Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 16:04
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
eey
zijn hier mense die op de kunstacademie zittuh> ik wil volgend jaar graag me inschrijven bijde hoge school voor de kunsten en heeft iemand nog tips??

xxiezz tien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 16:17
Verwijderd
de meeste opleidingen aan de hku moet je toelating voor doen en er zijn maar weinig mensen die toegelaten worden.

Helaas
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:47
aajp
Avatar van aajp
aajp is offline
een paar dingen die iig belangrijk zijn:

voldoende interesse in de kunsten hebben

over voldoende talent beschikken

over een redelijk sterke persoonlijkheid beschikken

een portfolio hebben

tegen kritiek kunnen

ze laten je iig nooit zomaar toe, je moet er echt voor de volle 100% achter staan, en je word aan een vrij kritisch onderzoek onderworpen, een toelatingsexamen waar je laat zien wat je kunt en een gesprek waar je over jezelf en je werk vertelt en werk laat zien
__________________
expert knob twiddler
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:12
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik zet deze maar in dit topic: ik zit nu op het glr en wil misschien hierna nog naar de kunstacademie (in welke stad zie ik dan wel weer). Nu heb ik vandaag een brief gekregen van het glr dat er zogenaamde "pluslessen" worden georganiseert. Dit houd in dat je dan in de derde (zit nu in de tweede) en in de vierde extra lessen krijgt (in de vierden dan ook een dag minder stage) waarin je word voorbereid op het leven op de kunstacademie en je maakt er een portefolio die je kunt gebruiken om je aan te melden. verder bezoek je 4 opendagen van kunstacademies. Klinkt geweldig, nietwaar? probleem is echter dat je je op 24 mei en op 24 mei alleen, kunt inschrijven voor die pluslessen. Er zijn dan ook piepeltjes die de kunstacademie (en die pluslessen) al gedaan hebben en informarie geven. Maar ja... als ik nu gewoon weer aan andere dingen ga denken (star trek, wat we vanavond eten, star trek, huiswerk, star trek, nog-te-doen-lijstje, star trek... ), op 24 mei al die informatie krijg maar dan meteen moet beslissen, dat zie ik niet zo zitten. Ik heb al een tijdje zitten googelen, maar echt informatie over wat je daar op de academie uitvreet heb ik niet gevonden. Alleen wat kreten in de richting van "leer krachtige designs maken, blablabla". Ik vroeg me eigenlijk vooral af: ik doe nu dus op het glr de (versnelde) opleiding: grafisch vormgeven. Lijkt de kunstacademie daar een beetje op of zitten er toch wel grote verschilen in, en zo ja: wat dan? hoe gaat die toelatingstest zo ongeveer? hoe is de sfeer? wat voor soort werk moet je maken? (tekeningen, computer e.d.)
reacties zijn welkom
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:41
brinta
brinta is offline
TIEN: Als je 16/17 bent, heb je kans dat je op grond van je leeftijd wordt afgewezen (te weinig "levenservaring''). Maar ik kan natuurlijk niet weten of je hele interessante ervaringen hebt waardoor je dat compenseert...
Toelating is altijd nuttig om te proberen, schrijf je iig in, dan heb je het vast een keer geprobeerd en weet je voor vervolgpogingen wat je te wachten staat.

Supersanne: ik kan je "pluslessen"van harte aanraden. Ik heb de oriëntatiecursus voor de Willem De Kooning Academie en van de Hogeschool voor de Kunsten Arnhem gevolgd (in 2 achtereenvolgende jaren), en kon door die cursussen goed het verschil tussen de 2 academies zien. In mijn oriëntatiecursus aan de WDKA zat steeds een blok lessen van 1 afdeling, waardoor je je kon oriënteren op welke afdeling je het leukst vindt. Erg handig, zelfs als je al denkt te weten wat je wilt. Andere mensen kunnen je wel iets over een opleiding vertellen, maar zelf kun je het beste ervaren of de sfeer e.d. je bevalt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 17:05
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
hey hallo,

ik zit op de kunstacademie. Ik studeer aan de Hoge school voor de Kunsten in Utrecht. Ik volg de opleiding Design & Technology. DIt is een kunst & techniek
opleiding. Ik weet een beetje hoe alles werkt. Ik heb een aantal keer bij de toelating gezeten. Ook heb ik kennissen die andere opleidingen volgen.

Welke opleiding spreek t je aan? Wat wil je weten Tien?

Beste SuperSanne,

het lijkt er vrij veel op. Maar de opleiding die je nu volgt is vrij praktisch en duidelijk. De kunstacademie is "vager" en het vraagt erg veel van je creatief denken. Je moet extreem kunnen gaan. Toch denk ik dat je nu een goede ondergrond hebt. Maar wil je hierna nog 4 jaar gaan "knutselen" wil je niet liever iets met theorie gaan doen? Bijvoorbeeld Creatieve communicatie?

Succes!!!

aquafemme
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Enquete kunstacademies. Wie helpt mij?
Eostre
1 22-04-2009 18:37
ARTistiek Kunstacademies!
C-Cee
3 16-01-2009 21:10
Studeren Open dagen kunstacademie en combi universiteit leiden
wawawawa
2 27-09-2007 07:14
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 17:49
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.