Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 16:21
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-07-2003 @ 12:38:
Gecontroleerd
Betrapt op een scooter die blijkbaar de wettelijk verplichte begrensing niet had.
Dus in overtreding.
Einde oefening.
ow je wou zegge dat me opa 's avonds aan ze scooter heeft ligge sleutele, asjeblieft, ze willen alleen maar geld
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 16:23
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
LaY-D NiCoLe schreef op 24-07-2003 @ 17:21:
ow je wou zegge dat me opa 's avonds aan ze scooter heeft ligge sleutele, asjeblieft, ze willen alleen maar geld
Nee, ze willen dat iedereen (dus ook scooterrijders, en dus ook je opa) zich aan de regels houdt. Als je opa een boete heeft gekregen betekent dat dat er iets niet in orde was met zijn scooter. Zo simpel is dat.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:39
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
LaY-D NiCoLe schreef op 24-07-2003 @ 17:21:
ow je wou zegge dat me opa 's avonds aan ze scooter heeft ligge sleutele, asjeblieft, ze willen alleen maar geld
Maar als hij niet in overtreding is, krijgen ze toch ook geen geld?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:40
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
neej kijk al koop jij je scooter in de winkel en hij is nieuw, gaat ie egt 45, al heb je 50-100 km gerede gaat ie zowieso al 50-55, dus die boetes slaan nergens op voor die paar kilometer te hard...
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:23
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 24-07-2003 @ 15:46:
scooters mogen maar 30 dus in het midden of links van de weg is geen optie, krijg je dat getoeter dat je te langzaam rijd, vooral op een 1baans weg. Studentje je hebt zeker nog nooit 30 in een auto gereden.
En trouwens als je de bromfietstheorie erop naslaat staat er ook dat bromfietsers altijd uiterst rechts moeten aanhouden, dus wie heeft er nou eigenlijk gebrekkige verkeersinzicht?

en ach, wettelijk mag je de begrensing er niet uithalen, maar gelukkig zijn de meeste wouten niet zulke naaiers die letterlijk aan de wet vastklampen. Want als je scooter 50 ofzo gaat geven ze je meestal geen bekeuring op de rollerbank.
Ik vind ook dat scooters gewoon 50 km/u zouden moeten mogen op de openbare weg. En de bromfietstheorie heb ik er inderdaad nooit op na geslagen, maar het is onzin om dat erbij te halen, daar de gemiddelde bromfietser ook schijt heeft aan de rest van de regeltjes die ze geleerd hebben.

't Is ook veel logischer om niet uiterst rechts te rijden. Dan heb ik het nog niet over het verschil tussen rechts en uiterst rechts, maar dat terzijde. Je moet niet tegen mij beginnen over gebrekkig verkeersinzicht, als jij van mening bent dat uiterst rechts het veiligst is, dan ben jij degene met een gebrekkig verkeersinzicht.

En ik wil nog eens benadrukken dat ik er geen problemen mee heb als scooter gewoon vijftig gaan rijden op de openbare weg. Al zie ik het bromfietscertificaat dan wel graag verrijkt worden met een praktijkgedeelte.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:55
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
LaY-D NiCoLe schreef op 24-07-2003 @ 17:21:
ow je wou zegge dat me opa 's avonds aan ze scooter heeft ligge sleutele,
Ja, dat wou ik zeggen. Hoezo heb je daar emotioneel of lichamelijk last van?

Citaat:
asjeblieft, ze willen alleen maar geld

So... Heb je daar ook al problemen mee? Zoals mijn opa altijd zei: wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:56
NN
NN is offline
Beste discussievrienden,

Na een maandje wat anders ben ik weer terug op het forum. Interessante onderwerpen als dat over het proces Volkert van der G. zijn gesloten, dus dan zal ik hier maar eens op in gaan.......

Het is heel erg goed dat er op scooters en ander bromfietsachtige voertuigen een snelheidsbeperking zit. Het is immers al mogelijk om vanaf zestien jaar en zonder een deugdelijke praktijkopleiding een scooter te rijden. Ik acht jongeren niet dan al in staat om zelf een afweging te kunnen maken wat veilig is en wat niet. Gezien de grote hoeveelheid ongelukken ook niet ten onrechte.

