Oud 04-07-2004, 00:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Vrije-energie motor binnenkort op de markt

Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: Pure Energy Systems News
Gepubliceerd: zaterdag 3 juli 2004 @ 22:07

Een Duits bedrijf gaat een motor op de markt brengen die louter op permanente magneten werkt, en geen externe energiebron nodig heeft. De motor heeft volgens het bedrijf ook geen externe energie nodig om op te starten. De vrije-energie motor gaat op grote schaal geproduceerd worden op de Europese, Russische en Australische markt. Dit meldt Pure Energy Systems News.

Het Zuid-Afrikaanse Perendev Power Developments Ltd. heeft middels een uitvinding van Michael J. Brady de vrije-energie motor ontwikkeld. De motor werkt door magnetische omleiding en afscherming van het magnetisch veld van schuinstaande permanente magneten op een wiel.

De motor werkt door het principe dat twee gelijke polen van permanente magneten elkaar afstoten. Door middel van omringende permanente magneten aan de binnenkant van twee halve ringen, stoten de magneten van de halve ringen de magneten op het wiel af, en door de schuinstaande positie van de magneten op het wiel, gaat het wiel draaien. De snelheidsbegrenzing zorgt er voor dat de motor niet beschadigt.

Bij testen van de motor bleek er na twee maanden nog geen vermindering in de kracht van de magneten te zijn opgetreden. Het apparaat, aangesloten op een dynamo genereert 60 kiloWatt aan elektriciteit, genoeg om een huis te van stroom te voorzien. Met het huidig ontwerp zou zelfs een apparaat van 4 MegaWatt bouwbaar zijn, aldus het bedrijf.

Een Duits bedrijf, dat haar naam nog niet bekend heeft gemaakt, heeft de licenties voor het fabriceren en het op de markt brengen van het apparaat in Europa, met uitzondering van Groot Brittannië, en voor Rusland en Australië in handen. De eerste units zullen 8500 euro kosten, maar dit kan goedkoper worden naarmate er meer geproduceerd worden.

Klik hier om een eerder prototype van de motor in werking te zien, en hoe de omliggende magneten de schuinstaande magneten op het wiel, het wiel laten draaien (2,5MB).

Bron: fok.nl
Eerste bron: Pure Energy Systems
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 00:27
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Code:
ROFLMAO
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 00:31
Verwijderd
Maar dan zou je na een tijdje die permanente magneten toch wel moeten vervangen? Op zich wel een interessant idee...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 01:04
Verwijderd
vrije energie...
volgens mij heb je een flinke krachtstroom nodig om sowieso sterke permanente magneten te maken.
Mijn eerste gedachte was dan ook een nieuwe poging tot een perpetuum mobile, maar dit kan wel werken alleen moet je er vantevoren veel energie in stoppen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 01:27
J98709SDFF
J98709SDFF is offline
Zou het trouwens niet mogelijk zijn om de warme-energie van de aarde zelf te gebruiken om machines op te laten draaien? Volgens mij bevat de kern van de aarde namelijk flink wat energie..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
J98709SDFF schreef op 04-07-2004 @ 01:27 :
Zou het trouwens niet mogelijk zijn om de warme-energie van de aarde zelf te gebruiken om machines op te laten draaien? Volgens mij bevat de kern van de aarde namelijk flink wat energie..
Dat kan ja...

Kijk maar naar IJsland. 's Werelds eerste 'waterstof economie' (zoals ze dat leuk in de scheikunde boekjes zetten). Ze maken gebruik van de hete gijzers
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:51
Just Johan
Just Johan is offline
Dit lijkt me in strijd met natuurwetten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 12:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 04-07-2004 @ 10:51 :
Dit lijkt me in strijd met natuurwetten.
misschien een nieuw inzicht of draai aan de natuurwetten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 16:58
Verwijderd
Volgens mij is het ingebruik nemen van zo'n motor alleen erg lastig. Gezien het elektromagnetische straling uitzendt. Waardoor computerchips ontregeld worden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-07-2004 @ 16:58 :
Volgens mij is het ingebruik nemen van zo'n motor alleen erg lastig. Gezien het elektromagnetische straling uitzendt. Waardoor computerchips ontregeld worden.
EM straling is overal, ik denk dat jij meer die velden bedoelt.
Maar ook dat valt mee, ten eerste omdat ik aanneem dat ze redelijk afgeschermd worden en ten tweede omdat de elektronica waarschijnlijk een eind verderop zit.
Zo'n magnetisch veld valt namelijk redelijk hard af, evenredig met r².
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef op 04-07-2004 @ 17:14 :
EM straling is overal, ik denk dat jij meer die velden bedoelt.
Maar ook dat valt mee, ten eerste omdat ik aanneem dat ze redelijk afgeschermd worden en ten tweede omdat de elektronica waarschijnlijk een eind verderop zit.
Zo'n magnetisch veld valt namelijk redelijk hard af, evenredig met r².
Ja maar ik denk dat ze wel redelijke sterke magneten nodig hebben. Ik denk dat het iig niet mogelijk is om het als auto-oplossing te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:24
GinnyPig
GinnyPig is offline
Sja, het apparaat zal wel op een leuk systeem zijn gebaseerd, maar ik vind dat er op zijn minst een betere theoretische onderbouwing bij moet komen.

