Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2009, 14:44
Juicee
Juicee is offline
Hee fokes,

Ik doe een klein onderzoekje naar kinderen/jongeren met gescheiden ouders. Dus als jullie deze korte vragenlijst even in willen vullen ben ik jullie superduper dankbaar.

1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
4. Hoe ga je er nu mee om?
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?

Thanks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2009, 17:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
1. vrouw
1. 7
2. Ik bleef bij mijn moeder wonen omdat mijn vader vanaf het begin had gezegd dat hij helemaal geen voogdij of wat dan ook wou.
3. opluchting. Het leek me het beste voor iedereen. Vond het wel zielig voor mijn moeder.
4. wel goed. Er is niet echt iets om mee om te gaan vind ik.
5. Nee, nooit behoefte aan gehad.
6. Ja die heb ik in het buitenland
7. We hebben geen relatie. Ze willen niks van me weten. Ben ze een keer gaan opzoeken maar dat was blijkbaar iets wat ik niet had moeten doen.
8. Ja, omdat ik weet dat het bestaat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 20:12
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
4. Hoe ga je er nu mee om?
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?

1. Ik ben een jongeman van 17 die 12 was toen zijn ouders definitief gingen scheiden.
2. Bij mijn moeder, vader werkt full-time.
3. Ik zag het al 5 jaar aankomen, maar over het algemeen heeft het mij veel schade gedaan.
4. Reëel, shit happened, heb er nu niet veel meer aan over gehouden.
5. Ja, heb ook klinische behandeling gevolgd van een half jaar.
6. Ik heb geen stiefvader/moeder.
7. nvt.
8. Wel degelijk, mijn ouders zijn gewoon een geval apart. (geval apart letterlijk en figuurlijk) Ik begrijp waarom het gewoon niet meer ging en trek daar niet de conclusie uit dat het altijd bij iedereen wel zo zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 21:47
Verwijderd
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Vrouw

1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
3

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn moeder omdat mijn biologische vader een vieze, vuile klootzak was... Nou nee, dat is iets waar ik later ben achter gekomen, maar destijds was het heel normaal dat een kind met de moeder meeging. De details over het hoe en waarom, zou ik aan haar moeten vragen, maar ik denk dat hij niet voor een opvoedkundige test zou geslaagd zijn, dus maar goed dat ik met haar meeging...

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Zou ik niet meer weten... Ik was 3 Ik weet wel dat ik het heel moeilijk had met de situatie, heen en weer geslingerd tussen 2 mensen, waarbij de ene (mijn biologische vader) de ander steeds zwart probeerde te maken. Ik zat te janken als ik naar hem moest en ik zat te janken als ik terug naar huis moest.
Verder heeft mijn moeder op mijn 6e ofzo nog een vaste vriend gehad en toen dat uitging, was ik helemaal van streek en heeft ze hem moeten opbellen om langs te komen om me gerust te stellen...

4. Hoe ga je er nu mee om?
Prima. Ik heb al sinds mijn 11e geen contact meer met hem (hij heeft wel contact opgenomen met mij enzo, maar dat heb ik meestal genegeerd) en dat wil ik zo houden. Hij en zijn familie spelen geen rol in mijn leven. Ik heb een vader (mijn stiefvader) en zijn familie is mijn familie. Ik heb geen behoefte aan dat emotionele gekut van mijn biologische vader.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Op mijn 3e ben ik naar een speciale school gegaan omdat er problemen waren ivm mij en mijn biologische vader. Ik was toen al zo slim dat ik mijn mond hield. Ze zijn dus nooit achter de werkelijke problemen gekomen. Overigens ben ik 2,5 jaar opgenomen geweest in verschillende ziekenhuizen owv een depressie en daar is de toestand wel ter sprake gekomen.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Ik heb een vader. Mijn stiefvader is mijn vader. Hij heeft alles en veel meer gedaan dan mijn biologische vader ooit zou hebben gedaan en dat waardeer ik ten zeerste. Ik zou hem doodgraag bedanken door mijn naam te laten veranderen, maar stiekem vind ik mijn huidige naam wel mooi Ondankbaar kind . Mijn moeder heeft zich laten steriliseren na haar relatie met mijn biologische vader, anders had ik waarschijnlijk wel stiefbroers of -zusters gehad. Overigens vraag ik me wel af of ik halfbroers of -zusters heb, maar ik vertik het om dat aan mijn biologische vader te vragen.

