Oud 27-03-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef op 27-03-2004 @ 16:59:
Sjeez, hey als het autochtonen waren geweest had je er dan ook een melding van gemaakt?? En waar bemoeit iedereen zich mee. Er zijn ergere dingen in life weet je.
Moet je ook ff niet zien wat voor mensen het in dit topic zijn die over allochtonen gaan zeuren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 18:37
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2004 @ 18:29:
Moet je ook ff niet zien wat voor mensen het in dit topic zijn die over allochtonen gaan zeuren
Uhm well excuuuuse me mister, maar ik heb een Nederlands nationaliteit. En ik zeur niet over allochtonen hoor, dat doen jullie. Kijk het is niet goed dat ze frauderen, maar waar bemoeit die gast zich mee. En ik denk echt dat als het autochtonen waren geweest, dan had hij zich nergens druk om gemaakt. Maarja het zijn toch wéér die allochtonen En jullie kunnen allemaal wel makkelijk praten, sommige mensen leven echt ver onder de armoedegrens, alleen in Amsterdam al leven er 150 kinderen op straat. En dat in een land als Nederland Soms MOET je wel, begrijpen jullie dat?
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef op 27-03-2004 @ 18:37:
Uhm well excuuuuse me mister, maar ik heb een Nederlands nationaliteit. En ik zeur niet over allochtonen hoor, dat doen jullie. Kijk het is niet goed dat ze frauderen, maar waar bemoeit die gast zich mee. En ik denk echt dat als het autochtonen waren geweest, dan had hij zich nergens druk om gemaakt. Maarja het zijn toch wéér die allochtonen En jullie kunnen allemaal wel makkelijk praten, sommige mensen leven echt ver onder de armoedegrens, alleen in Amsterdam al leven er 150 kinderen op straat. En dat in een land als Nederland Soms MOET je wel, begrijpen jullie dat?
Je mist het punt compleet. Ik bedoelde juist dat de mensen die hier zeuren van 'het zijn weer allochtonen' zélf de bekrompen en domme mensen zijn.

Iemand als Plusmarktboy met zijn gemiep over 'zie je wel, die allochtonen' en 'kijk daar gaan onze belastingcenten' kun je niet serieus nemen.

Denk je nou echt dat ik jou zou gaan aanvallen terwijl ik je compleet niet ken? Ik wind mezelf juist ook mateloos op om dat gezeik van 'weer die frauderende allochtonen'.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:42
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Ok, maar my point is wie denkt ie wel niet dat ie is, die andere mensen een beetje lopen verklikken, wie weet hebben ze verder wel helemaal niks, en is dat het enigste beetje inkomen wat ze krijgen. En dan nog, alsof hij altijd alle regels volledig heeft nageleeft. Dat doet niemand.
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:44
Verwijderd
Yup. Mijn eerste post was ook vrij over the top, die zou ik eigenlijk ook moeten terugnemen ware het niet dat ik voor zoiets niet een FB ga lastigvallen. Die mensen die gaan zeiken over allochtonen die dan zogenaamd altijd frauderen en die maar keihard moeten worden aangepakt, zijn de benaming student niet eens waard, want ik ga ervan uit dat dat enige ruimdenkendheid impliceert.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:49
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Achja, sommige mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, en nemen de allochtonen weer als zondebok. Lekker generaliseren woohoo.
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:57
meisje
meisje is offline
Uiteindelijk krijg ik dan toch gelijk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef op 27-03-2004 @ 16:59:
Sjeez, hey als het autochtonen waren geweest had je er dan ook een melding van gemaakt?? En waar bemoeit iedereen zich mee. Er zijn ergere dingen in life weet je.
Ik had wel melding gemaakt als het autochtonen waren geweest, wie dan ook. Maakt me echt geen zak uit.
En er zijn ergere dingen in het leven? Ja, natuurlijk... maar moet je daarom maar lekker je mond houden over de 'kleinere' dingen?

