Oud 13-06-2006, 13:33
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik hoorde van mijn tante van het weekend dat als je elke dag een tablet vitamine B12 zou nemen, muggen je niet of minder snel zouden steken. Ze had het gehoord van ee arts in het ziekenhuis en bij m'n nichtje hielp het.

Dit was voor het eerst dat ik dit hoorde, dus ik vroeg me af of meer mensen er ervaring mee hebben? Ik heb nu een potje in huis gehaald, want zo veel kost het niet, maar ben wel benieuwd
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:19
Verwijderd
Het lijkt me eigenlijk onzin.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:31
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
vitamine b pillen stinken, dus dan zullen de mugjes dat ook wel vinden stinken
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:59
Verwijderd
Ik heb 't ook eens gehoord, maar 'k heb geen idee of het werkt, laat staan waarom het zou werken... Misschien ruik je inderdaad niet lekker meer voor een mug?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:49
Verwijderd
Klopt. Wie reist, weet dit (nou ja, zou het in ieder geval moeten weten). Muggen schijnen niet van bloed met veel vitamine B te houden.

Door het slikken van hoge dosis vitamine B (vit B. complex 100 mg. per dag) gaan we voor muggen onaangenaam ruiken en zijn we minder aantrekkelijk om te steken. (onze medereizigers ruiken hier overigens niets van!).

Let wel, een overdosis vitamine b is ook weer niet goed. Gebruik je gezonde verstand.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:32
Anika
Het werkt blijkbaar niet voor iedereen.. Ik drink een liter melk per dag dus krijg veel vitamine B binnen, maar word in de zomer nog steeds opgegeten door de muggen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 16:46
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
alluman schreef op 13-06-2006 @ 15:49 :
Klopt. Wie reist, weet dit (nou ja, zou het in ieder geval moeten weten). Muggen schijnen niet van bloed met veel vitamine B te houden.

Door het slikken van hoge dosis vitamine B (vit B. complex 100 mg. per dag) gaan we voor muggen onaangenaam ruiken en zijn we minder aantrekkelijk om te steken. (onze medereizigers ruiken hier overigens niets van!).

Let wel, een overdosis vitamine b is ook weer niet goed. Gebruik je gezonde verstand.
D'r zit maar 10ugr in 1 tablet
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:01
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 13-06-2006 @ 15:49 :

Let wel, een overdosis vitamine b is ook weer niet goed. Gebruik je gezonde verstand.
Ik dacht juist dat je lichaam de opname zelf reguleert en dat je dus eigenlijk niet teveel op kan nemen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:08
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 17:01 :
Ik dacht juist dat je lichaam de opname zelf reguleert en dat je dus eigenlijk niet teveel op kan nemen...
het is een wateroplosbare vitamine net als vitamine C. In principe kun je er idd niet teveel van binnenkijgen. Behalve B12 daar gaat weer een apart verhaal voor op. Er zijn overigens ook mensen die zeggen door te veel B6 overmatig te gaan dromen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 18:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
marrel schreef op 13-06-2006 @ 16:46 :
D'r zit maar 10ugr in 1 tablet
Maar is dat alleen vitamine B12 of ook een vitamine B complex met dus nog veel meer B-vitaminen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 18:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 17:01 :
Ik dacht juist dat je lichaam de opname zelf reguleert en dat je dus eigenlijk niet teveel op kan nemen...
Als je teveel binnenrkijgt van vetoplosbare vitaminen (ao A, D, E en K) kan het gevaarlijk zijn omdat je lichaam dat opslaat in vet en dus niet zo kan uitscheiden. Het binnenkrijgen van hoge doseringen wateroplosbare vitaminen (B en C oa) is iets minder schadelijk omdat je dat uitpiest als je teveel binnenkrijgt maar echt hoge doseringen is volgens mij nooit goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 19:08
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-06-2006 @ 18:47 :
Maar is dat alleen vitamine B12 of ook een vitamine B complex met dus nog veel meer B-vitaminen?
B12 alleen.