De vergelijking met auto's is onredelijk omdat die enkel worden bestuurd door oudere en ervarener bestuurders, de 18-jarige MBO'ertjes in hun Golfjes GTI daargelaten, en een moderne auto met zoveel veiligheidsvoorzieningen is uitgerust dat zelfs bij roekeloos rijgedrag de kans op ernstig letsel minder is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaY-D NiCoLe schreef op 24-07-2003 @ 17:40:
neej kijk al koop jij je scooter in de winkel en hij is nieuw, gaat ie egt 45, al heb je 50-100 km gerede gaat ie zowieso al 50-55, dus die boetes slaan nergens op voor die paar kilometer te hard...
Euh, sorry maar snelheidsbegrenzers slijten gewoon niet op die manier.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:45
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2003 @ 20:31:
Euh, sorry maar snelheidsbegrenzers slijten gewoon niet op die manier.
Maar LaY-D NiCoLe heeft wel gelijk! Het is gewoon een feit dat wanneer je een nieuwe brommer/scooter hebt en je rijdt hem 'pittig' in, dat hij dan van die 45 naar de 50 km/h kán gaan!

Dat is met auto's ook. Als je 2 identieke auto's hebt die door (met alle respect) een omaatje en een 18-jarig patsertje worden ingereden, zal de auto van die 18-jarige sneller optrekken en een íets hogere topsnelheid hebben.
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:12
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Regering moet zich eens op andere dingen richten, die veeel belangrijker zijn.
Scooters behoren 45 te rijden, maar er zijn opvoer spullen te koop waar je scooter zo 100 mee loopt. Voorbeeld:
Iemand staat met een opgevoerde scooter voor het stoplicht te wachten. Hij of zij rijd dus niet. De politie komt eraan. De politie denkt dat de scooter is opgevoerd en neemt de scooter voor controle mee naar het bureau. Daar blijkt dat de scooter ver over de 2 kw gaat. Scootereigenaar krijgt proces verbaal en zal ongeveer 200 a 300 euro moeten betalen

Andere kant van het verhaal
Iemand staat met zijn of haar getunde auto voor het stoplicht. De politie komt eraan en doet niks. De auto rijd vrolijk door met zo'n 300 pk. Diegene zal echt geen 120 op de snelweg rijden.

Die regel klopt toch niet als een scooter niet opgevoerd mag zijn en een auto wel???
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 21:10
Verwijderd
wil even zeggen dat de politieagenten van tegenwoordig ook redelijk DOM zijn!

quote van meneer agent rijkers tegen een jongen met een oranje ding voor op zijn scooter:
'jongeman, man ik even vragen waar jouw helm is?'

Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 21:20
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Ze moeten het gewoon zo doen dat je net zo hard mag als je wilt maar dat er maar tot 45 verzekerd is en bij helm dragen, als je verongelukt zonder helm wordt ook niks verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 21:25
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Citaat:
MM2 schreef op 21-07-2003 @ 22:28:

Wat is voor jou de reden om harder dan 50 te gaan rijden? Ik neem aan dat je geen reizen van 6 uur maakt? Ik neem ook aan dat je zo hard rijd op plaatsen waar mensen lopen? Wat is het punt om nou 2 minuten eerder op je bestemming te zijn, dit om iedereen en jezelf in mogelijke gevaar te kunnen brengen?

Er zijn ook mensen zoals mij die er op kicken om zo hard mogelijk te scheuren op stukken waar het mogelijk is..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 23:23
Atje85
Atje85 is offline
ik weet niet waar jij woont, maar als je hier t maximum uit je auto gaat halen, bijv. 180 ofzo dan komen ze je dus echt wel achterna...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 10:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 31-07-2003 @ 20:12:
Die regel klopt toch niet als een scooter niet opgevoerd mag zijn en een auto wel???
Ach hou toch op zeg, al dat gezeik van de auto's mogen het wel dus waarom wij niet...kinderachtig gezeur...

Accepteer gewoon de regels aangezien die er zijn om de veiligheid in het verkeer te handhaven...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
DjTiesto schreef op 31-07-2003 @ 20:12:
Andere kant van het verhaal
Iemand staat met zijn of haar getunde auto voor het stoplicht. De politie komt eraan en doet niks. De auto rijd vrolijk door met zo'n 300 pk. Diegene zal echt geen 120 op de snelweg rijden.