Nogmaals; frauderen mág niet, wie het ook doet, doet iets fout. En als student kan je áltijd bij lenen, genoeg om huur van te betalen én eten, geen enkele student in Nederland hoeft te frauderen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:02
meisje
meisje is offline
vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk politiek correct
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-03-2004 @ 22:02:
vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk politiek correct
Oeh jee, nu ben ik beledigd

Dus een arme sloeber mag wél frauderen en een rijke stinkerd niet? Trek dan 1 lijn; óf iedereen mag het óf niemand mag het.
En ik trek dus die laatste; níemand mag de wet overtreden. Politiek correct? Fijn!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:51
meisje
meisje is offline
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2004 @ 22:06:
Oeh jee, nu ben ik beledigd

Dus een arme sloeber mag wél frauderen en een rijke stinkerd niet? Trek dan 1 lijn; óf iedereen mag het óf niemand mag het.
En ik trek dus die laatste; níemand mag de wet overtreden. Politiek correct? Fijn!
Als de overheid zo ernstig tekort schiet in het verschaffen van geld aan de studenten om te studeren, moet ze ook niet zeuren dat er hier en daar gefraudeerd wordt...studenten hebben ook tradities
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2004 @ 22:53:
Als de overheid zo ernstig tekort schiet in het verschaffen van geld aan de studenten om te studeren, moet ze ook niet zeuren dat er hier en daar gefraudeerd wordt...studenten hebben ook tradities
Maar dat is het nu juist; studenten kunnen wél genoeg geld krijgen om te studeren én te leven. En dat dus zónder iets of iemand op te lichten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2004 @ 23:08:
Maar dat is het nu juist; studenten kunnen wél genoeg geld krijgen om te studeren én te leven. En dat dus zónder iets of iemand op te lichten.
Dat is soms bijzonder moeilijk. De overheid heeft gewoon niet de middelen om álles zomaar te vervolgen, dat is onmogelijk. Als je dit soort praktijken wilt aanpakken ga je natuurlijk eerst naar de grote fraudeurs, de gezinnen waarvan niet éen kind studeert en die met z'n tienen de IBG tillen. Niet de individuele arme student sociologie die amper rond kan komen omdat z'n ouders niet zoveel geld hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2004 @ 23:13:
Dat is soms bijzonder moeilijk. De overheid heeft gewoon niet de middelen om álles zomaar te vervolgen, dat is onmogelijk. Als je dit soort praktijken wilt aanpakken ga je natuurlijk eerst naar de grote fraudeurs, de gezinnen waarvan niet éen kind studeert en die met z'n tienen de IBG tillen. Niet de individuele arme student sociologie die amper rond kan komen omdat z'n ouders niet zoveel geld hebben.
Dat snap ik best. Maar dat betekent niet dat een kleine fraudeur die niet wordt aangepakt goed bezig is.

En mijn ouders betalen geen zak mee aan wat ik doe, en tóch red ik me góed. Ik werk af en toe flink bij, ik leen wanneer dat nodig is en red me gewoon prima. Ik eet elke dag fatsoenlijk, ik kan gewoon m'n opleiding goed doen... ik kom níets te kort. Dus 't is níet nodig om te frauderen, je kan 't ook op een eerlijke manier verdienen. (Maar 't is wel zuur wanneer ik hoor dat mensen de boel oplichten en niet aangepakt worden, terwijl ik er echt m'n best voor doe op m'n éigen pootjes te staan (en niet op die van een of ander bedrijf).)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:03
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 17-03-2004 @ 05:47:

Ps. Ik heb VVD Zalm gestemd
LELIJK!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:11
meisje
meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2004 @ 23:23 :
Dat snap ik best. Maar dat betekent niet dat een kleine fraudeur die niet wordt aangepakt goed bezig is.

En mijn ouders betalen geen zak mee aan wat ik doe, en tóch red ik me góed. Ik werk af en toe flink bij, ik leen wanneer dat nodig is en red me gewoon prima. Ik eet elke dag fatsoenlijk, ik kan gewoon m'n opleiding goed doen... ik kom níets te kort. Dus 't is níet nodig om te frauderen, je kan 't ook op een eerlijke manier verdienen. (Maar 't is wel zuur wanneer ik hoor dat mensen de boel oplichten en niet aangepakt worden, terwijl ik er echt m'n best voor doe op m'n éigen pootjes te staan (en niet op die van een of ander bedrijf).)
Tuurlijk, sommige mensen die minder goed kunnen leren en daardoor geen baantje kunnen nemen, moeten maar oprotten. Kunnen we meteen de samenleving zuiveren van rotte appels.
Ik vind je reacties verschrikkelijk rechtlijnig.

