Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 17:00
kleine wicca
kleine wicca is offline
eej iedreen
momenteel zit (zat?) ik nogal in een periode met veel stress.
Gisteravond lag ik in bed en in ene keer wist ik echt niet meer waar ik met mn gevoel heen moest, alles ging door elkaar lopen en ik begon helemaal te flippen
Dr zat iets in me wat dr uit moest dus ik ging heel hard met mn hoofd heen en weer en kep nog wel meer gedaan, maar weet niet meer precies wat...........
Dat heeft ongeveer een kwartier geduurd en daarna was ik zo ontzettend moe, en ik voelde me ook echt beter dan ervoor

eerder in de voorafgaande dagen had ik al een paar woedeaanvallen gehad (in verband met ruzie met mn ouders)En dan ga ik altijd ontzettend hard een tijdje tegen een boksbal rammen omdak het ergens kwijt moet, maar op dat moment lag ik in me bed dus dat kon niet!

Wat is dat nou voor iets? wanneer noem je iets een paniekaanval? want ik wist het echt ff niet meer maar das natuurlijk wel normaal, heeft iedreen wel es....................hmmm
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 17:19
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Volgens mijn Zakwoordenboek der Geneeskunde is paniek te omschrijven als een plotselinge en zeer hevige angst met hevige lichamelijke verschijnselen (denk aan hartkloppingen en angstzweet) en een sterke verstoring van het vermogen om informatie uit je omgeving op te nemen. Tevens is er sprake van innerlijke ontreddering. Een dergelijke aanval duurt zo'n 10 minuten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:39
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als ik een paniek aanval heb begint dat meestal doordat mijn ademhaling en hartslag versnelt.. ik ga dan ook meestal zweten.. geen idee waar dat door komt....

Wat daarna precies gebeurd weet ik niet, want ik val in zon aanval meestal weg uit de realiteit....
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 20:19
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmm jah et kan wel een btje kloppen. Ik kreeg et ontzettend heet, net of er koorts op komst was leek et en ik wist echt niet wat ik moest doen, ik was niet echt bang maar alles voelde echt heel verkeerd en omdat gevoel kwijt te raken igng ik ud s gekke bewegingen maken.
Ik denk als het een echte aanval was, was het niet zo ernstig, maar het zette me toch even an het denken, gelukkig is die periode van stress bijna afgelopen, en hoef ik daar niet meer over na te denken.

Ik moest ontzettend veel regelen deze week......vandaar dat "alles liep door elkaar"
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 20:25
Verwijderd
Het is wel een beetje hetzelfde als wanneer ik een paniekaanval heb, en volgens mij was het er ook een.

Bij mij is het in ieder geval zo dak helemaal ga trillen (kheb de volgende dag ook vaak spierpijn), ga hyperventileren, mn hartslag gaat omhoog, ik wordt ontzettend bang en ga daarna heel hysterisch huilen.

Maar bij iedereen kan het in andere vormen komen..

Sja, laat het maar gewoon toe. Je voelt je daarna beter toch? Dus dan ist okeej.. Probeer in ieder geval voor jezelf ook te bedenken van wat voor dingen je weer rustig kunt worden (bij mij werkt bijv. duimen of warme melk drinken), maar hiervan dan een lijstje dat je af kunt werken. Maar als het op een moment komt dat je er 'tijd' voor hebt zou ik het gewoon toelaten.. Het ging vanzelf weer over toch?

Maar ja,. kan je verder ook niej echt helpen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 20:46
kleine wicca
kleine wicca is offline
ej ej, jah kep idd nu wel spierpijn jah.............
maar bedankt iig iedreen!

en ja idd et ging vanzelf weer over en behalve spierpijn hou ik dr nix aan over volgens mij.
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Paniekaanvallen
xxChange
3 25-11-2008 12:56
Psychologie Wat is een paniekaanval?
fizzle-fluffy
50 17-10-2008 16:40
Psychologie Paniekaanval
Love_Fulfilled
10 16-10-2004 22:12
Psychologie Paniekaanvallen?
Terra
14 22-08-2004 21:14
Psychologie examen-->met paniekaanvallen en agorafobie
devilcat
2 26-05-2004 15:55
Lichaam & Gezondheid Paniekaanvallen/angsten voor overgeven/depressieviteit
5555555
4 09-12-2001 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.