Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 09:47
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Mijn computer doet het geweldig, echt perfect, misschien door het lange gebruik een tikkeltje langzamer dan toen ik hem kocht. Maar de laatste tijd doet het ding vreemd.

zonder enkele reden of voorwendselen valt het uit. Gewoon boem klap uit. Niet tijdens het laden van iets, niet tijdens het opstarten van iets, gewoon bijvoorbeeld tijdens het typen van iets in word, of tijdens MSN-en of tijdens anders, niet veel eisende programmas.

Wat ook vreemd is, is dat als hij dan uitgevallen is, krijg ik de computer ook niet meer aan voor een minuut of 5. Ik zet 'm dan aan door op de gebruikelijke "power" knop te drukken, maar op het moment dat het opstartscherm komt valt hij weer uit.

Mijn computer is behoorlijk beschermt tegen virussen, bacterien, een andere nasty indringers: ik zit achter een router, gebruik een software firwall, gebruik regelmatig programma's als ad-aware, spybot search & destroy en andere zulk soort programma's. Vooral de laatste tijd heb ik die in frequentere mate gebruikt, puur omdat het steeds weer gebeurt. Ook de virusscanner draait overuren.

Ik heb er nu zo'n 2 maanden last van denk ik. Soms 2x per uur, soms heb ik er een week geen last meer van. Zelf dacht ik eerst dat het ding overhit was ofzo, of dat er teveel stroom gevraagd wordt (ofzo). Maar gezien de totale a-typische incidentie leek me dat ook weer onlogisch. Heeft iemand een idee?
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 10:15
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Kan je de specificaties van je computer noemen?

Heb je wel eens gekeken wat de temperatuur van met name je processor is, bij normaal gebruik? Misschien dat ie erg warm wordt, al lijkt me dat geen reden om daarna niet op te kunnen starten. Dat klinkt eerder als een voeding die het allemaal niet meer trekt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:00
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
AMD Athlon(tm) XP 1800+ 1.5 GHz
512 Geheugen
uhm verder 128mb videokaart...

maar maar, een temp van 69 graden is toch eigk niet normaal? Dusja, misschien is dat het wel.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Joris schreef op 14-11-2004 @ 12:00 :
AMD Athlon(tm) XP 1800+ 1.5 GHz
512 Geheugen
uhm verder 128mb videokaart...

maar maar, een temp van 69 graden is toch eigk niet normaal? Dusja, misschien is dat het wel.
69 graden is volges mij een kritieke temperatuur...dan valt ie uit ja....doet je koeling et wel goed?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:16
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
ik ga 'm nu eens openmaken en kijken wattie doet!

bedankt allemaal

met open kast issie dus 49 graden...
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:42
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Goed, sinds deze post vanmorgen (toen de pc al 2 keer uitgevallen was) is hij nog 2x uitgevallen en sindsdien heb ik mijn kast opengezet en temp continu bijgehouden. Zo houd hetding het wel goed, geen enkele keer uitgevallen, maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing.

hoe kan ik te weten komen of het door de fan van de processor (eg, deze niet snel genoeg ronddraait om de temp laag te houden). Of dat het komt doordat er te weinig airflow is?

Ik wou hier de specs van mijn kast en koeler neerzetten, maar ik heb dus alle onderdelen (naar aanraden van Enlightment) gekocht via een duitse site maar i kweet de link niet meer. Dus bij deze, weet iemand die dan kan ikhet erbij zetten.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:36
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Heb je geen temp die je kan zien? Met Speedfan bv ff kijken
Meestal heb je wel een sensor die het aantal graden in de kast meet of van het moederbord. Als die ook erg hoog zit, ligt het aan je airflow.
de CPU fan draait nog wel gewoon?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:04
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 14-11-2004 @ 17:36 :
Heb je geen temp die je kan zien? Met Speedfan bv ff kijken
Meestal heb je wel een sensor die het aantal graden in de kast meet of van het moederbord. Als die ook erg hoog zit, ligt het aan je airflow.
de CPU fan draait nog wel gewoon?
Vaak kan je daar ook het aantal RPM van de fan op je CPU mee zien. Zie je gelijk of die wel fatsoenlijk functioneert.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:40
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Citaat:
Koen schreef op 14-11-2004 @ 18:04 :
Vaak kan je daar ook het aantal RPM van de fan op je CPU mee zien. Zie je gelijk of die wel fatsoenlijk functioneert.
ja kijk, dat is dus heel verschillend, het verschilt echt tussen de 600 en de 1200 en verandert eigk continu. Daarbij is mijn kast nu dus open om het ding wat lucht te bieden en dan lijkt het net of de fan soms er even mee ophoud (hij gaat langzamer draaien duidelijk, of is aan het uitdraaien nadat hij gestopt is, iig zo lijkt het). Het lijkt echt of het ding aan zijn einde is dus heb ik continu een programma aanstaan dat als het ding te heet word de comp automatisch (nu express) uitgaat. Een soort Intensive-Care-Unit voor de CPU koeler
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:59
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Jeuj

gemaakt. Nieuwe cooler van paps gekregen, andere losgemaakt, en zat helemaal vol (echt door het blok kon je niet meer kijken) met stof dus. Daarbij vonden we de ventilator wat stroefjes gaan en de pasta was niet echt meer te zien, dus hebben we een complete nieuwe erop gezet. Nu draait hij netjes 2500 toeren en geeft een temp van 30 graden en bij flinke uitputtende inspanning 32. Die andere cooler gaat dus even schoongemaakt worden en evt een nieuwe fan erop en dan in een andere comp weer terug. Nu enkel deze een nachtje laten draaien en monitoren en dan mag de deksel er weer op.

hiephoi,

bedankt verder
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nieuwe fan hoeft niet eens, maar dan is je computer wel een oudje hoor.

Als er zoveel stof inzit dat je koeler niet meer draait .
Nu zijn er van die fan guards, die het stof tegen houden wat in je kast komt...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 09:32
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-11-2004 @ 22:35 :
Nieuwe fan hoeft niet eens, maar dan is je computer wel een oudje hoor.

Als er zoveel stof inzit dat je koeler niet meer draait .
Nu zijn er van die fan guards, die het stof tegen houden wat in je kast komt...
of zijn system cooler die lucht in blaast zit achterop waar toevallig een enorme laag stof ligt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:46
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-11-2004 @ 22:35 :
Nieuwe fan hoeft niet eens, maar dan is je computer wel een oudje hoor.

Als er zoveel stof inzit dat je koeler niet meer draait .
Nu zijn er van die fan guards, die het stof tegen houden wat in je kast komt...
Het was meer de stroefheid van de fan die mij zorgen gaf zeg maar, mijn nieuwe fan draait heerlijk. Maar die oude fan wordt eerst eens goed schoongemaakt en ergens anders voor gebruikt ofzo
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Draadloze netwerkverbinding valt steeds uit
Prospect
8 01-07-2012 10:46
De Kantine Saaide Deutschland, alles ist vorbei #1042
Verwijderd
500 10-07-2010 15:26
Software & Hardware computer valt uit
patrik594
3 16-11-2006 10:31
Software & Hardware [Hardware] PC start opnieuw op
Terminator
14 01-03-2004 13:33
Software & Hardware [HDD]Valt steeds uit
D@mien
42 29-09-2003 13:59
Software & Hardware Computer valt steeds uit
Frondish
17 27-08-2003 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.