Trouwens, Andijvie, krijg jij een aanvullende beurs?

(ik heb trouwens twee banen)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 14:27
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-03-2004 @ 22:00 :
Ik had wel melding gemaakt als het autochtonen waren geweest, wie dan ook. Maakt me echt geen zak uit.
En er zijn ergere dingen in het leven? Ja, natuurlijk... maar moet je daarom maar lekker je mond houden over de 'kleinere' dingen?

Nogmaals; frauderen mág niet, wie het ook doet, doet iets fout. En als student kan je áltijd bij lenen, genoeg om huur van te betalen én eten, geen enkele student in Nederland hoeft te frauderen.
Ja dus, waar maak jij je druk om. Ga je lekker bezig houden met je eigen brave leventje. Misschien heeft degene die fraudeert het echt nodig, weet jij veel. Ga je lekker iemand zijn/haar toekomst naar de kanker helpen. en NOGMAALS, soms MOET je wel....
Dat jij het goed heb en rond kan komen zo is lekker voor je. Maar weet je, véél mensen kunnen dat niet, en ipv het criminele pad op te gaan willen ze werken aan hun toekomst. Diploma's halen en later een goede baan krijgen. Maar als je geen geld heb, kom je hier in Nederland niet zo ver... Dus ja soms moet je wel
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 14:37
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Elvira schreef op 31-03-2004 @ 14:27 :
Ja dus, waar maak jij je druk om. Ga je lekker bezig houden met je eigen brave leventje. Misschien heeft degene die fraudeert het echt nodig, weet jij veel. Ga je lekker iemand zijn/haar toekomst naar de kanker helpen. en NOGMAALS, soms MOET je wel....
Dat jij het goed heb en rond kan komen zo is lekker voor je. Maar weet je, véél mensen kunnen dat niet, en ipv het criminele pad op te gaan willen ze werken aan hun toekomst. Diploma's halen en later een goede baan krijgen. Maar als je geen geld heb, kom je hier in Nederland niet zo ver... Dus ja soms moet je wel
Ik neem aan dat je ook zo reageert als jouw portemonnee of jouw telefoon ofzo gejat wordt...
Ach, de dief zal het wel nodig hebben gehad?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 14:50
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 31-03-2004 @ 14:37 :
Ik neem aan dat je ook zo reageert als jouw portemonnee of jouw telefoon ofzo gejat wordt...
Ach, de dief zal het wel nodig hebben gehad?
Hey, dan moet je maar beter op je spullen letten hoor. Als ze je portemonnee jatten had je em maar beter weg moeten stoppen. Ik heb zoiets heus niet in me jas zitten ofzo.
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 15:24
meisje
meisje is offline
Jatten van een prive persoon is fouter dan jatten van de overheid. Iedereen doet dat, met belasting enz. afgezien van natuurlijk Andijvie, maar die leeft in een zwart-witte wereld.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 15:27
Ivo
Ivo is offline
Er wordt hier door de tegenstanders van het aangeven totaal niet naar de argumenten gekekeken. In plaats van frauderen door je op een ander adres te laten inschrijven kun je het geld ook bijlenen als je het echt nodig hebt. Bovendien als het financieel echt zo krap is binnen de familie krijg je een aanvullende beurs en hoef je dus niet eens te lenen.
Als je van het geld studeert mag je er van uit gaan dat je binnen enkele jaren meer dan genoeg verdient om het geleende bedrag terug te betalen. Zelfs door te frauderen kun je geen cent meer krijgen dan door het gewoon te lenen.
Dus leen je het geld gewoon bij de IB en betaal je het na je studie terug als je een vaste baan hebt. En mocht het zo zijn dat je je hele leven helemaal niet aan de bak komt en het geleende geld echt niet kan terugbetalen (arbeidsongeschikt o.i.d.), dan wordt het na 15 of 20 jaar ofzo zelfs helemaal kwijtgescholden. Na hoeveel jaar dat precies is moet je maar op de site van IB-groep opzoeken als je het wilt weten, dat doet hier verder niet ter zake.
Het komt er op neer dat iedere student die normaal leeft kan rondkomen. Neem je er nog een baantje bij, dan heb je nog wat meer geld voor wat meer luxe in je leven of dan kun je wat minder lenen.
Ook voor mij geldt: Fraude = fraude. En als je zeker weet dat iemand daaraan meedoet, mag dat zeker aangegeven worden. Zeker in dit geval van StuFi, want je kan het zelfde geld ook uitgeven door het nu gewoon te lenen bij IB
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 15:30
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2004 @ 15:24 :
Jatten van een prive persoon is fouter dan jatten van de overheid. Iedereen doet dat, met belasting enz. afgezien van natuurlijk Andijvie, maar die leeft in een zwart-witte wereld.
Leg eens uit, waarom mag je wel jatten van de overheid?
Dat kost de overheid een hoop geld, waardoor alle belastingen nog hoger worden met als gevolg dat er nog meer mensen de overheid gaan oplichten.
Lijkt mij dus niet zo handig.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2004 @ 15:24 :
Jatten van een prive persoon is fouter dan jatten van de overheid. Iedereen doet dat, met belasting enz. afgezien van natuurlijk Andijvie, maar die leeft in een zwart-witte wereld.
Je beseft wel dat als je steelt van de overheid, dat je dan steelt van iedereen? Wij betalen namelijk allemaal belasting om studenten een kleine vergoeding te geven. En wij zijn allemaal personen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:42
meisje
meisje is offline
portomonnee stelen is diefstal
belasting oplichten is frauderen
ook moet je evenveel belasting betalen of er wordt gefraudeerd of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:58
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2004 @ 19:42 :
portomonnee stelen is diefstal
belasting oplichten is frauderen
ook moet je evenveel belasting betalen of er wordt gefraudeerd of niet.
Belasting oplichten is diefstal van de overheid.
Het heeft als gevolg dat de overheid merkt dat ze te weinig geld binnenkrijgt vanuit de belastingen. Om dat te compenseren zullen er allerlei wijzigingen worden aangebracht in de belastingwetgeving om dat inkomensverlies van de overheid tegen te gaan.
Dat kan door het afschaffen/verminderen van kortingen en door het verhogen van tarieven. Dus het heeft echt wel invloed....

