Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 19:00
DreamQueen
DreamQueen is offline
Wie heeft er 1? kan iemand me er wat meer over vertellen?
Is het waar dat je er pas een kan nemen als je kinderen hebt gehad? En weet iemand ook waarom dat dan zo is?
Voel je er wat van? en is het ook echt 100 % veilig?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:15
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Wie heeft er 1?
nee ik heb er geen maar wel behandeld op school

kan iemand me er wat meer over vertellen?
das heeel goed te vinden op internet opzich...

Is het waar dat je er pas een kan nemen als je kinderen hebt gehad?
nee dat is niet waar, het inbrengen gaan alleen makkelijker als je een kindje hebt gehad

En weet iemand ook waarom dat dan zo is?
als je nog geen kinderen hebt gehad is alles wat strakker en kan het pijnlijker zijn

Voel je er wat van? en is het ook echt 100 % veilig?
volgens mij is er nog steeds kans op een zwangerschap
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:22
Verwijderd
Mijn moeder heeft een spiraaltje gehad, ze nam hem omdat ze de pil zat was. Maar ze had vrijwel meteen last van een vreselijk hevige menstruatie en ook is ze het touwtje een paar keer kwijt geraakt (een paar keer kon de dokter hem pakken, de laatste keer moesten ze met een echo kijken of alles nog wel goed zat ). Uiteindelijk heeft ze hem laten verwijderen. Ik heb dit van meer mensen gehoord...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:41
Glamour_Maai
Avatar van Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Een vriendin van mij heeft er ook zo eentje gehad.
Ze had nog geen kindje gehad, dus dat is alvast een fabeltje. Dat het er dan makkelijker ingaat kan ik me best wel voorstellen.
Die vriendin had sinds haar spiraaltje wel veel meer last van pijnlijke menstruaties. Nog pijnlijker van toen ze de pil nam. Heb dat van nog mensen gehoord, dus blijkbaar komt het wel meer voor.

Verder weet ik er niet veel van...
__________________
~...oOo...~ I do believe that God above, created you for me to love ~...oOo...~
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:50
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
DreamQueen schreef op 29-11-2004 @ 20:00 :
en is het ook echt 100 % veilig?
De enige anticonceptiemethode die 100% veilig is is sterilisatie
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:10
Verwijderd
onthouding is ook 100 % veilig
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:14
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2004 @ 21:10 :
onthouding is ook 100 % veilig
Sarah je bent flauw vandaag
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2004 @ 21:10 :
onthouding is ook 100 % veilig
En Maria dan?!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:28
Verwijderd
Die kans is verwaarloosbaar

Ik wil ontopic reageren, maar alle vragen zijn al beantwoord volgens mij...
mijn moeder heeft een tijdje een spiraaltje gehad, ze had geen Grote Problemen toen, alleen een erg hevige menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:42
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-11-2004 @ 20:50 :
De enige anticonceptiemethode die 100% veilig is is sterilisatie
Ik ken iemand die toen toch nog 2 kinderen wist te "produceren"
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:11
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 29-11-2004 @ 21:42 :
Ik ken iemand die toen toch nog 2 kinderen wist te "produceren"
Dat gebeurt alleen als de sterilisatie niet goed is uitgevoerd of als de nacontroles niet goed genoeg zijn
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:14
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-11-2004 @ 22:11 :
Dat gebeurt alleen als de sterilisatie niet goed is uitgevoerd of als de nacontroles niet goed genoeg zijn
Mjah t zal wel niet helemaal goed zijn gegaan idd...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heel vaag dat met het spiraaltje
van de docent (huisarts) hoorde we dat veel mensen juist een positieve invloed ervaring op de menstruatie
niet tot bijna niet..
maar als ik het zo hoor
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:34
Verwijderd
bij een hormoonspiraaltje wordt het wel minder, ben je niet daarmee door de war?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:48
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
waarom opteer je dan niet voor Implanon? Je weet wel, zo'n staafje in je arm dat elke dag wat hormonen afscheidt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:56
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2004 @ 22:34 :
bij een hormoonspiraaltje wordt het wel minder, ben je niet daarmee door de war?
zou kunnen *denkt hard na*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2004 @ 22:34 :
bij een hormoonspiraaltje wordt het wel minder, ben je niet daarmee door de war?
Mijn moeder had een hormoonspiraaltje (vergeten te zeggen in mijn vorige post) maar ze had dus wel last van een hele hevige menstruatie en ook hele hevige menstruatie-pijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-11-2004 @ 10:28 :
Mijn moeder had een hormoonspiraaltje (vergeten te zeggen in mijn vorige post) maar ze had dus wel last van een hele hevige menstruatie en ook hele hevige menstruatie-pijn.
je moeder is niet de enigste, ik ken er zo al 4 die dat ook hadden en t daarom hadden laten verwijderen.

