Oud 28-12-2002, 11:31
I_am_anouk
Avatar van I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Wie heeft er al eens blaasontstemking gehad en was toen ook nog ongesteld? Mijn tijd komt er weer aan...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:01
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Ik heb heel dikwijls last van een blaasontsteking en dat doet zovééééééél pijn , maar niet elke keer ik ongesteld moet worden...

Ik ben hiervoor al eens naar de huisdokter geweest en deze had mij doorverwezen naar de gynaecoloog, die heeft mij wat onderzocht...

Deze zei dat ik 'minder hevig' moest zijn met mijn vriend en na elke keer je gevreje hebt toch vrij direct naar het toilet moet gaan... Ik hou daar nu rekening mee...maar echt helpen doet dat niet ze...Kheb er wel minder last van maar toch nog altijd...

Heeft er nog iemand soms last van?
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:03
I_am_anouk
Avatar van I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Ik heb heel dikwijls last van een blaasontsteking en dat doet zovééééééél pijn , maar niet elke keer ik ongesteld moet worden...

Ik ben hiervoor al eens naar de huisdokter geweest en deze had mij doorverwezen naar de gynaecoloog, die heeft mij wat onderzocht...

Deze zei dat ik 'minder hevig' moest zijn met mijn vriend en na elke keer je gevreje hebt toch vrij direct naar het toilet moet gaan... Ik hou daar nu rekening mee...maar echt helpen doet dat niet ze...Kheb er wel minder last van maar toch nog altijd...

Heeft er nog iemand soms last van?

nou, ik heb ook vrij regelmatig er dus last van en wij doen het dan ook wel eens. het gaat dan echt niet weg als je doet wat jou dokter zegg.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:06
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Mja...zullen er mss moeten mee lere leven I hope not
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:16
I_am_anouk
Avatar van I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Mja...zullen er mss moeten mee lere leven I hope not
i too
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:28
Verwijderd
hmm het zal wel aan mij liggen ofzo, maar als je meteen als je die blaasontsteking opmerkt een antibioticum gaat halen en je wordt bijna ongesteld, dan is je blaasontsteking toch al haast over tegen de tijd dat je ongesteld bent...?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:36
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Dan moet je elke keer een antibioticum gaan nemen?????
Ik heb het soms wel 2x/maand voor dat ik een blaasontsteking heb, als ik dan elke keer een antibioticum moet nemen.... dat zie ik niet zitten en daar zullen het er nog wel met me eens zijn..
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:50
Verwijderd
Welke klachten hebben jullie dan precies? Ik had er dit jaar ook een tijd last van (niet per se tijdens de ongesteldheid) en soms voel ik af en toe nog es steken en de dag erna zijn ze weer weg, maar ik vroeg me af of het toch niet helemaal over is gegaan of zo (tijdens laatste kuur kreeg ik buikgriep).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:54
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Welke klachten ik heb:
Je moet heeeeeeeeel dringend naar het toilet en wanneer je dan op het toilet zit komen er maar enkele druppeltjes uit (terwijl je het gevoel hebt dat je al uren je plas aan het ophouden bent) en dat heeft zon verschrikkelijk brandend gevoel!!! En wanneer je dan van het toilet komt moet je binne 10 seconden al terug... Redelijk lastig dus...

Veel drinken helpt wel, en liefst iets warm drinken...
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:29
I_am_anouk
Avatar van I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Welke klachten ik heb:
Je moet heeeeeeeeel dringend naar het toilet en wanneer je dan op het toilet zit komen er maar enkele druppeltjes uit (terwijl je het gevoel hebt dat je al uren je plas aan het ophouden bent) en dat heeft zon verschrikkelijk brandend gevoel!!! En wanneer je dan van het toilet komt moet je binne 10 seconden al terug... Redelijk lastig dus...

