Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2010, 12:17
Verwijderd
Heej iedereen,

Ik had laatst van iemand gehoord dat er blijkbaar iets als 'audiodrugs' bestaat (geluiden die de effecten van drugs moeten nabootsen).
Die moet je afspelen via het programma I-doser.
Je hebt blijkbaar ong. 150 verschillende audiodrugs, van Alcohol tot Cocaïne, van Speed tot Nitrous etc.
Dat zijn allemaal verschillende geluidsfragmenten waar een bepaalde tijd naar moet luisteren (5 min, 30 min of zelfs 45 min).
Als je dat zou doen zou je dus bij Cocaïne hetzelfde effect voelen als in het echt.
Nou lijkt het mij vrij sterk dat je dus een levenslange voorraad cocaïne, gratis online kan downloaden, maarja.
Ik zou graag jullie reacties hiervan horen, ofdat jullie haar miss. ervaringen mee hebben wat dan ook.
Ik moet het zelf nog proberen, en wie weet ben ik dadelijk knetterstoned!!!

Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2010, 12:20
Verwijderd
Download I-Doser: http://download.cnet.com/I-Doser/300...-10396009.html

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:41
Verwijderd
Ik heb een keer een onofficiële 'dose' gedaan, zoals dat heet. Ik had alles gedownload van The Pirate Bay, de originele bestanden en dus niet de mp3 bestanden, omdat ze beweren dat de originele beter werken ofzoiets. Nou, in ieder geval, ik deed 'Astral Projection' en ik werd flink wazig en er was een moment dat ik dacht dat ik even uit mijn lichaam zou gaan, een 'out of body experience'. Ik had dit half, maar dit vond ik zo wazig dat ik het maar snel uitzette .

Ik weet nou niet of dat een placebo effect is (denk het wel) of dat het gewoon echt is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 21:21
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Het lijkt mij some 'oll bullshit.

Je zal er best een beetje wazig van kunnen worden maar het zal niet in de buurt komen van the real thing.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 12:49
Verwijderd
het is bullshit
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 19:32
Verwijderd
Bij mij werkt het een beetje, maar lang niet zo goed als de echte shit ;-)
Of het nou placebo is of egt werkt, ik zie resultaat (voel resultaat) en das voor mij wel genoeg.
TIP: probeer Gate of Hades, echt gestoord wordt je daar van kost officieel 200$
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 20:08
silentbob
silentbob is offline
vriend heeft het eens geprobeerd, hij was er eerst lyrisch over maar alleen de slaap-dose bleek goed te werken...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 22:32
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
200 dollar voor een geluids fragmentje wie betaalt dat nou?

ik heb het zelf geprobeerd en merk nauwelijks effect mischien omdat ik het altijd doe voor het slapen gaan en val waarschijnlijk halverwege in slaap.

maar ik denk dat dit meer het placebo effect is. maar is het niet meer de bedoeling van dit programma om een placebo effect op te wekken? en als je het voor niets hebt gedownload en je krijgt een placebo effect is dat toch net zo goed en kan het dus wel dienen als vervanger voor als je niets meer hebt
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 10:41
Verwijderd
Maar ik heb daar ook egt geen 200$ voor betaalt, online gedownload. maar het zal idd vast wel placebo zijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 10:25
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Dat betekend dat de links naar de geluidsbestanden die je hier geeft illegaal zijn en daarom haal ik ze hierbij weg. De software is gratis dus die link blijft wel gewoon staan. Het topic blijft open want er kan natuurlijk prima over gepraat worden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 10:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zelf denk trouwens ook dat het een grote bak nonsens is. Ik wil wel geloven dat je enigszins in trance kan raken van geluiden maar dat je er werkelijk een drugservaring mee gaat krijgen lijkt mij uitgesloten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 16:30
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Volgens mij werkt het ook om plasticbekertjes op je ogen te zetten en dan de radio op ruis zetten. Ik geloof dat je één lichtbron nodig hebt om naar te kijken. Het schijnt dan dat, doordat je hersens geen nieuwe prikkels krijgen, je gaat hallucineren. Ofzo. Maar misschien moest dat met het licht niet. Ik weet het niet zo goed meer.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 12:45
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Van een ander forum:

door Einstein op 02 sep 2010 00:50

Van tijd tot tijd worden er op dit forum vragen gesteld over het computerprogramma Idoser. Dit is een programma dat door middel van geluid de effecten van allerlei drugs na zou bootsen. Dit topic is bedoeld om voor ééns en altijd alle (of zoveel mogelijk) misverstanden omtrent Idoser uit de wereld te helpen.

