Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 14:30
riannuhtje
riannuhtje is offline
Weet jij al of je bij een studentenvereniging wil? en zo ja, waarom nou die?
Ik ben op zoek naar een leuke vereniging in utrecht, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van al die verschillinde verenigingen moet denken. Zitten hier toevallig nog mensen die bij Unitas of Veritas zitten??
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 14:44
Verwijderd
Ik wil wel bij een studentenvereniging omdat het me gezellig lijkt en je veel mensen leert kennen. Weet alleen nog niet welke.

Tijdens de EURekaweek bij een aantal langs.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:49
Vitamintje
Vitamintje is offline
Mijn zus zit bij Unitas, en zij vindt het heel leuk. Ze heeft een hele leuke jaarclub waarmee ze een x per week samen eten. Ik ben ook op Unitas geweest toen het open dag was voor familieleden van eerstejaars. Ik vond het wel leuk, maar het is wel een traditionele vereniging en daar moet je van houden. Het grootste verschil tussen Unitas en Veritas is dat Veritas groter is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:55
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Ik denk dat ik al weet welke kant het met dit topic opgaat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:09
riannuhtje
riannuhtje is offline
hoezo dat? het lijkt me voor elke aankomde student(e), (of in mijn geval, 2dejaars die vorig jaar nog niet zo goed wist wat ze wou) een hele normale zaak, en keuze om over na te denken
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:13
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Vorig jaar waren er namelijk ook zulke topics en die kwamen er telkens op uit dat mensen die niet lid waren leden het liefst met de grond gelijk wilden maken en wederzijds.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:17
riannuhtje
riannuhtje is offline
zo gaat het hier op dit forum wel vaker...
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:37
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
wat niet wegneemt dat er tussendoor nog best nuttige informatie
kan komen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:12
Verwijderd
Ook ik ga naar Utrecht toe, heb wel zo'n enorme stapel toegestuurd gekregen met allerhande verenigingen, maar ik moet zeggen dat er niet echt iets tussen zit waar ik lid van zou willen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:26
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 26-07-2005 @ 16:37 :
wat niet wegneemt dat er tussendoor nog best nuttige informatie
kan komen.


welke studentenverenigingen zijn er in Amsterdam? eentje die ook voor HBO is? niet al te groot en niet al te kak?
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Solid schreef op 26-07-2005 @ 17:26 :


welke studentenverenigingen zijn er in Amsterdam? eentje die ook voor HBO is? niet al te groot en niet al te kak?
voor zover ik weet zijn alle verenigingen voor zowel HBO als WO.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ga komend jaar lid worden van SSR in Leiden.
Waarom die? Ik heb het idee dat de mensen die daar rondlopen het best bij mij passen en qua verplichtingen ed. sluit die het best aan bij wat ik zou willen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:45
fractuur
fractuur is offline
Ik ga komend jaar in Utrecht studeren (ik woon er ook al mijn hele leven) en ik denk dat ik (voorlopig) nergens bij ga. Ik heb (ga hebben, foute wwvorm ) voldoende hobby's en sporten die me vrienden kunnen bezorgen.
Daarbij spreken de grootste 3 verenigingen hier (USC/UVSV, Unitas en Veritas) me niet aan, ook niet wat ik van andere, nu al studerende (en niet bij een vereniging zittende) mensen hoor: Het corps is in mijn ogen not done, Veritas en Unitas is een beetje wannabe corps. Maar als je daarvan houdt, of bij een studentenvereniging wil, kan het heel leuk zijn. Ik ken genoeg mensen die het ook erg gezellig vinden. Ik ben er alleen geen type voor. Zelf gaan kijken dus. Het enige objectieve wat ik kan zeggen is dat het corps verschrikkelijk veel geld kost.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Solid schreef op 26-07-2005 @ 17:26 :


welke studentenverenigingen zijn er in Amsterdam? eentje die ook voor HBO is? niet al te groot en niet al te kak?
Cyclades
Liber
Particolarte

alle 3 ook voor HBO en alle 3 niet kak. En alle 3 gehuisvest op Prinsengracht 181 (het pand is van Cyclades en de andere 2 verenigingen huren het)

