Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 19:23
brightlight
brightlight is offline
Ik heb vandaag een artikelen gelezen over de trucjes die criminelen in het buitenland (onder andere spanje) uithalen bij pinautomaten. Ze stoppen lijm tussen de gleuf van het pinautomaat zodat de pinpas wordt ingeslikt. Als je dan wegloopt, wordt je rekening leeggeplunderd. Zijn er misschien mensen die dit is overkomen? En zijn dit soort dingen ook te voorkomen?
Advertentie
Oud 04-08-2004, 19:28
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Geen ervaring mee, maar ik denk niet dat je dat kan voorkomen... je moet maar 'gokken' dat het goed komt.
Of je moet binnen bij een bank geld halen, maar ik weet niet of dat werkt. Verder zou ik altijd pinnen bij een geldautomaat die aan een bank vast zit, en niet aan een of ander los geldautomaat ergens bijv. midden op de boulevard. Als er dan iets mis gaat, kan je meteen 'hulp' vragen bij de bank en kan je ook geholpen worden.
__________________
Home is where the heart is...
Oud 04-08-2004, 19:41
Ivo
Ivo is offline
Nog een tip, ga niet alleen pinnen. Aangezien 99% van de Nederlanders niet alleen op vakantie gaat, lijkt met dat geen probleem. Dan kan er, mocht er toch wat mis gaan 1 persoon bij de pinautomaat met pas blijven, terwijl de ander in de bank om hulp vraagt. En ga zeker niet op hulp in van 'toevallige voorbijgangers' die je vragen om nog een keer je pincode in te toetsen.
Mensen die kwaad willen doen zoeken daarvoor de meest geschikte personen uit, dus zorg dat je als doelwit/slachtoffer niet erg aantrekkelijk bent.
Oud 04-08-2004, 20:01
Verwijderd
je kan het beste bij een bank gaan pinnen die open is, zodat de pas niet ingeslikt wordt. Dan kan je gelijk geholpen worden mocht er iets aan de hand zijn.
verder net zoals in nederland je pincode afschermen als je pint en oppassen voor omstanders.
Oud 05-08-2004, 00:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bovenstaande tips (ga niet alleen pinnen en pin bij een bank) zijn erg handig!
Mocht je toch onverhoopt alleen aan het pinnen zijn ergens ver van een bank en je pas wordt ingeslikt, kijk dan op de automaat of er niet ergens een telefoonnummer staat. Dat is vaak namelijk ook het geval en daar zou je evt. hulp bij kunnen halen (in het Engels dan). Mocht dit niet lukken, zorg dan dat je bijv. het blokkeringsnummer van je bank bij je hebt in je portemonnee en blokkeer eerst je rekening voordat je wegloopt.. (ik heb dat nummer gewoon in m'n telefoon gezet. Je weet maar nooit..)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-08-2004, 18:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb in Venetie gehad dat mijn pas door de automaat werd ingeslikt, maar dat lag aan de pas zelf (er zat een klein scheurtje in). Gelukkig was ik met wat andere mensen, zij zijn toen bij de bank naar binnen gegaan terwijl ik buiten heb gewacht, zodat ik er zeker van was dat het geen truc was en heel mn rekening geplunderd zou worden. Vervolgens heeft een bankmedewerker m'n pas eruit gehaald (waar inmiddels een hele grote scheur inzat...). De pas was onbruikbaar, maar gelukkig had ik hte geld toch niet echt nodig.

Dus ga altijd pinnen bij een automaat waar een bank aan vast zit.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 06-08-2004, 08:43
Verwijderd
...dat gebeurt in Nederland ook - bij mij om de hoek om precies te zijn. Gewoon overal opletten, nooit iemand laten 'helpen', als het fout gaat altijd je medereiziger bij de pinautmaat achterlaten, terwijl jij de kaart uit de automaat laat halen.
Oud 06-08-2004, 09:40
Krook
Krook is offline
Cynische tip: neem geen hulp aan van onbekenden die je willen helpen, vrijwel altijd wijst het voor zich wanneer je aan het pinnen bent (elke automaat kan Engels) om een geplunderde rekening te voorkomen.

(spreek gelukkig niet uit ervaring )


*oh, ik herhaal bovenstaande poster *
__________________
Het leven is mooi.
Oud 10-08-2004, 12:52
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Komt je geld eruit en een bonnetje: Your card has been confiscated... (2e dag vakantie, net stufi binnen. *GROM*)
Iig meteen nummer op het bonnetje gebeld en nederlandse bank om de boel te laten blokkeren, zo klaar.
Je mobiel meenemen is dus ook niet verkeerd.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 10-08-2004, 15:13
riannuhtje
riannuhtje is offline
dat is mij dus vorig jaar overkomen. niet dat mn pas werd ingeslikt, maar mn pas was gekopieerd. Zal ff de beknopte versie geven:

ik wou pinnen, maar dat ging steeds niet. dus ik mn ouders bellen, en zij de bank. Wat bleek, er was elke dag 100 euro van mn rekening afgeschreven, en dat was mn dagelijkse limiet toen. Maar mn pas had ik zelf nog. Dus ik heb de hele vakantie geen geld gehad, heb moeten lenen van een vriendin. Ben in Spanje naar de politie geweest om aangifte te doen, dat heeft 5 uur geduurd.
Toen ik weer terug was in nederland ben ik gelijk naar de bank gegaan om aangifte te doen enzo. Het heeft 8 maanden geduurd voordat ik mijn 250 euro terug had. Het leuke is dat alle banken altijd beweren dat je meteen je geld terug krijgt als er iets met je pas gebeurd enzo. niet dus.

Dr is echt nix wat je kan doen om te voorkomen dat je pas gekopieerd wordt, ik had het zelf ook pas een paar dagen later door... T enige wat ik nu doe is het grootste deel van mn geld ff onderbrengen op de rekening van mn ouders als ik op vakantie ga, zodat niet alles gejat kan worden
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
Oud 01-09-2004, 17:51
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Ik heb dat van Spanje nog nooit gehoord, maar ik weet wel dat als je naar Frankrijk gaat je pinpas echt niet moet verliezen. Daar'pin' je bij de supermarkt, het enige wat je moet doen is je pinpas door het apparaat halen en je handtekening zetten, and that's it...
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Oud 02-09-2004, 19:50
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Doen ze d8 ik vooral veel in Spanje, die trucjes met die lijm en zo.

Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar van buitenlandse pinautomaten heb ik alleen maar "ervaring" in Frankrijk, rest van de landen niet, maar in Frankrijk had ik er gelukkig geen last van.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 15-09-2004, 18:42
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Tsja, dat heb je in Nederland ook.
Oud 20-09-2004, 17:11
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
Nog een tip, ga niet alleen pinnen. Aangezien 99% van de Nederlanders niet alleen op vakantie gaat, lijkt met dat geen probleem.

99%? dat lijkt me een beetej over dreven ik ben dit jaar wel alleen op vakantie geweest en heb gelukkig niet iets dergelijks meegemaakt..

Wat trouwens als je wel 'bewakers' bij je hebt en je staat ook bij een bank maar het is zondag en hij is gesloten?
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saailight #1858
Verwijderd
500 01-08-2013 14:22
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #158
darkfairy
487 25-10-2010 21:43
Werk, Geld & Recht In het buitenland tanken met pinpas
Verwijderd
5 06-06-2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.