Want het grootste punt waar ik vraagtekens bij zet, is het feit dat magnetische velden helemaal geen arbeid kunnen verrichten. De Lorentzkracht werkt loodrecht op de bewegingsrichting van het geladen deeltje. Aan een magneet als energiebron heb je daarom ook niks; deze kan toch geen energie leveren. Daar moet je een externe aandrijving voor hebben.

Want: een bewegend magnetisch veld induceert een elektrisch veld, en hiermee valt wel een arbeid te verrichten. Maar een magneet gaat nou eenmaal niet vanzelf bewegen. Als 2 magneten elkaar afstoten, is er toch echt eerst voor gezorgd dat die 2 magneten uberhaupt bij elkaar in de buurt kwamen. Want op dat moment geef je de magneten potentiele energie mee, die je later weer "terugkrijgt" in de vorm van een bewegende magneet.

En dat de magneten niet in sterkte afnemen lijkt me ook vrij aannemelijk. De dipolen in de magneet zitten min of meer "bevroren" in hun huidige toestand. Om de magnetisatie weg te krijgen moet je de magneet verhitten.

Dus nee, ik geloof niet dat dit daadwerkelijk een nieuwe energiebron is. Althans, niet op de manier zoals ze willen voordoen.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 13:02
nofi
nofi is offline
Leuk, de volgende groep die claimt een perpetuum mobile te hebben gemaakt. Toch blijft de natuurkundige achtergrond wazig. In het oorspronkelijke artikel spreekt men over het afschermen van magnetische velden. Om zo de bewegende magneet in het veld van de vaste magneet te krijgen waardoor deze afgestoten word. Nu ben ik niet heel natuurkundig onderlegd maar volgens mij is dat klink klare onzin. Een magnetisch veld is bij mijn weten niet 'af te schermen' om zo een magneet er in te smokkelen.

Verder is 'de motor' ook een grote grap. Als dat ding 60kw (tenminste zo staat het in het artikel, beetje slordig, Watt is met een hoofdletter W) kan leveren dat ga ik weer in sinterklaas geloven. Er van uitgaande dat er 40 magneetjes per wiel zitten (schatting uit het plaatje), met drie wielen maakt dat 120 magneetjes. Dan zou 1 paartje van magneetjes een vermogen van 500 (60000/120) Watt moeten leveren.. Nu weet ik niet of de beste man in het bezit is van zo'n fiets-hometrainer... Maar ik zou 'm daar wel eens 500 Watt op zien halen en dan aan'm vragen of dit een erg goede schatting is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:58
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Jongens jongens...
Allereerst: waarom wil dit bedrijf zijn naam niet bekend maken? Ten tweede, dit is niet zo'n heel betrouwbare bron dat 'Pure Energy Systems'. Dat doet me denken aan, wie waren het ook al weer, de nulpuntenergiegroep.

