Oud 27-12-2007, 18:23
Lily Flower
Lily Flower is offline
Ik had graag even jullie mening.

Als je in een relatie zit, vinden jullie het dan geoorloofd om vrienden van andere geslacht te hebben en hier ook mee uit te gaan, iets gaan drinken, noem maar op, zonder dat je partner hierbij is? Vertrouwen jullie je partner hierin, of is dit absoluut uitgesloten en wil je overal bij zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2007, 18:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Waarom zou dat niet kunnen?
Als je weet hoe het zit en elkaar daarin kunt vertrouwen dan is er niets mis mee
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Waarom zou dat niet geoorloofd zijn? Op het moment dat ik mijn vriend niet durf te vertrouwen in het bijzijn van andere dames, lijkt me toch dat ik er geen normale/gezonde relatie op na houd. Ik vind het prima wanneer hij iets gaat drinken met een ander meisje, of met wat vriendinnen gezellig gaat stappen. Op voorwaarde dat ik weet om wie het gaat (Zodat ik zelf een (geruststellend)beeld heb), en dat ik OF zelf al plannen heb, OF hij mij op zijn minst heeft meegevraagd, ookal is dit laatste vooral gevoelsmatig.

In het verleden heeft zich bij een ex-vriend weleens een situatie voor gedaan waarin we eerst samen uit zouden gaan, meneer toch maar besloot met een goede vriendin te gaan stappen om vervolgens mij thuis te laten zitten, dit op het laatste moment vertelde, waardoor ik zelf ook niet meer in de gelegenheid was om op het laatste moment nog met iemand anders mee te gaan. Had dan op zijn minst gevraagd; Joh heb je ook zin om mee te gaan? Zegmaar.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
mijn ex had er moeite mee en daar kon ik echt zo boos om worden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:50
Verwijderd
Als je een relatie krijgt met iemand, dan komen daar ook vrienden bij. En ja, of dat dan mannen of vrouwen zijn, dat kan me niet veel schelen eigenlijk, zolang het tussen ons ook maar klikt. En zo niet, ja, dan niet.
Is een kwestie van vertrouwen. Ik heb in verhouding denk ik meer mannelijke vrienden dan vriendinnen, en ben daarover gewoon eerlijk tegenover mijn vriend. Zodra jij er geheimzinnig over doet, dan wekt dat onrust op enzo.
Ik hoef ook absoluut niet overal bij te zijn, liever niet zeg
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:51
Verwijderd
Ik vind het niet meer dan normaal dat mijn vriend me daarin zou vertrouwen. Ik heb twee beste vrienden en als ik in een relatie zou zitten waarin ik hen niet meer zou zien, zou ik eens een goed gesprek aangaan met mijn vriend. Ik vind dat hij me daarin moet vertrouwen.
Omgekeerd is dat uiteraard hetzelfde. Ik zou er geen problemen mee hebben wanneer hij veel vriendinnen zou hebben. Zoals Day-dreamster zegt, het is een kwestie van vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:52
Lily Flower
Lily Flower is offline
Je zegt: "als je een relatie met iemand begint, komen daar ook vrienden bij".

Geldt hetzelfde voor vrienden die je leert kennen terwijl je de relatie hebt? Mijn vriend redeneert eerder van: "jah, de vrienden die je al had, die had je voor mij, en die heb ik dan ook zo leren kennen."
Maar nieuwe vrienden, daar heeft hij het blijkbaar heel moeilijk mee.. en vaak vind ik dit niet tof.. dan moet ik dingen laten vallen gewoon omdat hij dit niet ziet zitten dat ik met hen afspreek, ook al heeft hij niets te vrezen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Je zegt: "als je een relatie met iemand begint, komen daar ook vrienden bij".

