Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 18:23
devilcat
devilcat is offline
Hallo.
Ik heb al 5 jaar last van paniekaanvallen,Krijg ze vaak bij plekken die ik als onprettig beschouw.
Zo hou ik niet van open plekken en loop een jaar bij een psychiater die mij heeft vertelt dat ik agorafobie en paniekaavallen heb,met hyperventilatie.

Ik zit er erg over in, heb oo al een jaar medicijnen alleen de klachten komen nu terug.

Heb nu examen, en ik ben als de dood, zit je met zijn alle in een klaslokaal of aula en dan ... ik heb de hele tijd ijskoude vingertoppen en bezweten handen. vaak genoeg krijg ik een paniekaanval waarbij ik will wegrennen, alleen ja dan beleef ik me paniekaanval maar op mijn stoel want ik KAN niet weg,of wegrennen .

Heb het ook vaak snachts dan word ik hijgend wakker.

Wie komt dit bekend voor?

Heb ook moeite met lange bruggen , die kan ik alleen overfietsen niet lopend, dan draait de wereld te veel.
Ik ga fantaseren dat alles draait. dat ik op zijn kop loop heel vervelend, gaat vanzelf.

Iemand anders in mijn klas , heeft het volgens mij ook , die staat wel op en die gaatnaar een ander lokaal, ik weet niet of zij het heeft maar misschien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 21:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
kan je niet iets regelen met je school, dat je je examens, ergens anders mag maken oid? geen ervaring mee verder... sterkte!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:55
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Ik heb zelf ook fobische klachten maar heb het eindexamen gelukkig erg goed doorstaan..

Citaat:
vaak genoeg krijg ik een paniekaanval waarbij ik will wegrennen, alleen ja dan beleef ik me paniekaanval maar op mijn stoel want ik KAN niet weg,of wegrennen .
Ik begrijp dat het helemaal zo voelt en lijkt, maar in het ergste geval kan je wel wegrennen. In een "worst case scenario" kan je gewoon wegrennen, je zit immers niet aan de stoel vastgebonden... Natuurlijk moet je hier niet van uitgaan, maar het kan al een geruststelling zijn dat het WEL KAN.


Tips:
1) Zorg dat er een begeleider op de hoogte is en spreek af datje eventueel even weg kunt als het niet meer gaat
2) Doe ademhalingsoefeningen
3) Pas op met benzodiapine (oxazepam, valium etc..) aangezien je daar suf van wordt en misschien je resultaat beinvloeden.
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.