Veel drinken helpt wel, en liefst iets warm drinken...
zoiets bij mij ook. en doorlekken
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:30
Verwijderd
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Dan moet je elke keer een antibioticum gaan nemen?????
Ik heb het soms wel 2x/maand voor dat ik een blaasontsteking heb, als ik dan elke keer een antibioticum moet nemen.... dat zie ik niet zitten en daar zullen het er nog wel met me eens zijn..
jamaarrrr
Heb je ooit weleens een antibioticum genomen tegen een blaasontsteking dan...?
Ik bedoel...2x per maand dat is echt veel!
Misschien krijg je het zo vaak, omdat het niet helemaal weggaat elke keer.
En als je nou 1x een antibioticum neemt dan ben je er misschien een hele tijd vanaf.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:33
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Heb je ooit weleens een antibioticum genomen tegen een blaasontsteking dan...?
Ja, ik heb dit al meer dan 1x gedaan, maar het komt altijd terug...
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:31
I_am_anouk
Avatar van I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Ja, ik heb dit al meer dan 1x gedaan, maar het komt altijd terug...
jee dat heb ik ook maar misschien is het bij mij maar eens per 2 maanden. 2x per maand us heekl vaak
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:37
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
Ja, ik heb dit al meer dan 1x gedaan, maar het komt altijd terug...
Misschien vind je dit een erg persoonlijke vraag, maar als je je schoonveegt na de ontlasting, veeg je dan van voor naar achter? Als je het andersom zou doen heb je namelijk kans dat er bacteriën uit de anus in je urinebuis terecht kunnen komen en zo aanleiding tot een blaasontsteking kunnen geven.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Misschien vind je dit een erg persoonlijke vraag, maar als je je schoonveegt na de ontlasting, veeg je dan van voor naar achter? Als je het andersom zou doen heb je namelijk kans dat er bacteriën uit de anus in je urinebuis terecht kunnen komen en zo aanleiding tot een blaasontsteking kunnen geven.
ja klopt! veel mensen doen dat fout.
Blaasontsteking is vooral te herkennen aan veel naat de wc moeten, maar er komt niets/weinig en een branderig gevoel met plassen.

Als je een blaasontsteking hebt:
- ga naat je huisarts voor een antibiotica kuur
- drink veel
- als je aandrang hebt direct gaan (niet nog ff wachten)
- goed uitplassen
- je kuur afmaken, ookal is de blaasontsteking weg!!! (eel belangrijk!!!!!)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:43
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
Alles wat je zegt doe ik goed!
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:45
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
pff ja bij mij gaat het ook nooit meer over geloof, kvoel het eigenlijk zo gauw ik ff iets minder gedronken heb.
Echt zooooooooo vervelend.. maja..
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:16
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Geweldige combinatie is dat. :$ Ik heb het een keertje gehad en ik voelde me behoorlijk. Klote. :/

Gelukkig heb ik een drankje van die homeopatischedokter-ding en zodra ik het voel opkomen drink er snel van.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:40
Verwijderd
Maarem hebben jullie al cranberrysap (of pillen met dat extract oid) geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef:
Gelukkig heb ik een drankje van die homeopatischedokter-ding en zodra ik het voel opkomen drink er snel van.
wat voor drankje is dat?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Milk schreef:
Maarem hebben jullie al cranberrysap (of pillen met dat extract oid) geprobeerd?
idd, ik vind dat het best wel goed helpt.

vogel en vsm hebben allebei ook iets tegen blaasontsteking. ik zou maar zoiets proberen als ik jullie was. wie weet helpt het. moet je trouwens wel geduld hebben.

Maar in ieder geval hielp cranberry best wel goed, als je het heel erg hebt moet je de capsules nemen. Best wel duur grapje trouwens. Aan het begin meer nemen dan erop staat (4 per dag geloof ik dat je er dan moet nemen) en daarna langzaam afbouwen. Als het wat beter gaat 2 per dag en dat even vol blijven houden.