Geldt hetzelfde voor vrienden die je leert kennen terwijl je de relatie hebt? Mijn vriend redeneert eerder van: "jah, de vrienden die je al had, die had je voor mij, en die heb ik dan ook zo leren kennen."
Maar nieuwe vrienden, daar heeft hij het blijkbaar heel moeilijk mee.. en vaak vind ik dit niet tof.. dan moet ik dingen laten vallen gewoon omdat hij dit niet ziet zitten dat ik met hen afspreek, ook al heeft hij niets te vrezen.
Ik vind dat je vriend er wel moeilijk over doet. Je gaat wss nog naar school, of je werkt, en je leert daar ook mensen kennen. Dus je zou daar dan geen vrienden (of vriendinnen) mee mogen worden omdat je vriend dat niet goed vindt? Beetje jammer. Je hebt dan wel een leven samen, maar ook nog een leven apart.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 18:59
Lily Flower
Lily Flower is offline
Idd.. na een tijdje dacht ik dat dit de normaalste gang van zaken was.. tot mensen me zeiden dat je best kan afspreken met vrienden van het andere geslacht zonder dat je partner hier moeilijk over moet doen..
Vandaar dat ik ook eens graag hier een mening had. Vaak belemmert het de dingen die ik graag doe. Ik heb vrienden met dezelfde interesses als ik, terwijl mijn vriend deze interesses niet deelt. En als ze me dan voorstellen om mee te gaan, moet ik gewoon nee zeggen, omdat ik zowiezo weet dat men vriend hier lastig over gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:17
Verwijderd
Als het mijn vriend was, dan zou ik het er met hem over hebben, hem vertellen waarom je hen ziet, en dat hij niets hoeft te vrezen, als het voor hem al daarom gaat. En ja, als hij dat niet kan accepteren, moet je eens nadenken hoeveel je voor hem over hebt. Er bestaan altijd middenwegen hee, jij moet misschien wat opgeven, maar hij zeker ook! Vraag hem eens wat hij er van zou vinden als JIJ zo zou doen!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:27
Verwijderd
Pff, als dat al niet zou mogen zou het voor mij snel voorbij zijn.

Citaat:
Op voorwaarde dat ik weet om wie het gaat (Zodat ik zelf een (geruststellend)beeld heb), en dat ik OF zelf al plannen heb, OF hij mij op zijn minst heeft meegevraagd, ookal is dit laatste vooral gevoelsmatig.
Dat vind ik ook een beetje overdreven, hij hoeft zijn afspraken toch niet altijd aan te passen aan jouw agenda of je mee te vragen? Als jij geen plannen hebt en hij eens alleen iets wil doen met zijn vriendinnen moet dat toch ook kunnen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 19:45
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
In het verleden heeft zich bij een ex-vriend weleens een situatie voor gedaan waarin we eerst samen uit zouden gaan, meneer toch maar besloot met een goede vriendin te gaan stappen om vervolgens mij thuis te laten zitten, dit op het laatste moment vertelde, waardoor ik zelf ook niet meer in de gelegenheid was om op het laatste moment nog met iemand anders mee te gaan. Had dan op zijn minst gevraagd; Joh heb je ook zin om mee te gaan? Zegmaar.
Uhu, dit ken ik en dat is zo irritant... Of er moet al iets aan de hand zijn met een van zijn vrienden. Dan mag hij best bellen van "nouja, die of die zit niet lekker in zijn vel, dus daar ga ik ff heen en ik kom later wel naar je toe"
Maar verder vind ik dat je gewoon mannelijke vrienden moet kunnen hebben. Ik heb redelijk veel mannelijke vrienden, dusja aan de andere kant kan ik ook niet zeggen tegen een vriendje van "je mag niet met meiden omgaan" dat zou een beetje hypocriet zijn. Ik zou er alleen veel moeite mee hebben wanneer ik een bepaalde chemie zou voelen tussen mijn vriend en een van zijn vriendinnen. maar als het in mijn ogen puur vriendschappelijk is, waarom niet?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:42
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Als je in een relatie zit, vinden jullie het dan geoorloofd om vrienden van andere geslacht te hebben en hier ook mee uit te gaan, iets gaan drinken, noem maar op, zonder dat je partner hierbij is? Vertrouwen jullie je partner hierin, of is dit absoluut uitgesloten en wil je overal bij zijn?
Ja, nee.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:29
Verwijderd
ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden, en mijn vriend maakt daar totaal geen probleem van. hij heeft, naar mijn weten, weinig vrouwelijke vrienden, maar ik zou het absoluut geen probleem als hij daar wat leuks mee doet. anders zou er iets fout zitten met het vertrouwen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:30
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ligt er een beetje aan hoe aantrekkelijk die kerel is en hoe aantrekkelijk hij haar vindt.
zelf doe ik niet aan vriendschappen met vrouwen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:40
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik mag aannemen dat ik haar er op kan vertrouwen dat ze mijn vertrouwen in haar niet schaadt. Zo simpel ligt het.
En op dezelfde manier moet ze er vertrouwen in hebben dat ik niets uitvreet met meisjes die ik tegenkom / vriendinnen waarmee ik wegga wanneer ik eens in de zoveel tijd uitga.

