Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 13:37
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik ben er net achter gekomen dat mn ouders en mn broer, waar ik altijd een erg goede relatie mee heb gehad, niet zoveel in mn huidige vriend zien als ik. Ze snappen niet waarom ik voor hem heb gekozen en ik kan ze dat ook niet echt uitleggen omdat ik het zelf ook niet helemaal snap. Van m'n broer vind ik het misschien nog wel het ergste, ik kon altijd ontzettend goed met hem, terwijl dat nu erg aan het vervagen is.

Nu is mijn vraag, moet ik het hier met mn vriend over hebben zodat hij er eventueel wat aan kan doen of laat ik het zo. Ik heb echt even advies nodig, alvast bedankt
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 13:40
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Dat is altijd lastig.
Ik zou het je vriend vertellen, maar wel op een vriendelijke manier. Misschien kunnen jullie met z'n allen iets gaan doen (uit eten ofzo) en dan kan hij zich van zijn beste kant laten zien en krijgen je ouders misschien door waarom jij voor hem gekozen hebt.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:41
niempje
niempje is offline
ik denk niet dat je je vriendje moet gaan vragen om te veranderen..
zijn jullie dan al lang samen? misschien moet je je broer gewoon nog even de tijd geven om hem beter te leren kenne ofzo.
wat ik wel niet begrijp is dat je zelf niet echt weet waarom je voor hem hebt gekozen! dat maakt het dan idd wel moeilijker om hen te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:43
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik ben zelf vaak erg enthousiast, druk, spontaan en lach veel. Die vier dingen mist hij en ik denk dat ze het daarom raar vinden wat ik in hem zie...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou het er wel met je vriend over hebben, op een inderdaad vriendelijke manier. Praat tijdens de gesprekken met je ouders zoveel mogelijk positief over hem.. of laat doorschemeren dat jij echt gelukkig met hem bent. Tijd veranderd over het algemeen ook veel.. Naarmate ze hem vaker zullen zien/jullie samen zien is de kans groot dat ze tot ander inzicht komen. Neemt niet weg dat het tot die tijd soms behoorlijk moeilijk/zwaar kan zijn. Met mijn huidige vriend heb ik thuis toch ook behoorlijk wat te voorduren gehad.. dus eigelijk herken ik veel in jou verhaal. "Dat is toch heel jou type niet" - dingetjes bijvoorbeeld. Ik zou het er gewoon eens met je ouders over hebben.. waarom? vinden hun het maar niets.. en als jij zo gelukkig met hem bent, wat is dan hun probleem? Komt vast wel een keertje goed!

Sterkte iig en veel plezier met je nieuwe vriendje natuurlijk,
kusje!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:49
Verwijderd
Ik zou het er eigenlijk niet met je vriend over hebben. Wat zou je dan met hem willen bespreken? Je kan moeilijk zeggen je moet toch echt wel iets leuker doen om bij mijn ouders in de smaak te vallen.
Ik weet niet, maar als mijn vriend tegen mij zou zeggen dat zijn ouder en zijn broer mij niet zo leuk vinden, zou ik dat echt verschikkelijk erg vinden, en mss zou ik het dan daarom zelfs wel kunnen uitmaken. Immers ik ben toch hoe ik ben. Jouw vriend is toch ook wie hij is, en daar gaat hij toch niks aan veranderen omdat je ouders dat graag zouden willen ofzo??!!
Maar ja, mss dat je vriend zich nog gewoon een beetje verlegen voelt bij jullie thuis, en dat hij daarom zo doet? In dat geval ja zou je wel tegen hem kunnen zeggen op een grappige manier dat hij niet zo verlegen hoeft te zijn bij jullie thuis.

Verder vind ik dat je ouders en broer zich maar volwassen op moeten stellen, en hem maar gewoon aardig moeten vinden, zij hoeven toch niet verliefd op hem te zijn, als jij maar gelukkig met hem bent!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:19
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik zou het er met je vriend over hebben.