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Super. Hij is altijd behoorlijk streng geweest en we hebben heel vaak ruzie (nog steeds), maar ik hou ontzettend veel van hem en ik ben trots op het feit dat ik hem mijn vader mag noemen!

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Ik denk het wel. Mijn biologische vader was gewoon een psycho die geen vrouw verdiende. Ik denk dat er genoeg fatsoenlijk jongens of meisjes (mannen of vrouwen) rondlopen om een degelijke relatie aan te gaan, met wederzijds respect en alles erop en eraan. En ja, er kunnen misstappen gebeuren, maar ik denk dat die in een goede relatie niet onoverkomelijk kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 23:06
Juicee
Juicee is offline
Heee,
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik ben er erg blij mee...
Heb zelf ook gescheiden ouders dus zal hem fe voor jullie invullen.
Is wel net zo eerlijk.

1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
- Ik ben een vrouw van 18 jaar.
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
- Mijn ouders waren acht toen ze gingen scheiden, maar de ruzies speelden al vanaf het moment dat ze een relatie kregen (dus zelfs toen ik er nog niet was=P).
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
- Na de scheiding ging ik bij mijn vader wonen omdat mijn moeder een vriend had in Amerika. Mijn vader had op dat moment ook gelijk al weer een nieuwe vriendin -waar later mijn half-zusje uit voort gekomen is-. Wij trokken gelijk bij haar in. Die relatie is echter al beindigt voordat mijn zusje op de wereld werd gebracht. *wat een goed voorbeeld hebben wij kinderen aan ouders
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
- Mijn vader zij dat hij weg ging en vertrok op zijn motor. Heb toen niet meer met mijn moeder gepraat tot mijn vader terugkwam. Was in de war, verdrietig en had het gevoel dat het mijn schuld was.
4. Hoe ga je er nu mee om?
- Nu vind ik het vaak nog lastig omdat mijn vader al vaak andere vriendinnen heeft gehad en ik mijn moeder weinig zie, terwijl ik haar wel elke dag mis. Vind het vooral lastig wanneer ik "normale" gezinnen zie. Maar ik kan het nu wel accepteren en begrijpen dat het beter is zo.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
- Heb nu een intake gesprek bij de schoolpsychologe, omdat ik vaak toch wel merk dat het mijn gedrag beinvloed. Vooral wanneer ik moet brieven voor mijn ouders of van mijn ene ouder naar mijn andere ouder ga gedraag ik me anders.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Ik heb op dit moment een stiefmoeder met een autistisch kindje en een tweeling.
Ik heb een stiefvader, hem beschouw ik als de partner van mijn moeder. Heb niet zo zeer een relatie met hem
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
- De relatie tussen mijn huidige stiefmoeder en mij gaat hardstikke goed. Ze is als een soort moeder voor me maar gedraagt zich niet als mijn moeder. De vorige relaties met mijn stiefmoeder gingen echt slecht. Met mijn stiefvader heb ik geen relatie maar ik gedraag me wel tegenover hem.
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
- Ik geloof in eeuwige trouw tot in zekere zin. Hij moet echt zijn best doen om mij zo ver te krijgen. Dit komt vooral doordat ik zoveel relaties kapot heb zien gaan.

