Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2001, 11:46
Verwijderd
'k ben alleen thuis en ik heb geen zin om straks kotsend door het huis te moeten lopen of om in m'n eentje in bed te liggen met barstende koppijn... 'k zal d'r wel niks tegen kunnen doen, maar als iemand misschien een idee heeft? Tis het proberen waard, toch?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 11:48
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
ik weet het niet... ik denk parcetamol en naar bed en uitzieken
De dokter heeft wel een aantal medicijnen tegen migrane... maar dat werkt dus niet bij iedereen.. eens langsgaan als je er vaak last van hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:03
Verwijderd
Twee aspirines innemen en in het donker gaan liggen in de stilte en probeer te ontspannen en evt. een uurtje te slapen. Bij mij trekt het dan wel weer bij (als het geen heftige aanval is iig)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 15:08
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ik heb zelf ook last van Migraine. In het begin had ik de aanvallen heel erg, dat kwam door allerlei spanningen. Ik heb verschillende soorten medicijnen gehad. Een bepaald soort mocht ik niet hebben omdat mijn bloeddruk er te laag door werd.

Heb je bij een migraine-aanval ook last van de aura-verschijnselen? Dat wil zeggen, dan zie je een soort tekentjes door je ogen, dit kunnen stipjes zijn, streepjes of gewoon vreemde krassen.

Als je nog niet hiervoor bij een dokter bent geweest dan moet je dat echt doen. Ik wil je niet bang maken, maar er kan iets mis zijn. Mij hebben ze ook door zijn hoofdscanner gehaald!

Als je naar een huisarts gaat vraag dan naar het middel Migrafin. Dat is een poeder dat je op moet lossen in een bekertje water. Na het innenmen duurt het een kwartier tot een half uur en de migraine is weg. Dit middel heeft weinig tot geen bijverschijnselen. Bij sommige middelen komt er na het oplossen van die migraine een normale stevige hoofdpijn terug.

Als je er nu last van hebt en je hebt niks ga dan in een zo donker mogelijke kamer liggen en ontspan je helemaal. Paracetamol werkt in de regel niet bij migraine. Doe gewoon rustig en ga NIET achter een computer zitten! Het knipperen van de monitor (wat je niet bewust waarneemt) is niet al te best voor migraine.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 16:48
She_me
She_me is offline
Chatfreak2002, ik weet altijd dat ik een migraine aanval ga krijgen doordat ik allemaal vlekjes voor mijn ogen krijg (waardoor ik uiteindelijk de helft niet meer kan zien, bv: halve gezichten, of een lantaarnpaal!!) bedoel je dat met die aura-verschijnselen? Ik heb dat volgens mij ooit wel eens tegen mijn dokter gezegd. Maar die zei daar verder niet over?

En leonoor, sterkte, ik zou het ook niet weten. Ik zit het altijd maar uit. Advies van een vriendin van mij was: sex!!! Maar ik denk dat je meer hebt aan de tips van Sleeping beauty, chupacabra en chatfreak2002

[Dit bericht is aangepast door She_me (25-11-2001).]
__________________
Goh...apart!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 16:53
Dr zijn medicijnen voor... die moet je innemen als je het op voelt komen en dan een uurtje ofzo plat gaan liggen. Bij mn ma werkt het 9 van de 10 keer... helaas ligt ze nu weer plat met een zware migraine en weigert ze die pillen in te nemen
Rustig gaan liggen in een donkere kamer wil ook helpen, en 1 ding: niet bukken! Maarja, dat gevoel zal je zelf ook wel kennen

Sterkte ermee...
Cat
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:10
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Voor diegene die niet weten wat migraine nou precies is, hieronder staat een artikel:

------------------------------
Migraine is een bonzende hoofdpijn die meestal voorkomt aan één kant van de schedel. De pijn is heftig en houdt 4 tot 72 uur aan. Meestal is er sprake van misselijkheid, braken en overgevoeligheid voor licht en geluid. Aan deze symptomen kunnen auraverschijnselen vooraf gaan. Bij een aura zie je 15 tot 45 minuten voor de aanval lichtflitsen. Ook kunnen verschijnselen optreden als wazig zien, het waarnemen van blinde vlekken, spraakstoornissen, slapheid en een kortdurende verlamming van de ledematen.

