Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 23:19
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik kan het hele verhaal hier wel gaan opdragen, maar dat doe ik niet omdat de mensen die er mee te maken hebben dit ook kunnen lezen...

ik ben gewoon helemaal op, ik ben echt moe en ik ben gewoon echt sick of life.. dit is geen noodkreet, geen zielig doen aktie. ik moet het gewoon kwijt.

ik weet niet meer wat ik moet doen, mensen haten me, kotsen van me, vriendschappen zijn niet meer zoals ze zijn, ik heb zelfs geen zin meer om gedichten te schrijven.

ik ben op en ik heb ook helemaal geen zin meer in een nieuwe school. moet ik weer nieuwe vrienden ontmoeten die me later weer laten vallen omdat ik anders ben of gek ben of stom ben.

aaarrggh het is zo moeilijk. mensen die op msn zo simpel schreeuwen: meid het komt goed, het komt allemaal goed.. het komt niet goed godverdomme, ik wacht al jaren.

even dacht ik mijn geluk gevonden te hebben, helemaal verkeerd ingeschat dus en nu heb ik niks meer. nu heb ik het echt voorgoed verknald. ik kan nergens heen, ik heb niemand die ik echt volledig vertrouw.

ik word gek van mezelf, ik word ziek van mezelf, ik moet kotsen van mezelf. ik haat iedereen en ik hou van iedereen. ik moet zonder ze kunnen leven, maar ik kan het niet.. ik weeet het echt niet meer

ik ben zo ontzettend op.. whaaa blaaa... ik wil zo graag gaan.. GAAN!!!!!!!!! maar ik heb gewoon geen lef... ik weet ook niet met welke pillen het het beste gaat, ik wil mijn moeder geen pijn doen etc etc

mijn moeder ziet hoeveel verdriet ik heb. ze huilt zo vaak met me mee, maar ze schreeuwt ook zo vaak tegen me. buien wisselingen... zucht :\
ik wil zo graag weg.. rust.. voor eeuwig slapen.. niemand kan me helpen, het lijkt wel of niemand me wil begrijpen, iedereen ziet het leven zo SIMPEL.. ik ben ook SIMPEL, maar dit is zo ongewikkels :\

ik ben op... echt leeg.. mijn lichtje is uit

sorry voor me verhaal irene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 23:36
RenT
RenT is offline
D'r is maar één manier om er overheen te komen... in weze.... jezelf niet zeggen dat je op bent, dat je het zwaar hebt, dat het leven k*t is, enz.

Maar het voor jezelf positiviceren en dat zo hard denken dat je het zelf gelooft. En já, dat is moeilijk. En já, je vindt dit onzin. Maar toch is de enige die je kan helpen uit zo'n dip te komen jezelf, je zult zelf in moeten zien dat het leven niet alleen maar zwart is en dat je bepaalde dingen die je nu als niet-blij ziet ook als blij kan opvatten.

Maar (helaas) is er niemand die je dat kan leren, desnoods erin kan rammen.. de enige die dat echt zal moeten accepteren ben je zelf...


STERKTE
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:41
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
RenT schreef:
D'r is maar één manier om er overheen te komen... in weze.... jezelf niet zeggen dat je op bent, dat je het zwaar hebt, dat het leven k*t is, enz.

Maar het voor jezelf positiviceren en dat zo hard denken dat je het zelf gelooft. En já, dat is moeilijk. En já, je vindt dit onzin. Maar toch is de enige die je kan helpen uit zo'n dip te komen jezelf, je zult zelf in moeten zien dat het leven niet alleen maar zwart is en dat je bepaalde dingen die je nu als niet-blij ziet ook als blij kan opvatten.

Maar (helaas) is er niemand die je dat kan leren, desnoods erin kan rammen.. de enige die dat echt zal moeten accepteren ben je zelf...


