Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 14:25
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb dus ongeveer 30 lessen gehad en moet beslissen of ik wel of niet de tussentijdse toets ga doen. Ik hoor van verschillende mensen dat ze het "geldverknoeien" vinden. Wat zijn jullie ervaringen met de tussentijdse toets?


Hij kost €115,- exclusief de rijles vertelde de instructeur, dat vind ik nogal veel...
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 14:50
JessieL
JessieL is offline
Ik doe het niet!!!! Bij mij is het nog duurder; € 160 das bijna even duur als afrijden en 1 ding weet ik zeker................je rijbewijs krijg je na afloop niet, dus ik vind het niet de moeite waard, TE duur voor WEINIG voordelen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond de TTT heel prettig, omdat ik altijd enorm zenuwachtig ben bij toetsen en examens. Ik had uiteindelijk geen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen (vanwege de zenuwen mislukte alles), maar bij mijn examen wist ik al hoe het ongeveer zou gaan en toen had ik mijn zenuwen genoeg onder controle om te slagen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:00
mar87
mar87 is offline
Ik heb dat wel gedaan.
En ik heb daar géén spijt van gekregen. Je weet een beetje hoe het afrijden er aan toe gaat en waar je op moet letten. (afrijden en die TTT moeten hetzelfde zijn of de TTT moet moeilijker zijn, werd bij ons in ieder geval gezegd) En ik kreeg ook vrijstellingspunten omdat ik de bijzondere verrichtingen goed deed. Maar ik weet niet of je dat altijd krijgt. Bij mij hoorde die toets binnen de Rijopleiding in Stappen. En die TTT koste €100.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:12
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Het is wel prettig als je verwacht heel zenuwachtig te worden voor je examen. Je weet dan al een beetje hoe het gaat, en ze proberen altijd dezelfde examinator voor je te regelen bij je echte examen, hoewel dat niet altijd lukt. Bovendien krijg je vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen als je die op je TTT voldoende doet. Die vrijstelling geldt alleen voor het eerste examen, als je zakt moet je bij de tweede wel weer bijzondere verrichtingen doen. Ook weet je na afloop van de TTT welke onderdelen van het examen je beheerst en waar je nog even aan moet werken.

Als je je niet zo'n zorgen maakt om het examen de bijzondere verrichtingen goed beheerst, is het niet zo nodig.
Je moet dus zelf even de afweging tussen deze punten maken, en dan beslissen of de eventuele voordelen van een TTT jou €115 waard zijn.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Bij mijn TTT heb ik alvast mijn bijzondere verrichtingen gehaald, dat was wel lekker tijdens het uiteindelijke examen.
Maar als je het geld er eigenlijk niet voor hebt: het is niet strikt noodzakelijk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het niet gedaan.
Voor 160 euro (dat kostte het bij mij en het jouwe komt niet veel lager uit als je 115 + rijles moet betalen) heb je al bijna een examenplaats.

Dan rij ik liever een keer extra af voor 20 euro meer. Dan heb ik tenminste 2x de kans om te slagen in plaats van 1x een soort proefexamen te doen waarbij ik sowieso m'n rijbewijs niet kan halen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nee, niet doen.

Voor de bijzondere verrichtingen moet je het sowieso al niet doen. In veel gevallen duurt je examen dan korter, dat lijkt leuk, maar het maakt geen zak uit. Als het niet korter duurt, heb je een voordeel als je geen vrijstelling hebt, want dan hoef je minder lang écht te rijden.

Alleen als je erg bang bent voor je examen, is het te overwegen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik kreeg het kreng voor € 80?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Niet doen, hoeveel mensen ken jij die gezakt zijn voor bijzondere verichtingen?
Daarbij, mocht je niet in 1 keer slagen, dan is hij bij het volgende examen al niet meer geldig.
Geldverknoeien is het
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=180 lees ik dit:

Citaat:
Je kunt de tussentijdse toets afleggen voor verschillende rijbewijzen. De kosten zijn per
1 januari 2005 als volgt:
tussentijdse toets A (Verkeersdeelneming) € 71,55
tussentijdse toets B € 71,55
tussentijdse toets BE € 71,55

De bedragen zijn exclusief de kosten van de rijschool.
Dat betekend dus dat mijn instructeur er nog flink wat bij op zet (excl. les )

Als voordeel van de TTT staat er oa. dat je dan weet waar je op moet letten tijdens je examen en weet welke dingen je nog niet beheerst, daar heb je je instructeur toch voor .

