Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2007, 12:24
Verwijderd
Heeft iemand het hier al bekeken?
Ik vind het eigenlijk maar tegenvallen terwijl ik op zich best wat leuks verwacht had..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 13:17
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
et is een vaag nieuws programma. die vent praat ook vet overdreven. et is heel flauw nederlands nieuws naar buiten brengen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:00
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Vindt het erg leuk en grappig, en het is lekker kort
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 12:05
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik vind het ook leuk, die kerel heeft zo'n jolig hoofd ik vind het leuk hoe hij nederlands praat.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Best leuk, een goede afwisseling van de series en inderdaad een lekker kort tussendoortje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 22:47
Verwijderd
Haha, ik vind het echt het kutste programma ooit. En dat ze de Amerikaanse vlag voor de grap over Nederland heen trekken (in de intro?), alsof het een staat van Amerika is, is al helemaal kut. Verder is de humor stompzinnig en die man stomvervelend.

Viel me tegen, ik had wat gavers verwacht.

Z'n Nederlands is wel weer grappig, maar daar blijft het ook bij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 01:07
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb het nog niet gezien, maar het lijkt me een verschrikkelijk k*tprogramma.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 02:07
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Z'n nederlands... is het niet gewoon een Nederlander die een dom amerikaans accent opzet?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:00
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
Z'n nederlands... is het niet gewoon een Nederlander die een dom amerikaans accent opzet?
ja daar twijfel ik dus ook aan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 14:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Z'n nederlands... is het niet gewoon een Nederlander die een dom amerikaans accent opzet?
Volgens mij niet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Z'n nederlands... is het niet gewoon een Nederlander die een dom amerikaans accent opzet?
Nee hij is een lid van Boom Chicago, dat zijn allemaal amerikanen. En die zijn al een tijd gevestigd in Amsterdam, dus vandaar dat ze aardig goed Nederlands kunnen.
Hij heeft ook een Amerikaanse naam, al weet ik even niet meer wat die naam is.

Oh, het programma vind ik trouwens flauw ^∞
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:14
Verwijderd
Nouja 'aardig goed', ze zeggen gewoon elke aflevering een paar woorden en een zinnetje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:19
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
Nee hij is een lid van Boom Chicago, dat zijn allemaal amerikanen. En die zijn al een tijd gevestigd in Amsterdam, dus vandaar dat ze aardig goed Nederlands kunnen.
Hij heeft ook een Amerikaanse naam, al weet ik even niet meer wat die naam is.

Oh, het programma vind ik trouwens flauw ^∞
kan ook dat ie nederlands is en een hele tijd in US heeft gewoond.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:23
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Maar aan de uitspraak hoor je dat hij wel vaker Nederlands praat. Zijn uitspraak van 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' (of een variant daarop) klonk iedergeval bijna perfect.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:23
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
kan ook dat ie nederlands is en een hele tijd in US heeft gewoond.
Citaat:
Hij heeft ook een Amerikaanse naam, al weet ik even niet meer wat die naam is.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Best leuk, een goede afwisseling van de series en inderdaad een lekker kort tussendoortje
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
kan ook dat ie nederlands is en een hele tijd in US heeft gewoond.
Nee, alle Boom Chicago-leden zijn (voor zover ik weet tenminste ) echt Amerikaans.

