Oud 13-09-2011, 12:15
Dragonnl
Dragonnl is offline
Hebben jullie dat ook dat je als jongen in de lingeriezaak als mindere wordt behandeld?

Om mooi ondergoed te kopen kwam ik noodgedwongen wel eens terecht in de exclusieve lingeriezaken maar als jongen is het daar heel onprettig passen.

Heb een keer gehad dat ik voor het passen van een onderbroek naar het verbindingsgangetje tussen winkel en magazijn werd verwezen omdat ze mij niet bij de dames pashokjes wilden hebben denk ik. Gezellig hoor sta je in je onderbroek en een paar keer zo'n verkoopster die..sorrie ik moet er even langs hoor..komt storen.

Ook zo leuk dat je wel tien keer te horen krijgt dat je je onderbroek moet aanhouden met passen, ja alsof ik daar in mijn blote leuter ga staan passen!

En toen ik nog wat jonger was 15 , een keer zo'n tang als verkoopster wel even kwam kijken of het goed paste toen ik een zwembroek stond te passen. Begon ze gewoon , alsof ze je moeder was, aan de zwembroekband te sjorren om hem goed te doen en trok ze ook nog even fijntjes de voorkant naar voren om te kijken of hij strak genoeg zat, trok wel even de band van mijn onderbroek mee en zat idus zomaar eventjes naar binnen te kijken, toen ik daarop aangaf dat ik dat zelf wel kon bepalen kreeg ik te horen dat ze zelf twee zonen had en dat ik niets had wat ze als niet vaker had gezien.

Voor mij geen lingeriezaken meer ik koop nu mijn ondergoed maar via internet.

Ben ik nu een zeikerd of hebben jullie die ellende ook, en zo niet waar kan ik wel goed terecht dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 14:54
Verwijderd
Bijna alle duurdere/exclusievere zaken hebben verkoopsters die zulke dingen doen, zowel lingeriezaken als gewone kledingwinkels. Dat ligt verder niet aan dat je een jongen bent. Ik snap verder ook niet waarom 'klanten zoveel mogelijk lastigvallen' zo rotsvast in hun beleid staat, want het is heel irritant. Maar goed, gewoon ongeïnteresseerd/kortaf doen als ze 'behulpzaam' advies gaan leveren en verontwaardigd reageren als ze je hokje binnenkomen, dan snappen ze de hint wel. En zo niet dan kun je ook gewoon zeggen dat je liever met rust gelaten wil worden. Duidelijk je grenzen aangeven, kortom
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 16:00
Verwijderd
Idd, ik heb ook wel eens gehad dat ik een bikini stond te passen en een verkoopster gewoon ineens het hokje binnenkwam om te kijken of ik wel de goede maat had. Vast goed bedoeld, maar er zijn grenzen
Ik vind dit overigens ook in kledingzaken echt irritant, dat je buiten je hokje niet eens even rustig naar jezelf in de spiegel kan kijken, want dan komt er meteen een verkoopster kirren dat het zooo goed zit en dat artikel X en Y er ook héél mooi bij zouden staan en blabla. Nu zijn er gelukkig steeds vaker winkels met dubbele spiegels in het hokje, zodat je niet naar buiten hoeft
Ook stond ik een keer in een winkel naar rokken te kijken, komt een verkoopster vragen of ik iets specifieks zoek, dus ik leg een beetje uit wat ik zoek (rok, beetje formeel, blabla)... komt ze aan met een winterjas
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:07
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Citaat:
[..]Ook stond ik een keer in een winkel naar rokken te kijken, komt een verkoopster vragen of ik iets specifieks zoek, dus ik leg een beetje uit wat ik zoek (rok, beetje formeel, blabla)... komt ze aan met een winterjas
Dat meen je niet

