Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2016, 12:31
lexecuted
lexecuted is offline
Hey hallo,
Ik heb een vraag. Ik zit in een best wel ja hoe moet ik het zeggen voor mijzelf lastige situatie.

Het begon allemaal een paar dagen terug. Op het internet had ik mijn ogen op een heel aardig, spontaan, lief meisje. Nou is dat de afgelopen dagen op niets uitgelopen (lange afstand etc,). Nu zit ik dus al 2 jaar bij een bepaald meisje in de klas waar ik sinds dat ik bij haar in de klas ben terecht gekomen een oogje op heb. Ik wil dus nu ook vol voor haar gaan. Zij heeft zeg maar alles waar ik op val. Heel aardig, spontaan, lief etc. Nu heb ik haar een paar dagen geleden dus verteld dat ik een paar gevoelens voor dat meisje over internet had maar een goede vriend van me haar heeft afgepakt. (geen goede vriend dus). Ik ben daar dus steun gaan zoeken bij dat meisje uit de klas, via whatsapp etc. Hele lange gesprekken gehad over van alles en nog wat. Nou is het dus dat we bijzonder veel respect hebben tegen elkaar als ik dat uit het gesprek moet lezen. En mijn gevoel zegt dat ze ook sinds dit voorval wat aardiger tegen me doet maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Door dat voorval van een paar dagen terug heb ik met haar afgesproken omdat ze me zo fantastisch bijstond en ik echt vol op haar kan vertrouwen (wat ik haar ook meerdere malen heb duidelijk gemaakt) dat we over een paar dagen na school naar het winkelcentrum gaan en ik haar daar op een ijsje trakteer. Nu komt dus eigenlijk mijn vraag . Wat is het beste om te doen? Ik weet dat zij mij aardig vind alleen ik weet niet of ze wat voor me voelt. Moet ik het een beetje duidelijk gaan maken als we een ijsje gaan eten of?

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen heel graag.
Alvast bedankt
(een jongen met weinig liefdeservaring)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2016, 13:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het lijkt me verstandig dat jullie eerst vaker afspreken en meer samen dingen doen voordat je begint over je (verliefdheids)gevoelens: kijken of het klikt etc.
Met andere woorden: je kunt als jullie leuk samen een ijsje hebben gegeten voorstellen nog eens wat te gaan doen Maar ik zou afraden nu al te veel te hinten op je gevoelens voor haar.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 13:41
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat ik lees is dat jij veel emotionele steun kreeg bij haar, dat ze eigenschappen heeft die jij gunstig vindt, en dat je vertrouwen kunt neerleggen bij haar. Je hebt haar ook duidelijk gemaakt dat ze nuttig is voor jou.

Dat vind ik allemaal nogal eenzijdig klinken. Ze is een goede vriendin en heeft je gesteund, maar ik lees niets wat duidt op romantische interesse van haar kant. En ik lees bij jou eigenlijk niet eens interesse in haar, alleen interesse in dat ze jou emotionele veiligheid geeft. Ik snap de aantrekkingskracht, want jongens hebben weinig veilige plaatsen waar ze met hun emoties terecht kunnen, maar voor haar is 't natuurlijk geen reden om verliefd te worden. Zeker als je je net zat te beklagen over onbeantwoorde liefde voor een ander meisje.

Niet opbiechten, dus. Leer elkaar eerst maar eens beter kennen, kijk of er een wederzijdse klik is.

Samen een ijsje gaan eten klinkt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 15:30
lexecuted
lexecuted is offline
Citaat:

Niet opbiechten, dus. Leer elkaar eerst maar eens beter kennen, kijk of er een wederzijdse klik is.
Daar wil ik dus achterkomen of het ook wederzijds is. Nou moet ik zeggen dat we een groepje van een paar personen hebben op school waarmee we altijd naast elkaar, in de pauze etc zitten ook in de klas dus ik heb al veel contact met haar. Toen heb ik dus ook een beetje gevraagd waarom ze me aardig vond en daaruit kwam ( nu wordt het een beetje persoonlijk) dat ik aardig uit me schulp ben gekomen naar aanleiding van vorig jaar (iets wat ik liever prive houd maar waar ze wel van geschrokken was). Waarop ik natuurlijk vroeg van ''waar ligt dat aan zou je het kunnen uitleggen etc,'' Waarop ze antwoorden misschien juist omdat ik je nu beter leer kennen. naja daarom ben ik dus nu aan het nadenken enzv.
Maarja i guess afwachten maar.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 15:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daar wil ik dus achterkomen of het ook wederzijds is.
Het punt is dat het mogelijk nu nog niet wederzijds is, maar dat dat nog wel kan komen als jullie vaker (met z'n tweeën) afspreken. Juist door bij jullie eerste "afspraak" al over je gevoelens etc. te beginnen, kun je het verpesten voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 21:08
PiettePeter
PiettePeter is offline
Jup, play it safe ma boi
Ga vooral leuke dingen doen en kom er dan op terug
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.