Edit...bovendien is beide illegaal en gaat het bij die portemonnee diefstal misschien ook wel om iemand die t geld hard nodig heeft.....mjah dan mag je daar dus ook niet over klagen.....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2004 @ 19:42 :
portomonnee stelen is diefstal
belasting oplichten is frauderen
ook moet je evenveel belasting betalen of er wordt gefraudeerd of niet.
Frauderen is net zo goed diefstal.
Als je van een iemand steelt is dat erg maar als je van 16 miljoen mensen steelt is het niet erg?
En hoe meer er gestolen wordt hoe meer belasting je zal moeten betalen. Voor uitleg: zie chaucus.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:46
meisje
meisje is offline
je hebt wel gelijk, ik vind het alleen heel moeilijk om te beoordelen wat niet door de beugel kan en wat wel. Er zijn genoeg mensen die pennen van hun werk meenemen, dat mag ook niet, dat is ook stelen. Eigenlijk probeer ik dus fraudering goed te praten en diefstal niet en dat klopt inderdaad niet. Mijn punt is dan ook dat de grens heel vaag is en het voor iedereen anders is wat betreft iets door de beugel kan of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:54
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2004 @ 20:46 :
je hebt wel gelijk, ik vind het alleen heel moeilijk om te beoordelen wat niet door de beugel kan en wat wel. Er zijn genoeg mensen die pennen van hun werk meenemen, dat mag ook niet, dat is ook stelen. Eigenlijk probeer ik dus fraudering goed te praten en diefstal niet en dat klopt inderdaad niet. Mijn punt is dan ook dat de grens heel vaag is en het voor iedereen anders is wat betreft iets door de beugel kan of niet.
Mjah...eigenlijk mag dat met pennen enzo ook niet, maar das inderdaad wel een beetje vaag gebied. Want als je af en toe ns n pen nodig hebt ofzo....ik denk niet dat de meeste werkgevers t erg vinden...(staat soms ook nog reclame op )
En ns n keer n paperclip, of n paar kopietjes moeten ook wel kunnen...meestal doe je ook wel ns wat terug immers (vijf minuten doorwerken ofzo).
Of je pakt op t werk ns n pen van jezelf

Maar dan hebben we t over hooguit n paar euro per jaar per persoon (denk ik)...
Maar als je bijvoorbeeld IBG voor honderd euro per maand gaat oplichten dan denk ik daar toch anders over...