Ik vond het heel vervelend trouwens. Stom, want Boom Chicago vond ik wel erg hip.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:42
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
En dat ze de Amerikaanse vlag voor de grap over Nederland heen trekken (in de intro?), alsof het een staat van Amerika is, is al helemaal kut.
dat vond ik juist meteen een goeie kritische steek,
ridiculisering van het beeld wat er heerst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2007, 22:28
Verwijderd
Citaat:
dat vond ik juist meteen een goeie kritische steek,
ridiculisering van het beeld wat er heerst.
Ik denk niet dat het bedoeld is als 'ridiculisering van het beeld wat er heerst' (welk beeld zou dat dan zijn?) maar als 'hoi wij zijn Amerikaans en we gaan even Nederlands nieuws uitzenden in Amerika want Nederland is klein en onbekend dus het is grappig als we het belachelijk maken en niemand weet het te vinden op de kaart dus we maken het wel even heel groot en we doen d'r een Amerikaanse vlag op want het is een Amerikaans programma en wij zijn Amerikaans en dus moet overal een Amerikaanse vlag op YAAAAY GOD BLESS AMERICA YAAAAYYY'.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja maar het is toch speciaal voor Nederland gemaakt.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:37
Verwijderd
Oh, dat weet ik niet, ik ging er eigenlijk van uit dat het ook wel in Amerika te zien was. Maar dan nog, Amerikanen plakken overal en nergens hun vlag op, doorgaans zonder diepe of kritische redenen, dus ik denk niet dat ze er deze keer wel hard over nagedacht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:58
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk idd dat er niet heel erg over na is gedacht, maar dat het meer was van: "Wij zijn Amerikanen, Dit is voor de Nederlandse TV, dus we doen gewoon Nederland met een Amerikaanse vlag."
Er lijkt me dus geen sprake van dat ze Nederland even lekker belachelijk maken omdat het zo'n klein en onbekend landje is. Die Boom Chicago gasten wonen en werken hier namelijk al jaren.

edit:
Check de biog van Greg Shapiro maar eens.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 23:03. Reden: Bewijsmateriaal!!!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Ik denk idd dat er niet heel erg over na is gedacht, maar dat het meer was van: "Wij zijn Amerikanen, Dit is voor de Nederlandse TV, dus we doen gewoon Nederland met een Amerikaanse vlag."
Er lijkt me dus geen sprake van dat ze Nederland even lekker belachelijk maken omdat het zo'n klein en onbekend landje is. Die Boom Chicago gasten wonen en werken hier namelijk al jaren.

edit:
Check de biog van Greg Shapiro maar eens.
Gelezen, en ik vind 'm nog steeds stom. Maar misschien komt het door m'n aversie jegens Amerika.

Ik vind trouwens wel dat ze Nederland belachelijk maken tijdens de show, wat op zich best mag want ten eerste moet humor altijd kunnen en ten tweede zijn er over elk land wel grappige dingen te zeggen. Maar hun grappen zijn gewoon niet leuk, zo van, 'hahaha BN'ers hahaha' want 'hahaha als je beroemd bent in Nederland ben je verder nergens beroemd hahaha' en 'hahaha gay parade hahaha' want 'hahaha die lesbiennes willen niet zoenen met de vrouwelijke presentatrice hahaha en ze hebben rare pakjes aan HAHAHAHA'. Makkelijke, voor de hand liggende dingen gemengd met een flinke dosis pure stupiditeit. Net America's Funniest Homevideo's, waarbij je geacht wordt te lachen als er een halfuur lang mensen van stoelen en podia vallen. Alleen is die Shapiro niet zo'n fijne mongool als Bob Saget. <3

Maar goed, sowieso vind ik die nieuwsparodieën van Comedy Central niet heel tof, Daily Show en Saturday Night Live doen me ook vrij weinig. Te weinig scherpe satire, te weinig sarcasme, te weinig kritiek, te weinig opmerkelijk nieuws. Teveel typische Amerikaanse simpele humor. Als je het vergelijkt met iets als 'Dit was het nieuws' of zelfs dat nieuwsdingetje van Jensen (!) dan valt direct een ontzettend groot verschil in niveau op. Er zijn best heel wat gave en grappige dingen gemaakt in Amerika, maar hier slaan ze de plank toch echt keihard mis. (Kijk, Britse humor is tenminste altijd goed. )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, dat weet ik niet, ik ging er eigenlijk van uit dat het ook wel in Amerika te zien was.
Waarom zouden ze in Amerika een programma maken dat helemaal over Nederlands nieuws gaat?

