Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 18:11
Python
Python is offline
Roken moet verboden worden in openbare gelegenheden!
Tuurlijk kies je er zelf voor als je wilt roken of niet. Prima. Maar je kiest er zelf niet voor om mee te roken en bovendien alles ontzettend naar rook te laten stinken! Mijn gezondheid gaat dus achteruit omdat een deel van de bevolking graag wil roken! Absurd! Daarom: roken verbieden (maar let wel: in openbare gelegenheden.....)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 18:18
Gitty
Gitty is offline
in de meest openbare gelegenheden is het al verboden te roken... dus maar als je er last van hebt dan ga je toch ergens anders staan
__________________
Talitha
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:30
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
openbaar vuur maken is al verboden dus eigenlijk....
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:32
drama
Avatar van drama
drama is offline
ja, vink wel 'n goed plan

*draam, die nog een sigaretje opsteekt*
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:32
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
het is toch al verboden?
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:35
Python
Python is offline
Nee, het is absoluut niet verboden (lang niet in alle openbare gelegenheden...). Maar 'dan ga je toch ergens anders staan' vind ik wel erg makkelijk gezegd! Dan moeten niet-rokers zich aanpassen aan rokers. En ooit gehoord van diffuse verspreiding?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Python schreef:
Roken moet verboden worden in openbare gelegenheden!
Tuurlijk kies je er zelf voor als je wilt roken of niet. Prima. Maar je kiest er zelf niet voor om mee te roken en bovendien alles ontzettend naar rook te laten stinken! Mijn gezondheid gaat dus achteruit omdat een deel van de bevolking graag wil roken! Absurd! Daarom: roken verbieden (maar let wel: in openbare gelegenheden.....)

Ik rook niet, het is slecht voor je enz.

Maar je kan het niet verbieden, dan kan je dus net zo goed auto's verbieden, omdat dat ook slecht is voor jouw gezondheid.

Bovendien verdiend de staat er erg veel aan, zo'n 5 piek is accijns...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Helemaal mee eens!

Ik heb astma, en al die rokers zijn echt irritant!

Dus hierbij als stelling:

Roken in treinen zou verboden moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:43
Verwijderd
Ik vind dat in openbare ruimtes waar moeilijk tot niet een scheiding tussen rokers en niet-rokers aan kan worden gebracht (denk aan bibliotheken etc), roken verboden moeten worden. Maar ja, ik rook ook niet...

[edit]woordje toegevoegd[/edit]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:49
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Helemaal mee eens!

Ik heb astma, en al die rokers zijn echt irritant!

Dus hierbij als stelling:

Roken in treinen zou verboden moeten zijn.

je hebt toch coupés voor rokers en voor niet-rokers?? raden waar je moet gaan zitten dan.....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:58
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
ModuM schreef:
je hebt toch coupés voor rokers en voor niet-rokers?? raden waar je moet gaan zitten dan.....

Op het traject waar ik zit is het alleen nog maar niet roken...
Maar ik ruik bijna altijd meteen dat er weer eens gerookt is in die trein.

Het stinkt toch zo erg!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
je hebt toch coupés voor rokers en voor niet-rokers?? raden waar je moet gaan zitten dan.....

KETSJING! over die ene koe met die ene horens...

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:38
Verwijderd
Laten we dan ook meteen scheten laten verbieden. En uit je bek stinken, want dat is soms ook irritant
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:06
Gitty
Gitty is offline
ja precies beetje sneu,
en op straat roken moet je dan ook verbieden, want dat is ook openbaar
__________________
Talitha
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:44
Python
Python is offline
Citaat:
nare man schreef:
Laten we dan ook meteen scheten laten verbieden. En uit je bek stinken, want dat is soms ook irritant