Well.
Blijf maar invullen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 18:24
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Een mannetje
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
1 jaar, dus weet er niets meer van.
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij me moeder, dat was zo geregeld via de rechter en m'n broer ging bij m'n vader wonen.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Geen idee, ik weet niet beter dan dat mijn ouders gescheiden zijn, dus ik maak er niet zo'n probleem van.
4. Hoe ga je er nu mee om?
Ben het gewend. Het is soms wel lastig om heen en weer te reizen en het regelen van waar ben je met feestdagen enzo. Verder is het eigenlijk geen probleem. Ik ben bij beide gewoon welkom, dus kan naar me vader toe wanneer ik wil.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee, gelukkig niet zeg.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Ja, stiefmoeder en mijn moeder heeft een vriend. Die vriend heeft 2 jongens van rond mijn leeftijd.
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Tussen mij en m'n stiefmoeder een beetje stroef, maar dat is denk ik omdat ik er over het algemeen maar weinig ben. Daardoor kan ze niet echt hoogte van me krijgen. Met de vriend van m'n ma kan ik goed opschieten, maar die vent vindt alles best wat ik doe, dus daar heb ik zowiezo weinig last van
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Jazeker. Ik ben ervan overtuigd dat zodra mensen de juiste persoon vinden, dat het dan helemaal goed komt. Het is alleen een flinke zoektocht en je vindt die persoon niet zomaar. Daar kunnen dan nog een hoop relaties tussen zitten die kapot gaan en dan kan je daar wel over gaan zitten piekeren enzo, maar uiteindelijk was die persoon niet de juiste. Mag al blij zijn dat je een relatie kan krijgen, sommige mensen krijgen die helemaal niet
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 19:09
Romano
Romano is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw? jongen
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden? 1
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom? moeder waarom weet ik niet.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg? ik was 1 ...
4. Hoe ga je er nu mee om? ben er mee opgegroeid dus ik weet niet anders
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie? nee niet nodig ook
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen? stiefvader al 11 jaar
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader? goed alsof die me echte vader is
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet? eeuwige trouw geloof ik niet in alles gaat wel is een keer kapot
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 18:02
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Jongen
2.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
3 ofzo
3. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
moeder, wettelijk bepaald
4. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
niks
5. Hoe ga je er nu mee om?
ik ben er aan gewend, maar ik denk nog steeds dat het niet normaal is
6. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
nee
7. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
ja, een stiefvader
8. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Goed
9. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Tuurlijk, ik zie dat het bij andere mensen wel kan, en ik vind mijn vriendin heel lief, dus blijf ik daarin geloven
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Vrouw

1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
13 of 14, 13 volgens mij. Ik zat iig in 2vwo.

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn moeder. Met haar had ik de beste band, met mijn vader had ik al nooit zoveel contact toen m'n ouders nog getrouwd waren. En hij werkte fulltime 200 km verderop en was dus nauwelijks thuis.

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik wist het al een tijdje dat m'n moeder er mee bezig was. Ben ook mee huizen wezen kijken enzo dus het was niet echt een schok ofzo. Het was vooral opluchting, mijn ouders hadden al jaren ruzie en gingen al gescheiden op vakantie enzo. Ik vond het ergens ook wel leuk, omdat ik nou ook eens iets bijzonders had op school enzo

4. Hoe ga je er nu mee om?
Ik woon inmiddels al vijf jaar op mezelf dus dan kan je wat meer afstand nemen. Ik heb jarenlang rechtzaken met m'n vader gehad om de alimentatie en sinds een jaar of twee heb ik eigenlijk geen echt contact meer met hem (wel met zijn familie dus ik zie hem nog wel eens met familiedingen maar verder niet). Met mijn moeder is het contact prima.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Ja, en eigenlijk pas jaren later, rond m'n 18e. Toen heb ik een jaarlang psychotherapie gehad bij het Riagg.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Ja, m'n vader is hertrouwd dus ik heb een stiefmoeder. Zij had al twee kinderen dus ik heb ook twee stiefbroers.

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Ik heb nu al een aantal jaar geen contact meer omdat ik ook geen contact meer heb met m'n vader. Voor die tijd zag ik m'n stiefmoeder in de weekenden als ik bij m'n vader was. Mijn jongste stiefbroertje zag ik wel eens in de weekenden als we bij m'n stiefmoeder waren toen ze nog niet samen woonden en in vakanties als hij ook mee ging. Mijn oudste stiefbroer heb ik een enkele keer gezien maar eigenlijk nooit gekend. Nu wonen mijn broertje en ik bij mij moeder en haar kinderen bij hun vader.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Mwah, dat weet ik niet zo goed. Heb het jarenlang niet gehad maar nu ik een vriend heb en zie dat het bij m'n schoonouders wel kan, krijg ik dat wel meer terug. Ik zie bij hun ook heel erg een gezinsleventje wat ik nooit gekend heb, is ook wel wennen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 09:13
Verwijderd
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Vrouw

1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
18

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Vlak nadat ze uit elkaar gingen ben ik uit huis gegaan..

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik wist eigenlijk al, ze hadden veel ruzie en ik was al wat ouder natuurlijk dus je vangt dat soort dingen toch op.