Die regel klopt toch niet als een scooter niet opgevoerd mag zijn en een auto wel???
ja, maar auto's krijgen weer een boete als ze te hard rijden. En dat gebeurt met scootahs juist weer niet geloof ik. Gewoon een andere manier van controleren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:07
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Dragon Khan schreef op 08-08-2003 @ 22:20:
Ze moeten het gewoon zo doen dat je net zo hard mag als je wilt maar dat er maar tot 45 verzekerd is en bij helm dragen, als je verongelukt zonder helm wordt ook niks verzekerd.

ehe... jah.... en de personen die je daarbij doodrijdt hebben gewoon pech gehad....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 15:50
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Ze zouden die te hard rijdende en teveel makende irritante dingen helemaal moeten verbieden en die gasten die erop zitten het land uitgooien
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Dragon Khan schreef op 08-08-2003 @ 22:20:
Ze moeten het gewoon zo doen dat je net zo hard mag als je wilt maar dat er maar tot 45 verzekerd is en bij helm dragen, als je verongelukt zonder helm wordt ook niks verzekerd.
Wacht gewoon nog ff en dan mag je stemmen. Dan hoor je erbij. Tot die tijd gewoon niet zeiken. Mag ik wel ff opmerken dat ik heel graag zie dat er veel doodrijders zijn, komen we tenminste nog van de overbevolking van ons kleine landje af
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:40
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Citaat:
Wes schreef op 10-08-2003 @ 18:35:
Wacht gewoon nog ff en dan mag je stemmen. Dan hoor je erbij. Tot die tijd gewoon niet zeiken. Mag ik wel ff opmerken dat ik heel graag zie dat er veel doodrijders zijn, komen we tenminste nog van de overbevolking van ons kleine landje af

Niet de leukste vorm van sarcasme.
__________________
Een oorlog is nooit zonder doel, doelloos zijn slechts zijn gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:49
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 09-08-2003 @ 12:09:
ja, maar auto's krijgen weer een boete als ze te hard rijden. En dat gebeurt met scootahs juist weer niet geloof ik. Gewoon een andere manier van controleren.
Scooters worden dan aangehouden en dan moeten ze mee voor controle naar het politiebureau hoor. En als je daat boven het toegestane kw komt, krijg je een boete. En bij 2 kw of meer ben je je scooter voor opbepaalde tijd kwijt.
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
DjTiesto schreef op 10-08-2003 @ 23:49:
Scooters worden dan aangehouden en dan moeten ze mee voor controle naar het politiebureau hoor. En als je daat boven het toegestane kw komt, krijg je een boete. En bij 2 kw of meer ben je je scooter voor opbepaalde tijd kwijt.
ja, ze houden je niet voor niks aan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:04
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Blaat niet zo dom
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 13-08-2003 @ 15:04:
Blaat niet zo dom
Moet je maar niet te hard rijden
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
DjTiesto schreef op 13-08-2003 @ 15:04:
Blaat niet zo dom
Als je als "autocoreur" flink te hard rijd ben je je rijbewijs voor een bepaalde tijd kwijt. Dus aan alles zitten regels en consequenties als je de regels overtreed. Ik begrijp niet waarom iedereen op zo'n klein geval gigahard moet gaan met van die kleine klotewieltjes. Ik wikkel nog liever een auto om een boom dan dat ik met een scooter met hoge snelheid een flink ongeluk krijg.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:16
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Wes schreef op 13-08-2003 @ 17:44:
Als je als "autocoreur" flink te hard rijd ben je je rijbewijs voor een bepaalde tijd kwijt. Dus aan alles zitten regels en consequenties als je de regels overtreed. Ik begrijp niet waarom iedereen op zo'n klein geval gigahard moet gaan met van die kleine klotewieltjes. Ik wikkel nog liever een auto om een boom dan dat ik met een scooter met hoge snelheid een flink ongeluk krijg.
Dan daarbij heb je bij het wikkelen van die auto nog kan dat je het overleeft.
Herhaal je hetzelfde geintje op dezelfde snelheid met een scooter ben je gewoon hartstikke dood.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:23
Verwijderd
eerst ff alle feiten op een rijtjuh

1: scooters mogen binnen de bbkom maar 30 km/u
2: scooters mogen buiten de bbkom maar 40 km/u
3: scooters mogen een max. constructie snelheid van 45 km/u hebben