En laten we meteen dan ook dergelijke replies gaan verbieden, want die zijn soms ook irritant! *zucht*
Aan scheten laten en uit je mond stinken is vaak niet bewust iets te doen, je kiest niet even van: nu ruik ik niet meer uit mijn mond en je kunt heus wel zeggen van nu even geen sigaretje...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:00
dopehead
dopehead is offline
rot op jij.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:53
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Tsjah, ik rook zelf ook, en houd er ook wel rekening mee, maar ik vind niet dat ze het in bars, disco's cafe's moeten ghaan verbieden, je kan beter voor een betere oplossing zorgen, bijv. betere airco, ventilatie e.d.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:37
dopehead
dopehead is offline
juist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2002, 18:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
ModuM schreef:
je hebt toch coupés voor rokers en voor niet-rokers?? raden waar je moet gaan zitten dan.....
Die rokers lopen dus gewoon met kankerstokken in hun poten door de niet-rook delen.

En op de hallen mag nóóit gerookt worden, maar het gebeurt wel.

Bovendien heb ik al zo vaak mee gemaakt dat álle niet-rook plaatsen vol waren, terwijl de rook-afdelingen half leeg waren!
En ik moest dus gewoon blijven staan...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Die rokers lopen dus gewoon met kankerstokken in hun poten door de niet-rook delen.

En op de hallen mag nóóit gerookt worden, maar het gebeurt wel.

Bovendien heb ik al zo vaak mee gemaakt dat álle niet-rook plaatsen vol waren, terwijl de rook-afdelingen half leeg waren!
En ik moest dus gewoon blijven staan...

tja dat heb ik ook, maar wannee rjij later wellicht een auto hebt zullen er ook mensen op straat denken moet hij nou hier met die stinkbak rondrijden

(ik rook btw dus niet, ben er fel op tegen)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:14
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Rokers moeten de rook beter inademen zodat hun al die rotzooi binnen krijgen, en wij(niet rokers) minder/niets. Er zit al zoveel shit in die kankerstokken, waarom doen ze dr geen spul in die et minder laat stinken??
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:22
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Dus hierbij als stelling:

Roken in treinen zou verboden moeten zijn.


Da's dan weer bullshit, dan ga je toch gewoon in de niet-rokerscoupe zitten.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:25
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Die rokers lopen dus gewoon met kankerstokken in hun poten door de niet-rook delen.

"die Rokers" vink een tamelijke kutopmerking. Niet elke roker is zo asociaal om dat te doen.

Bovendien heb ik al zo vaak mee gemaakt dat álle niet-rook plaatsen vol waren, terwijl de rook-afdelingen half leeg waren!
En ik moest dus gewoon blijven staan...

>>Ik heb zo vaak dat alle 2e klas vol is, en 1e klas halfleeg...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:

Da's dan weer bullshit, dan ga je toch gewoon in de niet-rokerscoupe zitten.
idd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 00:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
mee eens. het mag geen overlast veroorzaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2002, 14:55
tappy
Avatar van tappy
tappy is offline
nou als ik op de trein sta te wachten (die weer eens vertraging heeft) dan rook ik een peukie...offet nou mag of nie
__________________
dikke dikke tokus
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:03
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
ModuM schreef:
je hebt toch coupés voor rokers en voor niet-rokers?? raden waar je moet gaan zitten dan.....

Dat heeft ook weinig nut.

Wat wel nut zou kunnen hebben is twee treintoestellen (of meer; maar ik geloof niet dat er zoveel rokers zijn... volledige rookcoupes moeten maken.
Of gewoon helemaal geen rookcoupe.
Maximale reistijd van de trein (zonder vertraging) is ongeveer 4 a 5 uur. Kun je toch best wel zonder???