GinnyPig gaf een goede uitleg waarom dit niet gaat werken. Bovendien moet je de consequenties hiervan ff bedenken: een oneindige bron van energie betekent een constante toevoeging van energie en massa. Dat het niet kan is een ding, dat dit (op den duur) rampzalige gevolgen heeft (nl. continu opwarming) is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:42
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
waarom zou dit niet kunnen ?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:52
Verwijderd
Wet van behoud van materie (dus energie en massa). De energie moet ergens vandaan komen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:36
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 05-07-2004 @ 23:24 :
knip knip
that's the way it is
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 18:35
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
FuSe schreef op 06-07-2004 @ 17:52 :
Wet van behoud van materie (dus energie en massa). De energie moet ergens vandaan komen.
maar stel je voor dat je het energie in een cirkel kan laten lopen? dan blijft het tog behouden?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 07-07-2004 @ 18:35 :
maar stel je voor dat je het energie in een cirkel kan laten lopen? dan blijft het tog behouden?
Ja, maar de wet van behoud van materie, vertelt ons dat er nooit meer energie/massa kan ontstaan dan er aanvankelijk was.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 16:35
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-07-2004 @ 19:07 :
Ja, maar de wet van behoud van materie, vertelt ons dat er nooit meer energie/massa kan ontstaan dan er aanvankelijk was.
dus dan verplaats je gewoon continue energie, is tog ook geen probleem?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 08-07-2004 @ 16:35 :
dus dan verplaats je gewoon continue energie, is tog ook geen probleem?
Het verplaatsen van energie kost ook energie
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:28
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-07-2004 @ 17:32 :
Het verplaatsen van energie kost ook energie
Jah maar de energie gaat nooit op. dus dan kan je energie in een cirkel werking laten werken tog?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 08-07-2004 @ 18:28 :
Jah maar de energie gaat nooit op. dus dan kan je energie in een cirkel werking laten werken tog?
Maar als je er een motor mee aandrijft gaat er energie verloren. Ook de wrijving die in de as en de lagers optreedt kost energie. Vandaar dat een perputuum mobile natuurkundig gezien onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Perendev is Tooling Up for Magnetic Motor Mass Production in Europe
All-magnet motor poised to be first to reach market. German manufacturer licensed to manufacture 20 kw unit for Europe and Russia. Estimated cost for first units: $8500 Euros.

by Sterling D. Allan
Copyright © 2004, all rights reserved
Pure Energy Systems News

JOHANNESBURG, SOUTH AFRICA

For centuries, inventors have been claiming to come up with magnetic motor designs that use nothing more than the power of permanent magnets for the motive force; and for the same amount of time, mainstream science has responded that this is impossible. "It has been proven mathematically that no combination of permanent magnets in any arrangement will generate power." [1]

History tells us that what has been proven in many people's back yards and garages does not always coincide with mathematics of the day.


Refusing to be daunted by what he considers to be petty dogmas of academic science, inventor Michael J. Brady of Johannesburg not only claims to have produced such a device, but reports that his company, Perendev Power Developments Pty (Ltd) is now in process of manufacturing it on a large scale for markets in Europe, Russia, and Australia.

Perendev's new website was published recently at Perendev-Power.com with the assertion that they have achieved the milestone of producing "the world's first fuelless magnetic engine."

Other inventors who claim to have built working all-magnetic motors would take exception to the Perendev claim to being the first, as stated on the site. Brady mentioned that he had noticed some inaccuracies on the wording on the site and that he would be addressing them.

What is yet to be attained by anyone is a market-ready device. If Perendev continues on the track claimed on its site, it could achieve that distinction, and set the hitherto balking scientists community into motion to come up with theories of why it works.

Brady estimates that the first units will sell for around $8500 Euros, but that the price will decrease as volume sales increase.

The site features video footage of an earlier prototype running as well as computer simulations of the newer designs. The prototype video is not skeptic proof, as it does not do a walk-around during acceleration. Brady has been promising another video that would do a walk around before, during, and after motor engagement and acceleration followed by disengagement and deceleration.

A page about the motor says that the motor works "by focusing the magnetic field, the angles of the magnets and a special method of shielding." Also, "the motor does not require external power to start up." Brady reports that tests run have shown no diminution of magnet strength over period of motor operation, which was two months in one instance.

As the stators become engaged, the three rotors with off-set magnet alignment begin to spin. The speed is controlled by a governor. Without the speed control, the device would accelerate to destruction.

Brady also states that a 4 megawatt unit is plausible with this design, and has been rendered in conceptual blue print form.

A German company has licensed the manufacturing and marketing rights for all of Europe and Russia, excluding the U.K., and is in process of tooling up to begin mass production. Two other groups are in process of negotiating licensing terms with from Perendev. One is in the U.K., for rights to manufacture and market in the U.K., and the other is in Australia, for rights down under.

Brady brought a prototype to the Germans in mid March, and said they have been testing it since that time. The prototype has been undergoing testing by TÜV, a German consumer quality control agency.

The name of the German company will be revealed when they have finished tooling up and are ready to begin production, which Brady estimates will take place in a month or two. He said that these units will be consumer ready for application in home use, pending the stamp of approval from TUFF. Brady also plans to allow German television crews to document the device for public view.

