Oud 31-07-2007, 17:46
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het probleem is niet zo groot, maar voor mijn gevoel klopt het niet:

de camping waar ik binnenkort op vakantie ga eist een identiteitsbewijs als borg. Mijn vriendinnen en ik hebben niet bepaald een ID 'over' en een rijbewijs is geen officieel document. Zeker op vakantie zouden we ook gewoon graag onze ID bij ons hebben, daarbij is het ook wettelijk verplicht.
De camping is in Nederland.

Ik vind het vooral een krom idee dat je je ID niet terug zou krijgen, al zou je bijv. iets op de camping vernielen of beschadigen. Ook al schat ik die kans niet groot.

Heeft iemand dit meegemaakt? Wat heb je toen gedaan? Wat kunnen we hiermee, bijvoorbeeld kijken voor de mogelijkheid een borgsom te betalen? Daar ben ik wel toe bereid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2007, 18:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zou gewoon in overleg gaan. Identificatieplicht is nu eenmaal feit in Nederland, dus ze zullen er wel vaker tegenaan lopen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb het nooit op een camping gehad, maar wel eens met schaatsen huren. Alternatief daarbij was 50 euro als borg. Toen heb ik dat laatste gedaan.

Op een vakantie lijkt het me helemaal raar, want als jij ergens bij betrokken raakt moet je gewoon je ID kunnen laten zien aan de politie. Ik zou hen vragen of er niet ook zoiets met een geld-borg te regelen is. Officieel mag je je ID volgens mij niet eens afgeven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
In Hongarije of Kroätie heb ik het meegemaakt.. We hebben de paspoorten daar laten liggen omdat er geen ruimte voor overleg was...

Op Google vond ik net meer campings die er deze vreemde borg op na houden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Er zijn ook campings die gewoon alleen een kopie maken van je identiteitsbewijs en het daarna netjes teruggeven. Zo zou het eigenlijk moeten...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:08
Verwijderd
In Bulgarije hadden wij het ook, maar dat was alleen de eerste dag omdat ze de gegevens moesten hebben ofzo. Dus dat was ook niet als borg, en ik zou dat ook zeker niet doen. Inderdaad in overleg gaan, kijken of je een alternatieve borg kan geven.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat kunnen ze niet van je eisen. Ze kunnen een kopie maken, en voor de rest de boom in, überhaupt mogen ze je paspoort niet houden als je iets sloopt, want het is domweg je eigendom, ze moeten dan gewoon aan de hand van de gegevens betaling afdwingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Kampeer carnet regelen, maar geloof dat je dan wel lid moet zijn van de ANWB. Die accepteren ze ook heel vaak.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2007 @ 20:35 :
Dat kunnen ze niet van je eisen. Ze kunnen een kopie maken, en voor de rest de boom in, überhaupt mogen ze je paspoort niet houden als je iets sloopt, want het is domweg je eigendom, ze moeten dan gewoon aan de hand van de gegevens betaling afdwingen.
Correctie: de burger is slechts houder van het paspoort. Het paspoort is eigendom van de Nederlandse staat en het is verboden het uit handen te geven tenzij op verzoek van een daartoe bevoegde ambtenaar.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 22:37
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Inderdaad, Nederlandse staat-gebeuren. Een kopie als borg lijkt me weinig nut hebben, voor mij heeft dat geen waarde.
Verder ben ik zelf geen lid van de ANWB en dat lijkt me nog lastig regelen deze laatste dagen.

Ik ga wel voor een alternatief. Pin wel een bepaald bedrag vooraf en stel dat voor.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 22:58
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik vind het nogal vreemd dat ze een id bewijs vragen als borg...
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 08:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Waarom vragen ze niet gewoon een geldborg en een kopie van de ID?

Dat doe ik tenminste en ik werk in een hotel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 09:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wij hadden dat ook bij een camping en vonden het nogal vreemd..
Maar een vraagje: ga je toevallig op vakantie naar een eiland?
Want bij ons was dat op een jongerencamping op Ameland, en kregen we van hun een kopietje mee van ons eigen ID met stempel van de camping, dat overal op het eiland gewoon gebruikt kon worden als ID zelf.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Adore schreef op 31-07-2007 @ 23:37 :
Verder ben ik zelf geen lid van de ANWB en dat lijkt me nog lastig regelen deze laatste dagen.
Nee hoor, je gaat nu naar een ANWB winkel en met een minuut of 10 sta je weer buiten en is het helemaal geregeld.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Waarom bel je de camping niet van te voren en vraag naar de alternatieven? In plaats van pas bij aankomst.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:29
Verwijderd
Het mag gewoon niet, dus zeg dat ze er iets anders op verzinnen. Een bedrag ofzo, dat je weer terug krijgt bij uitchecken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 21:18
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Wij hadden dat in Praag, volgens mij hebben we het toen uiteindelijk voor elkaar gekregen om het om te ruilen voor een OV-kaart of iets dergelijks. We voelden ons er in ieder geval niet zo prettig bij. In Nederland is het nogal vreemd, zie identificatieplicht.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 22:43
Verwijderd
Ik heb hetzelfde gehad op een camping in Italië dit jaar. We vonden het ook wel vreemd, zeker omdat je ook eigenlijk bij alle musea in die stad een ID nodig had

Je kunt wel proberen iets te regelen. Op die camping waar ik zat, was een rijbewijs bijvoorbeeld ook goed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2007, 18:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, dat heb ik ook een keer gehad op een camping in Italie. Echt dom, vooral omdat we ook dichtbij de grens zaten en ons paspoort echt niet konden missen.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.