Maar goed, als er dan toch per se een rokerscoupe moet zijn, dan niet op de manier zoals deze nu is, want niet-rokers komen toch in aanraking met de rook, omdat:
1. ze vaak er door heen moeten lopen (bij vergissing van verkeerde ingang?) naar een nietrokers coupe;
2. als de trein vooruit rijdt en de rokerscoupe voorin het treintoestel is, waait alle rook gewoon het niet-rokerscoupe in;
3. genoeg rokers lopen met hun sigaret nog door de niet-rokerscoupe om te gaan roken in de rokers coupe
4. op de balkons in de treinen wordt, ondanks het verbod, toch gerookt. Ook als het ontzettend druk is en vele mensen moeten staan. Je zou maar als astma patient daar tussen moeten staan.... :/

Al met al: meer kwaad dan goed.
Dus:
of andere coupes
of gewoon verbieden.

Groetjes,
Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:03
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
nare man schreef:
Laten we dan ook meteen scheten laten verbieden. En uit je bek stinken, want dat is soms ook irritant

Raar argument.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:14
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
ben het er mee eens dat het in Openbare Gelegenheden verboden zou moeten worden.

maar voor de rest mag een ieder over zichzelf beschikken imo.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:42
C'est moi!
C'est moi! is offline
In openbare gelegenheden, ok. Maar dan niet in kroegen enz. En op straat moet ook gewoon gerookt mogen worden.

Veel anti-rokers kunnen zijn trouwens IMHO niet tegen roken vanwege lichamelijke klachten, maar vanwege de stank. En dan menen ze nog dat ze gelijk hebben ook. Maar als ik iemands deo vindt stinken, dan wordt die deo toch ook niet alleen nog op bepaalde plaatsten toegestaan. Eigenlijk vind ik dat alleen mensen die er vanwege longziekten ed er niet tegen kunnen, echt recht van spreken hebben. Die zul je trouwens nooit horen over roken op straat ofzo.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:08
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
In openbare gelegenheden, ok. Maar dan niet in kroegen enz. En op straat moet ook gewoon gerookt mogen worden.

Veel anti-rokers kunnen zijn trouwens IMHO niet tegen roken vanwege lichamelijke klachten, maar vanwege de stank. En dan menen ze nog dat ze gelijk hebben ook. Maar als ik iemands deo vindt stinken, dan wordt die deo toch ook niet alleen nog op bepaalde plaatsten toegestaan. Eigenlijk vind ik dat alleen mensen die er vanwege longziekten ed er niet tegen kunnen, echt recht van spreken hebben. Die zul je trouwens nooit horen over roken op straat ofzo.

<aar gelukkig zijn er verschillende soorten deo's, maar sigarrettenstank is in het algemeen dezelfde stank. Dr is wel verschil tussen de sigarretten, maar stank blijft het en is ongeveer hetzelfde.
Bij deo zijn er ook lekkere geurtjes

Groetjes,
Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:01
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
ach.. overal zijn ruimtes waar je niet mag roken, en er zijn speciale 'rookruimtes' in de trein bijvoorbeeld.. dus ik denk dat het egt veel zin heeft om het te verbieden..
__________________
<<<>>>...* Don't Worry * * Be Happy *...<<<>>>
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:41
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
*rookt zelf, maar is het wel met de stelling eens*
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 19:46
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Black Death Cigarettes

BLACK DEATH cigarettes are a direct protest from smokers against the strongly increasing intolerant anti-smoke movement.
BLACK DEATH smokers want to maintain their rights and they do not want to be socially discriminated by arbitrary legal measures.

BLACK DEATH smokers live according to the following principles:

1) Smoking is a human right and has to be respected as such, in accordance with the articles on human rights of the United Nations.
2) The choise to smoke must be respected as part of bigger subjects in life. As such, no country at all can interfere in this.
3) The violation of smoking citizens' rights will immediately create a precedent for further interfering in the personal freedom and the behaviour of all citizens.
4) The relation between smokers and non-smokers must be based on consideration, courtesy, tolerance, mutual respect and freedom of choise and not on commandments or national regulations and intolerance.

BLACK DEATH smokers want to enjoy in peace the right to continue to smoke!!

i like 'em and I'm going to smoke 'em

FREEDOM HAS A TASTE OF ITS OWN



Ra, ra welk merk rook ik...