Als je zulk vertrouwen al niet kunt hebben, zit je denk ik niet in een gezonde relatie.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 22:47
Verwijderd
Hij heeft niet veel vrienden van het andere geslacht waarmee hij alleen iets zou gaan doen. Maar het is wel eens voorgekomen ja en dat vind ik geen probleem. Als hij het me maar even laat weten. Sta ik niet raar te kijken als ik opeens hoor dat hij ergens was met iemand. Als ik het weet is het geen probleem, weet ik het niet dan vraag ik me waarom hij niets gezegd heeft.
En ik ga net zo goed wel eens een filmpje kijken met iemand of stappen met vrienden. Geen probleem en ik laat hem altijd wel even weten waar ik uithang.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 08:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ja. Ik heb zelf meer vriendinnen dan vrienden en no way dat ik daar niet meer mee om ga wanneer ik binnen een relatie zit. Andersom zou het dus niet anders moeten zijn.

Kwestie van vertrouwen en eerlijkheid tegenover elkaar.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2007, 11:13
Verwijderd
Ik vind dat dat absoluut moet kunnen. Tijdens mijn relatie ben ik ook heel goed bevriend geraakt met iemand van het andere geslacht.. daar ging ik dan bij eten en wijn drinken en daar soms ook blijven slapen. Heeft mijn vriend nooit moeilijk over gedaan, wat ik heel fijn vind

En mijn vriend is nog bevriend met zijn ex.. ook daar heb ik geen moeite mee. Inmiddels heb ik haar ook een beetje leren kennen en geen probleem echt

Ik vind dat dat vertrouwen er wel moet zijn en zou er erg kriebelig van worden als dit niet zo was. Een beetje jaloezie vind ik alleen maar schattig af en toe, maar niet zo dat het me ervan gaat weerhouden dingen met mensen te doen! Daar zou mijn vriend me alleen maar mee kwijt raken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 14:22
Gevederde
Gevederde is offline
Ik vind het wel normaal dat je vrienden van het andere geslacht hebt en daar ook mee uitgaat/omgaat zonder dat je vriend/vriendin daarbij is. Vooral als jij duidelijk maakt aan je vriend/vriendin dat het gewoon vrienden zijn en verder niet.

Zelf heb ik bijna alleen maar jongens als echte vrienden (en ook nog wel vriendinnen natuurlijk (maar daar ben ik minder close mee )) en ga ik dan ook vaak met ze uit/om. Verschil is wel dat ik geen vriend heb. Maar dat zorgt juist weer voor jaloerzie van de evt. vriendinnen van de jongens. Dan heb je weer het omgekeerde probleem dat je de vriendinnen van die vrienden moet meevragen of dat je hun duidelijk moet maken dat je gewoon vrienden bent.