4. Hoe ga je er nu mee om?
Dat mijn ouders niet bij elkaar in een ruimte kunnen zijn vind ik heel erg, zeker omdat ze ook niet hun best willen doen voor mij en mijn zusje. Dat vind ik eigenlijk het ergste. Dat ze verder niet meer bij elkaar zijn, vind ik voor iedereen het beste.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Mijn moeder heeft sinds twee jaar een nieuwe vriend, maar ik zou dat niet zozeer een stiefvader noemen, want ze wonen niet bij elkaar. Hij heeft twee zoons.

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Mwah. Het is niet mijn type mens en dat zal het nooit worden. Verder hebben we totaal verschillende interesses en dat is niet te overbruggen.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Je zou denken van niet, aangezien de ouders van mijn vriend ook gescheiden zijn met veel slag en stoot. Ik weet eigenlijk niet of ik uberhaupt in eeuwige trouw heb geloofd. Gelukkig is mijn schoonmoeder drie jaar geleden hertrouwd en hebben ze nu een geweldig gezin.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 11:27
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Ik ben een meisje.
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
Ik geloof dat ik 14 was.
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Toen mijn vader een huis kocht begon ik met steeds om en om, twee weken bij de een, twee weken bij de ander. Dat doen we nu nog steeds, over het algemeen.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik werd er erg verdrietig van natuurlijk, hoewel het niet echt verrassend was, ik had altijd wel zo'n gevoel dat ze zouden gaan scheiden maar het is toch wel schrikken.
4. Hoe ga je er nu mee om?
Ik heb het helemaal geaccepteerd, ik heb er geen moeite mee en ze zijn betere ouders zonder dat ze elkaar de hele tijd op de huid zitten, denk ik.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Nee.
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
NVT.
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Ja, omdat mijn vader nog erg veel van mijn moeder houdt en het gewoon niet de juiste personen voor elkaar waren. Dat kan gebeuren. Is niet zo gek, vind ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 21:24
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Vrouw

1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
6

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Halve week bij mijn vader, halve week bij mijn moeder en de weekenden wisselden per weerk. Omdat mijn ouders co-ouderschap deden en gewoon een vader en moeder voor hun kinderen wilden.

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik weet alleen nog dat ik huilend tussen de een en de andere heen en weer liep en op schoot ging zitten. (Ze zaten tegenover elkaar.) En dat mijn zusje, 5 jaar toen, rustig zat te spelen. Zij vond dat het allemaal wel goed kwam als een van de twee in een boerderij ging wonen, want zo was het ook bij een jongetje uit haar klas gegaan.

4. Hoe ga je er nu mee om?
Ik weet niet beter en mijn vader zit nu iets van 10 maanden per jaar in het buitenland sinds mijn zusje en ik het huis uit zijn. 't Gaat wel prima.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee, alleen toen ik 9 was bij een psych geweest omdat het niet helemaal tof liep toen en het bleek van de scheiding nog te zijn. Geloof ik, dunno.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Mijn moeder heeft 7 jaar een vriend gehad, maar dat is net uit. We hebben het hem van het begin af duidelijk gemaakt dat we al een vader hadden dus dat hij dat niet hoefde te doen, dus echt een stiefvader is het niet. Hij had drie kinderen, maar daar had ie heel slecht contact mee, dus ik heb ze wel eens gezien, maar verder had ik er niet echt wat mee. (Heb wel een stiefoma, though, maar dat is omdat mijn grootvader hertrouwde na de dood van mijn grootmoeder. )

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Ik ga hem over een week misschien nog eens mailen dat ik het allemaal heel naar vind, maar dat als hij nog eens iemand nodig heeft om te zeilen, ik wel mee wil doen! (Vindt mijn moeder ook geen probleem zei ze... naja we zien wel even.) Het ging altijd wel goed, maar ik kon ook wel ruzie met 'm maken.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Ik denk wel dat je voor altijd bij elkaar kunt blijven, als je echt een goede vriend/vriendin/man/vrouw hebt, maar ik vind het ook niet echt raar als het toch een keer fout gaat. Ik denk ook niet dat scheidingen een ramp voor de kinderen hoeven te zijn, als de ouders maar 'normaal' doen. Mijn ouders hebben (bijna) nooit ruzie gemaakt waar wij bij waren en hebben echt hun best gedaan er voor te zorgen dat wij nooit dachten dat het onze schuld was. Ik kan mij iig niet herinneren dat ooit gedacht te hebben. Ik denk, dat als ouders er hulp bij krijgen om het goed te doen, zonder de kinderen te belasten, een scheiding dan helemaal geen probleem hoeft te zijn.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:16
HybridTheory
HybridTheory is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
4. Hoe ga je er nu mee om?
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?