Cranberry kan je kopen bij een natuurvoedingswinkel en volgens mij ook bij winkels als de tuinen oid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:

Cranberry kan je kopen bij een natuurvoedingswinkel en volgens mij ook bij winkels als de tuinen oid.
ik heb ze bij de tuinen gehaald en daar zijn ze niet zo heel duur. Bij de etos waren ze iets van 40 euro ( ), dus jah. Ik heb ook het sap eerst geprobeerd, maar das eerst vies, dan wen je eraan en op den duur vond ik het weer vies worden.. maar ja, ik vraag me nog wel af wat dat middeltje van Scatterheart is, als het niet al het bovenstaande is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:15
Verwijderd
als je eind november naar Terschelling gaat mag je gratis cranberries plukken in de duinen... maar jah, dan heb je wel weer dat bootticket
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:41
Verwijderd
ik zit ook met blaasontsteking, maar 'k ben niet ongesteld. dus dat valt dan wel mee.. maar mijn blaasontsteking of wat het dan ook is dat is volgens mij geen blaasontsteking want normaal als ik dat heb prikt het enorm als je op de wc zit. en ik heb een heel ander gevoel.. dat gevoel duurt best lang, maar het is ech verot. niet prikkend of brandend of wat dan ook, maar gewoon heel zeurend.

iemand enig idee wat het kan zijn? misschien ist wel een andere vorm van blaasontsteking hoor, kan best, maar 'k zit er nu al een week mee, en raakt best irritant
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:49
x_roosje_x
Avatar van x_roosje_x
x_roosje_x is offline
@ StefanLovertje: Best eens naar de dokter gaan he
__________________
.: Hardstyle Suckaz :.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als je merkt dat je een blaasontsteking krijgt (dus in de beginfase), is er de mogelijkheid om deze "weg te drinken". Dat wil zeggen: heeeeeeel veeeeeeeeel vitamine C en heeeeeeel veeeeeeeel vloeistof. Sinasappelsap dus
Ikzelf heb een keer een liter sinasappelsap gedronken en daarnaast 2 liter thee.
Toen had ik er geen last meer van. Ik had alles uitgeplast en de verhoogde PH waarde had een niet zo plezierig klimaat voor mijn bacterieen geleverd (vermoed ik).
De dokter beaamde dat dit kon, maar dat dit niet bij iedereen lukte. Het is althans het proberen waard, aangezien ik allergisch ben voor de medicijnen en ik behoorlijk zware alternatieve medicijnen moet slikken daarom.

Heb ook een keer gehad dat ik blaasontsteking kreeg en de volgende dag was ik ongesteld. Moest ik dus eerst een week wachten eer ik naar de dokter kon

En 1 keer sloegen medicijnen niet aan en kreeg ik nierontsteking
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Misschien vind je dit een erg persoonlijke vraag, maar als je je schoonveegt na de ontlasting, veeg je dan van voor naar achter? Als je het andersom zou doen heb je namelijk kans dat er bacteriën uit de anus in je urinebuis terecht kunnen komen en zo aanleiding tot een blaasontsteking kunnen geven.
Ik kreeg die vraag ook vaker, maar ik vraag me echt af waarom je je van achter naar voren zou afvegen. Gadverdamme Heb je kans dat je wat poep over de vagina veegt. Lekker voor je vriendje

(op kamers heb ik helaas geen bidet, maar bij mijn ouders gebruik ik ook nog eens dat ding na "de grote boodschap" Fantastisch ding gewoon. )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:22
Verwijderd
Heb (denk ik, nog niet naar dokter geweest ofzo ) sinds vandaag blaasontsteking. Is voor zover ik weet de eerste keer, dus we'll see. Ik moet de hele tijd naar de wc, terwijl er nauwelijks wat uitkomt. Er zit ook bloed bij, en ik heb een beetje buikpijn.

Hoe zit het met vrijen enzo, dat kan hopelijk gewoon nog wel ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:00
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Heb (denk ik, nog niet naar dokter geweest ofzo ) sinds vandaag blaasontsteking. Is voor zover ik weet de eerste keer, dus we'll see.
Even voor iederen: Het is niet slim om een blaasontsteking af te wachten. Zodra je denk dat je er last van hebt, gelijk even met wat urine naar de huisarts. Die kan heel snel zien of het idd een blaasontsteking is, en als dat idd het geval blijkt te zijn, krijg je een antibiotica-kuurtje en ben je er zo weer van af (als het goed is tenminste...).