Twenty kilowatts is adequate to handle the peak load of most homes. Ran continuously at that rate, the excess produced during average use, which is five percent of peak use, could be sold to the grid for a quick return on investment. It will put out quite a bit more than twenty kilowatts, said Brady. "That is what it is rated to produce continuously."

In May he reported to have tested the unit with a larger alternator rated at 60 kw "with very little degrading of the motor's performance."

Brady has been churning on this idea for thirty years, and actively developing it for approximately the last five.

"We've been through hell -- no money coming from anywhere -- but we made it through." A German citizen working in South Africa for a Hollywood project came and talked to them and told them, "Let's put that behind us and move forward."
Bron: http://www.pureenergysystems.com/new...tor/index.html


Het werkt dus wel, en in het Technisch Weekblad van vorige week las ik er ook al over.

Magneetmotors hebben de toekomst
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:14
MacArt
Avatar van MacArt
MacArt is offline
gaaf,
misschien ook wel interesant om zelf te bouwen, in het heel klein.. als project voor een school of olpeiding.

een paar jaar terug las ik ook al iets van een systeem dat zwaartekracht omzette in energie.. een apparaat ter groote van een koelkast produceerde dan 21kw oid.
jammergenoeg ben ik vergeten hoe het heet, zou wel eens willen weten of het nog iets geworden is
__________________
With all our common consciousness and all our energy, let's feel the sound of the sun and dance!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 21:22
Daevrem
Daevrem is offline
Elk jaar zie ik meerdere berichten over perpetulum mobile, koude fusie, motor zonder brandstof en andere vormen van gratis energie voorbij komen. Dat blijken allemaal hoaxen te zijn. Eerst zien, dan geloven.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik kwam laatst iets tegen over die motor. Een bedrijf had die motor besteld, maar heeft m nooit ontvangen. Talloze telefoontjes en faxen, steeds maar, 'volgende week ontvangt u hem'. Op een gegeven moment werden ze steeds onbeschofter behandeld, en toen ze met een rechtszaak gingen dreigen werden ze bedreigd. Bovendien heb ik op verscheidene sites modellen gezien van zo'n soort mechanisme, waar ook werd uitgelegd waarom ze niet werken. Dus dit lijkt me oplichterij
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 18-07-2004 @ 22:11 :
Ik kwam laatst iets tegen over die motor. Een bedrijf had die motor besteld, maar heeft m nooit ontvangen. Talloze telefoontjes en faxen, steeds maar, 'volgende week ontvangt u hem'. Op een gegeven moment werden ze steeds onbeschofter behandeld, en toen ze met een rechtszaak gingen dreigen werden ze bedreigd. Bovendien heb ik op verscheidene sites modellen gezien van zo'n soort mechanisme, waar ook werd uitgelegd waarom ze niet werken. Dus dit lijkt me oplichterij
laat eens wat van die sites zien?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:26
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
http://www.phact.org/e/z/perendev.htm

http://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/unwork.htm

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:36
Bart2002
Bart2002 is offline
Onzin met een verlengsnoer.
__________________
Gelukkig geen scholier meer...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:38
Bart2002
Bart2002 is offline
En dat verlengsnoer is ook wel nodig want anders doet ie het niet.
__________________
Gelukkig geen scholier meer...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 00:43
Bart2002
Bart2002 is offline
http://www.pureenergysystems.com/abo...lan/index.html

Alleen die foto al. En die cheap ogende site. Wat ze precies willen verkopen daar wil ik me niet in verdiepen. Maar ze proberen w.s. een waardeloos produkt te verkopen.
__________________
Gelukkig geen scholier meer...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:38
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Inderdaad...die hypocriete Colgate lach...GATVER!!!!

Groetjes
Ben(die zijn twijfels heeft bij deze bewering, en eerst zien dan geloven hanteert
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:04
Bart2002
Bart2002 is offline
En dan klik je zo'n beetje door en dan krijg je
indrukwekkende plaatjes van een device wat van
lego gemaakt is. Ik ben misschien lui dat ik me er niet in wil
verdiepen, ook omdat die site zo ondoorgrondelijk is,
maar wat is de bedoeling? Perpetuum mobile ofzo?
Of is het gewoon een leuke hobby?
__________________
Gelukkig geen scholier meer...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:10
Bart2002
Bart2002 is offline
Als jongen zijnde, als ik zeg: LEGO, dan zeg ik tevens:
LEGE BATTERIJEN (van die joekels van 1.5 volt).
Maar dat is tegenwoordig hopelijk anders.
__________________
Gelukkig geen scholier meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.