STERKTE
ik probeer in alles ook de leuke kanten van in te zien, maar nu blijft er geen leuke kant meer over.... mijn vriendinnen lieten me stikken, de vriendschap die ik HAD, heb ik niet meer.
ik kan nergens heen hier in de buurt, allemaal rottenten, geen uitgaans centrum, ik heb straatvrees, ik kan nergens alleen heel,
heb GEEN een diploma, hier wonen allerlei sletten, kan geen goede vriendin vinden..
ik probeer de moed niet op te geven, maar het lukt niet .. het lukt niet
...........
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 03:00
Verwijderd
Ik herken mezelf helemaal in je verhaal! (misschien moeten ouders hun kinderen maar geen Irene meer noemen ; oftewel ik heet dus ook Irene)
Iig heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ik weet niet meer wat ik moet doen, mensen haten me
ik ben op en ik heb ook helemaal geen zin meer in een nieuwe school. moet ik weer nieuwe vrienden ontmoeten die me later weer laten vallen omdat ik anders ben of gek ben of stom ben.

ik kan nergens heen, ik heb niemand die ik echt volledig vertrouw.

ik word gek van mezelf, ik word ziek van mezelf, ik moet kotsen van mezelf. ik haat iedereen en ik hou van iedereen. ik moet zonder ze kunnen leven, maar ik kan het niet.. ik weeet het echt niet meer

ik ben zo ontzettend op.. whaaa blaaa... ik wil zo graag gaan.. GAAN!!!!!!!!! maar ik heb gewoon geen lef... ik weet ook niet met welke pillen het het beste gaat, ik wil mijn moeder geen pijn doen etc etc

mijn moeder ziet hoeveel verdriet ik heb. ze huilt zo vaak met me mee, maar ze schreeuwt ook zo vaak tegen me. buien wisselingen... zucht :\
ik wil zo graag weg.. rust.. voor eeuwig slapen.. niemand kan me helpen, het lijkt wel of niemand me wil begrijpen, iedereen ziet het leven zo SIMPEL.. ik ben ook SIMPEL, maar dit is zo ongewikkels :\

ik ben op... echt leeg.. mijn lichtje is uit

sorry voor me verhaal irene
Hallo, Irene,
Waarom denk je dat mensen jou haten? Heeft dat te maken met de manier waarop jij je tegenover hen gedraagt off heeft dat een andere reden?
Als mensen jou menen te moeten laten vallen omdat je in hun ogen anders bent, dan dienen die mensen zich diep te schamen wat mij betreft. Iedereen heeft zijn of haar eigenaardigheden, maar dat geeft niemand het recht om zo iemand daarom links te laten liggen. We hebben allemaal onze tekortkomingen, maar niemand is per slot van rekening volmaakt.
Probeer jezelf te accepteren zoals je bent, ook al is dat misschien heel moeilijk. Helemaal zonder anderen leven is niet mogelijk. Wij mensen hebben anderen nodig omdat de mens een sociaal dier is.
Je schrijft dat je zelfmoord wilt plegen, maar dat je daar niet het lef voor hebt en dat je je moeder geen pijn wilt doen. Alleen al het feit dat je je moeder geen pijn wilt doen lijkt me voldoende reden om van zelfmoord af te zien. Misschien is het voor jou wel een oplossing, maar voor de mensen die je daarmee achter zou laten is het dat zeker niet.
Er is altijd iemand die je kan helpen. Het komt er alleen op aan om zo iemand te kunnen vinden, hetzij hier op het forum of via je huisarts.
Het lijkt voor jou misschien wel zo dat niemand je wil begrijpen, maar ik kan je verzekeren dat die indruk niet juist is. Ik wil jou begrijpen zodat ik je kan helpen, en ik kan je verzekeren dat ik niet de enige bezoeker op dit forum ben die dat wil. Dat iedereen het leven zo simpel ziet is ook niet zo. Het leven is niet simpel, maar je kunt er (desnoods met hulp van anderen) wel iets moois van proberen te maken, zodat het leven voor jou alsnog de moeite waard wordt.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:18
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Ik haat het woord, maar: puberteit... En niemand is anders, en toch is iedereen anders. Niemand is het zelfde en toch is iedereen het. Je hebt de juiste mensen 'gewoon' nog niet gevonden. En je bent onzeker over jezelf, dat helpt er niet aan mee. Het lijkt nooit over te gaan, ik weet het. Probeer hoop te houden, hoe moeilijk het ook is. Zoek desnoods hulp, maar geef niet op!