Het beste dat je tegen je vriend/vriendin kan zeggen dat hij/zij vertrouwen in je moet hebben lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 15:11
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Wow, jullie zijn er allemaal zo makkelijk in Ik hoor vaak bij mijn vrienden dat zij het maar niets zouden vinden moest hun partner afspreken met iemand van het andere geslacht, al zeker niet als het nieuwe vrienden zijn. Ik zoek er echter helemaal niets achter, ik ben al een tijdje vrijgezel en kan evengoed afspreken met een 'nieuwe jongen' zonder dat daar meer moet achter gezocht worden, en dat zal zeker zo zijn als ik een vriendje heb. Ik vrees wel dat ik het niet leuk zou vinden moest mijn vriendje dat wél doen, maar ik besef dat ik daarop niets kan zeggen en dat ik me daarin dan ook geen zorgen mag maken.
Ik denk dat het ook wel afhangt van je vertrouwen in het andere geslacht in het algemeen...
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 15:39
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hangt geheel van het karakter van de persoon af waarmee mijn vriendin mee uit zou gaan.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Wow, jullie zijn er allemaal zo makkelijk in Ik hoor vaak bij mijn vrienden dat zij het maar niets zouden vinden moest hun partner afspreken met iemand van het andere geslacht, al zeker niet als het nieuwe vrienden zijn.
Er zijn ook behoorlijk wat mensen die het onbegrijpelijk en onvoorstelbaar vonden dat mijn vriend er niet mee zat dat ik bij mijn beste vriend bleef slapen.. en zelfs mensen die het niet snapten dat ik hem alleen op vakantie "liet gaan". Geen vrienden etc. van ons hoor, maar vooral collega's en indirecte kennissen.. Het schijnt dus echt zo normaal niet te zijn volgens een hoop mensen, maar dat zegt meer over hen dan over ons zeg maar!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:24
Smokin'
Smokin' is offline
Verschilt per nieuwe 'vriend' en hoe mijn vriendin over die 'vriend' in kwestie praat. Kijk als mijn vriendin erg veel moeite doet om een bepaalde vriendschap op te bouwen met een 'nieuwe' man en zij hem bv vaak uitvraagt, dan vind ik dat toch niet helemaal chill. Mijn ervaring is overigens dat de meeste van deze 'nieuwe mannelijke vrienden' idioten zijn die denken dat ze door 'nice guy' spelen meisje kunnen krijgen. Echt al die vriendschapzoekers zijn out for pussy. Erg vermakelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Verschilt per nieuwe 'vriend' en hoe mijn vriendin over die 'vriend' in kwestie praat. Kijk als mijn vriendin erg veel moeite doet om een bepaalde vriendschap op te bouwen met een 'nieuwe' man en zij hem bv vaak uitvraagt, dan vind ik dat toch niet helemaal chill. Mijn ervaring is overigens dat de meeste van deze 'nieuwe mannelijke vrienden' idioten zijn die denken dat ze door 'nice guy' spelen meisje kunnen krijgen. Echt al die vriendschapzoekers zijn out for pussy. Erg vermakelijk.
qft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2007, 21:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 22:49
Verwijderd
Als je van je partner niet met mensen van het andere geslacht mag omgaan is deigene behoorlijk onvolwassen. En wat Smokin' zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 22:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind dat het moet mogen maar mijn vorige relatie is hier min of meer wel op stukgelopen. Ik heb altijd vrij veel jongens als vrienden gehad maar aangezien mijn ex-vriend nogal jaloers was aangelegd gaf dat nogal wat problemen. Zelf vind ik dat het moet kunnen maar het ligt er wel aan hoe je zelf bent en hoe je relatie is. Met mijn huidige vriend hebben we er allebei geen problemen mee. Hij heeft vrij veel meiden als vrienden en ik nog steeds vrij veel jongens waar we vaak genoeg mee omgaan zonder dat hij of ik daar ook bij is en ik vind dat je elkaar daarin gewoon moet vrij laten. Mijn vriend is zelfs naar Berlijn gegaan met mijn huisgenootje, een paar dagen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 23:42
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Moet kunnen imo.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 12:30
Verwijderd
één woord: 'vertrouwen'.
zolang je elkaar vertrouwt is dat toch allemaal prima? mijn vriend mag afspreken met wie hij wil, wanneer hij wil, waar hij wil, etc. Ik weet toch dat ik degene (en de enige) ben naast wie hij wil wakker worden, die hij zou willen kussen, waarmee hij wil vrijen en -belangrijkste van allemaal- waarmee hij wil trouwen, dus ja, hij mag zijn gang gaan. en ik mag dat van hem ook. oké goed, het gebeurt de laatste tijd zo vaak niet meer omdat ik nu verhuisd ben, maar ik mag gerust met mijn beste vriend alleen naar de cinema, of bij hem thuis een filmpje kijken, of ermee op café, en als ik spreek over jongens van bij mij in de les kijkt hij ook nooit raar op ofzo.