1. Vrouw
1. 16
2. Bij mijn moeder. Omdat zij in het huis bleef wonen waar we al woonden en omdat ik, zeker in die tijd, een betere band had met m'n moeder.
3. Ik had het wel enigszins aan zien komen, maar het was echt een schok toen ik het hoorde. Ik heb uren zitten huilen.
4. Nu maakt het me niets meer uit. Het is soms onhandig wat praktische dingetjes betreft, maar dat is het ook wel.
5. Nee.
6. Geen stieffamilie, maar mijn beide ouders hebben wel weer een relatie.
7. Goed, ik kan met allebei goed overweg.
8. Ik denk niet dat dat iets is waar je in gelooft of niet. Ik denk dat het vooral een kwestie is van zelfdiscipline. Ik sluit niet uit dat sommige mensen tot de dood van elkaar houden en gelukkig zijn. Datgene aan iemand beloven (trouwen dus) zou ik niet snel doen. Maar zo dacht ik ook al vóórdat m'n ouders uit elkaar gingen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 21:03
Tiim
Tiim is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw? Jongen
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden? 5 of 6
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom? Mam . Pap is XD
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg? Ik was klein en wist er niet veel vanaf en het maakte me om eerlijk te zijn niet veel uit.
4. Hoe ga je er nu mee om? Goed
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie? Nope
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen? Stiefmoeder.
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader? Goed/slecht
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet? Ja, tuurlijk



Is btw eerlijk ingevuld.!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 12:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw? meisje/vrouw.
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden? de eerste keer 2 (maar dat was niet een officiele scheiding), de officiele scheiding was 7. (daartussen hebben ze het nog even geprobeerd maar het werkte niet)
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom? Bij mijn moeder, beide keren. Omdat ik daar op school zat en ik bij mama hoorde en mijn ouders vonden dat het best. Papa had geen vaste woonplaats en mama wel, dus dan is de keus snel gemaakt.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg? De eerste keer was ik twee en ik zwaaide papa vrolijk uit. De tweede keer vond ik het wel erg maar ik besefte het niet écht.
4. Hoe ga je er nu mee om? ik vind het nu moeilijker dan destijds.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie? Nee, dat is niet nodig geweest.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?Ik heb twee stiefmoeders. En nee, daar heeft de scheiding niets mee te maken gehad. Ze zijn gescheiden omdat het huwelijk niet goed liep, niet omdat mijn moeder lesbisch was ofzo.
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader? Mijn moeders vrouw is als een tweede moeder, ik hou heel veel van haar en ik ben heel blij dat ze er is. Mijn vaders vrouw en ik kunnen niet met elkaar overweg. Ze is een jaloers kreng en ik hoop dat ze een buikgriep krijgt en op een vliegtuig naar verweggistan stapt.
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?Ik geloof in eeuwige trouw. En in eeuwige liefde. Als je altijd van je kind of ouders kunt houden, of zelfs van je hond, dan toch zeker ook zonder moeite van je geliefde? Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en ik ben bereid om de rest van mijn leven bij hem te blijven. In voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, tot de dood ons scheidt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:36
Verwijderd
[QUOTE=Juicee;29832118]Hee fokes,

Ik doe een klein onderzoekje naar kinderen/jongeren met gescheiden ouders. Dus als jullie deze korte vragenlijst even in willen vullen ben ik jullie superduper dankbaar.

1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw? vrouw
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden? 16
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom? moeder, die bleef wonen in ons huis.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg? ongeloof
4. Hoe ga je er nu mee om? prima
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie? ja, een tijd naar een psycholoog geweest
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen? nee
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader? -
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet? wie weet, misschien. ik merk het vanzelf.