En de HvA heeft zelf nog een vereniging die aan de hogeschool verbonden is, meen ik.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Aangezien ik niet op de universiteit zit, zit ik ook niet bij een studentenvereniging, maar ik ben best wel benieuwd hoe het daar aan toe gaat vanwege de positieve, maar ook negatieve verhalen over studentenverenigingen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 26-07-2005 @ 18:05 :
Cyclades
Liber
Particolarte

alle 3 ook voor HBO en alle 3 niet kak. En alle 3 gehuisvest op Prinsengracht 181 (het pand is van Cyclades en de andere 2 verenigingen huren het)

En de HvA heeft zelf nog een vereniging die aan de hogeschool verbonden is, meen ik.
liber lijkt me best leuk. mischien neem ik daar eens kijkje bij de introductieweek van de Vu.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 18:59
riannuhtje
riannuhtje is offline
Ohja, weet iemand hoe t zit met ontgroeningen? want daar kijk ik een beetje tegenop eigelijk
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
riannuhtje schreef op 26-07-2005 @ 19:59 :
Ohja, weet iemand hoe t zit met ontgroeningen? want daar kijk ik een beetje tegenop eigelijk
Het ligt er een beetje aan bij wat voor vereniging je gaat. Ga je bij het corps, dan kan je daar wel een ontgroening verwachten. Ga je bij een lossere vereniging dan is de kans zeer groot dat je geen ontgroening hebt, maar meer een soort kennismakingsweek.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2005, 19:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Lees dit topic anders even door. daar ging het een hele tijd over ontgroeningen en studentenverenigingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:14
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-07-2005 @ 20:02 :
Het ligt er een beetje aan bij wat voor vereniging je gaat. Ga je bij het corps, dan kan je daar wel een ontgroening verwachten. Ga je bij een lossere vereniging dan is de kans zeer groot dat je geen ontgroening hebt, maar meer een soort kennismakingsweek.
Ik zou ook wel een pittige ontgroening verwachten bij de AHC-verenigingen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:17
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 26-07-2005 @ 21:14 :
Ik zou ook wel een pittige ontgroening verwachten bij de AHC-verenigingen.
En ik geloof dat de ontgroeningen van Unitas ongeveer even zwaar zijn als bij Veritas, dus die valt ook op die stapel wat dat betreft.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-07-2005 @ 15:44 :
Ik wil wel bij een studentenvereniging omdat het me gezellig lijkt en je veel mensen leert kennen. Weet alleen nog niet welke.

Tijdens de EURekaweek bij een aantal langs.
Kom ook langs op RSG en helemaal op dinsdag, dan sta ik achter de bar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:55
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Solid schreef op 26-07-2005 @ 17:26 :


welke studentenverenigingen zijn er in Amsterdam? eentje die ook voor HBO is? niet al te groot en niet al te kak?
Volgens mij zijn (bijna) alle studentenverenigingen open voor HBO'ers en universitaire studenten.

Wat ik weet (van verhalen) is in A'dam de minst corps gerichte vereniging SSRA, maar ik geloof niet dat je daar zou aarden (zie onder). De kleinere verenigingen (cyclades en liber) ken ik ook niet zo, maar ik zou ook niet bij de USA gaan (de plaatselijke unitas).

Ga overigens niet uit van verhalen die je uit andere steden vergelijkbaar zijn voor een andere stad. Vooral bij SSR is dat het geval. De oude SSR-band is er niet meer en verenigingen zijn heel erg verschillend gegroeid. Ik ben 1 keer op SSRA geweest en dat was wel een grappige avond, maar ik zou t niet elke dag willen. Als ik t naast een vereniging in Leiden zou moeten zetten dan zou dat Quintus zijn.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:59
Quickbeam
Quickbeam is offline
SSRA is idd redelijk los, zoenen op de kroeg en scooters voor de societeit...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 26-07-2005 @ 21:46 :
Kom ook langs op RSG en helemaal op dinsdag, dan sta ik achter de bar.
Ben er vorig jaar geweest en het sfeertje was gezellig. Is het niet een beetje alto?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 26-07-2005 @ 21:17 :
En ik geloof dat de ontgroeningen van Unitas ongeveer even zwaar zijn als bij Veritas, dus die valt ook op die stapel wat dat betreft.
Ja, nogal wiedes sinds Veritas enkele jaren geleden zo hard op de vingers is getikt door de UU/HvU en diverse sponsors dat ze het hele introductiereglement hebben moeten aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-07-2005 @ 22:26 :
Ben er vorig jaar geweest en het sfeertje was gezellig. Is het niet een beetje alto?
Het mooie van RSG is dat het een afspiegeling van de uni is. We hebben een groepje Metalfreaks met lang haar, maar ook een groepje ballen. Het is geen groep die je makkelijk als een groep kan definieren zoals je bij het corps zegt dat het over het algemeen echt balletjes zijn (sorry voor de mensen van het corps)
RSG gaat om gelijkheid en dat merk je ook. Als eerstejaars tegenover de rest, maar ook gewoon onderling. Dat vind ik toch wel heel erg belangrijk. Sfeer is gewoon goed, je wordt geaccepteerd.
Ik ben zelf nooit een voorstander geweest van studentenverenigingen en ik heb keihard geroepen dat ik er nooit lid wilde worden. Maar ik heb er echt geen seconde spijt van gehad dat ik bij RSG lid geworden ben. Iig zou ik nergens anders lid willen worden en heb toch het afgelopen jaar meer van andere verenigingen gezien.

