Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 22:57
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
"Ik was ziek"


Kijk, hier zit ik dan. Te luisteren naar verschillende excusen, om precies te zijn. "Sorry, maar ik was ziek."
"Waarom heb je dat niet laten weten dan?"
"Nou, omdat ik ziek was."
"Jamaar... dan kon je toch wel even bellen?"
"Nee."
"Waarom niet?"
"Ik was ziek."
Godverdomme, wat heb ik hier toch een ontzettende rothekel aan. Mensen die zichzelf voor een bepaalde periode ziek verklaren, in die hele periode niets van zich laten horen en dan, ineens, weer heel gezond voor je neus staan. Met een sjaal om, welteverstaan.
Het is dan te lullig om te vragen waarom ze de sjaal om hebben. Want: ze zijn ziek geweest.
Je mag hun tere zieltjes dan niet kwetsen met alle vreselijke dingen die ze moeten doen omdat ze zoëven ziek waren. "Waarom ben je dan hier," schreeuwde ik laatst tegen zo'n herstelde.
"Nou... ik wilde. Jezus, wat ben jij een trut zeg! Ik wilde je alleen maar helpen, zodat jij het werkstuk niet in je eentje hoefde te doen! Ik haat jou!"
"Maar je doet niets!"
"Hé, Linda, doe niet zo gemeen tegen haar! Ze wil je alleen maar helpen," valt mijn docent het zogenaamde slachtoffer dan altijd bij.
"Mevrouw... Linda komt niet op school onder het motto te helpen wanneer ze niets kan of wil doen. Linda stoort zich nu aan het kindje dat dat wel doet," probeer ik haar dan aan de kop te brengen.
Resultaat: Linda wordt de klas uitgeschopt. "Ik zal je nog eens helpen," roept mijn vriendin
me na.

Ik zit nu thuis, achter de computer. Normaal heb ik op vrijdag hevige seks met mijn vriend, maar... hij belde: "ik ben ziek."




Scimmia: na een periode van ziek zijn ga ik morgen de schade inhalen. Tot morgen.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 00:40
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
het eind maakt het hele verhaal grandioos kewl!
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 08:53
light fighter
light fighter is offline
hij is erg leuk om te lezen leest makkelijk weg super gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 08:57
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Wat kan ik zeggen... ik was ziek
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 09:00
Verwijderd
Mee eens, zieke mensen moeten per direct afgeschoten worden. Althans, zodra mijn lichte keelpijn dan voorbij is, eh?

Het las fijn en ik vond het grappig. Het is leuk om zwakke mensen (zieken of herstelden) hard aan te pakken. Even grappig als bejaarden of gehandicapten pesten (let wel, liever kinders; ik heb het over 'in een verhaal'. Normaal, ik de grote, boze buitenwereld, ben ik de eerste om op te staan voor deze edele grijsaards en sympathieke kwijlerds).

Schreeuw voor het sterven; ik ben het er ook niet mee eens, maar sinds 1996 is het niet meer zoëven, maar zo-even.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 09:23
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Mee eens, zieke mensen moeten per direct afgeschoten worden. Althans, zodra mijn lichte keelpijn dan voorbij is, eh?

Het las fijn en ik vond het grappig. Het is leuk om zwakke mensen (zieken of herstelden) hard aan te pakken. Even grappig als bejaarden of gehandicapten pesten (let wel, liever kinders; ik heb het over 'in een verhaal'. Normaal, ik de grote, boze buitenwereld, ben ik de eerste om op te staan voor deze edele grijsaards en sympathieke kwijlerds).

Schreeuw voor het sterven; ik ben het er ook niet mee eens, maar sinds 1996 is het niet meer zoëven, maar zo-even.