m'n vorige vriend was daar verschrikkelijk in. bij het minste dat ik een jongensnaam durfde te noemen die hij nog nooit gehoord had schoot hij totaaaal in paniek hé - ja, daar jaag je me dus juist mee weg hé. en ik geef toe dat ik op den duur zelfs heel regelmatig een keertje extra naar de cinema trok met alleen mijn beste vriend, of alleen de jongensnamen opnoemde van de mensen waarmee ik op café zou gaan die avond (dus de meisjes waarvaan ik goed genoeg wist dat ze ook zouden meegaan verzweeg ik gewoon, en ja, dat is gemeen van mij, maar ik werd er gewoon kotsmisselijk van.) etc.
en als ik dan vroeg: 'vertrouwt ge me niet ofwa?' dan was standaard het antwoord: 'u wel, maar al die mannen niet.'
en dat komt dus voor mij op hetzelfde neer, want als je mij vertrouwt dan maakt het niet uit dat er twintig mannen rond mij staan te flemen en te versieren en de macho uit te hangen, want zolang ik daar niet op wens in te gaan maakt dat allemaal geen hol uit.

grmbl.


maargoed, conclusie is dus dat het heel normaal is dat je nog vrienden van het andere geslacht mag hebben en houden, en dat je daarmee mag afspreken zonder je vriend (of andere chaperonne), en dat je ook best nog nieuwe mensen mag leren kennen waar je bevriend mee raakt. da's wat men noemt "je sociale leven niet opgeven omdat je per toeval een vriend hebt".
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 13:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ja tuurlijk Komt ook regelmatig voor.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 23:42
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Ik vind dat het gewoon moet kunnen, ik laat mijn partner ook gewoon vrij om te beslissen wat hij wilt doen. Zelf heb ik er geen moeite mee. Ik heb zelf meer vrienden dan vriendinnen maar dat ligt aan mezelf denk ik. Voel me wat meer op me gemak bij vrienden
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:31
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ik denk echt dat je of verschrikkelijk naief bent of jezelf wat wijsmaakt als een je vriend alleen op vakantie gaat met een goede vriendin.Of laat slapen bij een ander meisje. :')
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Ik denk echt dat je of verschrikkelijk naief bent of jezelf wat wijsmaakt als een je vriend alleen op vakantie gaat met een goede vriendin.Of laat slapen bij een ander meisje. :')
ohja? want ... ?
- elke vriendschap tussen een man en een vrouw loopt onvermijdelijk uit op seks? vreemd, ik heb nog nooit seks gehad met één van mijn vrienden.
- niemand is te vertrouwen? ik anders wel. ik zou wel gek zijn als ik met een ander het bed in zou duiken.
- ... ?


ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:06
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
ohja? want ... ?
- elke vriendschap tussen een man en een vrouw loopt onvermijdelijk uit op seks? vreemd, ik heb nog nooit seks gehad met één van mijn vrienden.
- niemand is te vertrouwen? ik anders wel. ik zou wel gek zijn als ik met een ander het bed in zou duiken.
- ... ?


ik ben benieuwd.
Nee want vrouwen zien een vriendschapsrelatie anders dan mannen. Zolang je niet weerzinwekkend lelijk bent en de kans komt voorbij dat er seks kan zijn dan vinden ze dat alleen maar prachtig. Het is niet alleen een kwestie van vertrouwen maar ook gewoon van jezelf niet in zo'n situatie brengen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Nee want vrouwen zien een vriendschapsrelatie anders dan mannen. Zolang je niet weerzinwekkend lelijk bent en de kans komt voorbij dat er seks kan zijn dan vinden ze dat alleen maar prachtig. Het is niet alleen een kwestie van vertrouwen maar ook gewoon van jezelf niet in zo'n situatie brengen.
daar ben ik het dus niet mee eens
mijn vriend zou heus niet elke kans-op-seks grijpen - en daar is niks naïef aan, ik ken hem immers beter dan dat jij hem kent