Ik kan me ook heel erg ergeren aan dat soort bemoeizucht, brr. Als ik hulp wil VRAAG ik het wel.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:44
Verwijderd
Ik heb nog nooit een onderbroek gekocht in een lingeriezaak en ik snap niet zo goed waarom je eerst die shit moet passen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 23:43
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
na dat topic van die gast die het ondergoed van zijn vriendin draagt, dacht ik dat je in die winkels ook echt lingerie ging passen ;(
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 13:49
Verwijderd
Met de communnie van mijn broertje waren we voor de verandering een boetiekje ingegaan omdat mijn moeder voor de communie een leuke jurk zocht. De verkoper begon van die vragen te stellen al voordat we binnen waren. van wat zoek je en blabla. ze had dus een leuke jurk gevonden. en de verkoper begon hier deze schoenen staan er ook leuk op en die 2jasjes zou je kunnen kopen dan kan je als het warm wordt het uit doen en voor de afwisseling 2. Het was een wonder dat die vrouw niet de lingerie en tassen erbij ging halen. Ik werd er helemaal kriebelig van hoe slijmend en zogenaamd goed bedoelde hulpvaardigheid ze tegen mijn moeder stond te praten. en dat zei ik jammer voor de verkoopster iets te hard tegen mijn vader. dat ik een beetje de tering kreeg. (niet zo dan toen wist ik niet eens dat dat woord bestond)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 18:05
Verwijderd
Dan zegt je ma toch gewoon; "Ik kijk liever even alleen rond". Als je iets opdringerig vindt is het wel handig om dat even aan te geven want zoveel mensen zoveel wensen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 19:44
Verwijderd
Ik word doorgaans royaal behandeld in kledingzaken ;x
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 20:01
Verwijderd
waarom pas je die shit :') je kan je eigen onderbroekenmaat toch wel onthouden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 20:52
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik zou het ook passen als het iets duurs zou zijn, wat denk ik wel is als je het in een duurdere lingerie zaak gaat halen. Bij mij verscheelt het ook nogal per merk welke maat ik heb. Maar ik koop meestal gewoon goedkopere onderbroeken die ik op de gok koop
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 22:14
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Behalve dat in het gangetje staan gaat het er bij vrouwen hetzelfde aan toe.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 22:39
honestsmile
honestsmile is offline
Nou ik heb ook heel vaak dat als ik een winkel in kom en ik loop naar een gedeelte waar geen verkoopster is, dan komt er 1 me al achter na. Dan zeg ik dat ik gewoon even rond kijk en dan wordt er enorm op me gelet. Als ik dan even terug kijk, dan heb je ze gelijk naast je staan. Ik loop een ander hoekje in en dan gaat ze alsnog op mun lippen staan. Nou dan ben ik al gauw uitgekeken...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 22:43
Verwijderd
Hoezo moet je naar een lingeriezaak? Koop gewoon wat boxers bij de V&D of waar jongens dat ook doen, en klaar ben je. Je weet toch wel globaal of je S of M of L hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Ik word doorgaans royaal behandeld in kledingzaken ;x
Ik denk dat wat jij ervaart als 'royaal' door veel mensen wordt geïnterpreteerd als 'bemoeizuchtig' en 'grafirritant'.

Of je gaat naar geheime winkels waar je wel koffie krijgt maar niettemin geen verkoopsters hebt die zogenaamd behulpzaam aan je kleren sjorren en je met een vleiende falsetto complimenten toewerpen zodra je per ongeluk oogcontact met ze maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 22:35
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou er is ook een grens natuurlijk. Wat jullie beschrijven dat is vervelend, maar er zijn ook nette verkoopsters die wel gewoon buiten het hokje blijven staan en vragen of het past, zeker als ze je hebben helpen uitzoeken. Ik vind het ook vervelend dat er gelijk wordt gevraagd of ze me kunnen helpen, maar ik heb in een boekwinkel gewerkt en daar moesten we dat ook doen van de baas. Dus ik denk dat het ook daar mee te maken heeft. Ik heb nog nooit gehad dat ze aankwamen met iets waar ik niet om had gevraagd.