Mijn broer was er ook niet zo blij mee toen ik iets met mijn huidige vriend kreeg, hij heeft me er zelfs voor gewaarschuwd om niets met hem te beginnen. Hij had namelijk het een en ander over hem gehoord, en dacht te weten wat voor jongen het is. Dit omdat de ex van mijn vriend bevriend is met het zusje van zijn vriendin. Dit zusje van mijn schoonzus en haar vriend, waar ik voor ik wat met mijn vriend altijd goed mee omging, kijken mij overigens tegenwoordig ook niet meer aan.

Nog steeds staat mijn broer niet te juichen dat ik samen met mijn vriend ben, maar hij gedraagt zich wel normaal tegenover hem. Mijn vriend weet dat mijn broer bepaalde ideeen over hem heeft vanwege wat hij via zijn vriendin gehoord heeft.

Mijn ouders vinden het overigens gewoon een leuke jongen dus daar verder geen problemen mee
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:15
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
de relatie met jou en je broer staat los van die van jij en je vriend. Zorg voor een goede balans tussen beide en zorg dus ook dat je eens wat leuks met je familie doet. Als jij thuis gewoon nog gezellig en niet anders bent en ze zien dat jij echt gek bent op die jongen accepteren ze het echt wel..
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik heb me er ondertussen al wel min of meer bij neergelegd. Ik zal wel zien hoe het gaat..

Het is altijd leuker als je iemand hebt die geheel wordt geaccepteerd..
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 07-01-2005 @ 17:17 :
Ik heb me er ondertussen al wel min of meer bij neergelegd. Ik zal wel zien hoe het gaat..

Het is altijd leuker als je iemand hebt die geheel wordt geaccepteerd..
idd, je hebt eigenlijk constant het gevoel dat je vriend niet echt welkom is, right? dat ze je liever met iemand anders zouden zien, en dat ze door je vriend gewoon niet te accepteren ze er mee iets in te zeggen kunnen hebben wie er deel uitmaakt/zal uitmaken van de familie, en wie liever niet. right?

heb ik ook eens gehad, en da's uiteindelijk wel een very big issue geworden, omdat ik zelf ging vervreemden van m'n familie, en die is me veel te veel waard om zo te laten vallen. [ gelukkige is m'n huidige vriend wél heel héél erg welkom bij ons thuis en komt ie zelf ook heel graag bij ons over de vloer ]

misschien past ie inderdaad gewoon absoluut niet bij je, en ben je nu nog een beetje te (ver)blind om dat te zien (verliefd enzo )

my advice: als je familie je lief is, ga niet extra hard aan je vriend hangen om "tegen te doen", om te bewijzen dat je wél bij elkaar past.
ik ken trouwens iemand en die is op die manier bijna 25 jaar héél erg ongelukkig getrouwd geweest, om de familie te "bewijzen" dat het wél zou werken...
zoals je zelf zegt: wacht gewoon af, zie hoe het loopt, en als blijkt dat je familie gelijk had, ga dan niet halsstarrig bij hem blijven, maar leg je neer bij je ongelijk... de kans dat je familie bijdraait bestaat hé, dus maak het ook niet gewoon uit "terwille van de goede vrede", maar kijk of hij een beetje "geïntegreerd" geraakt


geniet ervan, en wacht gewoon effe af!

xxx
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:06
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik zie niet in waarom je je vriend nu moet gaan zeggen "hey, mijn ouders en mijn broer vinden je niet zo leuk".

Het is jammer natuurlijk, maar vaak hebben nauwe familieleden het toch juist. Zij kijken iets neutraler naar die jongen, dan jij dat doet. Maar laat hen eventueel zien dat ze ongelijk hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie vakantie
Zonnemeisje
22 05-01-2007 00:49
Liefde & Relatie Verliefd op een VEEL oudere man
illegal_love
74 11-09-2004 19:35
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Liefde & Relatie ouders en vriendjes
jul!@
21 05-10-2002 09:47
Psychologie Mijn ouders en hun drang naar perfectie.
Verwijderd
44 27-07-2002 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.