(Geen mensen van het forum meer waar je mee kunt praten, al is het maar een piepklein beetje?)
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:20
Tenischa
Tenischa is offline
ik herken zoveel van jou verhaal in mij dat ik egwoon nix weet te zeggen om je te helpen sorry......
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:33
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Soms heb je ook gewoon andere mensen om je heen nodig...
Sorry, ik kan weinig zeggen.

Geen zelfmoord plegen, want als je wil kan alles.
Ik zou andere vrienden zoeken, vrienden die je wel nemen zoals je bent, een nieuwe start maken, rustig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 00:13
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik probeer het vol te houden, tis zo moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb in mijn vorige reply mijn e-mailadres vermeld, dus als je er graag een keer met me over zou willen praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:13
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
hier wonen allerlei sletten
Je woont toch in Helmond? Daar wonen niet alleen sletten

Maar even ontopic: Ik denk dat je, hoe dan ook, toch afleiding moet gaan zoeken. En hulp, want je kúnt het echt niet alleen. Je kan het wel proberen, maar als het echt niet meer gaat, moet je er niet alleen mee blijven zitten.
Sterkte..
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:22
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
Anneee schreef:


Je woont toch in Helmond? Daar wonen niet alleen sletten

Maar even ontopic: Ik denk dat je, hoe dan ook, toch afleiding moet gaan zoeken. En hulp, want je kúnt het echt niet alleen. Je kan het wel proberen, maar als het echt niet meer gaat, moet je er niet alleen mee blijven zitten.
Sterkte..
mag jij me vertellen waar geen sletten zitten

ik wil geen hulp zoeken... heb het al vaak zat geprobeerd, ook die hebben mijvertrouwen geschaad (doorvertellen)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:28
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:

ik wil geen hulp zoeken... heb het al vaak zat geprobeerd, ook die hebben mijvertrouwen geschaad (doorvertellen)
In dat geval lijkt het me de moeite waard om een klacht tegen die hulpverleners in te dienen wegens schending van het beroepsgeheim. Een hulpverlener mag per slot van rekening geen gegevens van jou aan anderen doorgeven, tenzij jij daar zelf toestemming voor geeft.
Even offtopic: ik zag dat we vrijwel bij elkaar in de buurt wonen. Ik woon zelf namelijk in Beek en Donk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:31
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:


mag jij me vertellen waar geen sletten zitten

ik wil geen hulp zoeken... heb het al vaak zat geprobeerd, ook die hebben mijvertrouwen geschaad (doorvertellen)


Ik ken iemand uit Helmond die ook hier op het forum zit, heb haar ontmoet, en zij is écht geen slet
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:49
Verwijderd
Ik kan hier wel een heel verhaal gaan lopen blaten, maar ik denk dat mijn woorden zn doel niet raken en dat het weinig nut heeft...

Ik weet précies hoe je nu denkt.. Ik kan me er zo goed inleven en ik herinner het me nog allemaal as de dag van gisteren.. Het is voor mij ook nog lang niet voorbij, al is het allemaal wel beter geworden. Ik wilde en wil je nogsteeds helpen, en ik blijf het jammer vinden dat onze vriendschap - die in het begin toch goed was??- nu eigenlijk gewoon is stuk gelopen. Niet dat we ruzie hebben, maar het is gewoon..mjah..geen contact meer enzow. Je zei toen tegen me dat we te verschillend waren en waarschijnlijk is dat ook zo. Maar te verschillend of niet, ik wil nog altijd naar je luisteren.