Als je er namelijk te lang mee wacht, kan de ontsteking veplaatsen naar je nieren en zit je met een nierbekkenontsteking. En echt, dat is niet leuk! (ik spreek uit ervaring). Heb dat twee jaar geleden zelf gehad, en heb sindsdien heel veel problemen met mijn nieren en blaas gekregen, waar ik nu (twee jaar later dus) nog steeds veel last van heb. Heb vannacht ook weer een heftige nierkoliek gehad, waardoor ik dus echt even helemaal out ben geweest. Pas daar dus mee op, want dit is echt niet leuk meer. Zorg dat je er snel bij bent....
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef:

Hoe zit het met vrijen enzo, dat kan hopelijk gewoon nog wel ?
Dat kan wel, maar is absoluut niet prettig. Vooral de doggy style positie niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En nadat je een kuur hebt doorlopen weer even naar de dokter gaan voor controle.
Bij mij bleek het nog helemaal niet over te zijn (medicijnen niet aangeslagen). Een andere medicijn gekregen die mijn maag niet accepteerde (overgegeven dus). Opgebeld. Werd gevraagd of ik de volgende dag kon komen. Tuurlijk.
Volgende dag kon ik nauwelijks uit mijn bed komen: nierontsteking. Half kruipend naar de dokter. Die sloeg er nog eens even op <AUW> "ja, je hebt nierontsteking"... zwaardere medicijnen gekregen en thuis een paar dagen (met alleen soep te eten want naar de supermarkt gaan kon ik niet) met pijn en een warme kruik in bed gelegen.

Ga dus zo snel mogelijk naar de dokter als je merkt dat je blaasontsteking hebt, want je _wilt_ gewoon geen nierontsteking hebben! Da's vele malen erger dan een beetje pijn bij het plassen!

Citaat:
wondersbestaan schreef:

Heb vannacht ook weer een heftige nierkoliek gehad, waardoor ik dus echt even helemaal out ben geweest. Pas daar dus mee op, want dit is echt niet leuk meer. Zorg dat je er snel bij bent....
Wat is een nierkoliek?

En je zei dat je een nier_bekken_ontsteking had, is dat hetzelfde als een "nierontsteking" of is dat wat anders?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:14
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Wat is een nierkoliek?
Een nierkoliek is ten eerste errug pijlijk .......

Een nierkoliek gaat meestal vooraf aan nierstenen. Je krijg erg veel pijn in je flanken (aan één kant of aan allebei de kanten). Deze pijn komt langzaam opzetten, loopt dat op tot een hoogtepunt en zakt weer af. Vervolgens loopt de pijn weer langzaam op, bereikt een hoogtepunt en zakt weer af. Dit gaat een aantal keer achter elkaar door (deze pijn word aangeduid als kolieke achtige pijn, vandaar de naam nierkoliek). De pijn straalt meestal ook nog uit naar je onderrug en je benen. Ook kun je tijdens die pijnaanvallen heel suffig worden.

Deze pijn kan een teken zijn dat er wat gruis of stenen in je nieren zitten (of al onderweg zijn naar je blaas). Daarom is het heel belangrijk dat je goed oplet of er geen bloed tussen je urine zit tijdens zo'n aanval. Soms heb je het geluk dat de stenen vanzelf met je urine naar buiten komen (ook daarom moet je je urine goed in de gaten houden. Je moet even nakijken of er wat inzit dat er niet in thuis hoort). Zodra je de stenen hebt uitgeplast, ben je ook van de pijn af en kun je gweoon weer verder waar je mee bezig was. Maar als de stenen na 24-48 uur niet vanzelf naar buiten komen, moet je naar het ziekenhuis en worden zo daar handmatig verwijderd.

Nogal vberveld allemaal dus. Gelukkig bleef het dez keer bij mij alleen maar bij een koliek, en heb ik nu bijna nergens meer last van.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:16
wondersbestaan
Avatar van wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
En je zei dat je een nier_bekken_ontsteking had, is dat hetzelfde als een "nierontsteking" of is dat wat anders?
Dit was ik nog even vergeten....

De term nierontsteking vind ik persoonlijk een beetje vaag. Ik weet dus niet precies wat dat inhoudt. Maar een nierbekkenontsteking, is een ontsteking van het nierbekken, en niet van de nier zelf dus. Ik denk dat dit dus twee verschillende dingen zijn, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
__________________
~~Ik hoef jou niets uit te leggen, het ligt hier open tussenin. En ik maak een laatste buiging, voor altijd~~
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:22
Verwijderd
Ok, bedankt. Het klinkt allemaal erg pijnlijk, denk dat ik morgen dan maar even naar huisarts ga ja
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wondersbestaan schreef:
Dit was ik nog even vergeten....