1: auto's mogen binnen de bbkom 50 km/u
2: auto's mogen buiten de bbkom (meestal) 80 km/u
3: constructie snelheid geld niet voor auto's

ik stel voor dat we netelenbos op een sootertje zetten dat maar 45 km/u gaat en heel sloom optrekt. dan hoop ik dat ze zo massaal word ingehaald door auto's dat ze vanzelf omvalt en dat ze eindelijk inziet dat het VEILIGER is voor scooters om minstens 50 km/u te kunnen.

dat zal ze leuk vinden. een vrachtwagen die haar met 50 km/u inhaalt terwijl ze zelf maar 30 mag.

daarom heb ik alle rotzooi die de overheid in mijn scoot heeft gepropt er meteen weer uitgehaald.

:-D
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dukko schreef op 14-08-2003 @ 14:23:
eerst ff alle feiten op een rijtjuh

1: scooters mogen binnen de bbkom maar 30 km/u
2: scooters mogen buiten de bbkom maar 40 km/u
3: scooters mogen een max. constructie snelheid van 45 km/u hebben

1: auto's mogen binnen de bbkom 50 km/u
2: auto's mogen buiten de bbkom (meestal) 80 km/u
3: constructie snelheid geld niet voor auto's

ik stel voor dat we netelenbos op een sootertje zetten dat maar 45 km/u gaat en heel sloom optrekt. dan hoop ik dat ze zo massaal word ingehaald door auto's dat ze vanzelf omvalt en dat ze eindelijk inziet dat het VEILIGER is voor scooters om minstens 50 km/u te kunnen.

dat zal ze leuk vinden. een vrachtwagen die haar met 50 km/u inhaalt terwijl ze zelf maar 30 mag.

daarom heb ik alle rotzooi die de overheid in mijn scoot heeft gepropt er meteen weer uitgehaald.

:-D
Netelenbos, welk tijdperk leef jij?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:42
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Scooters zijn toch maar voor kansloze hangjongeren, naar de sloop met al die kutdingen
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:53
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
jellerd schreef op 20-07-2003 @ 23:16:
neej, want als die scooter daar niet had gereden was er niks aan de hand geweest! Je verwacht niet dat er iets met 80 km/ph het fietspad overraast!
en kindjes mogen niet loslopen, maar moeten aangelijnd worden. Verantwoordelijkheidsgevoel van ouders is ook ver te zoeken dezer dagen.

JE verwacht als auto/brommer/motor/tractorrijder/fietser toch ook niet dat een kind oversteekt...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:54
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
AtHell schreef op 15-08-2003 @ 14:42:
Scooters zijn toch maar voor kansloze hangjongeren, naar de sloop met al die kutdingen
beter dan de hele tijd fietsen op van die hollandse roestfietsen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 14:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 15-08-2003 @ 14:54:
beter dan de hele tijd fietsen op van die hollandse roestfietsen
eindelijk een argument dat hout snijdt
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-08-2003 @ 21:16:
Dan daarbij heb je bij het wikkelen van die auto nog kan dat je het overleeft.
Herhaal je hetzelfde geintje op dezelfde snelheid met een scooter ben je gewoon hartstikke dood.
Daarom juist. Dat was me punt ook. Ga gewoon fietsen zou ik zeggen tegen iedereen die op een scooter rijd. "Vroerger" hadden ze ook geen scooters.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:41
tarekh16
Avatar van tarekh16
tarekh16 is offline
Citaat:
AtHell schreef op 15-08-2003 @ 14:42:
Scooters zijn toch maar voor kansloze hangjongeren, naar de sloop met al die kutdingen
daar ben ik het dus ECHT NIET mee eens. een scooter is een zeer goed alternatief voor een auto , wat dacht je daar van ?

goedkoop om aan te schaffen
geen files
geen parkeerproblemen
geen parkeer geld
geen wegenbelasting
geen dure verzekering
zuinig met benzine
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 15:08
ganralph
ganralph is offline
helemaal mee eens, maar de scooter is dus ook NIET ontworpen om:
-60 mee te rijden
-geen helm op te zetten (stel je voor dat je kapsel in de war komt
-nog erger: de helm zo half op je botte kop te zetten
-een irritante geluidsinstallatie te bevatten
-fietsers en kinderen dood te rijden
-stoer over te praten met je loser-vriendjes

maar idd, als je stoer met al je maten in het park om een groepje scooters gaat hangen en ff staat uit te leggen hoe 'relax' die nieuwe 'pijp' wel niet rijdt, dan krijg je inderdaad geen files


nix tegen scooters; wel tegen 80%van de gebruikers
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:32
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
tarekh16 schreef op 16-08-2003 @ 13:41:
daar ben ik het dus ECHT NIET mee eens. een scooter is een zeer goed alternatief voor een auto , wat dacht je daar van ?