Toevoeging: Ik ben er zelf de hele week met dinsdag in ieder geval achter de bar. Spreek me gewoon aan. Bij deze bied ik je in ieder geval iets van een Biertje (of wat anders) aan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:43
Verwijderd
Het ligt nog even voor ons, maar ik zal een aantal verenigingen nog eens onder de loep nemen.

Ik vroeg me alleen af of het voor tweedejaars studenten nergens een probleem is binnen te komen (daar de EURekaweek eigenlijk voor eerstejaars is).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:46
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Quickbeam schreef op 26-07-2005 @ 21:59 :
SSRA is idd redelijk los, zoenen op de kroeg en scooters voor de societeit...
Mwa, misschien was ik er dan toevallig op de foute avond (het was Hammelburg avond, als je dat iets zegt), maar andere verhalen die ik heb gehoord doen met toch wel het zelfde vermoeden. Zo ook die keer dat ik ze op een sportdag zag, met stropdas om.
Maar goed, je moet natuurlijk altijd zelf je eigen mening vormen als je er eens gaat kijken.

@ Ieke: krijg ik ook een biertje als ik langskom

@ Fuse: in Leiden kan je ook een pas kopen (voor bijna niks) zodat je alle verenigingen binnen kan komen. In Rotterdam zal ook vast een soortgelijke mogelijkheid zijn.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:49
leipe yugo
leipe yugo is offline
oke ,,hoe moet ik me dat hele gebeuren voorstellen?

Ik heb een brief gekregen van een studentenvereniging en die vroeg of ik wou lid worden van hun vereniging..(ik ga in september naar groningen studeren)..maar als het aan mij ligt wil ik niet bij zo'n vereniging wat moet ik daar? wat zijn de voordelen en nadelen er van??

alvast bedankt voor het antwoorden
__________________
RESPECT
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:51
Verwijderd
ik denk dat jij een beetje buiten de boot valt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:51
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zit bij geen studentenvereniging en ik wil er ook niet bijzitten. Dus nee, ik ga me nergens lid maken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 21:57
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Als je het niks lijkt dan moet je t gewoon niet doen. Wil je meer weten wat een studentenvereniging is dan kan je best ff rondkijken in de introweek en je ogen goed de kost geven. Dan weet je zeker of t wat voor je is of niet.

Ik vind het echter heel vreemd klinken dat een studentenvereniging jou een brief stuurt of je er lid wil worden. Dat klinkt eerder als een actie van een studievereniging. Ik zou je zeker adviseren om bij een studievereniging te gaan, ze zijn er primair om je te helpen bij dingen in je studie. Zo verzorgen veel verenigingen voor boeken en dat is erg handig, want dan moet je dat zelf niet allemaal regelen en het is vaak ook nog (wat) goedkoper dan in de winkel.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:06
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
aliq schreef op 26-07-2005 @ 22:49 :
oke ,,hoe moet ik me dat hele gebeuren voorstellen?

Ik heb een brief gekregen van een studentenvereniging en die vroeg of ik wou lid worden van hun vereniging..(ik ga in september naar groningen studeren)..maar als het aan mij ligt wil ik niet bij zo'n vereniging wat moet ik daar? wat zijn de voordelen en nadelen er van??

alvast bedankt voor het antwoorden
Als jij 15 bent, dan kan ik me niet voorstellen dat jij een brief hebt gekregen. Het lijkt me sowieso vreemd dat jij een brief hebt gehad van een studentenvereniging. Waarschijnlijk heb jij een brief gehad van een studievereniging.