De term nierontsteking vind ik persoonlijk een beetje vaag. Ik weet dus niet precies wat dat inhoudt. Maar een nierbekkenontsteking, is een ontsteking van het nierbekken, en niet van de nier zelf dus. Ik denk dat dit dus twee verschillende dingen zijn, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Nierbekkenontsteking
of pyelitis, een acute of chronische ontsteking van de wand van het nierbekken (zie nier).
De acute vorm wordt veroorzaakt door bacteriën die het nierbekken bereiken vanuit de blaas of het bloed.

Symptomen
De ontsteking veroorzaakt koorts en heftige pijn in de rug of de zij. De chronische vorm ontstaat meestal na een onvoldoende genezen acute ontsteking of als gevolg van anatomische afwijkingen aan de urinewegen. De klachten bestaan vooral uit malaise, moeheid en rugpijn. Op den duur ontstaat een schrompelnier met hoge bloeddruk.
Zwangerschapspyelitis is een in de tweede helft van de zwangerschap voorkomende acute nierbekkenontsteking, door sterke stuwing in het nierbekken en de ureter als gevolg van moeilijke afvloed door de groter geworden baarmoeder.

Behandeling
Gebruik van antibiotica en veel vocht. Bij een ontsteking die mede veroorzaakt wordt door afwijkingen aan de urinewegen kan een operatie noodzakelijk zijn.

nierontsteking
of nefritis, samenvattende benaming voor ontstekingachtige ziektebeelden, primair gelokaliseerd in de nierschors, vooral in het begindeel van de nefronen, de glomeruli (zie nier).

Acute glomerulo-nefritis
In de glomeruli zwellen bepaalde cellen van o.a. de vaatkluwen zo sterk, dat de bloeddoorstroming en de filtratiefunctie acuut afnemen. De weinige urine die nog geproduceerd wordt, bevat rode, soms witte bloedcellen, alsmede eiwit, en heeft een donkere kleur. De patiënt krijgt, door ophoping van water en zouten, oedeem. Een allergie is vrijwel altijd aan te tonen en veelal is een streptokokkeninfectie (angina, roodvonk) voorafgegaan. Soms wordt de nefritis chronisch en gaat dan geleidelijk over in een nefrose. Bij heftige vormen kan uremie ontstaan.

Behandeling
Bedrust en een zoutarm, eiwitarm, maar calorierijk dieet doen de acute glomerulo-nefritis in enkele weken genezen.

Interstitiële nefritis
Deze aandoening is te beschouwen als een uitbreiding van een nierbekkenontsteking via het merg naar de schors. De oorzaak is een ontstekingsproces van de urinewegen door bacteriën. Het eindstadium kan een schrompelnier zijn.

Behandeling
Toedienen van antibiotica en veel vocht.
----------------------

Ik had dan dus interstitiele nefritis of pyelitis (wat jij ook had).
Mmm.. nou de dokter gaf aan dat het nierontsteking was en ik kreeg antibiotica dus ik denk dat het interstitiele nefritis was.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:34
Verwijderd
Ik heb ook best vaak last van blaasontsteking... Als je dan ongesteld bent, moet je zorgen dat je góed schoon bent, dus goed wassen 's ochtend en 's avonds.
Veeg je áltijd van voor naar achter schoon, dan weet je zeker dat je geen bacteriën naar je urinebuis veegt.
Als je sex hebt gehad, probeer dan maximaal 20 minuten erna goed te plassen en maak je goed schoon! (wanneer je weet dat je sex gaat hebben, drink dan van te voren even een glas water leeg, kan je dat erna uitplassen )

En tja, wanneer je een blaasontsteking hebt:
veel sinaasappelsap drinken ( of cranberriesap). In sinaasappelsap zit veel vitamine C, wanneer je er meer van binnenkrijgt dan je lichaam nodig heeft, plas je het uit. De bacteriën die de blaasontsteking veroorzaken kunnen niet tegen vit. C en dus schakel je ze uit. Maar drink er écht veel van, niet twee glazen, maar probeer zeker 1 pak per dag te drinken (= een liter).
Drink veel, normaal gesproken moet je ong. 2 liter vocht binnen krijgen. Wanneer je een blaasontsteking hebt, zorg er dan voor dat je zéker 3 liter vocht binnenkrijgt. Gewoon veel sinaasappelsap en thee drinken.
Dan zijn er nog homeopathische druppels die bij mij wel hielpen:
Cantharis Pentarkan.