Maar ook wil ik je wijzen op het volgende: Het heeft geen zin om negatief te blijven zijn. Je moet ook echt met heel je wilskracht proberen het om te zetten. ZOEK HULP... Het KAN echt helpen. Ik heb soms wel het idee dat je het wereldje waarin je nu zit (depressiviteit) wel veilig vindt. Zo had ik het zelf namelijk ook. Het is een veilig wereldje. De harde - soms zo gelukkige- buitenwereld is zo beangstigend.. maar echt waar...NIETS, maar dan ook helemaal NIETS is het waard om voor op te geven. En as je wilt, zal je dat zien. As je wil, met mijn hulp. Geef een gil en ik ben er voor je, ondanks dat het niet altijd evengoed tussen ons botert en heeft geboterd.

Geef niet op, diep van binnen wil je dat ook niet.

Liefs,

Marleen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:

Ik ken iemand uit Helmond die ook hier op het forum zit, heb haar ontmoet, en zij is écht geen slet
dankje Anne.. *kusje*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:07
Hippielove
Hippielove is offline
Waar het allemaal op neer komt is dat jij je kut voelt omdat anderen je pijn doen. Klinkt heel logisch, maar leer dat je voor jezelf op deze wereld staat. Zoek de kracht in jezelf, doe er iets mee. Ga bezig met iets wat je echt interesseert. Geen anderen voor nodig. Echt niet. Jij hebt alleen jezelf nodig.



Je moet eens naar het nummer Uniek! van de Heideroosjes luisteren, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar heeft mij door moeilijke tijden heen gesleept:


Onbegrepen, alleen en verward
Geen zin om te leven, alles gitzwart
Ik doe niks goed en alles gaat fout
'k Wil niet in de rij, ik ben een drop-out

Geschopt, geslagen, afgemaakt
Bespuugd, bespot en uitgebraakt
Iedereen samen en ik ben alleen
Maar ik sla mij door deze pijn heen

Mijn hoofd in de lucht, mijn borst fier vooruit
Ik ben wie ik ben en daar kom ik vooruit
Want ik ben een mens, ik ben geen freak
Ik leef want ik adem dus ik ben uniek!

Ieder mens moet mooi zijn, dat maakt mij ziek
Van ieder mens is er maar een, dus ik ben uniek
Ik ben gewoon wie ik ben, het valt niet altijd mee
Als ik sterf dan wil ik zeggen: I did it my way!

Ik heb een grote bek maar mijn hart is klein
Ik voel je woorden prikken, ja ze doen pijn
Maar ik geef niet op, ik vecht mijn eigen weg
Loop je mee? Nee? Nou dan heb je pech

Schoonheid, schoonheid, wat stelt dat nou voor
Als je van binnen verrot bent, door en door
Noem mij maar lelijk, dom of te klein
Zo ben ik geboren en zo zal ik zijn

Mijn hoofd in de lucht, mijn borst fier vooruit
Ik ben wie ik ben en daar kom ik voor uit
Want ik ben een mens, ik ben geen freak
Ik leef want ik adem, dus ik ben uniek!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 11:43
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Dank je wel allemaal (ook jij marleen.. tnxx)
ik ben nu effe in de war dus ik kan niet zo goed reageren, ik ben het liedje nu aan het downloaden dus ik ben benieuwd

osdorp posse - echte pijn heeft mij vorig jaar (toen ik in hetzelfde schuitje zat als nu) flink gesteund en daardoor ging ik verder met moed verzamelen.

ik hoop dat ik er zelf uit kom, want ik heb een hekel aan mensen die mij bedriegen (al zijn het psiegologen die 300 euro per uur vragen, als ze iets beloven, moeten ze niks door lullen)

tnx allemaal.. *kusje*

Ireen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Waar het allemaal op neer komt is dat jij je kut voelt omdat anderen je pijn doen. Klinkt heel logisch, maar leer dat je voor jezelf op deze wereld staat. Zoek de kracht in jezelf, doe er iets mee. Ga bezig met iets wat je echt interesseert. Geen anderen voor nodig. Echt niet. Jij hebt alleen jezelf nodig.