Beiden hebben hun voordelen. Een studievereniging is een vereniging die de studenten van 1 studie ondersteunt. Vaak kun je goedkoper boeken krijgen (alleen daarom is lid worden aan te raden). Ook worden er vaak lezingen georganiseerd en congressen in het thema van jou studie.

Een studentenvereniging is vooral erg gezellig. Je leert heel snel en heel makkelijk mensen kennen. Dat is de voornaamste reden om lid te worden van een studentenvereniging. Natuurlijk kun je ook denken aan commissie en/of bestuurswerk, dingen waar je veel van kunt leren. En, last but not least, bij een studentenvereniging doe je dingen die je anders niet zou hebben gedaan.

Voor een studentenvereniging kun je het beste in KEIweek gaan kijken, gewoon bij alle verenigingen langsgaan en kijken wat je het leukst vind. Een studievereniging is volgens mij altijd nuttig om lid te worden.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:07
leipe yugo
leipe yugo is offline
oke..maar ik ga niet mee doen aan (in mijn ogen) kansloose vernederingen die er zo genaamd er voor zorgen dat je sterker word...ik leef al 15 jaar met een moeder uit de balkan,,geloof dat is net een hele lange ontgroéing

hmm ik lees die brief nog eventjes na
__________________
RESPECT
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
niet iedere vereniging heeft een ontgroening...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2005, 22:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-07-2005 @ 22:43 :
Het ligt nog even voor ons, maar ik zal een aantal verenigingen nog eens onder de loep nemen.

Ik vroeg me alleen af of het voor tweedejaars studenten nergens een probleem is binnen te komen (daar de EURekaweek eigenlijk voor eerstejaars is).
Volgens mij zijn er wel wat problemen ja. Maar als je gewoon zegt dat je een tweedejaars bent die misschien lid wil worden en daarom even wil kijken het niet een heel groot probleem moet zijn (wel je pasje meenemen) Maar zeker ben ik er niet van en weet ook niet hoe het verder precies zit.
Maar goed, er zijn op RSG ook open weken en je kan je bij RSG ook tijdens de wijnweek nog inschrijven.

Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2005 @ 22:46 :
@ Ieke: krijg ik ook een biertje als ik langskom
Jij wel
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
aliq schreef op 26-07-2005 @ 23:07 :
oke..maar ik ga niet mee doen aan (in mijn ogen) kansloose vernederingen die er zo genaamd er voor zorgen dat je sterker word...ik leef al 15 jaar met een moeder uit de balkan,,geloof dat is net een hele lange ontgroéing

hmm ik lees die brief nog eventjes na
Er zijn veel verschillende verenigingen. Ik heb het van te voren ook per definitie afgewezen, maar dat moet je niet doen. Er kan een vereniging tussenzitten die echt wat voor je is (Als RSG er niet geweest was was ik nergens lid geworden en in Nijmegen het jaar daarvoor vond ik ze allemaal verschrikkelijk en was daar ook nooit lid geworden van een vereniging)
Je moet kijken of er iets is wat op dat moment bij je past. Als je twijfelt is mijn advies het gewoon doen. Ik heb heel erg getwijfelt, maar er echt geen seconde spijt van gehad.
Bij een studie als geneeskunde met 400 man is het een ander verhaal dan dat ik in Nijmegen bij Biologie had. Dat was een vrij kleine en gezellige groep en heb je er ook geen behoefte aan. Maar bij geneeskunde vind ik het echt wel een stuk onpersoonlijker en leer je niet heel veel mensen kennen. Alleen je studiegroep, maar als je die niet ligt is er verder ook niet veel.

Ik denk dat het een waardevolle aanvulling kan zijn in sommige situatie's, maar je moet zeker niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat het er inderdaad ook wel toe doet wat voor studie je doet. Ik doe een studie met vrijwel alleen hoorcolleges en dan duurt het heel lang voordat je mensen echt leert kennen. Je zit immers niet standaard bij mensen in een groepje en komt de eerste dag dus in een volle collegezaal terecht vol mensen die je nog nooit gezien hebt. En dat blijft al die tijd zo, want tijdens de colleges ga je niet zomaar met je onbekende buurman/buurvrouw kletsen.
Terwijl je, als je HBO doet, al vrij snel in groepjes terecht komt en mensen makkelijk leert kennen. Dat zal ook wel gelden voor kleine studies of studies met veel werkgroepen/practica.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 22:52
Verwijderd
Jep, ik doe een studie met 35 man dus dan heb je in principe geen studentenvereniging nodig om mensen te leren kennen. Hoewel het wel weer handig is als je eens mensen buiten je eigen studie om wilt leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 23:18
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Persoonlijk zou ik helemaal gek worden als ik alleen maar mensen van mijn studie zou zien. T zijn beste mensen, maar t gaat 80% van de tijd ook daarover, dat zou ik na 4 jaar echt meer dan gezien hebben. Ben daarom ook blij dat ik meer mensen ken via die studentenvereniging.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:18
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2005 @ 21:55 :
Volgens mij zijn (bijna) alle studentenverenigingen open voor HBO'ers en universitaire studenten.

