Oud 27-06-2012, 23:55
justmexi
justmexi is offline
hallo,

Sinds een jaar of.2 heb ik last van aanvallen..
ik voel me dan ineens slap, benauwd, zweterig en zweverig in mijn hoofd, pijn op de borst, lamme kaken, ik tril soms helemaal of ik kan me juist niet meer bewegen.. ook loopt er soms een tinteling in de zenuwen gevoel door mijn lichaam .. wanneer ik in adem(wat niet.diep gaat dan) voelt t alsof er een luchtbel opgeblazen word in mijn keel-borst overgang stukje.

2 jaar geleden tot ongeveer nu een jaar geleden kwam het 1x per maand.. sinds die tijd ongeveer 1 a 2x per week en steeds heftiger..

herkent iemand dit?? ik maak me er zorgen over..

het voelt anders dan paniek aanvallen,
die heb ik vroeger soms gehad.
en het komt zonder enige aanleiding voor, dus niet met pw´s of iets.
gewoon overal, in de auto, in de winkel, in bed, in de douche overal waar ik ga en sta.

Laatst gewijzigd op 28-06-2012 om 13:55. Reden: iets erbij
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 00:10
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Zou maar naar de dokter gaan, pijn op de borst en zweterig zijn, is vaak een voorteken van hartproblemen, nou ik wil je niet bang maken, .maar ja ik ben geen arts...maar..ga zo gauw mogelijk als je kan naar je huisarts, en vertel hem je wat je hier hebt vertelt. Ik zou maar niet al te lang daar mee wachten. sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 00:52
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
^
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 08:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ach natuurlijk zijn dat geen hartklachten. Waarschijnlijk ben je op zo'n moment aan het hyperventileren, en daar kan je hele rare gevoelens van in je lijf krijgen. Sommige mensen vallen zelfs flauw. Hyperventilatie gebeurt als je te "hoog" ademhaalt. Je ademt dan niet richting je buik, maar alleen maar in je borst en die ademteugjes zijn snel en oppervlakkig. En doordat je daardoor te veel ademt, kun je daar gek genoeg ook weer benauwd van worden.

Ik zou wel even naar de huisarts gaan, maar dan vooral om je gerust te laten stellen én omdat de huisarts vaak wel ademhalingsoefeningen weet om er op zo'n moment weer grip op te krijgen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 11:08
Verwijderd
Misschien is het wel handig om, voordat je naar de huisarts gaat, eens bij te houden in welke gevallen het precies gebeurt. Op welk tijdstip vindt het plaats? Wat was je aan het doen? Wat ging je daarna doen? Hoe voelde je je voor de rest? Had je iets bijzonders gegeten of gedronken?

Als je dat weet kun je je arts meer vertellen, maar misschien kom je zelf al tot de conclusie dat het altijd gebeurt als je die middag een proefwerk moet maken of die ene jongen die je leuk vindt tegen gaat komen. Het komt dan gewoon neer op leren omgaan met stress. Als het daarom draait voel je je misschien prettiger bij hulp vragen aan vrienden of wat tips zoeken op internet, dan dat je tegenover een huisarts zit en zijn verhaal nogal veel informatie in een keer is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 10:39
justmexi
justmexi is offline
Im back from doc!
hyperventilatie
dus inderdaad verkeerd ademen!
verwijskaart naar de fysio, en opnieuw leren ademen dus!
klinkt raar :
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 12:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ah kijk, dat is een hele geruststelling!
en succes bij de fysio, die kunnen je heel goed helpen met herkennen dat je verkeerd ademt voordat je die rare klachten krijgt en vertellen je ook wat je dan moet doen om het te voorkomen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VS doet aanval in pakistan
Supersuri
70 18-01-2006 20:25
Lichaam & Gezondheid Aanval
Dark Dawn
3 05-12-2005 20:34
Psychologie paniek aanvallen
boe-1986
3 20-05-2005 15:36
Vrije tijd Vechtsport met aanval en 'muren'
Rerisen Phoenix
28 23-04-2004 11:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor of tegen een aanval op Irak
Rafael
5 12-02-2003 11:21
Lichaam & Gezondheid paniek aanval?
caine
3 16-02-2002 17:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.