap naar 5vwo. Ik ben dus ook bereid om een deel van mijn vakantie op te geven om huiswerk in te halen, maar dit had ik al eerder verteld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2005, 23:01
LiqqY
LiqqY is offline
Ik kan maar een ding melden, dat ik jaloers ben.
Ik vind die NT vakken super leuk, alleen ik ben er niet goed in.
Zit nu 3havo en heb moeite met Wiskunde kom wel van 2vmbo-t af. Maar ik pak dus volgend jaar NG terwijl ik een 5 voor Wiskunde heb een 6-7 voor Nask1 enzelfde voor Nask2.

Maar aan de andere kant ik heb niet zo extreem veel tijd erin gestoken maar wil ook niet 3-4 uur per dag bezig zijn met huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 23:54
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Liss schreef op 15-06-2005 @ 17:25 :
Of na 5 havo naar 6 vwo, dan heb je iig je havo diploma op zak, mocht vwo mislukken
Mr goed, zo kan het ook en als je het echt kan, waarom niet. Mocht het alsnog mislukken en merk je het al betijds kan je altijd nog terug naar 5 havo lijkt me..
Dat kan toch niet? want dan kan je de SE stof uit 5VWO nooit gemaakt hebben, tenzij je in 5HAVO al werkt aan 5VWO tegelijk.

Misschien is eerst 5HAVO doen en daarna 5VWO een veiligere optie, maar het kan ook lang gaan duren en frustrerend worden dan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Keith schreef op 15-06-2005 @ 23:54 :
Dat kan toch niet? want dan kan je de SE stof uit 5VWO nooit gemaakt hebben, tenzij je in 5HAVO al werkt aan 5VWO tegelijk.

Misschien is eerst 5HAVO doen en daarna 5VWO een veiligere optie, maar het kan ook lang gaan duren en frustrerend worden dan.
Wij hadden in 4vwo al se's.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:05
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Wat ik in v4 heb verschilt wel heel erg met wat vriendinnen in h4 hebben...
Ik zou als ik jou was de keuze nog eens goed overwegen. En misschien is het verstandiger om op safe te spelen...
Maargoed, wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:32
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Keith schreef op 15-06-2005 @ 23:54 :
Dat kan toch niet? want dan kan je de SE stof uit 5VWO nooit gemaakt hebben, tenzij je in 5HAVO al werkt aan 5VWO tegelijk.
Dat kan wel als je 5 vwo in 4 maanden propt en derest van het jaar de 6e doet
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 00:00
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
bij mij hebben ze niet moelijk gedaan over wat ik in 4 vwo voor se heb gemist. sommige vakken kom ik gewoon maar een 90%, maar dat wordt gewoon als 100% doorgerekend. In 4 vwo wordt toch niet zo'n heel hoog percentage voor se bij elkaar gesprokkeld. Maar je moet het alleen doen als je er zelf, en de belangrijkste leraren en natuurlijk je ouders er 100% achter staan. Anders kun je het beter of safe spelen en eerst een jaartje 5 havo gewoon doen. (krijg je trouwens ook meer vrijstellingen op vwo)
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:24
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
btw ik ben geslaagd dus het is goed mogelijk
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 23:52
Kathleen
Kathleen is offline
Ik vind het ook een onlogische overstap en zou het verschil ook niet onderschatten, maar als je er echt voor wilt gaan zou ik het zeker doen! Dat scheelt je straks enorm veel tijd
Citaat:
muts8848 schreef op 17-06-2005 @ 00:00 :
In 4 vwo wordt toch niet zo'n heel hoog percentage voor se bij elkaar gesprokkeld.
Dat hangt van je school af. Bij ons waren er na de 4e al 3 vakken volledig afgesloten (frans1, Duits1, & gesch 1). Zo'n overstap maken kon dus ook niet (maar het was ook een gymnasium dus je kon ook niet binnen de school overstappen).
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-06-2005 @ 22:45 :
Volgens mij loopt het qua scheikunde wel gelijk bij ons op school 4 havo en 4 vwo. Natuurkunde is op de havo meer en wiskunde ook. Dus ik denk dat het je wel lukt als je je best doet
Op het VWO is het allemaal van hoger niveau en een stuk meer dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Wat ik kreeg aan beta-vakken was ook heel erg anders dan vriendinnen die havo deden kregen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:15
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ey op de meeste scholen is dat gewoon onmogelijk. en daar zal vast wel een goede reden voor zijn.
dus doe maar gewoon op de normale manier, havo 5 ->vwo 5->vwo 6
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:04
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Misschien is het ook een idee om te kijken wat je nu van 4VWO boeken vindt.