Laatst gewijzigd op 06-12-2009 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 17:08
Romano
Romano is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Jongenman
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
1 jaar
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn moeder. Waarom weet ik niet.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
nvt
4. Hoe ga je er nu mee om?
tja als je ouders al vanaf je eerste gescheiden zijn weet je niet beter
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
nee niet nodig ook
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
ik heb een stiefmoeder een stiefvader een stiefbroer en een stiefzus
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Goed
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Nee absoluut niet ik kan me niet voorstellen dat ik langer dan 15 jaar bij een vrouw blijf
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 18:10
Goldinates
Avatar van Goldinates
Goldinates is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
V
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
4 jaar
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
We wisselen elke week van huis.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik was nog klein maar dacht dat mijn vader voor altijd weg ging whaha xD
4. Hoe ga je er nu mee om?
Soms wel jammer dat ik geen herinneringen van hen beiden heb, maar achteraf heb ik besseft dat ze te verschillend zijn en onmogelijk samen hadden kunnen blijven dus dat de scheiding een goeie zaak was.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee, niet de behoefte om andere mensen in mijn leven te laten snuffelen en lastige vragen te laten stellen.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Heb een stiefvader
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
Goed, het is alleen soms moeilijk omdat hij geen 'echte' vader is en toch op zich die rol wel vervult. Ik bedoel hij zegt me ook wat ik moet doen enzo en het is veel moeilijker om dat van hem te aanvaarden
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Ja echt wel... Het kan, maar ik denk niet dat het zooo vaak voorkomt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2009, 02:08
Adrenaline
Adrenaline is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
jongedame
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
Ze gingen uit elkaar op mijn 16e

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn moeder omdat zij de meest betrokken ouder was. Bovendien trok mijn vader bij de ander in en verliet dus huis.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Ik 'betrapte' hem eigenlijk samen met mijn moeder, dus het was geen kwestie van het te horen krijgen...Ik zag het eerder. Ik voelde me heel even angstig, puur omdat mijn moeder goed flipte (en terecht), gevolgd door ontzag, boosheid en opluchting.

4. Hoe ga je er nu mee om?
Met mijn moeder heb ik een betere relatie (sinds een paar maanden) dan ooit tevoren. Mijn vader spreek/zie ik amper tot niet meer en daar heb ik eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan het grootste gedeelte van de tijd.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Ja

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Sinds dit jaar heb ik een stiefmoeder, een stiefbroertje en stiefzusje

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
We hebben niet echt een relatie, daarvoor zie ik haar te weinig. Ook daar heb ik niet zo'n behoefte aan, maar ze is wel oké.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Nee, eigenlijk niet. Op gebied van relaties heb ik ze alleen nog maar kapot zien gaan bij anderen en zelf ben ik er ook niet zo'n ster in, blijkt. Als hopeloze romanticus hoop ik ergens wel, maar ik ben er tot nu toe nog niet van overtuigd. Maar ik denk ook dat ik me er enigszins bewust afzijdig van houd omdat het dan ook niet fout kan gaan.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 02:15
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
- Mijn ouders waren acht toen ze gingen scheiden


1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Een 18-jarige jongen, tenzij je het leuk vindt om me man te noemen.
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
Slechts 1 jaar oud, heb tot mijn 5de contact met mijn vader gehad.
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn moeder, mijn vader was alcoholist.
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Was nog te jong om het bewust mee te maken.
4. Hoe ga je er nu mee om?
Had vanaf 1 september dit jaar weer contact met mijn vader mogen hebben (besluit van de kinderrechter toen der tijd), helaas is hij in december 2008 overleden
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Nee, niet specifiek, ook niet echt behoefte aan gehad.
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
Ja, heb een stiefvader. Geen stiefbroers/stiefzussen, alleen een halfzusje.
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
In het begin niet zo goed, begint inmiddels beter te worden.
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Tuurlijk, anders had ik nu überhaupt niet met mijn vriendin samen geweest.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 17:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
- Meisje/vrouw

1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?
- 5

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
- Moeder. Logische keuze aangezien zij toch al degene was die ons opvoedde. Ik geloof ook niet dat m'n vader er iets op tegen had.

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
- Weet ik niet meer precies. Ik geloof niet dat ik echt onder de indruk was. Wel dat ik me zorgen maakte over waar we dan moesten gaan wonen.

4. Hoe ga je er nu mee om?
- Eh, gewoon? Dit is gewoon de situatie zoals ik 'm al bijna m'n hele leven ken. Daar heb ik geen problemen mee.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
- Nee.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
- Mijn moeder is hertrouwd. En ze hebben nog een kind gekregen, een jongetje dat ik als m'n broertje beschouw. Mijn vader heeft ook een nieuwe vriendin.