Je moet eens naar het nummer Uniek! van de Heideroosjes luisteren, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar heeft mij door moeilijke tijden heen gesleept:


Onbegrepen, alleen en verward
Geen zin om te leven, alles gitzwart
Ik doe niks goed en alles gaat fout
'k Wil niet in de rij, ik ben een drop-out

Geschopt, geslagen, afgemaakt
Bespuugd, bespot en uitgebraakt
Iedereen samen en ik ben alleen
Maar ik sla mij door deze pijn heen

Mijn hoofd in de lucht, mijn borst fier vooruit
Ik ben wie ik ben en daar kom ik vooruit
Want ik ben een mens, ik ben geen freak
Ik leef want ik adem dus ik ben uniek!

Ieder mens moet mooi zijn, dat maakt mij ziek
Van ieder mens is er maar een, dus ik ben uniek
Ik ben gewoon wie ik ben, het valt niet altijd mee
Als ik sterf dan wil ik zeggen: I did it my way!

Ik heb een grote bek maar mijn hart is klein
Ik voel je woorden prikken, ja ze doen pijn
Maar ik geef niet op, ik vecht mijn eigen weg
Loop je mee? Nee? Nou dan heb je pech

Schoonheid, schoonheid, wat stelt dat nou voor
Als je van binnen verrot bent, door en door
Noem mij maar lelijk, dom of te klein
Zo ben ik geboren en zo zal ik zijn

Mijn hoofd in de lucht, mijn borst fier vooruit
Ik ben wie ik ben en daar kom ik voor uit
Want ik ben een mens, ik ben geen freak
Ik leef want ik adem, dus ik ben uniek!

Iemand gaf me (de tekst van) het liedje ook eens. Liedje vinnik pesoonlijk maar mwah mwah, maar die tekst is echt..helemaal waarheid en super .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:09
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
Myself! schreef:



Iemand gaf me (de tekst van) het liedje ook eens. Liedje vinnik pesoonlijk maar mwah mwah, maar die tekst is echt..helemaal waarheid en super .
Myself! ik heb hier al eens eerder onder een andere naam op dit forum gezeten. Het zou weleens kunnen dat ik je die tekst toen gegeven heb.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:05
Verwijderd
een ding dak in je verhaal lees snap ik niet.. je WACHT al jaren? Waarop wacht je dan? Op dat alles zich vanzelf oplost? Op dat je ineens gelukkig wordt? Dat gaat niet vanzelf, sorry maar waar..

Mensen om je heen laten je vallen, stellen je teleur.. maar jij bent er nog altijd, jij hebt nog altijd invloed op wat jij doet en waar jij mee bezig bent.. Waarom voel je je zo verplicht tot vriendschappen? Ik heb ook geen vrienden in de buurt.. 1 jongen die ik vaag ken, maar doe ik ook nooit wat mee... Verder woont iedereen minstens een uur bij me vandaan.. Kheb ook geen beste vriendin ofzow.. geen vriendin die al mn geheimen weet.. eentje vertrouw ik wel volledig, omdat ik haar al zooo lang ken en zij mij toen ik haar liet vallen niet liet vallen.. maar met haar praat ik niet over mn problemen, met geen een van mn vriendinnen..

Khad mn vriend.. maar ik heb het uitgemaakt.. juist omdat hij me teveel belemmerde.. Kheb me de afgelopen maand beseft dak es voor mezelf moet gaan leven.. scheit aan de hele wereld ik ben wie ik ben en ik blijf ook wie ik ben.. ik doe wat ik leuk vind en als anderen dat allemaal een probleem vinden rotten ze maar lekker op...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:02
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
een ding dak in je verhaal lees snap ik niet.. je WACHT al jaren? Waarop wacht je dan? Op dat alles zich vanzelf oplost? Op dat je ineens gelukkig wordt? Dat gaat niet vanzelf, sorry maar waar..