goedkoop om aan te schaffen
geen files
geen parkeerproblemen
geen parkeer geld
geen wegenbelasting
geen dure verzekering
zuinig met benzine
Inhoudelijk nergens op ingaan en je mening tentoonstellen is best ruig

Stel nou he, dat alle scooterende jongeren voor de grap eens de fiets zouden pakken, wat zou dat aan vervuiling, geluidsoverlast, ongelukken en claims bij verzekeringsmaatschappijen schelen ?
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:43
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
tarekh16 schreef op 16-08-2003 @ 13:41:
daar ben ik het dus ECHT NIET mee eens. een scooter is een zeer goed alternatief voor een auto , wat dacht je daar van ?

goedkoop om aan te schaffen
geen files
geen parkeerproblemen
geen parkeer geld
geen wegenbelasting
geen dure verzekering
zuinig met benzine
....alleen ze zijn te traag voor lange afstanden en daarmee geen goed alternatief, omdat iedereen zijn auto daar ook voor wil gebruiken. en voor de korte afstanden zie ik toch liever dat mensen gewoon gaan fietsen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:50
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
tarekh16 schreef op 16-08-2003 @ 13:41:
daar ben ik het dus ECHT NIET mee eens. een scooter is een zeer goed alternatief voor een auto , wat dacht je daar van ?

goedkoop om aan te schaffen
geen files
geen parkeerproblemen
geen parkeer geld
geen wegenbelasting
geen dure verzekering
zuinig met benzine
1: Fiets ook
2: Fiets ook
3: Fiets ook (alhoewel )
4: Fiets
5: Fiets
6: Fiets gebruikt niet eens benzine

En als extra is het nog eens goed voor je ook nog eens. Dus een prima alternatief voor de auto op korte afstanden: DE FIETS!

Op lange afstanden een scooter dan mag jij een keertje in Landgraaf beginnen en dan naar Oudheusden toe komen rijden en dan eens kijken hoe lang je er over doet.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 19:58
tarekh16
Avatar van tarekh16
tarekh16 is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-08-2003 @ 18:50:
1: Fiets ook
2: Fiets ook
3: Fiets ook (alhoewel )
4: Fiets
5: Fiets
6: Fiets gebruikt niet eens benzine

En als extra is het nog eens goed voor je ook nog eens. Dus een prima alternatief voor de auto op korte afstanden: DE FIETS!

Op lange afstanden een scooter dan mag jij een keertje in Landgraaf beginnen en dan naar Oudheusden toe komen rijden en dan eens kijken hoe lang je er over doet.
dat is ook de reden dat ik mijn scooter te koop heb gezet en dat ik een fiets ga kopen

maar een scooter blijft het handigste voor alle afstanden waar je langer dan een half uur over fietst en een auto is gewoon waardeloos voor waar ik woon (amstelveen , amsterdam)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-07-2003 @ 19:02:
imho zijn auto's net iets veiliger dan brommers.
FOUT...met een auto heb je een veel gevaarlijker wapen om anderen iets aan te doen...als je met een scooter uit de bocht vliegt - au -
vlieg je met de auto uit de bocht, huppa je neemt meteen 5 voetgangers mee...