Daarnaast geeft mijn boek nog wat tips:

Voldoende drinken is belangrijk, bijvoorbeeld de eerste 3 uur om de 15-20 minuten een groot glas. Daarna mag de hoeveelheid verminderd worden. Begin met 2-3 glazen water en ga dan over op slappe thee of kruidenthee. Op die manier zorgt u voor de natuurlijke doorspoeling van het urinesysteem en worden veel schadelijke stoffen afgevoerd. De bacteriën kunnen slecht tegen zure urine. U kunt de urine zuur maken door bij een beginnende blaasontsteking elke twee uur 500 mg vitamine C in te nemen.

Mja, en dan staan er nog een aantal oorzaken:

- als u te weinig drinkt (dus te weinig 'doorspoelt');
- in perioden van vermindere weerstand;
- door afkoeling van het onderlichaam;
- door lichte kneuzing van de urinebuis bij geslachtsgemeenschap;
- tijdens de zwangerschap (vrouwen zijn dat vatbaarder);
- bij verzakking van de baarmoeder en urineblaas;
- bij ontsteking in de schede;
- bij vrouwen tijdens de overgang (slijmvliezen worden dan dunner);
- bij (oudere) mannen met prostaatontsteking;
- bij suikerziekte.


Ga iig op tijd naar de dokter, zeker wanneer het na 2 dagen nog niet is afgenomen!!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:42
Joehoedith
Avatar van Joehoedith
Joehoedith is offline
blijf vooral niet zelf klungelen met een blaas ontsteking dat heb ik ook een paar keer gedaan en ik heb een keer een nierbekken ontsteking gehad en ik heb er zelfs een keer nierstenen aan overgehouden
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:37
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik heb ook aan de lopende band last van blaasontsteking. Het begon al toen ik jong was. (Leeftijd 4-10 jaar) Ontzettend vaak blaasontsteking gehad. Dit is toen onderzocht en het bleek dat als ik plas, mijn blaas niet in staat is zich helemaal te legen. Er bleef een beetje 'oude' urine achter in mijn blaas en die ging dan waarschijnlijk ontsteken en veroorzaakte de blaasontstekingen.

Nu heb ik jaren geen last gehad maar de afgelopen maanden is het weer mis. Als het goed is, is mijn 'blaas-wil-niet-leeg' probleem rond mijn tiende al over gegaan. Ik denk dat een combinatie van de volgende dingen er bij mij voor zorgt dat ik een blaasontsteking krijg:

- ik plas te weinig (blaas moet eerst helemaal vol zitten ('op knappen staan') voordat ik de drang voel om te gaan plassen en dat is slecht voor de blaas
- ik drink te weinig
- niet goed 'schoonmaken' na de sex
- ik heb een verlaagde weerstand

De eerste keer dat ik het weer kreeg ben ik meteen naar de dokter gegaan en heb ik een antibioticakuurtje gekregen die dubbel zo lang was als normaal. De kuur helemaal afgemaakt maar over ging het niet. (Sterker nog: bij het plassen bleef hetzelfde beeld van veel naar de wc moeten terwijl maar een paar brandende druppeltjes komen. Daarnaast kreeg ik werkelijk ondragelijke steken en krampen in de buurt van mijn maag/buik en in de onderrug).
Ik ben toen terug gegaan en heb een andere antibiotica gekregen die gelukkig beter aansloeg.