Migraine wordt veroorzaakt door samentrekking van de bloedvaten in de hersenen. Waardoor deze samentrekking tot stand komt, is niet echt duidelijk. Wel bestaat het vermoeden dat de oorzaak ligt in een stoornis in de neurotransmitters, de chemische boodschappers van onze hersenen. De neurotransmitters geven zenuwprikkels van cel tot cel door en zenden ook informatie naar de bloedvaten. Hoogstwaarschijnlijk speelt de neurotransmitter serotonine een centrale rol bij het ontstaan van migraine, want vlak voor een migraine-aanval stijgt de concentratie van deze stof in het bloed. Direct na het begin van de aanval neemt de concentratie weer sterk af. De wisselende concentratie serotonine zorgt voor vernauwing en verwijding van de bloedvaten in de hersenen. Tijdens de vernauwing krijgen bepaalde hersencellen te weinig zuurstof. Dit kan leiden tot auraverschijnselen vóór een migraine-aanval. De hoofdpijn begint meestal tijdens de vernauwing van de bloedvaten. Daarna volgt de verwijding, waarna de bloedvaten weer samentrekken. Deze veranderingen in de bloedvaten veroorzaken de bonzende pijn bij migraine.

Spanning, stress, grote vermoeidheid en plotselinge overgangen tussen spanning en ontspanning verhogen de kans op migraine. Sommige voedingsstoffen hebben ook een nadelige invloed. Met name die in rode wijn, kaas, chocolade, citrusvruchten vleesproducten en Chinese gerechten.

Ongeveer één miljoen Nederlanders lijdt aan deze vorm van hoofdpijn. Vrouwen zijn twee tot drie keer vaker slachtoffer dan mannen. Dat komt omdat het vrouwelijk hormoon oestrogeen vermoedelijk de kans op migraine verhoogt. Er kan dan zowel sprake zijn van een tekort als een teveel aan dit hormoon.

Bron: http://www.gezondheidsplein.nl
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:28
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Nog een tip van mij:

neem een lekker warm bad...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 19:34
Verwijderd
Op het moment leef ik gelukkig nog...'k begin nu echt koppijn te krijgen, hier voor had ik alleen de verschijnselen die ik er voor vaak heb... Maar ja...zo maar es naar bed. En tnx voor de tips.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (25-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:13
call_4_me
call_4_me is offline
Hoi,
Ik heb ook een vorm van migraine (er zijn meerdere vormen van namenlijk). Ik heb echt elke dag koppijn en niet zo'n beetju ook. Echt elke minuut van de dag. Alleen als ik echt ergens mee bezig ben en ergens zin in heb ofzo vergeet ik het even. MAar later komt het altijd terug. Dat heb ik vooral met sport dan heb ik er echt zin in en merk er niks van maar als ik dan stil sta dan krijg ik toch een koppijn... (ik doe voetbal als sport, dus veel rennen.) Maar ja ik slik vaak op school wel per dag 1 asprine ofzo. Maar het helpt niet echt dus de laatste tijd gebruik ik bijna niks meer. En als ju 14 bent net als mij mag ju nog geen migraine pillen. (niet dat ik het wil, want daar zit weer allemaal rotzooi in). Dus voor iedereen die nog niet de leeftijd heeft voor die pillen: Probeer gewoon als ju merkt dat ju een aanval hebt ju ergens op te richten. Ook al ga ju met iemadn een spelletju doen ofzo als het maar niet te luid gebeurt.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebbu.
Succes er mee in iedergeval
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 18:30
moedergans
moedergans is offline
Ik heb zo op zijn tijd ook migraine. Het begint met van die vlekken in je ogen. Ik neem nadat ik deze vlekken een tijdje (15 min) heb gehad een paracetamol in deze zorgt ervoor dat ik geen hoofdpijn krijg.
__________________
Ik zat met m'n vriend in bad toen ik greep naar de zeep....en voelde dat ik ergens anders in kneep.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 20:27
Piccola
Piccola is offline
Ik heb ook heel erg last van migraine
Daardoor heb ik laatst 2 weken op bed gelegen! Ik had het zo erg dat ik geen licht kon verdragen, van de pijn amper kon lopen en praten en de hele tijd overgeven! Migraine is echt het k*tste dat er is!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 05:50
Verwijderd
Citaat:
call_4_me schreef:
Probeer gewoon als ju merkt dat ju een aanval hebt ju ergens op te richten. Ook al ga ju met iemadn een spelletju doen ofzo als het maar niet te luid gebeurt.
Als je een echt migraine aanval hebt kun je echt niks anders dan op bed liggen, ik iig niet, zodra ik dan op sta (bv. een spelletje doen) of ga zitten dan moet ik overgeven en wordt mn koppijn nog erger, dat kan ik dus beter niet doen dan.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 16:03
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
idd: weinig kaas, melk, chocola eten/drinken.