Wat ik weet (van verhalen) is in A'dam de minst corps gerichte vereniging SSRA, maar ik geloof niet dat je daar zou aarden (zie onder). De kleinere verenigingen (cyclades en liber) ken ik ook niet zo, maar ik zou ook niet bij de USA gaan (de plaatselijke unitas).

SSRA de minst corporale vereniging in Amsterdam? Echt niet.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 12:28
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 22:32 :
Ja, nogal wiedes sinds Veritas enkele jaren geleden zo hard op de vingers is getikt door de UU/HvU en diverse sponsors dat ze het hele introductiereglement hebben moeten aanpassen.
Unitas ook, dacht ik. Ach, als mensen erbij willen moeten ze dat vooral zelf weten.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 23:58
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-07-2005 @ 22:43 :
Het ligt nog even voor ons, maar ik zal een aantal verenigingen nog eens onder de loep nemen.

Ik vroeg me alleen af of het voor tweedejaars studenten nergens een probleem is binnen te komen (daar de EURekaweek eigenlijk voor eerstejaars is).
Nee dat is zeker geen probleem! Je kan bij elke vereniging gewoon binnenlopen! Moet je ook zeker doen.

En als tweedejaars kun je je volgens mij ook inschrijven voor de gehele eurekaweek, dus ook voor het dagprogramma!
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
riannuhtje schreef op 26-07-2005 @ 15:30 :
Weet jij al of je bij een studentenvereniging wil? en zo ja, waarom nou die?
Ik ben op zoek naar een leuke vereniging in utrecht, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van al die verschillinde verenigingen moet denken. Zitten hier toevallig nog mensen die bij Unitas of Veritas zitten??
Kom naar UMTC, de leukste studentenvereniging van Utrecht
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 08:47
Wawl
Wawl is offline
Ik ga niet bij een studentenvereniging. Misschien wel bij een studievereniging omdat ik dan korting krijg ed.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:49
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-07-2005 @ 23:20 :
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2005 @ 22:46 :
@ Ieke: krijg ik ook een biertje als ik langskom
Jij wel
Bij ons is t natuurlijk volgende week el cid en dan moet ik best wel wat barren draaien (en dingen als Racoon wil ik liever ook niet missen), dus helaas kan ik niet . Waarschijnlijk kom ik nog wel es langs komend jaar.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:40
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-07-2005 @ 22:43 :
Het ligt nog even voor ons, maar ik zal een aantal verenigingen nog eens onder de loep nemen.

Ik vroeg me alleen af of het voor tweedejaars studenten nergens een probleem is binnen te komen (daar de EURekaweek eigenlijk voor eerstejaars is).
Je moet officieel zo'n eurekaweekbandje hebben om binnen te komen, maar als je geinteresseerd bent zullen ze je de toegang heus niet ontzeggen . Ook ik ga volgende week dinsdag tappen op RSG, en ben er een groot deel van de week waarschijnlijk ook wel te vinden.

@ teddybeer1983: RSG heeft ook een heel gaaf programma in de eurekaweek (www.hetrsg.nl ).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 08-08-2005 @ 17:49 :
Bij ons is t natuurlijk volgende week el cid en dan moet ik best wel wat barren draaien (en dingen als Racoon wil ik liever ook niet missen), dus helaas kan ik niet . Waarschijnlijk kom ik nog wel es langs komend jaar.
Prima, stuur me van te voren maar een pm ofzo
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:57
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Wawl schreef op 06-08-2005 @ 09:47 :
Ik ga niet bij een studentenvereniging. Misschien wel bij een studievereniging omdat ik dan korting krijg ed.
Hehe, same here.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.