Ik heb mijn keuze gemaakt en sla hem dus over
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 08:59
Verwijderd
Ik vind het onzin.
Je kunt beter 2x rijexamen doen dan 1x TTT en 1x rijexamen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 12:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het meest absurde is nog wel de uitspraak "Als dit je examen was geweest, was je geslaagd". Zeker als je er vervolgens achter moet komen dat je op je examen dezelfde examinator hebt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:58
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-01-2006 @ 00:07 :
Op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=180 lees ik dit:



Dat betekend dus dat mijn instructeur er nog flink wat bij op zet (excl. les )

Als voordeel van de TTT staat er oa. dat je dan weet waar je op moet letten tijdens je examen en weet welke dingen je nog niet beheerst, daar heb je je instructeur toch voor .

Ik heb mijn keuze gemaakt en sla hem dus over

Precies, je instructeur moet je toch kunnen vertellen wat je wel en niet goed beheerst. Daar is ie toch ook voor
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Chachacha schreef op 05-01-2006 @ 15:58 :
Precies, je instructeur moet je toch kunnen vertellen wat je wel en niet goed beheerst. Daar is ie toch ook voor
Wat heeft de instructeur ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 20:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
********** schreef op 05-01-2006 @ 21:20 :
Wat heeft de instructeur ermee te maken?
Dat staat er toch? Een instructeur kan je als het goed is prima vertellen wat je nog niet voldoende beheerst; daar heb je geen examinator + TTT voor nodig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-01-2006 @ 15:53 :
Ik vond de TTT heel prettig, omdat ik altijd enorm zenuwachtig ben bij toetsen en examens. Ik had uiteindelijk geen wel vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen (vanwege de zenuwen mislukte alles vrij veel), maar bij mijn examen wist ik al hoe het ongeveer zou gaan en toen had ik mijn zenuwen genoeg onder controle om te slagen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-01-2006 @ 00:07 :
Op http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=180 lees ik dit:



Dat betekend dus dat mijn instructeur er nog flink wat bij op zet (excl. les )

Als voordeel van de TTT staat er oa. dat je dan weet waar je op moet letten tijdens je examen en weet welke dingen je nog niet beheerst, daar heb je je instructeur toch voor .

Ik heb mijn keuze gemaakt en sla hem dus over
Ik betaalde 125,-- euro....
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2006, 22:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het is heel simpel : mensen die een tussentijdse toets gedaan hebben, hebben meer kans om te slagen. (als je wil kan ik wel wat statistiekjes voor je opzoeken; het scheelt iets van 25% of zo, niet wereldschokkend, wel de moeite waard).

vooral voor mensen die relatief snel last van stress of zenuwen hebben is een TTT aan te raden.

voor erg zelfverzekerde mensen - die goed rijden dan he - is het niet echt nodig.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-01-2006 @ 23:07 :
het is heel simpel : mensen die een tussentijdse toets gedaan hebben, hebben meer kans om te slagen.
Maar daar betaal je dan ook dik voor.
In feite kun je qua prijs TTT + afrijden dus bijna vergelijken met 2x afrijden.
En als je dan de kansen vergelijkt van 2x afrijden tegenover 1x TTT en 1x afrijden, dan heb je, denk ik, meer kans hebt om te slagen bij 2x afrijden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 10:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-01-2006 @ 23:29 :
En als je dan de kansen vergelijkt van 2x afrijden tegenover 1x TTT en 1x afrijden, dan heb je, denk ik, meer kans hebt om te slagen bij 2x afrijden.
nee. sorry, maar dat is echt niet zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-01-2006 @ 11:18 :
nee. sorry, maar dat is echt niet zo.
Er zijn meer mensen die in 1x slagen als ze een TTT hebben gedaan, dan dat er mensen zonder TTT slagen de 1e of de 2e keer dat ze opgaan? Dat kan ik me heel slecht voorstellen eigenlijk..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb het wel gedaan, omdat ik erg zenuwachtig kan zijn voor dingen die ik niet ken en weet hoe ze gaan. Nu heb ik twee toetsen en in principe hoef ik voor beide niet zenuwachtig te zijn. De TTT niet omdat het toch niet uit maakt of je het haalt of niet en voor het examen niet omdat ik dan al weet hoe het gaat en hoe zo'n examinator is etc.

Ik denk dat het per persoon verschillend is. Als je met een rustig gevoel kunt denken aan je examen, dan hoef je geen TTT te doen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat kun je niet waarderen? #Miljard+3
Verwijderd
500 16-12-2011 23:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan kabinet voor reorganiseren onderwijs
T_ID
58 15-12-2010 23:14
Verkeer & Vervoer Tussentijdse toets
JustMiiAnke
6 09-11-2009 20:21
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 17:20
Verkeer & Vervoer Rijbewijs/ rijles topic #5
coopergirl
500 11-01-2006 16:23
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #19
Eend
481 30-01-2005 11:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.