__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 12:18
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Black Death Cigarettes

BLACK DEATH cigarettes are a direct protest from smokers against the strongly increasing intolerant anti-smoke movement.
BLACK DEATH smokers want to maintain their rights and they do not want to be socially discriminated by arbitrary legal measures.

BLACK DEATH smokers live according to the following principles:

1) Smoking is a human right and has to be respected as such, in accordance with the articles on human rights of the United Nations.
2) The choise to smoke must be respected as part of bigger subjects in life. As such, no country at all can interfere in this.
3) The violation of smoking citizens' rights will immediately create a precedent for further interfering in the personal freedom and the behaviour of all citizens.
4) The relation between smokers and non-smokers must be based on consideration, courtesy, tolerance, mutual respect and freedom of choise and not on commandments or national regulations and intolerance.

BLACK DEATH smokers want to enjoy in peace the right to continue to smoke!!

i like 'em and I'm going to smoke 'em

FREEDOM HAS A TASTE OF ITS OWN



Ra, ra welk merk rook ik...


Rokers eisen hun recht om te roken vaker op dan niet-rokers die niet willen meeroken. Ook als daar wat van gezegd wordt.
Daarom moet het maar door de overheid geregeld worden, want die niet wil luisteren, moet maar voelen.

Je longen voelen het het eerst...

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 15:27
klinkguppie
Citaat:
Python schreef:
Roken moet verboden worden in openbare gelegenheden!
Tuurlijk kies je er zelf voor als je wilt roken of niet. Prima. Maar je kiest er zelf niet voor om mee te roken en bovendien alles ontzettend naar rook te laten stinken! Mijn gezondheid gaat dus achteruit omdat een deel van de bevolking graag wil roken! Absurd! Daarom: roken verbieden (maar let wel: in openbare gelegenheden.....)
een wijsheid waar ik me helemaal bijaansluit!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2002, 15:29
klinkguppie
Citaat:
Gitty schreef:
in de meest openbare gelegenheden is het al verboden te roken... dus maar als je er last van hebt dan ga je toch ergens anders staan
hoe vind jij het als sommige lui verslaafd zijn aan diaree (ja t klinkt absurd maar k moet toch íets bedenken?) en deze lui gaan de hele tijd overal maar lekker broke naar beneden trekken en lekker voor jou staan te schijten, op straat, in de trein op t werk enz enz.
k denk nie dat je dat echt lekker vind ofwel? als je r last van hebt ga je toch ergens anders staan? Lijkt mij niet, je bent iemand anders en meedere mensen tot last en schaadt dan ook nog zijn/haar gezondheid

Weg met rokers in openbare gelegenheden!!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:58
Gitty
Gitty is offline
maar wat versta jij onder openbaar? de straat is openbaar, kroegen zijn openbaar dat zou dus betekenen dat je alleen in je eigen huis of auto mag roken. En tuurlijk als iemand met astma bij mij zit dan ga ik niet zitten roken, maar anders in een treincoupe waar het toegestaan is jah dan rook ik gewoon, als dan de mensen er last van hebben, moeten ze niet in een rokersgedeelte gaan zitten. simpel zat
__________________
Talitha
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 00:50
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
first things first: ff een sjekkie draaien.
...
..
.

okeej, nu ff reageren op wat dingetjes:

Citaat:
DruidessI schreef:
Maar goed, als er dan toch per se een rokerscoupe moet zijn, dan niet op de manier zoals deze nu is, want niet-rokers komen toch in aanraking met de rook, omdat:
1. ze vaak er door heen moeten lopen (bij vergissing van verkeerde ingang?) naar een nietrokers coupe;
nou en? shit, wat zijn jullie een stelletje mierenneukers zeg...

Citaat:
D@mien schreef:
Rokers moeten de rook beter inademen zodat hun al die rotzooi binnen krijgen, en wij(niet rokers) minder/niets. Er zit al zoveel shit in die kankerstokken, waarom doen ze dr geen spul in die et minder laat stinken??
Spuit jij dan es een deo op die minder stinkt! .. is 't zelfde.