ik ben die regels ook helemaal zat, mijn scooter haalt de 80, maar als ik gewoon 50 rij waar je maar 50 mag, rijden al die autos me voorbij met 70! en dan pakt zon *** agentje MIJ op omdat ik harder kan?? wtf is dit voor onzin??
ze lopen altyd te zeiken dat je je aan moet passen aan het andere verkeer, doe je dat, krijg je een boete...
en serieus, 45 rijden tussen de autos, nee DAT is veilig...iedereen gaat bumperkleven en probeert je in te halen, leuk johh...
ben blij dat ik bijna motor mag rijden, dan ben ik van deze onzin af, want het is ECHT onzin..
dat ze je pakken als je 70 gaat waar je 30 mag, oke .. boete
maar als ze je pakken terwijl je 30 rijdt waar je 30 mag, maar je meenemen om te kijken hoe hard ie wel niet kan..fuck op..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:57
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 16-08-2003 @ 16:08:
helemaal mee eens, maar de scooter is dus ook NIET ontworpen om:
-60 mee te rijden
ook fout...de scooters hebben een constructie snelheid van 70/80 , alleen ze gooien er een begrenzer in, ze zijn er op gemaakt om die snelheid te halen
in italie enzo mag je gewoon 70 , en daar gebeuren meteen heel wat minder ongelukken, omdat scooters gewoon mee kunnen komen met het verkeer, en niet worden platgereden door autobestuurders die zich irriteren

ik ben zelf ook bijna omvergereden door een politie auto omdat mijnheer geen richting aan gaf, terwijl die me duidelijk zag!
en dan zeiken op scooters...
het is gewoon te irritant, want hier wordt gewoon gedacht dat alle scooterrijders van die aso's zijn, dat slaat ook nergens op
ik hoor meer over 18 jarige automobilisten die met drank op een ongeluk veroorzaken dan over scooterrijders die met 90 iemand doodrijden..

tis heel simpel, OF alle scooters mogen maar 45 maar zet ze op het fietspad, OF alle scooters op de weg maar dan moeten ze 65/70 kunnen (geloof me, anders word je van de weg gedrukt door die *** auto's)

Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 24-07-2003 @ 19:56:

De vergelijking met auto's is onredelijk omdat die enkel worden bestuurd door oudere en ervarener bestuurders, de 18-jarige MBO'ertjes in hun Golfjes GTI daargelaten, en een moderne auto met zoveel veiligheidsvoorzieningen is uitgerust dat zelfs bij roekeloos rijgedrag de kans op ernstig letsel minder is.
omg!!!
zijn jullie echt blind?? een auto is veiliger voor de BESTUURDER, voor het andere verkeer is een auto een dodelijk wapen als ie ergens vol tegenaan knalt! een scooter een HEEL stuk minder,
snap het nou een keer


IK heb gesproken en nu gaat ik maffen..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 00:49
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Als scooters gemaakt zijn om 80/90 te rijden, waarom verstevigen mensen hun frame dan, als ze hem opvoeren?

Je lult gewoon uit je nek. Scooters en brommers zijn geen scheurmachines. Als jij harder wilt rijden dan 45, zul je gewoon nog eventjes moeten wachten tot je je rijbewijs hebt.

Die snelheidslimiet is voor je eigen veiligheid. Heb jij enig idee wat er met je lichaam gebeurt als je met 90km/u met je scooter tegen een boom knalt? Of onderuit gaat? In het eerste geval wordt elk bot in je lichaam zodanig van zijn plaats verwijderd, dat je ingewanden 1 voor 1 aan flarden gescheurd worden, en men je nadien alleen nog maar kan identificeren aan je gebit. In het twee geval word je als boter op een broodje over het asvalt uitgesmeerd.
Dit klinkt misschien overdreven, en dat is het ook, maar het is wel een indicatie.

Tuurlijk is het leuk om je brommer of scooter op te voeren, maar ga dan niet lopen zeiken als ze hem een keer op de rollerbank zetten.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 18-08-2003 @ 01:49:
Als scooters gemaakt zijn om 80/90 te rijden, waarom verstevigen mensen hun frame dan, als ze hem opvoeren?

Je lult gewoon uit je nek. Scooters en brommers zijn geen scheurmachines. Als jij harder wilt rijden dan 45, zul je gewoon nog eventjes moeten wachten tot je je rijbewijs hebt.

Die snelheidslimiet is voor je eigen veiligheid. Heb jij enig idee wat er met je lichaam gebeurt als je met 90km/u met je scooter tegen een boom knalt? Of onderuit gaat? In het eerste geval wordt elk bot in je lichaam zodanig van zijn plaats verwijderd, dat je ingewanden 1 voor 1 aan flarden gescheurd worden, en men je nadien alleen nog maar kan identificeren aan je gebit. In het twee geval word je als boter op een broodje over het asvalt uitgesmeerd.
Dit klinkt misschien overdreven, en dat is het ook, maar het is wel een indicatie.