Positieve effecten:
- Een grondige verbreding van je muzikale horizon

Negatieve effecten:
- Hoofdpijn
- Een negatief banksaldo (als je zo slim bent het programma ook echt te kopen ipv het creatief te bemachtigen)

Wat doet Idoser?
Idoser maakt bepaalde tonen aan die je hersenen niet helemaal begrijpen. Dit gebeurt doordat je linkeroor ander geluid hoort dan je rechteroor. Hierdoor is het ook van belang een koptelefoon op te zetten. Normaal gesproken is het geluid dat beide oren opvangen vrijwel identiek; Idoser stuurt dit in de war door het linkeroor een net iets lagere of hogere toon te laten horen dan het rechteroor.
Het lijkt net alsof je één toon hoort, die snel harder en zachter wordt, in plaats van twee tonen (dit verschijnsel heet binaural beating).

Leuk joh. Maar wat heeft dit met drugs te maken?
Je hersenen werken met elektriciteit om signalen (brainwaves) door te geven.
Volgens bepaalde schimmige wetenschappers is het mogelijk de frequentie van deze signalen zelf aan te passen door middel van geluid. Dit is hoe Idoser werkt: de frequenties van de binaural beats zouden ervoor moeten zorgen dat de brainwaves dezelfde frequentie krijgen. Door de binaural beats goed te kiezen kan je de signalen in je hersenen wijzigen, wat dus zou moeten zorgen voor de drugsachtige effecten die je beloofd worden.

Zozo. Werkt dat echt?
Waarschijnlijk niet. Er is nauwelijks wetenschappelijk bewijs dat binaural beats überhaupt enig effect op de hersenen hebben, en er is al helemaal geen bewijs dat deze beats hallucinaties, verdoving, euforie, hyperactiviteit, lachkicks, moordneigingen, penisvergroting of diarree kunnen veroorzaken. Er zijn enkele positieve ervaringen gerapporteerd; het gaat hier echter (voor zover ik weet) zonder uitzondering om een "stoned" of "duf" gevoel en niet om de overweldigende trips die het programma belooft. Waarschijnlijk zijn deze ervaringen te verklaren met het placebo-effect.

Ik wil het toch proberen. Wat nu?
Download een willekeurig ander (gratis!) binaural-beatsprogramma (zoals Gnaural, http://gnaural.sourceforge.net/). Klooi wat met de instellingen: je hebt op dat moment al meer wetenschappelijk onderzoek gedaan dan er waarschijnlijk voor Idoser verricht is. Koptelefoon op, activeer de binaural beats, ga op bed liggen of pak een relaxte stoel, sluit je ogen, focus je op het geluid en voor je het weet space je harder dan ooit.
Veel plezier met je hoofdpijn!
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 12:48
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Volgens mij werkt het ook om plasticbekertjes op je ogen te zetten en dan de radio op ruis zetten. Ik geloof dat je één lichtbron nodig hebt om naar te kijken. Het schijnt dan dat, doordat je hersens geen nieuwe prikkels krijgen, je gaat hallucineren. Ofzo. Maar misschien moest dat met het licht niet. Ik weet het niet zo goed meer.
Van die ruis weet ik niet, maar als je in een kamer gaat zitten vrij van licht geluid en andere signalen ga je hallucineren als een gek omdat je lichaam er niets meer van snapt.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 22:16
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
google bineural beats

http://nl.wikipedia.org/wiki/Binaural_beats
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 02:19
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik was er een tijdje geleden zo nieuwsgierig naar dat ik er een heleboel illegaal had gedownload. Uiteindelijk werkt het gewoon niet-_-
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 21:15
Empathie
Empathie is offline
ik heb het ook gedownload, je luistert dan naar een pieptoon 30 minuten lang (ligt aan de dose). Om de paar minuten veranderd de toon en kan het gaan kraken, ik zou er maar mee uitkijken, zoek maar eens op youtube "Gates of hades"
dat is 1 zo'n dose die je kan nemen.. als je dat ziet heb je geen ander bewijs meer nodig dat het je hersens neukt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 21:12
imosed
imosed is offline
Placebo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2010, 16:12
Narcist
Narcist is offline
Idose wat een troep zeg, audio fragmenten van 30 minuten met ongelooflijke kut geluidjes verschrikkelijk, wat de meeste dus zeggen placebo
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 19:45
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Zijn de meesten nou zo ongeduldig?
Ik heb die app gedownload voor iOS, het was wat wennen.
Misschien word je er alleen maar heel rustig van, wie weet.
Om het voor mezelf te testen heb ik wel niet de beschrijvingen gelezen (nog steeds niet, nog steeds aan het proberen), nu heb ik White Crosses geprobeerd, Absinthe en Sleeping Angel.
Om maar met de makkelijkste te beginnen: elke keer dat ik Sleeping Angel gebruik val ik na 5 min in slaap en wordt ik 20 min later half wakker om m'n koptelefoon weg te trekken en verder te slapen. Makkelijk sceptisch over te zijn natuurlijk.
Toch bij de andere twee merkte ik wel rote verschillen. White Crosses alleen nog maar overdag en in de avond gebruikt, dus weet niets over slaap met die, maar het is een soort van trip. Eerst was het helemaal warm bij m'n hoofd, maar na een paar keer meer gebruiken leek het alsof ik omhoog werd geschoten, hoewel ik nog wel wist dat dat niet kon.
Absinthe is mijn favoriet, ook nog eens de enige met fysieke klachten. Een extreem droge en brandende keel (alleen bij die dus, en altijd). Daarbij krijg ik ook erg sterke slapeloosheid van Absinthe, maar alleen als ik het luister voor het slapen gaan, het eerste uur slaap ik dan half, daarna lukt het me een paar uur niet meer. Wat Absinthe wel altijd heeft gedaan is me losrukken uit mijn gedachten; pas veel later begrijp ik pas dat mijn gedachten helemaal niet meer klopten, dat ik nog maar 5 min bezig was, maar geen idee had waar i-doser was in het nummer.
Bij White Crosses weet ik nog steeds niet wat het doel is, vast iets spacends. Absinthe kende ik wel een beetje van naam, da's toch die groene drank met tripspul erin?