LUH-3417
Maak je geen zorgen, ik ben nu nog verkouden. Minder dan gisteren weliswaar, maar toch. De inspiratie heb ik uit een ergernis gehaald, ik kan er absoluut niet tegen als ik ziek ben.
Met de emmer naast me zat ik drie dagen geleden naast de computer en ik ben met koorts nog naar school gefietst. Onverstandig? Misschien. Nuttig? Ja.
Gisteren bleef ik echter ziek thuis, waardoor ik me nog meer aan ziekten ging storen. En ik ben lange tijd niet op letteren geweest. Excuses in verhaalvorm, origineel.

Helaas weet ik dat het zo-even is... alleen staat dat niet en is het echt verfoeilijk. Ik negeer deze regel heel bewust.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 09:56
Just Johan
Just Johan is offline
Hartstikke goed!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 10:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hij is echt heel stoer. Je hebt precies de goede tijd voor dit verhaal, veel mensen zijn ziek... Inclusief ik.... Dus LUH, even wachten tot ik weer beter ben hè?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:51
Tisch
Tisch is offline
Sorry, maar het is best leuk enzo, maar... super geschreven?
Het is rommelig. Dat allereerst. Ik kan dialoog amper van herspinsel onderscheiden. Ten tweede is het geheel daardoor erg rommelig. Ten derde begrijp ik de clou niet, of hij is te briljant, of hij is waardeloos.

Dat waren mijn opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:19
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Tisch schreef:
Sorry, maar het is best leuk enzo, maar... super geschreven?
Het is rommelig. Dat allereerst. Ik kan dialoog amper van herspinsel onderscheiden. Ten tweede is het geheel daardoor erg rommelig. Ten derde begrijp ik de clou niet, of hij is te briljant, of hij is waardeloos.

Dat waren mijn opmerkingen
Nu ik het nalees, is het inderdaad rommelig. Ik schreef het snel, in vijf minuten.
Mijn doel annex plan was een kort, amusant verhaaltje neer te zetten wat tegelijkertijd een excuus zou zijn voor mijn afwezigheid van de laatste paar dagen.
Omdat ik het snel heb geschreven, is het inderdaad rommelig. Helaas. de clou is niet waardeloos, hij is gewoon overduidelijk, namelijk dat mensen die ziek zijn pas op school of werk moeten komen als ze weer helemaal beter zijn. Niet waardeloos, eerder leuk om te lezen.
Het is ook helemaal niet bedoelt om mensen echt aan het denken te zetten, maar gewoon om mensen te vermaken.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 10:21
Tisch
Tisch is offline
Je sluit je betoogje toch echt af met een opmerking over hevige (volgens mij zou je " heftige" seks beter zijn, daar het meer in de stijl van je betoogje lligt) seks en een vriendje dat afbelt...

die clou, die begrijp ik niet. Want het is net alsof je een heel verhaal lang praat over vissen op de Noordpool en dan zegt: "Op de Noordpool groeit amper gras" .

Kortom: ik mis een samenhang tussen tekst en clou.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:02
Fubz & Corinne
Fubz & Corinne is offline
__________________
Bedankt Irrelevant! - Wij zijn TMLWKY & Vleermuissie
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:08
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Tisch schreef:
Sorry, maar het is best leuk enzo, maar... super geschreven?
Het is rommelig. Dat allereerst. Ik kan dialoog amper van herspinsel onderscheiden. Ten tweede is het geheel daardoor erg rommelig. Ten derde begrijp ik de clou niet, of hij is te briljant, of hij is waardeloos.

Dat waren mijn opmerkingen
Je hebt gelijk.

Maar tis leuk, en ik deel scimma's mening
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Lichaam & Gezondheid Ik ben ziek :( wie nog meer?
Ikkuuuuuh
24 24-12-2005 11:37
Psychologie Wat als anderen zeggen dat je ziek bent...
Sterretje*
18 21-06-2004 12:01
Psychologie Niet geaccepteerd worden door ziekte, daarom niet naar school.
kimberley
21 29-03-2004 11:01
Verhalen & Gedichten [verhaal]
.boris
14 04-02-2004 05:31
Liefde & Relatie Ik heb het idee dat het niet werkt, maar ik hou zoveel van hem...
Verwijderd
12 20-10-2003 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.