Tuurlijk is het leuk om je brommer of scooter op te voeren, maar ga dan niet lopen zeiken als ze hem een keer op de rollerbank zetten.
heb je enig idee wat er gebeurd als je met een motor met 90 tegen een boom knalt? precies..hetzelfde..
en mensen verstevigen hun frame als ze hem OPVOEREN
de begrenzer eruit is niet opvoeren, opvoeren is er voor zorgen dat ie harder optrekt, of een 70cc ervan maken (daar kan het frame idd niet tegen)
maar als je de begrenzer eruit haalt gaat ie gewoon 70 , en dat is de officiele topsnelheid van dat ding
als je er geen verstand van hebt, hou dan ook je mond
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 18-08-2003 @ 14:02:
heb je enig idee wat er gebeurd als je met een motor met 90 tegen een boom knalt? precies..hetzelfde..
Kheb nog nooit een scooter met veiligheidsgordel en airbag gezien.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 18-08-2003 @ 18:56:
Kheb nog nooit een scooter met veiligheidsgordel en airbag gezien.
o god..
LEES voor je reageert, heb jij weleens een MOTOR met airbag en gordels gezien????????
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:34
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 19-07-2003 @ 21:34:
Ach ja, als zo'n klootzak op zo'n scootertje een kindje omver rijdt is dat ook echt niet erg
Nou effetjes relativeren. Hoeveel kindjes komen er onder een auto???

Veel meer dan onder een scooter.

Bovendien als je met een scooter over een kind heenrijdt lig je zelf ook nog eens vol op je bek, en zo`n klootzak waar jij naar refereerd heeft natuurlijk geen helm op . Ook erg oppervlakkig om scooterrijders voor klootzakken te generaliseren. Want in auto`s zit ook tuig!
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:39
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 21-07-2003 @ 01:21:
bla bla bla al dat gezeik. Gewoon opvoeren die handel en met 120 door de woonwijken. Hoe sneller je gaat hoe minder de kans dat iets je raakt.

ik sta boven de wet want mijn scooter gaat 220. En als je bumperkleeft ga je nog sneller en als de woute komen laat ik ze gesmolten rubber snuiven met een vette burnout.
p.s. Mag ik die scooter lenen?
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
the_conquer schreef op 19-08-2003 @ 15:34:
Nou effetjes relativeren. Hoeveel kindjes komen er onder een auto???

Veel meer dan onder een scooter.
Dat is toch irrelevant? Het feit dat het één nog meer slachtoffers maakt dan het ander, wil toch niet zeggen dat het één dan maar gerechtvaardigd of goed is?

Citaat:
Bovendien als je met een scooter over een kind heenrijdt lig je zelf ook nog eens vol op je bek, en zo`n klootzak waar jij naar refereerd heeft natuurlijk geen helm op . Ook erg oppervlakkig om scooterrijders voor klootzakken te generaliseren. Want in auto`s zit ook tuig!
Ook hier, een verband wat compleet irrelevant is. Het maakt voor iemand die door een scooterrijder wordt aangereden helemaal niets uit of die scooterrijder zelf ook gewond raakt of overlijdt. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat men geneigd zou zijn voorzichtiger te rijden bij een scooter omdat men zelf ook sneller schade oploopt bij een valpartij, maar dat is dus niet zo. De meeste van die klootzakjes spelen met hun eigen leven zo goed als met dat van anderen.

Er is trouwens een zeer drastische en simpele manier om zo'n probleem te verhelpen. Bij de eerste overtreding een waarschuwing, bij de tweede een boete van enkele honderden euro's, bij de derde inbeslagname en vernietiging van de scooter. Het principe van hoge straffen even toegepast op jeugdige asootjes
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 16:08
the_conquer
the_conquer is offline
Met dat verband toonde ik aan dat het aantal ongevallen met scooters lager is dan met een auto. Dus in dit geval wel degelelijk een verband is, aangezien scooters als gevaarlijk worden beschouwd en dat vind ik wat te overtrokken.

trouwens dat scooterrijders als roekeloos worden bestempeld vind ik ook wat overtrokken. Kijk eens naar helse chauffeurs op tv en jah allemaal automobilisten. Overigens ik vind het gevaar met scooters wel meevallen. Het is meer de persoon die op dat ding zit. Okee maak dan een pratijkexamen en laat scooters dan gewoon op de grote wegen mogen en die dingen een km of 80 rijden.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.