en mannen die redeneren 'ik ben zelf een man en alle mannen zijn hetzelfde. ik ben niet te vertrouwen (want ik zou elke kans op seks grijpen, hoewel ik eigenlijk een fantastische vriendin heb, waarmee ik geweldige seks heb, want seks met eender welke andere chick zal wel minstens even fijn zijn, en ik ben bereid om voor seks met eender welke andere chick mijn relatie op het spel te zetten), en dus zijn alle andere mannen ook niet te vertrouwen' zijn debielen


voor seks moet je nog altijd met twee zijn, dus als je de vrijgezelle vriend van je vriendin niet vertrouwt (omdat mannen nu eenmaal seksbelust zijn) kan je nog altijd vertrouwen op de manier waarop je vriendin haar vriendschapsrelatie ziet met de man in kwestie, want zoals je zelf aangeeft zijn niet alle vrouwen op seks belust met hun platonische vrienden, however sexy they may be
en niet alle mannen zijn zoals jij het beschrijft, neh



( bluh, ik ben vandaag chaotisch )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2007, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik denk echt dat je of verschrikkelijk naief bent of jezelf wat wijsmaakt als een je vriend alleen op vakantie gaat met een goede vriendin.Of laat slapen bij een ander meisje. :')
Ik vertrouw mijn vriend én mijn huisgenootje gewoon goed genoeg om te weten dat ze samen geen dingen doen die niet kunnen als (een van beide) een relatie heeft
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:28
Verwijderd
Ik vind het maar een moeilijk onderwerp.

Zelf kan ik behoorlijk onzeker zijn en daardoor moeite ermee hebben dat ze met andere jongens afspreekt.

Als mijn vriendin met andere jongens wil omgaan, dan verwacht ik:
- dat ze daar niet blijft slapen
- dat het puur vriendschappelijk blijft van beide kanten
- dat het contact niet te frequent is (af en toe met iemand afspreken is prima, maar als ze hem bij wijze van net zo vaak of vaker ziet dan mij, dan trek ik het niet meer)
- dat ik erbij betrokken mag raken en hem gewoon mag zien (hoef er echter niet altijd bij te zijn)

Het bovenstaande is in feite emotioneel. Rationeel gezien zou ik het liefste in staat zijn om zo onverschillig mogelijk in dit punt te zijn, omdat je daarmee je 'rangorde' onderschrijft. Op het moment dat ik namelijk onzeker word van andere jongens, ben ik ook minder aantrekkelijk geworden. De aantrekkelijkheid van de ander wordt dan namelijk door mij bevestigd.

Op dit punt zit ik met enorme tegenstrijdigheden qua ratio en gevoel En heb ik ook wat extra bevestiging nodig om ermee om te gaan

Onzekerheid is een bitch

Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ik denk echt dat je of verschrikkelijk naief bent of jezelf wat wijsmaakt als een je vriend alleen op vakantie gaat met een goede vriendin.Of laat slapen bij een ander meisje. :')
Nee hoor. Als je dat denkt heb je een vertekend beeld van wat vriendschappen kunnen zijn of ben je gewoon zelf totaal niet te vertrouwen :')
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nja, ik ben er ook wel makkelijk in denk ik. Ik probeer hem zo min mogelijk in zijn vrijheid te beperken omdat ik er zelf ook niet van hou als ik geen vrijheid heb. Ik weet dat ik hem kan vertrouwen. Van mij mag hij met meisjes uitgaan, no problem, afspreken enzo. Ik heb zelf ook jongens als vrienden. Ook als hij bij 1 van ze wil overnachten vind ik dat niet erg. 1 keer belde hij me daar zelfs achteraf over. Of nouja, we waren aan de telefoon en ik zei: wat heb je gisteravond gedaan? hij: ja, uitgegaan met die en die (meisje) en bij haar blijven slapen. Nja, bij ons is dat normaal... Ik zou het alleen wel heel erg vinden als hij met een meisje op vakantie zou gaan in plaats van met mij. Vooral omdat wij op dezelfde tijden vakantie hebben. Dan zou ik het niet trekken als hij dan met een ander gaat terwijl ik vrij ben.