maar goed, volgens mij eet je dat al niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 16:41
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
idd: weinig kaas, melk, chocola eten/drinken.

maar goed, volgens mij eet je dat al niet.

Idd, mag ik niet, eet/drink ik dus niet, dus ja...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 16:40
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Cola drinken helpt bij mijn moeder wel een beetje...maar ik denk idd dat medicijnen/ een warm bad en een lekker bedje (warm onder de wol) de beste methodes zijn...

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 17:52
juppeltje
juppeltje is offline
ik heb ook af en toe migraine meestal als ik mezelf heel erg vermoeid heb (zoals wanner je leiding op een kamp bent en je elka dag heel moe wordt gemaakt ) Ik heb pilletjes die de migraine laten weggaan, naam effe vergeten. De hoofdpijn gaat daar niet van weg dus neem ik dan paracetoamol of zo. Ik wordt trouwens nooit misselijk ervan.
__________________
tut tut tut
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 18:58
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
call_4_me schreef:
En als ju 14 bent net als mij mag ju nog geen migraine pillen. (niet dat ik het wil, want daar zit weer allemaal rotzooi in). Dus voor iedereen die nog niet de leeftijd heeft voor die pillen: (...)
Dit is puur gelul, er is geen minimum leeftijd voor anti-migraine pillen en poeders. Hoogstens een maximale dosis. Er zijn pillen en poeders speciaal voor jonge kinderen en "jeugd" zoals ons. Nou, niet echt speciaal, het zijn vaak dezelfde. En in die pillen zit maar heel erg weinig rotzooi.
Migraine wordt veroorzaakt door het samentrekken en verwijden van de bloedvaten in de hersenen. Serotonine is de veroorzaker van dit samentrekken en verwijden. Als je veel last van migraine hebt, en je gebruikt de pil, probeer dan eens een andere. Vaak helpt dit ook al. Er zijn 1 miljoen nederlanders met migraine! Waarvan 2/3 vrouwen zijn.
En wat betreft die rommel in die medicijnen: Dat valt echt wel mee, het is maar ergotamine. En wat heb je liever? Bonzende hoofdpijn en slecht kunnen concentreren of medicijnen nemen en beter kunnen concentreren op bijvoorbeeld proefwerken?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 19:00
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
ekki schreef:
idd: weinig kaas, melk, chocola eten/drinken.

maar goed, volgens mij eet je dat al niet.


Even een opmerking hierover: Het KAN zijn dat deze produkten een migraine aanval oproepen. Deze kans is ook erg klein. Er is ook nog geen wetenschappelijk bewijs geweest hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 20:03
chatfreak2002
Avatar van chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Hoe is het nu met de migraine?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 05:50
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Hoe is het nu met de migraine?

Ik heb nu iig geen last maar van die aanval.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 13:45
beestje
beestje is offline
je kunt er medicijnen tegen slikken. ik slik imigran als ik een aanval aan voel komen (maar dat voel ik helaas niet altijd) en als ik een aanval heb, maar soms werkt het dan nog beter om een doos aspirientjes te slikken (is slecht voor je, maar alles om van die migraine af te komen)

of ik ga gewoon naar bed als ik de eerste kleine symptomen voel aankomen, bv stijve nek, ik ruik altijd een bepaalde geur als ik een aanval kan gaan krijgen en een beginnende sluimerende hoofdpijn
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.