Maar goed misschien zijn er ook wel mensen die alle pennen en paperclips keurig laten liggen, maar dit is mijn mening tenminste...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef op 31-03-2004 @ 14:27 :
Ja dus, waar maak jij je druk om. Ga je lekker bezig houden met je eigen brave leventje. Misschien heeft degene die fraudeert het echt nodig, weet jij veel. Ga je lekker iemand zijn/haar toekomst naar de kanker helpen. en NOGMAALS, soms MOET je wel....
Dat jij het goed heb en rond kan komen zo is lekker voor je. Maar weet je, véél mensen kunnen dat niet, en ipv het criminele pad op te gaan willen ze werken aan hun toekomst. Diploma's halen en later een goede baan krijgen. Maar als je geen geld heb, kom je hier in Nederland niet zo ver... Dus ja soms moet je wel
Mijn punt is dus dat zelfs ik góed rond kan komen zonder al te veel bij te moeten lenen en te werken. Als ík dat al kan, dan kan iemand anders dat hélemaal.
Je kan echt goed bijlenen bij de IBG, en wanneer je dat later echt niet terug kan betalen, hoeft dat ook niet.
Maar het is ónzin dat je de IBG op moet gaan lichten voor honderden euro's per maand om fatsoenlijk te leven, dan verwacht je gewoon teveel van je studentenleven. Niemand in Nederland MOET frauderen, je bent kortzichtig als je denkt dat dat wél moet.

Leuk dat ik word afgerekend op het feit dat ik niet fraudeer en dat ook niet toesta. Ik vind het gewoon akelig dat mensen zich er zo makkelijk van af proberen te brengen terwijl anderen er voor zwoegen en écht proberen een toekomst op te bouwen.

(En sorry voor de up, heb lang geen internet gehad, wilde nog wel graag reageren.)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:25
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-04-2004 @ 18:34 :
Mijn punt is dus dat zelfs ik góed rond kan komen zonder al te veel bij te moeten lenen en te werken. Als ík dat al kan, dan kan iemand anders dat hélemaal.
Je kan echt goed bijlenen bij de IBG, en wanneer je dat later echt niet terug kan betalen, hoeft dat ook niet.
Maar het is ónzin dat je de IBG op moet gaan lichten voor honderden euro's per maand om fatsoenlijk te leven, dan verwacht je gewoon teveel van je studentenleven. Niemand in Nederland MOET frauderen, je bent kortzichtig als je denkt dat dat wél moet.

Leuk dat ik word afgerekend op het feit dat ik niet fraudeer en dat ook niet toesta. Ik vind het gewoon akelig dat mensen zich er zo makkelijk van af proberen te brengen terwijl anderen er voor zwoegen en écht proberen een toekomst op te bouwen.

(En sorry voor de up, heb lang geen internet gehad, wilde nog wel graag reageren.)
Ben t wel met je eens....maar je had dat waarschijnlijk wel uit mn posts gelezen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2004 @ 10:46 :
Okay mijn paperclip is heel erg overdreven, maar het enige wat ik ermee wilde zeggen, was dat iedereen fraudeert, met belasting etc etc. Iedereen jat wel eens spullen van zijn werk.

generalisering en persoonlijke aanvallen horen m.i niet in een discussie thuis.
...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef op 06-04-2004 @ 21:31 :
...
Ghehe, zie het nu pas
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2004 @ 11:51 :
Wat heeft dit met allochtonen te maken? Iemand die op grote schaal (acht kinderen) geld ontvangt waar hji geen recht op heeft, moet gestopt worden. Of het nou allochtonen of autochtonen zijn. Hoe zielig het misschien ook is dat die gasten moeten rondkomen van een minimaal inkomen, fraude is nooit de aangewezen weg. Zoals ik zei, even een telefoontje naar de IB-Groep dat ze die stufi stopzetten en een telefoontje naar de politie om aangifte te doen van fraude. Dit soort mensen benadeelt de gemeenschap.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.