Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 16:26
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Aankomend schooljaar wil ik graag pedagogiek gaan studeren op HBO niveau, ik heb me al aangemeld bij de NHL in Leeuwarden, maar ik twijfel of dat een goede keuze is geweest. Dus mijn vragen: Waar (op welke school en in welke plaats) geven ze nog meer HBO pedagogiek? Is het een goede/leuke school? En is het 'makkelijk' om daar een kamer te krijgen?

Ik weet al dat het dus in Leeuwarden op de NHL is, maar er zou ook zoiets in Zwolle komen ook van de NHL, weet iemand daar ook iets over?

Alvast bedankt
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 16:39
Verwijderd
iig in Rotterdam (Hogeschool Rotterdam), Tilburg, Diemen en Amsterdam.

Over de NHL weet ik mbt pedagogiek niets. Zelf zit ik in Rotterdam. Tilburg en Diemen staan 'bij mij' het best bekend. Als ik er in de buurt had gewoond en geweten had wat ik nu weet, dan had ik zelf, denk ik, voor Tilburg gekozen.

Ik denk dat Leeuwarden vrij makkelijk een kamer te krijgen is, Rotterdam en Amsterdam zijn moeilijker, maar Rotterdam ook niet echt super moeilijk (Amsterdam weet ik niet).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:40
Verwijderd
ff gezocht: http://studiekeuze.schoolweb.nl/Ople...b=Instellingen

Voor plaatsen moet je ook ff bij de hogescholen zelf op de site kijken, bv. http://www.fontys.nl/pedagogiek/info.../toelating.htm .

Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:04
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Hey Leonoor!

Heel erg bedankt . ik kon het zelf nergens vinden, zo'n overzichtje van de scholen met hbo pedagogiek.

knuffel
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:11
markeerstift
markeerstift is offline
Ik zit in Tilburg op HBO pedagogiek.. en vind t allemaal wel geregeld!
Behalve het busvervoer ernaartoe, sinds ze in Tilburg de Tbus hebben ingevoerd..
Kamers zijn in Tilburg meestal wel verkrijgbaar, zeker als je van veraf komt dan heb je nl. voorrang.
En anders kun je ook anti-kraak natuurlijk
__________________
We might as well be strangers.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:02
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Hey!

Dank je wel . Zou wel handig zijn als ik dan voorrang zou krijgen...gaat dat dan via de gemeente ofzo? of gewoon via iets als kamernet.nl?

Op die ene site staat er trouwens ook Eindhoven van Fontys...klopt dit dan wel? Of zit de opleiding in Tilburg en in Eindhoven van Fontys?

Misschien moet ik ook maar gewoon naar Leeuwarden, dat is opzich best dichtbij...maar dat is nou niet echt mijn favo stad ofzo en heb er al een tijdje gestudeerd en heb het eigenlijk wel gezien daar...

Nouja, ik doe weer moeilijk... Heel erg bedankt voor de reacties
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:54
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Hey dark princess,

Waarom wil je in Tilburg of eindhoven gaan studeren als je in Friesland woont en die opleiding ook bij jou dicht in de buurt zit
Is het omdat je niet op kamers wilt in Leeuwarden of omdat je het gewoon geen gezellige stad vind , Als dat laatste t geval is zou ik gewoon naar de NHL gaan want je gaat naar l´warden omdat je de studie leuk vind niet om de hele dag te moeten winkelen Je krijgt toch immers ook ov dus je kan in elke stad dwalen waar je wilt toch
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
miss x schreef op 29-06-2005 @ 10:54 :
Hey dark princess,

Waarom wil je in Tilburg of eindhoven gaan studeren als je in Friesland woont en die opleiding ook bij jou dicht in de buurt zit
Is het omdat je niet op kamers wilt in Leeuwarden of omdat je het gewoon geen gezellige stad vind , Als dat laatste t geval is zou ik gewoon naar de NHL gaan want je gaat naar l´warden omdat je de studie leuk vind niet om de hele dag te moeten winkelen Je krijgt toch immers ook ov dus je kan in elke stad dwalen waar je wilt toch
Het lijkt me toch wel erg prettig dat je je thuis voelt in de stad waar je studeert en eventueel ook gaat wonen...
En als de studie in Leeuwarden hetzelfde is als de studie in Tilburg, maar als verschil dat ze Tilburg wél leuk vindt, dan lijkt het me toch wel een goede keuze om voor Tilburg te gaan.

En je kan in een stad meer dan winkelen hoor..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:46
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Dark Princess, misschien is het een idee om die andere scholen waar ze pedagogiek geven eens te bezoeken (als t nog kan bij open dagen enzo) dankan je misschien wat beter vergelijken en beter beslissen waar je je t meest thuisvoelt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hej,
Leuk dat je pedagogiek gaat doen!
Ik zit er ook over te twijfelen...maar weet jij wat je er precies mee kan worden?
Ik dacht namelijk dat je met pedagogiek niet echt met kinderen werkt...klopt dat? Meer beleid en rechten voor kinderen enzo toch?
En weet iemand misschien ook welke opleiding je moet doen om in een medisch kinderdagverblijf te werken? Of in een kindertehuis?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 19:52
Verwijderd
Het ligt er helemaal aan wat je zelf wilt doen...het is idd ook veel met opvoeders werken, maar je kunt ook best met kinderen werken als je dat graag wilt.

Wat je nodig hebt om in een medisch kinderdagverblijf te werken ligt er helemaal aan aan wat voor werk je daar zou willen doen. Ik denk dat oa pedagogiek, verpleegkunde en SPW/SPH opleidingen zijn waarmee je daar wel terecht zou kunnen... In een 'kindertehuis' is het vaak SPW/SPH, maar ook met pedagogiek kun je daar wel terecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Pedagogiek, maar waar! Welke hogeschool!
bobbyyy
1 26-06-2012 22:43
Studeren hbo pedagogiek -vragen- + welke hogeschool?
Sannefloor
1 15-05-2007 16:42
Studeren hbo pedagogiek HELP
Sannefloor
1 12-05-2007 14:17
Studeren propedeuse HBO pedagogiek
miss x
2 05-03-2006 15:46
Studeren HBO pedagogiek
x_knorretje_x
14 21-01-2006 18:23
Algemene schoolzaken hbo pedagogiek (groningen?)
dark princess
13 18-03-2004 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.