Maar goed, ik heb dit nooit gezien maar ik ga er wel eens naar kijken om mijn vooroordeel dat het kut is te bevestigen. Daily Show vind ik trouwens wel weer vaak leuk, en soms best scherp. Al lachen Amerikanen wel heel makkelijk en hard om alles wat als grap bedoeld is, maar ja.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 00:13
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
John Stewart is hilarisch.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2007, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Waarom zouden ze in Amerika een programma maken dat helemaal over Nederlands nieuws gaat?
Geen idee. Ik had even last van nationale grootheidswaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 00:25
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Er zijn best heel wat gave en grappige dingen gemaakt in Amerika, maar hier slaan ze de plank toch echt keihard mis. (Kijk, Britse humor is tenminste altijd goed. )
Helemaal mee eens. Op alle punten (vooral het laatste).
Ik wou gewoon even duidelijk maken dat het voor en in Nederland gemaakt is.
Ik heb trouwens ook maar 1 aflevering gezien en heb niet echt de behoefte om weer te kijken, maar mss wordt 't wel beter ofzo.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 02:42
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
heb het nu 2 keer langs zien komen. erg flauwe humor en vooral heel slecht acteerwerk.
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 08:28
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
die amerikanen zijn veel te preuts ook met hun grappen. die groffe dingen die je bij dit was et nieuws ziet vinden ze in de us veel te grof. krijg je meteen een kort geding aan je broek daar.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:45
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het bedoeld is als 'ridiculisering van het beeld wat er heerst' (welk beeld zou dat dan zijn?) maar als 'hoi wij zijn Amerikaans en we gaan even Nederlands nieuws uitzenden in Amerika want Nederland is klein en onbekend dus het is grappig als we het belachelijk maken en niemand weet het te vinden op de kaart dus we maken het wel even heel groot en we doen d'r een Amerikaanse vlag op want het is een Amerikaans programma en wij zijn Amerikaans en dus moet overal een Amerikaanse vlag op YAAAAY GOD BLESS AMERICA YAAAAYYY'.

duidelijk nog nooit van boom chicago gehoord of er ooit iets van gezien? die amerikaanse vlag duidt er voor mij heel duidelijk op dat het gaat om amerikanen gestationeerd in nederland. helemaal niet om te pronken met de amerikaanse vlag. boom chicago is in de regel namelijk nauwelijks positief over amerika.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:06
__
Avatar van __
__ is offline
Citaat:
Haha, ik vind het echt het kutste programma ooit.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
duidelijk nog nooit van boom chicago gehoord of er ooit iets van gezien? die amerikaanse vlag duidt er voor mij heel duidelijk op dat het gaat om amerikanen gestationeerd in nederland. helemaal niet om te pronken met de amerikaanse vlag. boom chicago is in de regel namelijk nauwelijks positief over amerika.
Nooit (bewust) iets van gezien inderdaad, wel van gehoord maar ik heb geen idee wat 't verder inhoudt. Maar op zich vind ik dat een intro van een serie dezelfde functie heeft als een logo; het zou te snappen moeten zijn zonder achtergrondkennis. Ik denk niet dat ik de enige ben/was met zo'n negatieve interpretatie (al dan niet door gebrek aan achtergrondkennis) en of de makers het nou zo bedoelden of niet, of ze er uberhaupt over nagedacht hebben of niet, het is wel een stukje negatieve publiciteit.

Of dat ze wat boeit is natuurlijk een tweede, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 18:19
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja, ach ik had die interpretatie ook niet gehad als ik vantevoren nog nooit van boom chicago gehoord had omdat ik van die zender geen overdreven vaderlandslievende taferelen verwacht. maarja, wat je zegt. het zal ze waarschijnlijk niet zoveel schelen, het is geen duur programma en er wordt naar mijn idee redelijk goed naar gekeken.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 14:24
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
het is voor scrubs(oude afleveringen maar toch) dus ik kijk het soms

saaie boel
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 15:18
RaRaRasputin
RaRaRasputin is offline
mwoa vind het matig een beetje te flauw

maar dat gezeur over amerika en weet ik wat dat ik hier lees slaat echt nergens op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Anderstalige films waarin nederlands wordt gesproken
Muchacha
58 23-07-2008 01:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.