Er was alleen wel 1 case dat ik zei: ik wil niet dat je met haar omgaat. Ik vond zelf dat ik het wel mocht vragen, maar hij vond me onredelijk en zei dat ik hem neit moest beperken in zijn vriendschap. Dat meisje is namelijk al jaren zn beste maat en ook de mijne. Toen heeft ze mij een keiharde naaistreek geleverd die me dusdanig heeft geraakt dat ik r nooit meer wou zien. Ik was helemaal kapot vanbinnen. En hij bleef gwn droog met r omgaan. Toen zei ik van: ja, zie je niet dat het mij kwetst? Je weet toch wat ze heeft gedaan. Toen zei hij: ja, en ik heb haar ook verrot gescholden (wat ook zo was) maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat ik haar nooit meer mag bellen ofzo? Nja, ik weet niet, ik vond het gwn een lastige situatie. Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 14:56
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Als mijn vriendin met andere jongens wil omgaan, dan verwacht ik:
- dat ze daar niet blijft slapen
- dat het puur vriendschappelijk blijft van beide kanten
- dat het contact niet te frequent is (af en toe met iemand afspreken is prima, maar als ze hem bij wijze van net zo vaak of vaker ziet dan mij, dan trek ik het niet meer)
- dat ik erbij betrokken mag raken en hem gewoon mag zien (hoef er echter niet altijd bij te zijn)
Ik zou het ook niet zien zitten als mijn vriend met iemand anders slaapt; goede vriendin of niet... Net alsdat ik niet bij een goede vriend zou blijven slapen als ik een vriendje heb. Als ik behoefte heb om naast iemand te liggen doe ik dat wel naast hem.
Dusja, ik ben het wel met de punten van ******** eens
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Het is niet alleen een kwestie van vertrouwen maar ook gewoon van jezelf niet in zo'n situatie brengen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 00:43
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als dat niet kan heb je echt een slechte relatie vind ik.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het ook niet zien zitten als mijn vriend met iemand anders slaapt; goede vriendin of niet... Net alsdat ik niet bij een goede vriend zou blijven slapen als ik een vriendje heb. Als ik behoefte heb om naast iemand te liggen doe ik dat wel naast hem.
Dusja, ik ben het wel met de punten van ******** eens
Je kunt toch ook gewoon in een logeerbed slapen bij iemand? En toen mijn vriend door weersomstandigheden bij een vriendin moest blijven slapen in hetzelfde bed, heeft hij in zijn eigen slaapzakje geslapen.. ook een uitstekende oplossing

Samen met iemand in één bed gaan slapen onder één deken lijkt me zo een situatie die je dus gaat vermijden..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 12:28
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
In samen slapen met een goede vriend, zie ik eigenlijk ook geen probleem. Als ik een vriendje heb, heb ik niet de behoefte om te liggen aaknuffen met iemand, dus ik zou dat ook niet doen als ik zou moeten samen slapen met een vriend als ik een vriendje zou hebben. Andersom zou ik het maar raar vinden
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
In samen slapen met een goede vriend, zie ik eigenlijk ook geen probleem. Als ik een vriendje heb, heb ik niet de behoefte om te liggen aaknuffen met iemand, dus ik zou dat ook niet doen als ik zou moeten samen slapen met een vriend als ik een vriendje zou hebben. Andersom zou ik het maar raar vinden
Ja, maar dat is wel zo een situatie waarin een ander andere plannen kan hebben of het anders kan opvatten en in je slaap ben je behoorlijk kwetsbaar. Ik zou me daar dan ook nooit prettig bij voelen, zelf..

Nou vind ik het eigenlijk met heel veel vrouwen ook al niet prettig om in één bed te slapen onder één deken.. Dus ligt het misschien ook meer aan mij
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 14:42
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
daar ben ik het dus niet mee eens
mijn vriend zou heus niet elke kans-op-seks grijpen - en daar is niks naïef aan, ik ken hem immers beter dan dat jij hem kent

en mannen die redeneren 'ik ben zelf een man en alle mannen zijn hetzelfde. ik ben niet te vertrouwen (want ik zou elke kans op seks grijpen, hoewel ik eigenlijk een fantastische vriendin heb, waarmee ik geweldige seks heb, want seks met eender welke andere chick zal wel minstens even fijn zijn, en ik ben bereid om voor seks met eender welke andere chick mijn relatie op het spel te zetten), en dus zijn alle andere mannen ook niet te vertrouwen' zijn debielen