Ik vraag zelf nooit hulp, alleen af en toe in een lingeriezaak als ik iets specifieks zoek (bv voor onder een jurk) of in een jeanszaak. Ik vind dat ik doorgaans wel goed wordt geholpen en ze niet over de grens gaan. Ik ga alleen niet graag in een winkel kijken waar er bijna geen andere klanten rondlopen, want als je geen hulp wil dan letten ze alsnog zo op je en daar kan ik ook niet zo goed tegen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 12:02
BrittaSnavels
Avatar van BrittaSnavels
BrittaSnavels is offline
Ik vind het ook zeer irritant als het winkelpersoneel continu om je heen loopt te drentelen.
Wat op zich wel leuk is, is als ze heel opdringerig worden, zo continu op van het pashokje de winkel in te sturen om net even een andere maat te halen en vervolgens niks kopen.... hihihi.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 13:14
Verwijderd
Ik heb zelf in een schoenenzaak gewerkt en daar moesten we van de baas eigenlijk ook altijd meteen op de mensen springen om te vragen of we konden helpen, terwijl wij meer zoiets hadden van, dat is irritant, wij staan hier, ze vragen het wel als ze hulp nodig hebben. Ik denk dat het in veel winkels er zo aan toe gaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2011, 13:31
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Dat winkels dat zelf niet doorhebben :') Mij jaag je er iig alleen maar mee weg.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 14:24
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik vind zelf dat winkeliers moeten vragen of ze me kunnen helpen, als ik hun hulp niet nodig heb wijs ik dat wel af.
Als ik geen hulp krijg aangeboden in een winkel loop ik gewoon weg en vind ik een winkel waar ze me wél helpen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 16:52
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Ik vind zelf dat winkeliers moeten vragen of ze me kunnen helpen, als ik hun hulp niet nodig heb wijs ik dat wel af.
Als ik geen hulp krijg aangeboden in een winkel loop ik gewoon weg en vind ik een winkel waar ze me wél helpen.
Ja maar er is ook wel een verschil tussen één keer vragen of ze je kunnen helpen, dan daarna doorgaan of je steeds achterna jagen...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 17:25
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ja maar er is ook wel een verschil tussen één keer vragen of ze je kunnen helpen, dan daarna doorgaan of je steeds achterna jagen...
Dat verschil bestaat inderdaad, en als ze vervelend doen ben ik bereid ze te zeggen dat ik dat vervelend vind.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 22:14
Verwijderd
Ik werk sinds kort in een kledingwinkel (als ik de proeftijd doorkom ) en wij moeten dat ook. Gruwelijk eigenlijk. Ik ben wel expres gaan solliciteren bij een winkel waar ik de verkoopsters zelf altijd lief vond en niet vervelend (de andere categorie is namelijk de arrogante hippe verkoopsters die jou per definitie een modekneus vinden, waardoor je het pashokje niet meer uit durft als je iets aan hebt getrokken uit de winkel). Maar ja, het is min of meer verplicht om de klanten aan te spreken, proberen uit te vinden wat ze willen hebben, en ze te helpen dat te vinden - en bij voorkeur nog wat meer, natuurlijk.

Maar goed, het beleid is dus zeker niet om mensen te achtervolgen. Het is meer groeten en een praatje maken, vragen of ze rondkijken of iets zoeken, en dan afstand nemen. Vaak zoeken mensen ook wél wat en zijn ze blij dat je met dingen komt aandragen. Maar ik vind het zelf ook afschuwelijk om opdringerig te zijn, dus de kans bestaat nog dat ik word ontslagen omdat ik niet genoeg achter de klanten aanzit, of dat ik juist - omdat het moet - op totaal onnatuurlijke wijze ze probeer aan te spreken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 10:49
Verwijderd
De vraag;'Kan ik u helpen?' oid vind ik ook echt prima, want dan kan je ook antwoorden dat je gewoon even rond wil kijken, of dat je dus idd iets specifieks zoekt. Maar mijn ervaring bij sommige winkels - vooral de Mexx in Enschede - is dat ze je niet echt met rust laten als je zegt dat je gewoon even rond wil kijken. Dan kijken ze precies naar wat je bekijkt en bemoeien ze zich er alsnog mee Vast aardig bedoeld, maar het komt opdringerig over en ze geven ook geen goed advies.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 11:21
Verwijderd
Dat heb ik in de Mexx inderdaad ook vaak. Dan vragen ze 'kan ik u helpen' en dan zeg ik 'nee dankje, ik kijk wat rond' en dan haal ik iets uit het rek en dan wordt er meteen: 'jaaa wat leuk zijn die hè!' gekraaid.