7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?
- Met de nieuwe vriendin van m'n vader kon (ik zie hen allebei niet meer) ik goed opschieten. Met de nieuwe man van m'n moeder in het begin minder, nu een beetje neutraal.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
- Och. Weet ik niet. Maar ik denk in ieder geval niet dat de scheiding daar veel mee te maken heeft gehad. Eeuwige trouw is voor mij een nogal loos begrip.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 15:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw? Vrouw, 21 jaar
1.Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden? 15
2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom? Mijn moeder, omdat ik het met haar beter kon vinden
3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg? Ik was vooral heel verdrietig omdat ik zag dat mijn ouders verdrietig waren
4. Hoe ga je er nu mee om? prima, het is beter zo.
5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie? nee, ik heb het gered met lange gesprekken met vooral mijn moeder en uiteindelijk heb ik ook goed met mijn vader gepraat
6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen? Mijn moeder heeft een nieuwe vriend (nummer 2 nu al), maar ze wil niet opnieuw trouwen. Haar vriend heeft 2 kinderen, maar die wonen allebei al samen met hun partner
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader? Ik kan het goed vinden met mijn "stiefvader". Hij is vriendelijk en hij maakt mijn moeder heel gelukkig.
8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet? Ik geloof niet dat het voor iedereen weggelegd is, maar het is wel heel mooi als je samen met iemand gelukkig oud kunt worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 23:55
IsaSoulie
Avatar van IsaSoulie
IsaSoulie is offline
1. Ben je een jongen/man of meisje/vrouw?
Hoe oud was je toen je ouders gingen scheiden?

Ik ben een meisje van 18 en ik was 12 toen mijn ouders gingen scheiden.

2. Bij wie ging je wonen na de scheiding en waarom?
Bij mijn vader, eigenlijk was dat wel een beetje raar omdat ik nooit echt een goede band met mijn vader had als kind, ik was zelfs bang van hem.
Maar toch heb ik voor hem gekozen (we mochten zelf kiezen) omdat hij in ons huis bleef wonen, omdat hij een inkomen had én omdat mijn zus ook bij mijn vader wou blijven (alhoewel ik altijd ruzie maakte met mijn zus wou ik toch bij haar zijn ).

3. Wat voor gevoel gaf het je toen je het voor het eerst te horen kreeg?
Verdriet en machteloosheid.
Ik vond het heel erg dat ik het niet kon oplossen. Ik wou gewoon alles weer goed maken en een gezin blijven.

4. Hoe ga je er nu mee om?
Nu vind ik het eigenlijk heel normaal. Mijn tienerjaren heb ik (en breng ik nog altijd) door bij mijn vader en soms mis je dan wel dat moederfiguur, maar ik zou me niet meer kunnen inbeelden dat mijn moeder bij ons woont.

5. Ben je ooit bij een instelling geweest om te praten over je ouders en de situatie?
Neen, ik heb het op mijn eigen manier aanvaard.

6. Heb je ook een stiefmoeder/stiefvader en stiefbroers/stiefzussen?
7. Hoe is de relatie tussen jouw en je stiefmoeder/stiefvader?

Mijn vader was getrouwd met iemand, maar ze zijn ondertussen al gescheiden.
Dat wat je mijn 'ex-stiefmoeder' zou kunnen noemen (alhoewel ze het helemaal niet verdient moeder te worden genoemd) was en is de grootste ongevoeligste kreng ooit, die alleen maar om zichzelf geeft.
Ze had twee oudere dochters die zelf ook al kinderen hadden en daar kwam ik wel goed met overeen, maar we zagen ze niet zo vaak omdat zij een gestoord mens is en zelfs met haar eigen dochters heel de tijd ruzie had.

Mijn moeder is ook hertrouwd, dus eigenlijk heb ik ook een stiefvader, maar ik bezie hem niet echt als een vader. Ik zie hem gewoon als de nieuwe man van mijn moeder.
Ik kom er goed met overeen, maar ik zie hem niet zo vaak.

8. Geloof je nog in eeuwige trouw, waarom wel/niet?
Ja, omdat er mensen zijn die wél bij elkaar horen en alles voor elkaar zouden doen.
__________________
We Need To Learn Our Limits.. We All Are Something, But None Of Us Is Everything...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.