voor seks moet je nog altijd met twee zijn, dus als je de vrijgezelle vriend van je vriendin niet vertrouwt (omdat mannen nu eenmaal seksbelust zijn) kan je nog altijd vertrouwen op de manier waarop je vriendin haar vriendschapsrelatie ziet met de man in kwestie, want zoals je zelf aangeeft zijn niet alle vrouwen op seks belust met hun platonische vrienden, however sexy they may be
en niet alle mannen zijn zoals jij het beschrijft, neh
( bluh, ik ben vandaag chaotisch )
Ìk ben geen man en hetero.Ik zou de intentie van bij een vriendin blijven slapen niet begrijpen en dus zwaar niet oke vinden.

Mannen en vrouwen zien een vriendschap echt wel anders en daar heb ik ook door ervaring achter moeten komen.
Citaat:
Ik vertrouw mijn vriend én mijn huisgenootje gewoon goed genoeg om te weten dat ze samen geen dingen doen die niet kunnen als (een van beide) een relatie heeft
Een huisgenoot is iets anders dan een vriendin die bij je vriend blijft slapen.
Citaat:
Nee hoor. Als je dat denkt heb je een vertekend beeld van wat vriendschappen kunnen zijn of ben je gewoon zelf totaal niet te vertrouwen :')
Of gewoon geen naieveling. :')
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 14:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Een huisgenoot is iets anders dan een vriendin die bij je vriend blijft slapen
Mijn huisgenootje is een vriendin van mijn vriend (via hem ben ik aan mijn kamer gekomen).

Mijn vriend mag best bij andere meiden blijven slapen maar dan verwacht ik wel dat ie in een eigen bed met eigen deken slaapt (daar vertrouw ik hem ook gewoon in). In een bed, onder een deken slapen is bij mij toch wel voorbehouden aan mijn vriend alleen. Toen ik nog met mijn ex-vriend was bleef ik wel eens bij een andere jongen slapen maar dan wel op een eigen matras/luchtbed met een eigen deken/slaapzak.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 15:04
Χαος
Avatar van Χαος
Χαος is offline
ik heb juist liever van wel, partner moet niet te afhankelijk van je worden.
verder maken ze dan ook interessante dingen mee waar je niet van af weet, zorgt voor interessantere discussies dan de standaard relatie-drama's.

en true.. jealousy is only a houseblock away.. maarja fuck it, dat is je eigen probleem en iets waar je gewoon boven moet komen te staan.
__________________
I doubt my existence, therefore I exist.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 15:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik heb juist liever van wel, partner moet niet te afhankelijk van je worden.
verder maken ze dan ook interessante dingen mee waar je niet van af weet, zorgt voor interessantere discussies dan de standaard relatie-drama's.

en true.. jealousy is only a houseblock away.. maarja fuck it, dat is je eigen probleem en iets waar je gewoon boven moet komen te staan.
Dat heb ik ook ja. Als je hele dagen alleen maar samen thuis zit heb je elkaar niets meer te vertellen en komt dat je relatie echt niet ten goede. Ik vind vrijheid en vrijblijvendheid heel belangrijk en wil mijn vriend dan ook gewoon de vrijheid en ruimte geven om ook nog zijn eigen leven te hebben naast ons leven samen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Figuur vriendje/vriendinnetje
Lelle_*
116 07-05-2005 17:38
Liefde & Relatie Goede vrienden van het andere geslacht
fractuur
133 25-03-2005 19:52
Liefde & Relatie Ben jij jaloers?
Verwijderd
46 09-11-2004 18:49
Liefde & Relatie Vrienden van ander geslacht
Savagé
46 22-02-2004 11:28
Seksualiteit Even over biseksualiteit. Wat is het toch dat stelletjes daar altijd over struikelen?
Scatterheart
183 15-11-2003 19:00
Seksualiteit tot hoever laat jij het toe als jouw partner seks wil met eigen geslacht?
Magdalena
29 16-07-2003 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.