Citaat:
Python schreef:
Mijn gezondheid gaat dus achteruit omdat een deel van de bevolking graag wil roken! Absurd!
ik heb ff een leuk stukkie voor je:

Lang, lang geleden, in een land hier ver vandaan, verscheen een artikel in de Sunday Telegraph, waarin gemeld werd dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een onderzoek zou hebben achtergehouden, waaruit bleek dat meeroken geen verhoogd risico op longkanker zou opleveren.
Het betreft hier een van de grootste onderzoeken die ooit op dit gebied zijn gehouden, uitgevoerd door WHO's International Agency for Research on Cancer (IARC) waarbij 650 longkankerpatienten met 1542 gezonde mensen werden vergeleken.

De studie vond niet-significant relatief risico van 1.16 voor blootstelling aan meeroken thuis, 1.17 voor blootstelling aan meeroken op de werkplek en 1.14 voor blootstelling thuis én op het werk. Geen van deze risico's was statistisch significant, wat betekent dat uit deze studie niet geconcludeerd kan worden dat er enig risico voor longkanker bestaat door meeroken thuis en/of op het werk.

De toegegeven margin of error ligt tussen de 0.93 en 1.44, wat betekend dat het werkelijke relatieve risico onder de 1 kan liggen en meeroken dus zelfs een beschermend effect tegen longkanker zou kunnen hebben. Het feit dat mensen die thuis én op het werk meeroken in deze studie het laagste relatieve risico hebben zou daar ook op kunnen wijzen. Het spreekt in ieder geval een dosisgerelateerd risico tegen.

:edit: ik wordt 't een beetje zat steeds dit soort discussies te zien en horen... laat die anti-rookfundamentalisten ff gauw stoppen met dat gezeik. :edit:
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:59
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
jaja...tuuuuurlijk.....stelletjes zeikerds die dat bedacht hebben....laat me nou lekker genieten!
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:59
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
jaja...tuuuuurlijk.....stelletjes zeikerds die dat bedacht hebben....laat me nou lekker genieten!
eh... dat stukkie zegt juist dat meeroken NIET schadelijk is, dus dat de niet-rokers nix te zeiken hebben eigelijk.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:38
twiety
twiety is offline
Roken op openbare plekken verbieden:
- Buiten: belachelijk
- Binnen: iets minder belachelijk. Wat mij betreft zoveel mogelijk gescheiden ruimtes en een goede luchtverversing.

Roken is inderdaad schadelijk voor de gezondheid: al dat gezeik van niet-rokers zorgt bij mij voor zoveel irritatie dat 't vast slecht voor m'n hart is.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:43
Morse
Morse is offline

Ik vind dat rokers ook in openbare gelegenheden een rokerskamer moeten hebben, ze zijn immers 30 % van de bevolking. Er wordt dus al stevig gediscriminieerd door overal nog meer roken terug te dringen.

Hoe is het met volgende oplossing: zelf snuif ik graag de kruidige dampen van mijn peukie op (ik heb weleens een half jaar lang niet gerookt, en toch vond ik het NIET stinken! Kwestie van visie!).

Hoe is het dus om niet te denken "het stinkt" maar "o wat lekker!" Dan zou zeker 95 % van de antirook-ellende de wereld uit zijn!!(echt zieken daargelaten, daar hou ik vanzelfsprekend rekening mee).

Apropos "stinkende" deo's: in de VS heb je al sinds enkele jaar plaatsen waar je nergens naar mag ruiken, dus ook niet naar deo! B.v. op de werkplek.

Groetjes
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:35
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Morse schreef:
Hoe is het dus om niet te denken "het stinkt" maar "o wat lekker!" Dan zou zeker 95 % van de antirook-ellende de wereld uit zijn!!(echt zieken daargelaten, daar hou ik vanzelfsprekend rekening mee). Als de rokers nou eens massaal gaan denken dat roken ontzettend goor is (wat ook zo is), dan is er nog veel meer ellende de wereld uit...