Twee weken later: Mis! Gelukkig wist ik onmiddelijk bij het opstaan wat dat rottige branderige gevoel was op de wc. Ik heb toen binnen 2 uur twee liter water gedronken en de rest van de dag behoorlijk wat sinaasappelsap. Gelukkig ging het toen weg.
Maar als dit de volgende keer niet het geval is, ga ik onmiddelijk weer naar de dokter want die krampen en steken waren al verschrikkelijk, laat staan dat ik zit te wachten op zo'n nierkoliek!

Ik denk niet dat er veel nieuws voor jullie hierboven staat maar ik krijg het idee dat we allemaal met een beetje hetzelfde irritante probleem zitten. Gelukkig ben ik nog nooit ongesteld geweest tijdens een blaasontsteking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:26
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
wat is er erger aan ongesteld zijn tijdens blaasontsteking dan niet ongesteld zijn tijdens blaasontsteking? het doet toch allebei even pijn? ok, ongesteld zijn is wat minder hygienisch, maar als je veel drinkt (wat je neem ik aan wel doet als je blaasontsteking hebt), dan moet dat toch wel meevallen? of zit ik nou enorm fout?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ekki schreef:
wat is er erger aan ongesteld zijn tijdens blaasontsteking dan niet ongesteld zijn tijdens blaasontsteking? het doet toch allebei even pijn? ok, ongesteld zijn is wat minder hygienisch, maar als je veel drinkt (wat je neem ik aan wel doet als je blaasontsteking hebt), dan moet dat toch wel meevallen? of zit ik nou enorm fout?
Het probleem is dat je niet met een potje urine naar de dokter kunt gaan, want dan zouden er wel eens bloedresten bij kunnen zitten en kan het resultaat verkeerd beinvloed worden (en je dus geen medicijnen kunt krijgen )
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:17
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het probleem is dat je niet met een potje urine naar de dokter kunt gaan, want dan zouden er wel eens bloedresten bij kunnen zitten en kan het resultaat verkeerd beinvloed worden (en je dus geen medicijnen kunt krijgen )
volgens mij heb ik dat ook gedaan toen ik ongesteld was. maar ik had zo'n pijn dat de dokter wel mee MOEST geven (ik was ook niet meer zo heel erg ongesteld).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ekki schreef:
volgens mij heb ik dat ook gedaan toen ik ongesteld was. maar ik had zo'n pijn dat de dokter wel mee MOEST geven (ik was ook niet meer zo heel erg ongesteld).
ok. Als je een klein potje hebt dat net op de urinebuis past en je bent niet meer zo erg ongesteld of je hebt het goed schoon gekregen, dan lijkt het me ook wel te kunnen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:05
Verwijderd
geen blaasontsteking.

toenk een blindedarm + buikvliesontsteking had, was er wel zo een kateter in mepisbuis gepropt.... nee das lekker
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 02:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
geen blaasontsteking.

toenk een blindedarm + buikvliesontsteking had, was er wel zo een kateter in mepisbuis gepropt.... nee das lekker
Auw..... ik ben dan wel geen man maar ik kan me d'r wel iets bij voorstellen....
brr
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:04
June bug
June bug is offline
Ik heb ook een keer of 5 blaasontsteking gehad... Het is idd echt heeeel erg vervelend (zacht uitgedrukt) Ik kreeg de eerste keer een antibiotica kuurtje van 3 dagen, en dat hielp wel, maar t was niet weg... Toen kreeg ik t een week of 3 later weer, en heb ik een zwaardere kuur gehad, die hielp stukken beter. Daarna nog een paar keer gehad, en de laatste tijd gelukkig niet meer.
Het krijgen van een blaasontsteking kan ook te maken hebben met seks idd... Ook doordat je als meisje het eh "kwapje" van de jongen binnenkrijgt daar beneden kan je blaasontsteking krijgen, dacht ik. Dat heeft dan weer te maken met bacterien die niet van jou zijn, en waar jij geen afweerstoffen tegen hebt. Ik weet wel dat dat niet direct in je urinebuis komt, maar t zit er dicht in de buurt, dus volgens mij heeft het wel invloed. Ik denk dat het daar bij mij iig wel door kwam. Dus dat probeerde ik sowieso al te vermijden, en daarbij slikte ik cranberry capsules, die hielpen goed...
Het kan ook zijn dat je urinebuis te nauw is, als je er echt altijd last van hebt, en daar moet dan operatief iets aan gedaan worden (klinkt eng, I know) maargoed, khoop dat iemand er iets aan heeft
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:39
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:
Het kan ook zijn dat je urinebuis te nauw is, als je er echt altijd last van hebt, en daar moet dan operatief iets aan gedaan worden
Dat was volgens mij bij mij het geval toen ik klein was (zie vorige post). Gelukkig ging het over voordat ze over gingen op opereren!
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het probleem is dat je niet met een potje urine naar de dokter kunt gaan, want dan zouden er wel eens bloedresten bij kunnen zitten en kan het resultaat verkeerd beinvloed worden (en je dus geen medicijnen kunt krijgen )
Op zich heb je gelijk... maar... jaja een maar, het zal es niet
Je kan bijvoorbeel een zg. midstream urine opvangen. Dan was je je eerst met lauw water van onderen , dan plas je een beetje, dan vang je wat op en plas je het laatste beetje weer in de wc. je kan ook het potje even onder de straal houden (lekker he? Ach het is toch van jezelf denk ik dan maar).