Maar ik ben het er mee eens dat er een goede reden is dat het op meeste scholen niet mag, en dat de traditionelere gang van zaken misschien verstandiger is.

P.S. gefeliciteerd muts8848
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 01:53
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
ChInA schreef op 15-06-2005 @ 18:07 :
Dit was ook een mogelijkheid die school me aanbood, maar dit is wel erg zwaar. Naast 2 wxamenjaren na elkaar, mis je ook ontzettend veel stof in 5vwo. Dus deze overstap heb ik uitgesloten!
heel verstandig, want het is juist 5vwo waarin je de meeste/belangrijkste examenonderwerpen krijgt. Na de 5e klas is de stof uit de 6e een eitje
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Kathleen schreef op 19-06-2005 @ 23:52 :
Op het VWO is het allemaal van hoger niveau en een stuk meer dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Wat ik kreeg aan beta-vakken was ook heel erg anders dan vriendinnen die havo deden kregen.
Ja uiteindelijk wel, maar zeker in de vierde loopt het qua scheikunde bij ons wel gelijk hoor .. Omdat je bij ons in de vierde nog geen natuurkunde 2 hebt (pas in de 5e) zal je de dingen die jeop de havo wel al krijgt bij vwo pas in de 5e krijgen.

Zo zit het bij ons opschool in elkaar.. En ik heb het aan mijn vriend gevraagd en die doet nu 5V en de dingen die hij in 4H heeft gehad komen daar nu soms pas..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 18:26
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Keith schreef op 20-06-2005 @ 14:04 :
P.S. gefeliciteerd muts8848
Dank U

maar het ligt idd natuurlijk ook erg aan de school. Alleen gs1 heb werd bij ons in 4vwo afgesloten en dat vak heb ik gewoon niet gehad. Is ook verder geen probleem van gemaakt. Voor de TS zou ik als laatste willen adviseren om te praten met je decaan, mentor of een andere leraar die jou goed kent. En dan vooral, hoe zij er tegenover staan. (vooral dankzij mijn decaan is het voor mij allemaal gelukt)
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:53
kabuer.com
kabuer.com is offline
ik heb zo gedaan. na 1 jaar taalschool was ik naar mavo 4 gegaan, in het begin twijfelde ik echt of ik het kon. toen bereidde ik zelfs elke dag voor. maar na een week blikte dat het niet nodig was.
ik had twee 10's, twee 9’s , twee 8’s , twee 7’s gehad voor mavo.

daarna ben ik naar havo 5 gegaan met 12 vakken, maar gen tweede vreemde taal.

dit jaar vind ik ook relax, nu heb ik al havo-diploma in mijn zak, en al ingeschreven voor vwo6.
Dus 3 jaren na elkaar.

Persoonlijk vind dat gewoon kan, als je goed gemotiveerd ben. En de school moet ook meewerken. Volgens mij kan het niet bij elke school.

Trouwens ik ben 20 jaar al, en zit op vavo.
__________________
kabuer@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Van havo 4 naar vwo 5 / 2e halfjaar vwo4 dan naar vwo 5
Nelvalhil
3 01-11-2014 22:10
Algemene schoolzaken Overstap
NanoukMeijer
3 14-11-2010 13:38
Algemene schoolzaken Havo 5 -> vwo 5
bbabbb
4 22-06-2010 14:02
Studeren Vraagje over Havo 4(nu) Begin Havo 5 -> Vwo 4
xenxar
1 21-06-2009 18:04
Algemene schoolzaken Havo 4 naar VWO 5
h1987
14 26-02-2004 17:54
Algemene schoolzaken havo of vwo ...
sicilion
21 11-03-2003 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.