Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2004, 14:05
Marleen17
Marleen17 is offline
Heey allemaal!
Ik ben op zoek naar informatie over donor zijn. Ik ga misschien binnekort een donorcodicil invullen..
Wie weet hier meer van?

Groetjuss Marleen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:14
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Nee, alleen dat je als het goed is op je 18e zo'n formulier krijgt thuisgestuurd.
Daar wacht ik op (weet iemand of je die gelijk met je 18e krijgt?), maar verder weet ik er niet zoveel van..
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
http://www.donorofniet.nl/
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:28
Verwijderd
Je krijgt het op je 18e thuisgestuurd, maar vanaf je 12e kan je al een formulier aanvragen. Tot je 16e beslissen je ouders dan nog, maar vanaf je 16e ben je vrij in je keuze. Ik heb aan het begin van het jaar een codicil ingevuld waarbij ik alles behalve huid en hoornvliezen afsta. Hier kan je het formulier downloaden en eventueel meer informatie vinden:

http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik ben onderhand een paar maanden 18 en nog niets gekregen... dus ze zijn er niet zo snel mee
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:38
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-02-2004 @ 15:14:
Nee, alleen dat je als het goed is op je 18e zo'n formulier krijgt thuisgestuurd.
Daar wacht ik op (weet iemand of je die gelijk met je 18e krijgt?), maar verder weet ik er niet zoveel van..
Nee, ik ben al een half jaar achttien, maar ik heb nog steeds geen formulier ontvangen. Daarom heb ik het zelf maar aangevraagd.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:39
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ja, ik vroeg me al af wanneer dat zou komen als je 18 was. Want m'n vriend is ook al een half jaar 18 en die heeft ook nog steeds niks gekregen.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik denk dat ze dat tegenwoordig niet meer doen.
We hebben eerder een donor topic gehad, waaruit bleek dat veel mensen niks toegestuurd hadden gekregen.
Ik ben zelf vorige week 19 geworden en heb nog steeds niks gehad (wel een tijd geleden dus zelf maar een formulier ingestuurd).
Donorvoorlichting
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:14
Verwijderd
ik ben al donor
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-02-2004 @ 16:12:
We hebben eerder een donor topic gehad, waaruit bleek dat veel mensen niks toegestuurd hadden gekregen.
Daar was toch uit gekomen dat ze één keer per jaar ofzo alles op de bus deden? (En jij misschien niet omdat je er nu al één ingestuurd hebt.)

Verder denken ze er over het weer te veranderen, zo dat iedereen automatisch donor is, tenzij je invult het niet te willen zijn. Vind ik veel beter.

@TS: links genoeg nu, denk ik. Maar wat wil je weten? Als je zo'n formulier aanvraagt krijg je denk ik btw ook wel wat informatie.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:20
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik kreeg dat formulier toen ik al twee maanden 19 was ofzo...iig niet meteen toen ik 18 werd. Maar denk dat ze het idd 1x per jaar versturen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:20
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik schenk niemand mijn organen, zijn al teveel mensen op deze wereld. Uiteraard zou ik wel donororganen accepteren als ik ze nodig zou hebben.

Ik weet dat ik hypokriet ben ;D
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-02-2004 @ 16:20:
Ik schenk niemand mijn organen, zijn al teveel mensen op deze wereld. Uiteraard zou ik wel donororganen accepteren als ik ze nodig zou hebben.

Ik weet dat ik hypokriet ben ;D
dus iemand anders mag wel dood omdat jij geen organen af wil staan maar jij mag dan weer wel organen van iemand anders om zelf in leven te krijgen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:42
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik ben donor, als er geen donoren waren, waren ik en mijn broer al een aantal jaren dood.
__________________
You can't stop growing old...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Is dit niet min of meer een crosspost? (op contact gezocht staat iets dergelijks)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-02-2004 @ 16:20:
Ik schenk niemand mijn organen, zijn al teveel mensen op deze wereld. Uiteraard zou ik wel donororganen accepteren als ik ze nodig zou hebben.

Ik weet dat ik hypokriet ben ;D
En dat is dus waarom ik wél donor ben..

iedereen zou maar zo denken als jij.. ik zou willen dat je als optie kon geven: mijn organen gaan alleen naar iemand die zelf donor is
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-02-2004 @ 18:12:
En dat is dus waarom ik wél donor ben..

iedereen zou maar zo denken als jij.. ik zou willen dat je als optie kon geven: mijn organen gaan alleen naar iemand die zelf donor is
Daar is laatst een discussie over geweest, de stelling was dat mensen die zelf donor zijn voorrang moeten krijgen bij een transplantatie. Op zich wel een leuke discussie om te voeren, maar daarvoor zou je eigenlijk een apart topic moeten openen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:33
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik ken genoeg mensen die geneeskunde en biomedische wetenschappen doen en daar wordt echt niet met respect omgegaan met die lichamen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:41
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-02-2004 @ 18:33:
Ik ken genoeg mensen die geneeskunde en biomedische wetenschappen doen en daar wordt echt niet met respect omgegaan met die lichamen.
Dat zal best, maar dat gebeurt niet bij donors. Zulke dingen moet je zelf bespreken met instituten als universiteiten eer je lichaam daar naar toe gaat.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:54
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik ben donor naja ik heb besloten dat mijn man er maar voor moet kiezen of niet...

IK durf geen ja te zeggen omdat ik bang ben dat ze dan niet meer hun best doen om me te redden...
zo van goh we hebben nog 2 nieren nodig en zij is donor...
dan is het ook niet zo erg dat ze doodgaat

ja klinkt niet helemaal logisch ik weet het, maar das mijn gevoel erbij...
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:18
Verwijderd
Dit staat op donorvoorlichting.nl:

Staat iemand onder de 18 jaar nog niet geregistreerd, dan ontvangt hij in het jaar nadat hij 18 geworden is automatisch een donorformulier.

Het klopt dus wel dat als je het afgelopen jaar 18 bent geworden, nog geen donorformulier hebt ontvangen... Waarschijnlijk krijg je die binnenkort.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 07:48
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-02-2004 @ 12:33:
Ik ken genoeg mensen die geneeskunde en biomedische wetenschappen doen en daar wordt echt niet met respect omgegaan met die lichamen.
En het omgekeerde is gelukkig ook waar...
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 10:21
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Volgens mij heb ik er eentje gehad een aantal weken nadat ik 18 geworden was... ze doen het dus nog wel, maar blijkbaar zijn ze er een beetje slordig mee
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-02-2004 @ 15:14:
Nee, alleen dat je als het goed is op je 18e zo'n formulier krijgt thuisgestuurd.
Daar wacht ik op (weet iemand of je die gelijk met je 18e krijgt?), maar verder weet ik er niet zoveel van..
ik kreeg het vlak na mn 19de verjaardag..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Enquête: Donor zijn
Goudviss
58 12-06-2012 11:24
Algemene schoolzaken Enquete: zou jij donor willen zijn?
floor&annemarth
45 18-07-2010 13:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..?
steef157
40 04-03-2007 00:36
Lichaam & Gezondheid Donor worden? Registreer nu!
Bloem
150 15-05-2005 12:46
De Kantine Donor
blaatje0000
50 23-01-2003 15:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Erfelijke ziekte bij donor van sperma...
PrackaH
10 27-02-2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.