Mjah ach, overdosis van dit soort vitamine zorgt volgens mij voornamelijk voor wat extra toiletbezoekjes... Overdosis is nooit goed, je lichaam heeft niet meer nodig.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:07
Verwijderd
Ik snap 't nu ook niet meer; ik las net dat mensen die veganist worden vaak nog 5 jaar lang kunnen doen met hun B12 reserve, en dus geen last krijgen van een B12-tekort. Kennelijk wordt het dus wel goed opgeslagen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 20:07 :
Ik snap 't nu ook niet meer; ik las net dat mensen die veganist worden vaak nog 5 jaar lang kunnen doen met hun B12 reserve, en dus geen last krijgen van een B12-tekort. Kennelijk wordt het dus wel goed opgeslagen...
Ja, B12 is een geval apart maar hoe het precies zit weet ik even niet meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 01:44
Verwijderd
Men vermoedt dat er per dag slechts een beperkte hoeveelheid vitamine B12 kan worden opgenomen. Over eventuele overdoses is helemaal niets bekend, er is nog nooit een overdosis B12 vastgesteld.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 06:54
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik was eigenlijk ook wel van plan me aan 1 tablet per dag te houden i.p.v. een pot per dag . In de werking van vitamine geloof ik zelf ook niet echt, je moet gewoon gevariëerd eten, heb je veel meer aan. Vitamines pillen worden niet goed opgenomen, maar daar gaat het nu niet om
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:14
Verwijderd
van vitamine B12 is de ADH 1 microgram, dus dan is 10 ruim voldoende . Dat wordt gewoon niet opgenomen in je darmen. Je kunt ietsje meer opnemen dan je nodig hebt, en dat teveel wordt dan opgeslagen, totdat 'de opslag vol is', dan neem je gewoon op wat je nodig hebt.
Voor andere B-vitamines werkt het anders.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:15
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
eum 100 mg = 10 gram?

of ben ik nu achterlijk aan het worden ik weet et niet meer

Vitamine A kan worden niet uitgescheiden, want das nu eenmaal de bedoeling van ROA, zoveel mogelijk vitamine A
Net als Vitamine B5, worden ook niet afgevoerd
Zinc, E enzow wel, kan je geen overdosis van krijgen.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:22
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2006 @ 11:14 :
van vitamine B12 is de ADH 1 microgram, dus dan is 10 ruim voldoende . Dat wordt gewoon niet opgenomen in je darmen. Je kunt ietsje meer opnemen dan je nodig hebt, en dat teveel wordt dan opgeslagen, totdat 'de opslag vol is', dan neem je gewoon op wat je nodig hebt.
Voor andere B-vitamines werkt het anders.
op t potje staat dat 1 tablet 100% van de ADH is ofzo, het zal wel
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 14-06-2006 @ 11:15 :
eum 100 mg = 10 gram?

of ben ik nu achterlijk aan het worden ik weet et niet meer

Vitamine A kan worden niet uitgescheiden, want das nu eenmaal de bedoeling van ROA, zoveel mogelijk vitamine A
Net als Vitamine B5, worden ook niet afgevoerd
Zinc, E enzow wel, kan je geen overdosis van krijgen.
1000 miligram = 1 gram, 1000 microgram = 1 miligram
en microgram schrijf je met een mu in de afkorting maar ik weet niet hoe ik die kan typen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:44
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2006 @ 12:23 :
1000 miligram = 1 gram, 1000 microgram = 1 miligram
en microgram schrijf je met een mu in de afkorting maar ik weet niet hoe ik die kan typen
nu voel ik me echt dom
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:05
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 11:07 :
Ik snap 't nu ook niet meer; ik las net dat mensen die veganist worden vaak nog 5 jaar lang kunnen doen met hun B12 reserve, en dus geen last krijgen van een B12-tekort. Kennelijk wordt het dus wel goed opgeslagen...
Allereerst is het belangrijk een verschil tussen symptonen van een tekort en een tekort te stellen. Een tekort bestaat voor symptonen ontstaan. De signalen die het lichaam geeft dat er een B12-tekort aan de gang is (de symptonen) worden niet altijd (direct) begrepen.

Een tekort ontstaat niet van de een op de andere dag. Ook bij een veganist niet. Een gezond lichaam kan zichzelf reguleren wat betreft B12. Hangt echter wel o.a. af van wat je eet. Sommige veganisten eten vanwege een moraal, leven verder niet gezond en eten 'B12-onvriendelijk'. In India eet men tegenwoordig bijvoorbeeld sporadisch melkproducten om de B12 op peil te houden. Vroeger niet. Vleeseters krijgen via vlees gigantische hoeveelheden B12 binnen. Vaak veel meer dan nodig. Een B12 supplement lijkt mij voor hen dus niet nodig, tenzij er symptonen van een B12-tekort optreden. Naast in vlees en melkproducten (overigens niet alle) komt B12 ook voor in ongewassen, organische groente, biergist (marmite en clones) en als ik het mij goed herinner ook zeegroenten.

Symptonen zijn te vinden via een zoekmachine.

B12-tekort kun je laten testen bij een arts.

Nederlands forum toegewijd aan B12-tekort: http://www.b12tekort.nl

Wat betreft muggen. Met het raam open slapen is gezond ivm verse lucht. Je zou een zoomer of zapper aan kunnen schaffen, of je dun doch bedekt kleden en verder een anti-muggen stick gebruiken. Is ook goedkoper.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.