Mensen om je heen laten je vallen, stellen je teleur.. maar jij bent er nog altijd, jij hebt nog altijd invloed op wat jij doet en waar jij mee bezig bent.. Waarom voel je je zo verplicht tot vriendschappen? Ik heb ook geen vrienden in de buurt.. 1 jongen die ik vaag ken, maar doe ik ook nooit wat mee... Verder woont iedereen minstens een uur bij me vandaan.. Kheb ook geen beste vriendin ofzow.. geen vriendin die al mn geheimen weet.. eentje vertrouw ik wel volledig, omdat ik haar al zooo lang ken en zij mij toen ik haar liet vallen niet liet vallen.. maar met haar praat ik niet over mn problemen, met geen een van mn vriendinnen..

Khad mn vriend.. maar ik heb het uitgemaakt.. juist omdat hij me teveel belemmerde.. Kheb me de afgelopen maand beseft dak es voor mezelf moet gaan leven.. scheit aan de hele wereld ik ben wie ik ben en ik blijf ook wie ik ben.. ik doe wat ik leuk vind en als anderen dat allemaal een probleem vinden rotten ze maar lekker op...



wij hebben echt veel gemeen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:





wij hebben echt veel gemeen
nouw.. ik ben gelukkig.. dus dan kan jij dat ook zijn
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:


Myself! ik heb hier al eens eerder onder een andere naam op dit forum gezeten. Het zou weleens kunnen dat ik je die tekst toen gegeven heb.
Hebben wij eens langere tijd met elkaar gechat dan ooit?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 18:07
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
Myself! schreef:


Hebben wij eens langere tijd met elkaar gechat dan ooit?
Zou het niet meer weten. Ik heb je wel in mijn MSN of ICQ-lijst gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 12:57
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb je verhaaal gelezen en denk wel te begrijpen hoe je je voelt.

Het enigste wat ik je kan zeggen is: Vecht door, geef niet op

Zelf ben ik 3 jaar depressief geweest.
Er was vroeger veel gebeurd wat een aantal jaaar geleden naar boven kwam.
Ik zag het leven niet meer zitten, was net als jij over vermoeid, had nergens meer zin in, kwam de deur niet meer uit, deed mezelf pijn (dmv automutilatie) en ga zo maar door.

Totdat ik ruim een jaar geleden een man leerde kennen.
Hij heeft me al die tijd bij gestaan (via i-net en telefoon en later ook bezoekjes).
Voor het eerst ging ik praten, ik vertelde mn verhaal en hij hielp me dmv praten en gewoon lief te doen.
Dat was namelijk wat ik al die jaren had gemist, liefde..

Nu zijn we een jaar verder.
Ik wil niet zeggen dat het super gaat maar ik merk duidelijk een verschil.
Dan gaat het een periode slecht en dan weer goed.
Ik kom de deur weer uit, ben gestopt met automutilatie, heb hulp gezocht.

Ik ben weer begonnen met leven (en woon inmiddels samen met 'die man' die ondertussen mijn vriend is)

Langzaam kan ik zeggen dat ik me beter voel en laatst zei ik (ik schrok er zelf van) dat ik helemaal niet meer dood wil.

Ik geniet, al gaat het nog niet super.

Ook voor jou zal die dag komen, geef dus niet op maar vecht door, hoe moeilijk (en vermoeiend!) het ook is!

Liefs, Michaela.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Typische dingen van jullie als stelletje
drukknoopje
146 26-12-2007 01:52
Liefde & Relatie Wat doe je als je helemaal gek bent op een collega?
elanor
9 07-03-2004 15:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Zwart-wit gekleurd
wondersbestaan
8 21-07-2003 12:14
Psychologie heb jij een masker op en voor wie doe je de af?
CoveredEyes
95 27-06-2003 17:31
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41
Psychologie weet iemand wat je kan doen als je heel kwaad bent?
mercurius
4 27-02-2002 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.