ik ben achteraf blij dat ik halverwege t zetten van dat spiraaltje niet meer door wilde zetten
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:29
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
ik heb een hormoonspiraaltje
het deed een klein beetje pijn bij het inbrengen maar dat duurt maar 5 seconden ofzo, daarna had ik een week lang een beetje kramp in mijn buik maar nu heb ik hem al... nou bijna 5 maanden en ik ben nog een keer ongesteld geworden, heel licht.
ik vind het superfijn want ik hoef nergens aan te denken

ik had nog geen kind, en het kon toch

de kans dat je toch zwanger wordt met een hormoonspiraaltje is iets van 0,0001 ofzo, heel klein dus

het leuke van een hormoonspiraaltje is alleen dat het de menstratiecyclus zelf niet beinvloed, je hebt gewoon je normale cuyclus en dus niet beinvloed door de pil ofzo, het enige dat het spiraaltje doet is in je baarmoeder alle plek innemen en de hormonen zorgen ervoor dat je baarmoederwand niet meer opgebouwd wordt, daarom wordt je dus ook niet meer ongesteld.


zo'n staafje in je arm zou ik NOOOIT nemen, want soms raken die kwijt in je lichaam
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 30-11-2004 @ 11:54 :
je moeder is niet de enigste, ik ken er zo al 4 die dat ook hadden en t daarom hadden laten verwijderen.

ik ben achteraf blij dat ik halverwege t zetten van dat spiraaltje niet meer door wilde zetten
Volgens de huisarts van mijn moeder had ze er ook al veel verwijderd omdat er heel veel mensen last van hadden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef op 30-11-2004 @ 13:29 :
ik heb een hormoonspiraaltje
het deed een klein beetje pijn bij het inbrengen maar dat duurt maar 5 seconden ofzo, daarna had ik een week lang een beetje kramp in mijn buik maar nu heb ik hem al... nou bijna 5 maanden en ik ben nog een keer ongesteld geworden, heel licht.
ik vind het superfijn want ik hoef nergens aan te denken

ik had nog geen kind, en het kon toch

de kans dat je toch zwanger wordt met een hormoonspiraaltje is iets van 0,0001 ofzo, heel klein dus

het leuke van een hormoonspiraaltje is alleen dat het de menstratiecyclus zelf niet beinvloed, je hebt gewoon je normale cuyclus en dus niet beinvloed door de pil ofzo, het enige dat het spiraaltje doet is in je baarmoeder alle plek innemen en de hormonen zorgen ervoor dat je baarmoederwand niet meer opgebouwd wordt, daarom wordt je dus ook niet meer ongesteld.


zo'n staafje in je arm zou ik NOOOIT nemen, want soms raken die kwijt in je lichaam
Die hormonen beïnvloeden je cyclus net zoals de pil dat doet, alleen met minder hormonen. En zo'n staafje raakt echt niet kwijt, hij zit gewoon vast waar hij zit, hij kan echt niet ineens ergens naartoe gaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:56
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
bij een vriendinnetje van mij is ie kwijtgeraakt

ik heb het allemaal in een bijsluiterboekje staan, en het spiraaltje beinvloed je niet zoals de pil dat doet
het is een ander hormoon, en het werkt niet in je lichaam, maar alleen in je baarmmoeder.
de pil maakt een grote dikke prop slijmvlies voor je baarmoederingang zodat de zaadcelletjes niet naar binnen kunnen dringen, bovendien beinvloed de pil je cyclus in de zin van, je bent ongesteld in je stopweek.
bij het spiraaltje ben je ongesleld als jouw natuurlijke hormonale cyclus vind dat je dat bent, dus de pil beinvloed je menstruatie cyclus en bij het spiraaltje gebeurt dat niet.

en inderdaad doet het spiraaltje het met minder hormonen, bij een bloedtest met de pil kun je duidelijk zien dat je hem slikt terwijl het bij het hormoonspiraaltje vrij moeilijk terug te vinden is. het spiraaltje kun je bijvoorbeeld ook hebben als je borstvoeding geeft, terwijl dit bij d epil schadelijk kan zijn.
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:12
DreamQueen
DreamQueen is offline
blijkbaar is het dus bij iedereen anders hoe de spiraal werkt... ik denk dat ik het toch wel ga proberen omdat het idd niet zoveel je menstruatiecyclus beiinvloed wel wat maargoed je wordt wel ongesteld en dat is belangrijk en niet zwanger en dat is nog belangrijker op mijn leeftijd!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid spiraaltje?
schaapje2702
8 16-08-2012 11:10
Lichaam & Gezondheid Het Mirena Spiraaltje
stout!
13 28-03-2005 16:41
Lichaam & Gezondheid Spiraaltje!
miekmuis
32 27-03-2005 17:03
Huiswerkvragen: Exacte vakken Poolvergelijking afleiden van een spiraal
ProPHeT
4 01-03-2004 21:56
Lichaam & Gezondheid ervaringen met een spiraaltje
rabecca
6 28-04-2002 17:06
Lichaam & Gezondheid ~**Spiraaltje**~
[DFU]DutchGirllie
5 26-02-2002 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.