Apropos "stinkende" deo's: in de VS heb je al sinds enkele jaar plaatsen waar je nergens naar mag ruiken, dus ook niet naar deo! B.v. op de werkplek.


Ik ben benieuwd hoe dat beleid wordt gehandhaafd op warme zomerdagen als iedereen naar zweet stinkt...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Gitty schreef:
in de meest openbare gelegenheden is het al verboden te roken... dus maar als je er last van hebt dan ga je toch ergens anders staan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 07:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Black Death Cigarettes

BLACK DEATH cigarettes are a direct protest from smokers against the strongly increasing intolerant anti-smoke movement.
BLACK DEATH smokers want to maintain their rights and they do not want to be socially discriminated by arbitrary legal measures.

niet-rokers ook niet.

BLACK DEATH smokers live according to the following principles:

1) Smoking is a human right and has to be respected as such, in accordance with the articles on human rights of the United Nations.

drugsgebruik ook? als die black cigarettes nou ook gaan strijden tegen de anti-drug movement dan word ik lid.

2) The choise to smoke must be respected as part of bigger subjects in life. As such, no country at all can interfere in this.

niet als het overlast veroorzaakt! je hebt verantwoordelijkheid voor de medemens!

3) The violation of smoking citizens' rights will immediately create a precedent for further interfering in the personal freedom and the behaviour of all citizens.



4) The relation between smokers and non-smokers must be based on consideration, courtesy, tolerance, mutual respect and freedom of choise and not on commandments or national regulations and intolerance.

ik kan die vieze luchten in openbare ruimtes niet eeuwig blijven tolereren.
het is maar wat je tolerantie noemt zeg.
ondertussen zijn wij niet rokers het slachtoffer van die tolerantie omdat jullie zonodig in openbare ruimtes een peuk opsteken.

BLACK DEATH smokers want to enjoy in peace the right to continue to smoke!!

als je mijn peace dan maar niet verstoord door een walm mijn kant op te sturen.

i like 'em and I'm going to smoke 'em

FREEDOM HAS A TASTE OF ITS OWN



Ra, ra welk merk rook ik...
euh, black death cigarettes ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:24
Morse
Morse is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
We hebben onze neus niet daarvoor gekregen, om de AFwezigheid van geuren te eisen, doch om ze waar te nemen en te denken "ik leef"! De indeling in "mooie" en "vieze" geuren is puur willekeurig. Daar conformeer ik me dus niet aan.

__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:08
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Morse schreef:
We hebben onze neus niet daarvoor gekregen, om de AFwezigheid van geuren te eisen, doch om ze waar te nemen en te denken "ik leef"! De indeling in "mooie" en "vieze" geuren is puur willekeurig. Daar conformeer ik me dus niet aan.
Ah, jij weigert je te conformeren aan subjectieve oordelen over geuren, maar denkt wel zelf te kunnen bepalen waar onze organen voor 'zijn gekregen'? H-Y-PC-R-I-E-T...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:52
Morse
Morse is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ah, jij weigert je te conformeren aan subjectieve oordelen over geuren, maar denkt wel zelf te kunnen bepalen waar onze organen voor 'zijn gekregen'? H-Y-PC-R-I-E-T...

Nou ga fietsen!
Ja, wat denk jij dan waarvoor we een reukorgaan hebben gekregen???? Dat heb toch niet IK zo bepaald!

groetjes
Morse

__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 11:47
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Kun je dat bewijzen?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie
hhendrikxx
498 11-03-2006 13:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou?
hhendrikxx
500 25-01-2005 20:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Inenting Tegen Roken
MikeyMo
126 05-12-2004 22:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER
hhendrikxx
283 19-09-2004 20:08
Lifestyle Roken cool of niet?
allempie
378 09-01-2004 00:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.