Oud 11-04-2009, 01:34
Verwijderd
Ik heb een vraagje..

ik ben zestien en ga sinds kort naar de sportschool en daar doe ik allerlei oefeningen om spieren te kweken. Maar ik heb gehoord dat als je dat soort oefeningen doet op jonge leeftijd, je ook proteïneshakes erbij moet drinken, omdat je spieren anders kapot gaan.

Dan heb ik weer ergens anders gehoord dat proteïneshakes juist heel slecht voor je zijn, omdat het een soort steroïdes (of iets.. ik ben niet zo'n expert op dat gebied ) zijn.

Maar ik ken wel weer mensen die proteïneshakes drinken, dus zo slecht zal het dan wel niet zijn?

Oke, je ziet dus ik ben een beetje verward. Het spreekt elkaar nogal tegen, dus kan iemand me helpen en een einde maken aan sommige sportschoolmythes?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 02:53
Mara
Mara is offline
Beiden zijn niet waar.

Je kan wel krachttraining doen, je hoeft geen proteïneshakes te doen en proteïneshakes zijn ook geen steroïden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 16:04
blablatje
blablatje is offline
Proteïneshakes zijn gewoon drankjes met extra eiwitten erin, dus geen steroïden.
Als je krachttraining doet moet je ook zorgen dat je genoeg eiwitten eet, niet omdat je spieren anders kapot gaan maar gewoon omdat het anders niet zo veel zin heeft, maar in een normaal Nederlands voedingspatroon zitten genoeg eiwitten om een paar keer sporten per week op te vangen, dus je hebt geen proteïneshakes nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 22:38
bramxp
Avatar van bramxp
bramxp is offline
die shakes zijn enkel voor eiwitten is niet schadelijk voor je is eigelijk bedoelt voor mensen die hele dagen trainen
is niet slecht voor je op geen enkele manier
__________________
Feel the light, See the light, Praise the light , All hail the Triforce
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 05:21
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Probeer ongeveer 2gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag binnen te krijgen. Wat je niet uit je normale voeding haalt kun je supplementeren met eiwitpoeder.

Nu is een ander voordeel van eiwitpoeder dat ze véél sneller worden opgenomen dan gewone eiwitten uit je voeding en daarom met name geschikt voor momenten waarop je lichaam snel eiwitten nodig heeft (na de training, bij het opstaan).
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 15:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Was het toevallig de verkoper van die shakes die dat tegen je zei?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 16:27
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Wat lul jij nou weer achterlijk. Ik heb mijn kennis in de loop der jaren uit onpartijdige bronnen verzameld. Flikker op met je bijdehante opmerkingen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 19:12
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik had het tegen de topicstarter. Verkopers van dat spul willen nogal eens overdrijven/liegen. Ik had hem beter kunnen citeren om het duidelijk te maken dat ik het tegen hem had, maar nu hoef je niet gelijk chagerijnig te worden. Ik kan nu niet goed slapen vannacht.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 10:16
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
We kunnen wel een keertje gaan knuffelen om het goed te maken?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 14:05
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Laat je eerst informeren of lees een boek.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 05:08
Verwijderd
Thanks voor de reacties, ik heb er wel wat aan gehad. Oke, niet aan alle, want sommigen waren een beetje bot, maarja maakt niet uit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 13:28
Englander
Avatar van Englander
Englander is offline
Proteïneshakes zijn geen must, maar kunnen ook geen kwaad. Het belangrijkste is vooral goed trainen, goed eten (veel vlees, vis, groenten, fruit etc.) en voldoende slaap pakken. Bovendien lijkt het me een beetje overbodig om meteen al met supplementen te beginnen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid sixpack tips?
hoi anoniem
15 24-07-2014 22:58
De Kantine Waar moest jij vandaag om lachen? #duisent
Verwijderd
500 08-11-2011 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.