Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2008, 12:24
mody
mody is offline
Hey,
Ik zit nu op het vwo. Ik twijfel ontzettend tussen de studies rechten criminologie en psychologie.
Alle drie lijken me leuk maar er zijn dingen die me tegenhouden:
Rechten: Het uiteindelijke beroep(officier van justitie of advocaat ) lijkt me ontzettend leuk en het verdient goed,alleen de studie lijkt me zo saai. Wat is jullie ervarind ermee(mense die rechten studeren)
Criminologie: De studie lijkt me heel leuk maar het is me nog steeds onduidelijk wat je nou precies kan worden ermee. Ik heb gelezen het gevangeniswezen enz maar niet echt een duidelijk voorbeeld. En ik had gelezen dat je nou niet echt een goed salaris krijgt..
Kan iemand mij vertellen welke beroepen je nou echt ermee kan worden?
Psychologie: Lijkt me in geheel leuk alleen ik heb gelezen dat er een krappe arbeidsmarkt is en mensen zeiden dat je met hbo psychologie een leuker beroep krijgt dan met wo psychologie.. dus kan iemand mij vertellen welke beroepen je kan krijgen als je hbo psychologie studeert en welke beroepen je kan krijgen als je wo psychologie studeert?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden want ik kom er maar niet uit!
Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2008, 13:58
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik studeer deze studies niet maar wel een andere studie waarbij er niet een denderend grote kans is op een passende baan maar wat mij alsnog over de streep heeft getrokken is het feit dat je gewoon moet doen waar jouw interesses liggen.
Als je namelijk uiteindelijk jezelf vastpint op een studie waarmee je een goed salaris kan verdienen maar de stof/studie niet interessant vindt (of in ieder geval een andere studie interessanter) dan is de kans niet zo heel groot dat je de studie ook echt afmaakt. En daarnaast, hoe leuk is het om de rest van je leven te werken in een branche die je niet boeit?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Criminologie
Verwijderd
22 29-08-2007 19:36
Studeren Sociologie
danielcraiglove
17 22-06-2007 15:21
Studeren Criminologie?
Mrasz
31 22-03-2006 21:19
Algemene schoolzaken Twee voltijd studies
Verwijderd
109 22-08-2005 13:44
Algemene schoolzaken studeert er hier iemand Criminologie?
Sweet-Sugar
10 19-02-2003 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.