Ook wat je zegt met beinvloeden, er zijn een paar dingen waar op wordt gelet als je wordt gecontroleerd op blaasontsteking. ten eerste stinkt de urine meestal naar aceton (of ammonia, sorry mijn hersenen staan nog op weekend dienst) nou ja een van de twee dus. Dan wordt tegenwoordig vaak net een stickje gecontroleerd of er nitriet in zit. Nitriet wordt gemaakt door de bacteriën die de blaasontsteking veroorzaken, dus als er geen nitriet in zit heb je geen blaas ontsteking, tenzij je net die ene bacterie hebt die geen nitriet maakt (gemeen he). Dan wordt er meestal een sedimentje gemakt, die bekijk je onder de microscoop. Zie je veel bacterien, leucocyten (witte bloedlichaaampjes) en erytrocyten (rode bloed lichaampjes) dan heb je een blaas ontsteking.

wow, wat een lap tekst! naja, begrijp je het?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 19:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Qimm schreef:

wow, wat een lap tekst! naja, begrijp je het?
Ja
(maar 1 keer moest ik voor een uitgebreider onderzoek naar een speciaal lab, omdat er nog steeds blaasontsteking zou zijn na een zware antibioticakuur met de mededeling dat
er ook invloeden van buitenaf de tests negatief beinvloed zouden kunnen hebben (of positief; het is maar hoe je het bekijkt). Vandaar.)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ja
(maar 1 keer moest ik voor een uitgebreider onderzoek naar een speciaal lab, omdat er nog steeds blaasontsteking zou zijn na een zware antibioticakuur met de mededeling dat
er ook invloeden van buitenaf de tests negatief beinvloed zouden kunnen hebben (of positief; het is maar hoe je het bekijkt). Vandaar.)
oke voor uitgebreider onderzoek wel ja. Maar in een 'gewoon' geval van blaasontsteking tijdens ongesteldheid kan het zo ook goed.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Qimm schreef:
oke voor uitgebreider onderzoek wel ja. Maar in een 'gewoon' geval van blaasontsteking tijdens ongesteldheid kan het zo ook goed.
Sorry, ik had mezelf niet goed genoeg verwoord.

Nog een keer:

ik kom voor controle met mijn plasje bij de assistent. Assistent doet proefjes die jij net zei, concludeert dat ik nog steeds bacterieen in mijn urine zou hebben die daar niet thuis horen en verwijst me door naar speciaal lab.
Daar blijkt dat ik niks heb.
Conclusie: tijdens eerste proef zijn er op de een of andere manier bacterieen ingekomen van "buiten af".
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #109
x-spekkie-x
500 18-05-2010 11:44
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 21:41
Lifestyle Wat voor spannende avonturen heb jij vandaag meegemaakt?
Verwijderd
500 24-08-2005 13:13
Lichaam & Gezondheid zeurende buikpijn
Ui
6 16-06-2005 12:20
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic, deel 10!
Verwijderd
500 08-03-2005 21:27
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic, deel 9!
Miracle
500 16-12-2004 10:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.