Maargoed. Ik heb één keer in een lingeriezaak gehad dat de verkoopster me echt de keel uithing en dat ik weg ben gegaan. Ze had me had geholpen met uitzoeken, en ik had gezegd dat ik geen hulp nodig had met passen, maar ze kwam tóch het hokje binnen. En ik zocht voor onder een nieuw jurkje, dus ik paste het jurkje eroverheen, en het beveiligingsding op de achterkant van de bh duwde het jurkje uiteraard wat naar achteren. Die vrouw zei meteen 'ooooh dat jurkje is veel te groot, het hangt helemaal open aan de achterkant!' en ik zei 'nee, dat komt door dat beveiligingsding, dat duwt tegen de stof' en ze zei 'nee hoor, want als het jurkje zou passen, zou de stof niet naar achter geduwd kunnen worden' en wat ik ook zei, ik kon haar niet overtuigen en ze zat steeds harder m'n mooie nieuwe jurk af te kraken
Dus toen heb ik me aangekleed en ben ik weggegaan en ik kom daar niet meer. De Livera in de Langestraat in Enschede was dat, dus jullie zijn gewaarschuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2011, 13:19
Verwijderd
Vervelende vrouwen met jullie irrelevante mening. Het gaat om de de dilemma's die jongens in lingeriezaken meemaken, niet levensverhalen over glurende en opdringerige pashok-skanks en hoe vervelend je dat wel of niet vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Vervelende vrouwen met jullie irrelevante mening. Het gaat om de de dilemma's die jongens in lingeriezaken meemaken, niet levensverhalen over glurende en opdringerige pashok-skanks en hoe vervelend je dat wel of niet vindt.
Maar het punt is dus dat óók vrouwen dat meemaken, dus dat het niet komt door het feit dat hij een jongen is dat ze zo opdringerig doen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 17:02
Verwijderd
Klopt ook, maar ik vind pashok-skanks zo mooi klinken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat wat jij ervaart als 'royaal' door veel mensen wordt geïnterpreteerd als 'bemoeizuchtig' en 'grafirritant'.

Of je gaat naar geheime winkels waar je wel koffie krijgt maar niettemin geen verkoopsters hebt die zogenaamd behulpzaam aan je kleren sjorren en je met een vleiende falsetto complimenten toewerpen zodra je per ongeluk oogcontact met ze maakt.
Nee hoor, in de winkels waar ik kom zeggen ze vaak alleen goedemiddag en laten ze je verder met rust .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 22:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Laatst was ik in een lingeriezaak op zoek naar een heel specifieke beha, en de verkoopster vroeg of ze kon helpen dus ik legde uit wat ik wilde, toen stuurde ze me met één beha het hokje in, en ze weigerde me een andere te laten passen, toen ik vroeg of ze andere kleuren/ een andere snit hadden, en toen ik me aankleedde om zelf maar te gaan zoeken zei ze DAG HE TOT LATER.
Nou die beha ga ik daar mooi niet kopen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik werk sinds kort in een kledingwinkel (als ik de proeftijd doorkom ) en wij moeten dat ook. Gruwelijk eigenlijk. Ik ben wel expres gaan solliciteren bij een winkel waar ik de verkoopsters zelf altijd lief vond en niet vervelend (de andere categorie is namelijk de arrogante hippe verkoopsters die jou per definitie een modekneus vinden, waardoor je het pashokje niet meer uit durft als je iets aan hebt getrokken uit de winkel). Maar ja, het is min of meer verplicht om de klanten aan te spreken, proberen uit te vinden wat ze willen hebben, en ze te helpen dat te vinden - en bij voorkeur nog wat meer, natuurlijk.

Maar goed, het beleid is dus zeker niet om mensen te achtervolgen. Het is meer groeten en een praatje maken, vragen of ze rondkijken of iets zoeken, en dan afstand nemen. Vaak zoeken mensen ook wél wat en zijn ze blij dat je met dingen komt aandragen. Maar ik vind het zelf ook afschuwelijk om opdringerig te zijn, dus de kans bestaat nog dat ik word ontslagen omdat ik niet genoeg achter de klanten aanzit, of dat ik juist - omdat het moet - op totaal onnatuurlijke wijze ze probeer aan te spreken
Hahaha en inderdaad
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 09:35
Creeziewendy
Avatar van Creeziewendy
Creeziewendy is offline
Wat respectloos wat die vrouw deed gewoon even naar binnen kijken, Ik zou meteen niks meer moeten hebben in die winkel.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 09:51
Verwijderd
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met lingeriezaken. Niet met dingen als Hunkemöller en Livera, maar dat zijn dan ook gewoon kutdingen . Meestal moet ik gewoon een bh hebben, loop ik die zaak in. Dan komt er iemand naar me toe die vraagt of ze mij kan helpen, dan zeg ik dat ik een bh zoek en hoeveel hij maximaal mag kosten. Dan vragen ze altijd nog wat voor kleur, en of ik misschien strapless wil en blablabla. Daarna pakken ze een hele stapel bh's, zonder te vragen naar de maat want dat kunnen ze met awesome skills gewoon zien , en dan ga ik passen. Meestal doe ik dan ook gewoon die bh aan, bekijk ik of ik 'm zelf acceptabel genoeg vind, en als er iets gekloot moet worden met bandjes dan doet die verkoopster dat.

Sowieso niet dat zij ineens zonder pardon binnen komen walsen in dat hokje om te vragen of alles goed zit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Cupmaat
Verwijderd
56 12-06-2013 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.