De dingen die ik heb geschreven zijn niet overdreven, ik kon zelfs niet alles verwoorden (as always).
Waar ik wel altijd voor zorgde was dat ik geheel kalm was, wat voor mij dan misschien wel een stuk makkelijker was dan voor anderen. Eerste keer was ik ook gewoon net klaar met downloaden en kwam ik net thuis en alles, plofte neer en ging het luisteren en verveelde me dood. Daarna een beetje gegoogled, ben helemaal gaan liggen, proberen helemaal te ontspannen en die i-doser het werk te laten doen. Wat vrij goed werkte.
Ik ben nog altijd sceptisch (duh, internetbedrijf met weinig bewijzen), maar vreemd genoeg merk ik wel grote verschillen tussen de drie, misschien later nog wat anders proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 08:22
Pyro Power
Pyro Power is offline
Absint heeft normaal gesproken geen tripmiddel er in zitten, enkel 85% alcohol en meer
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:59
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
Absint heeft normaal gesproken geen tripmiddel er in zitten, enkel 85% alcohol en meer
Citaat:
Absint werd in het begin van de 20e eeuw in diverse Europese landen verboden, wegens de vermeende hallucinogene werking en neurotoxiciteit van het bestanddeel thujon. Aanleiding tot het verbod was onder andere het tragische geval van de Zwitserse alcoholist Jean Lanfray, die na overmatige alcoholconsumptie, waaronder twee glazen absint, zijn gezin uitmoordde.
Recent onderzoek heeft de psychoactieve werking van thujon slechts kunnen aantonen bij zeer hoge doseringen, veel hoger dan waarvan bij normale absintconsumptie sprake is. De groene kleur van absint is afkomstig van chlorofyl uit een extract van bladeren van absintalsem, citroenmelisse, hysop en venkel. Slechts in zeldzame gevallen werd de groene kleur verkregen door het toevoegen van koper of indigo.[1]
Tegenwoordig is absint weer toegestaan in de Europese Unie. Echter de huidige absint is niet te vergelijken met die van vroeger: de maximale concentratie (oplossing) thujon in absint is wettelijk vastgelegd, en is thans tenminste 25 maal lager. In landen als Duitsland en Frankrijk wordt sinds de jaren '90 weer absint geproduceerd. Andere absintproducerende landen, zoals Spanje en Portugal, hebben nooit een verbod op absint gekend. In Nederland was de verkoop van absint verboden bij de absintwet van 1909. In 2005 werd deze ingetrokken, gevolgd door België in hetzelfde jaar.
Het zit er dus wel in, maar niet echt werkzaam
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 14:32
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Het zit er dus wel in, maar niet echt werkzaam
Ik denk dat ze bij het maken van die Absinthe dose wel uitgingen van de originele hoeveelheid thujon
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 00:18
Verwijderd
interessant, je bent niet de eerste die er toch wel iets van merkt. het kan nog altijd allemaal berusten op placebo-effecten maar dat jij duidelijk een droge en brandende keel krijgt is wel vreemd.. zou het ook nog eens moeten proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol High/Stoned worden zonder wiet?
Gerrie
52 27-09-2010 15:31
Drugs & Alcohol I-doser
J-roenn
18 19-05-2010 22:08
Drugs & Alcohol Alternatief
Verwijderd
31 24-03-2009 19:59
Psychologie I-doser
Lethe
10 29-10-2007 21:21
Verhalen & Gedichten Schrikkeljaren #2
CSN
15 08-05-2006 09:40
Drugs & Alcohol SpaceCake (dosering)
apekop123
17 22-03-2002 09:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.