Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2009, 16:10
tommyboy5
tommyboy5 is offline
Hallo,

Ik moet een spreekbeurtje voor Duits houden over mijn lieveling dier. Is er hier iemand die goed is in duits en mijn spreekbeurtje wil nakijken en verbeteren? Hier is het speerkbeurtje:

Guten Tag Klasse,

Mein Lieblings Tier ist eine Schildkröte. Das ist auch mein Haustier. Ein Schildkröte muss man jeden Tag normales Fisch Futter Füttern. Zwei mal pro Woche muss man Garnele füttern. Und ein mal pro Woche ein Wachstum Stuck. Mein Schildkröte lebt in ein Kunststoff Strafanstalt gefüllt mit Wasser. In die diese Strafanstalt ist ein Stein mit da über ein besondere UV Lampe. Dass für das Wachstum. In die Strafanstalt leben auch immer noch zwei Goldfische. Manchmal mögen mein Schildkröte los in das Zimmer laufen. Meine Brüter war ein mal die Schildkröte verloren, das war wann sie los waren. Mein Brüter war das vergessen und waren sie verloren. Weil gut suche wie wiederfinde die Schildkröte. Das was mein rede. Haben sie immer noch fragen?

zoals je ziet ben ik niet echt goed in duits. Wilt iemand het A.U.B. voor me nakijken en verbeteren en dan het goede exemplaar hier onder posten?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2009, 16:12
Verwijderd
Hahah, hoe ben je op het woord 'Strafanstalt' gekomen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 16:55
tommyboy5
tommyboy5 is offline
google translate, ik bedoelde er "bak" mee weet je dan een betere vertaling?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:21
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer*

Guten Tag Klasse,

Mein Lieblingstier ist eine Schildkröte.
*Lieblingstier wordt altijd als één woord geschreven*
Das ist auch mein Haustier. Eine Schildkröte muss man jeden Tag normales Fischfutter füttern.
*Fischfutter wordt altijd als één woord geschreven. Een werkwoord krijgt alleen een hoofdleter als het zelfstandig gebruikt wordt, bijvoorbeeld das Füttern.*
Zweimal pro Woche muss man Garnele füttern. Und einmal pro Woche ein Wachstumstuck.
*einmal, zweimal en Wachstumstuck worden altijd als één woord geschreven*
Meine Schildkröte lebt in einem Kunststoffkasten gefüllt mit Wasser.
*in heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "in einem Kunststoffkasten"*
In diesem Kasten ist ein Stein mit darüber eine besondere UV Lampe für das Wachstum. In dem Kasten leben auch immer noch zwei Goldfische. Manchmal darf meine Schildkröte frei in das Zimmer laufen.
*mogen vertaal je als dürfen, mögen betekent houden van, mogelijk zijn, of mogen in de betekenis van aardig vinden*
Mein Bruder hatte einmal die Schildkröte verloren, das war wann sie frei war.
*waren wordt alleen in het meervoud (wir, ihr, sie) en bij de beleefdheidsvorm Sie gebruikt*
Mein Bruder war das vergessen und dann verloren wir sie. Nach gut suchen fanden wir die Schildkröte wieder. Das was mein Vortrag. Habt ihr immer noch fragen?
*met haben sie wordt "hebben zij" bedoeld*
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 13:02
tommyboy5
tommyboy5 is offline
heeeeel erg bedankt vaar het helpen! het zal zeker een 10 worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.